/fotboll/osk/forum/7611.aspx/fotboll/osk/forum/7611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 21:00
Otrolig tur Göteborg hade mot AIK. Att Kevin Walker gick till AIK är inget vi behöver sörja. Han gjorde ingenting på de dryga 20 minuter han fick och AIK:s offensiv kom av sig när han kom in.
Örebro Mittåt
2007-10-22 20:55
AIK hade för många avstängningar och skador för att få ihop till en vettig bänk. Kevin har aldrig varit någon kantspelare och kommer nog aldrig att bli någon heller.
Örebro BabyKladde
2007-10-22 20:47
..märks att AIk itne ger 100% om man sätter in Walker i matchen som avgör.. visst, han är inte dålig, men alldeles för dålig för AIK just nu..
Örebro Ericson
2007-10-22 20:34
Sjukt att Walker är på väg in..
Örebro huggorm
2007-10-22 20:28
Kevin Walker på väg in för AIK
Örebro BabyKladde
2007-10-22 20:05
om man ska göra något märkvärdigt av matchstället till nästa år ska vi ju ha silverfärgat hemma ställ ;)
passar ju bäst ist. för vitt..

..annars ska loggan omges av nån text med "ÖSk 100 år"
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 20:04
VAR BOLLEN INNE?

Jag bryr mig inte om IFK eller DIF vinner SM. Men som domare hade jag aldrig vågat blåsa mål. Mycket tveksamt när inte ens datasystem ser om bollen är inne.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 20:01
Adios//

Rune Andersson har tydligen tröttnat på att pumpa in pengar i TFF. Om det beror på att hans företag går sämre eller om han insett det meningslösa i det vet jag inte.
Örebro M!ke
2007-10-22 19:55
Inför Allsvenskan -08 vill jag:
1. Ha Barsom kvar i ÖSK...!!!
2. Ha Hammar kvar som tränare.
3. Ha ett fullsatt(!) "Behrnabeu" i avslutande matchen (och hyllningen för Larsen) mot Gefle....
AIK Saywee
2007-10-22 19:48
ÖSK-Karl//
Helt rätt, Barsom är höstens frälsare, både sportsligt och ekonomiskt.

Liten fundering kring "ÖSK´s ledning", vad det nu innebär, kanske styrelse, sportchef, ordförande, med flera - men de har varit ganska osynliga!

I en framtida utveckling är just ledningens synlighet och tydlighet rätt viktig!

Vilka är de, var är de, varför gömmer de sig, vad vill de?

Jag vill veta!

FORZA ÖSK!
Örebro Adios
2007-10-22 19:41
Jag vill ha en jubileumströja i GULD nästa år!
Om jag inte får som jag vill så vill jag att den ska vara svart, som den från början var!
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 19:36
DaSa//

Det var jag som skrev att en spelare i klass med Barsom minst, drar säkerligen 500 extra per match. Han betalar med andra ord sin lön i stort sett själv och resten står Spelarinvest för. Hoppas bara att styrelsen förstår det tänket.
AIK Saywee
2007-10-22 19:35
Reklamen fastnar på min näthinna, men "CAN YOU FLIP-FLAP?"

Jag undrar bara "CAN YOU ÖSK08?"

FORZA ÖSK 08!
Örebro Adios
2007-10-22 19:34
DaSa

TFF har ju en stor supporet/sponsor i miljardären Rune Andersson. Han var tidigare styrelseordföranden i Trelleborgskoncernen bla.
Rune har pumpat in åtskilliga miljoner i TFF och kanske gör det igen om det behövs?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 19:32
E.Shams//

Det var till att vara snarstucken. Nej, jag tänker inte be om ursäkt till en med ÖSK-tröja och som nästan uteslutande tippar ÖSK-förlust på fullt allvar.

Verkar som du tar det mesta för mycket på allvar, var glad nu istället.
Örebro BabyKladde
2007-10-22 19:29
One Touch:

ska dom trycka upp för varje år vi stannar kvar? :P

..menar, förstår att dom tryckte tröjor förra året då vi gick upp och det var många som köpte då..
Örebro One¨touch
2007-10-22 19:10
Vilka sköna dagar..

"ÖSK i Allsvenskan 2008"

Kan ingen trycka en sådan tröja?
Jag köper direkt.

Skitkul att Ni surrar om nyförvärv. Ser redan fram emot den bästa sill-säsongen sedan Siggi, tjerna och Sahlin kom 1996.
AIK Saywee
2007-10-22 19:07
Förresten, man kan inte sätta ett kryss, på en så klar hemmaseger ;-)
AIK Saywee
2007-10-22 19:04
Ämne: Sätt ett kryss i alm....
Luktar det 8-0?!
Örebro Jonte R
2007-10-22 18:55
Marcus Ekenberg gick till Helsingborg och tog aldrig en plats där. Fredrik Olsson gick till Helsingborg och har inte fått speciellt mycket speltid där. Kort sagt Mjällbyskyttekungar och Helsingborg tycks inte vara en bra kombination. Frågan är väl om någon av dem håller för Allsvenskan.
Örebro E.Shams
2007-10-22 18:50
Ämne: Saywee//

Detta me....

ÖSK-Karl/ Pinsamt låg nivå att göra narr av mitt efternamn. Hade du varit ett barn (då det är dagisnivå på beteendet) så hade jag förstått, men 52 år och sådana inlägg?
Örebro DaSa
2007-10-22 18:42
Det sämsta med att Trelleborg hängde kvar i AS är att nu kommer de antagligen få Dauda til lnästa säsong vilket gör att de kommer få ett mycket starkt anfall med Mensah och Dauda. ÖSKs enda chans att få honom är att hosta upp med mer pengar än Trelle, vilket inte borde vara ngt problem om man jämför publiksnitt, sponsring vet jag inte men det känns som det borde ha ett visste samband med pubilksnittet.

Ngn skrev här inne att en grym spelare skulle ge 500 extra åskådare per match, jag är beredd att hålla med. Tror att en klassvärvning skulle kunna bli mindre dyr än beräknat om man ser det från ett sådant perspektiv.

Vill inte att ÖSK skall hamna i ekonomiska bekymmer igen men är det inte så att vi inte värvat en enda klasspelare sen Owe försvann från klubben? Låg inte Owe bakom Larsen, Riddez, PFO( ekonomisk fullträff), FrSa (en av få missar) och Alvbåge.

Se på dagens styrelse/ordförande: Jeffs, Wikström, Rodevåg (ingen hit ännu), Nedim, Walter Gigena, Kanadensaren, RiRi, Barsom (men han verkar det vara Hammar som tvingat till sig).

Men det kanske är bättre att ha ett lag med medelmåttor i AS än inget lag alls:)
Örebro Mittåt
2007-10-22 18:39
Sätt ett kryss i almanackan för lördagen den 2:a februari. Då träningsspelar ÖSK mot Degen på Behrns.
AIK Saywee
2007-10-22 18:35
Snart är det Halloween, med bus o skrämsel …
… men två helger innan verkar ha varit någon slags huliganhelg eller ”Huh Ligist Helg”.

Enligt en kortfattad beskrivning i ordbok är …
… huligan (eng hooligan) bandit, ligist

DVS huligan behöver nödvändigtvis inte ha med fotboll att göra, men svinen gömmer sig ofta bakom fotbollsklubbarnas färger, vilka fega svin, vågar inte stå för sin egen handling!

Helgfacit
Örebro- och Örgryteanhängare drabbar samman i Borås.
AIK- och Göteborgssupportrar har stämt träff för att göra upp i Stockholm.
GAIS´are och MFF´are har planerat att göra upp i Korteddala, Göteborg.
Omkring 100 fotbollshuliganer från Danmark, Helsingborg och Stockholm möts i Åstorp för att slåss.

Saywee´s beskrivning på fotbollshuligan blir ..

Fegt kräk, som oftast i grupp svärtar ned ett fotbollslag.
Kräket har dessutom inget som helst intresse av lagets ära eller framgång.
Kräket har dessutom inget som helst intresse av fotboll.

FORZA ALLA FANS SOM SUPPORTAR SITT LAG PÅ BÄSTA SÄTT!
Örebro DaSa
2007-10-22 18:34
Finns bara en på det här forumet som vill ha tillbaka Herrish och det är Ara (än jag inte sett till honom här på forumet på länge).
Örebro Kubisztal
2007-10-22 17:42
Först och främst vill jag skriva att det är otroligt skönt att kontraktet är säkrat. Synd bara att det blir BP som åker ut och Trelleborg som får stanna.

Nu längtar jag redan tills nästa år, när vi firar 100 år och att vi ska fira det i Allsvenkan det känns kanon. Får hoppas att klubben vill fira med att få ihop ett slagkraftigt lag, åtminstonde ett så pass slagkraftigt lag att vi slipper bita på naglarna såhär framåt hösten.

I och med att det blev BP som åkte ut så har jag förslag på spelare därifrån som skulle kunna vara nått för ÖSK. Spelare som borde vara kvar i Allsvenskan åtminstonde. Och det skulle ju inte skada om Örebro åtminstone hörde sig för.

MV: 20. Kristoffer Björklund

Mittfält : 4 Stefan Bergtoft, 17 Imad Zatara, 19 Albin Ekdahl, 26 Imad Chhadeh

Forwards:11 Olof Guterstam, 13 Arash Talebinejad

Det är dom från BP som jag tycker att ÖSK åtminstone kunde ta en titt på, eller höra sig för om.

Sen angående spelare från Örebro trakten, finns det nått intresse hos er andra att ta hem en sån som Herish Kuhi igen?

FORZA SVARTVITT !
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 17:06
Saywee//

En sak till, bara för att du skrivit så lite på slutet så har vi ramlat ur forumtoppen, skäms ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 17:05
Saywee//

Detta med tippandet borde ändras så att ingen får/kan tippa förlust för sitt eget lag. Då hade E.shäms kommit sist istället.
AIK Saywee
2007-10-22 16:34
Förresten ...

Fuskträsk sa Bill, Träskfusk sa Bull ;-)

FORZA E.Shams 21 p!
AIK Saywee
2007-10-22 16:33
Grixx//
Det var du som lurade in mig i fuskträsket ...
... men, men, jag vill ta ansvar för mina dumheter ...

FÖRLÅT alla svartvita tippare!
Annons: