/fotboll/osk/forum/7603.aspx/fotboll/osk/forum/7603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro dvd
2007-10-23 18:21
från tvärsnytts hemsida:

"Pia Sundhage skulle kunna bli aktuell som ny tränare för allsvenska herrlaget i ÖSK. "Det hade varit skojigt", säger hon till Tvärsnytts reporter."

föga troligt..
Örebro DaSa
2007-10-23 18:14
gatti//
ÖSK styrelse sitter och väntar på att allsvenskan skall spelas klart och vi gjort klart med de nya tränarna. Vore väl dumt att stressa fram ngt så att vi kan vara med och slåss om de eftertraktade spelarna. Antagligen kommer ÖSK nya tränare få låna minibussen och åka ner och fylla den med balkan spelare en vecka innan första matchen nästa säsong.
Örebro DaSa
2007-10-23 18:11
Kastar in ett nytt namn i tränardebatten, vad sägs om Svennis son Johan Eriksson? Vi lär ju indirekt få tillgång till Svennis kunskaper och kontakter.
Örebro gatti
2007-10-23 18:10
Silly season har startat!!!!
Hoppas styrelsen har insett det och agerar PROFFSIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Storm_90
2007-10-23 17:43
Ämne: Tjena kära Örobroare....
Svårt att säga. Det har ryktats en hel del här inne om att han har väldigt hög lön och att ÖSK förmodligen då skulle sänka den rejält. I dagens NA ( Örebro tidningen) så tyckte jag att det stod något om att Fresa inte hade hört något om nytt kontrakt. Även fast han i år har spelat hyfsat stabilt så anser jag att han inte ska få nytt kontrakt efter som han inte riktigt håller måttet i ett lag i AS som har andra ambitoner än att vara i botten. Skulle tro att han är påväg bort men vettifan om Ni kan matcha hans ekonomiska krav?
Örebro DaSa
2007-10-23 17:42
Sen hoppas jag att det inte finns ngn substans i ryktet om att Drugge är på väg till ÖSK. Vi behöver inga fler medelmåttor, skall det värvas skall det vara spelare som går rakt in i elvan. Tengroth som det också ryktas om också är jag skeptisk till, vad skall vi med en bänknötare från superettan till?

Högerback: Nourin, Öster
Mittfält: Zavadil, Öster
Anfall: Mourad, IFK Götet
Örebro DaSa
2007-10-23 17:38
Marklund//

Fredriks kontrakt går ut i år och enligt mitt tycke så håller han inte riktigt i allsvenskan. Men i superettan så gör han absolut inte bort sig plus att han är en riktig fighter med rätt inställning.
Assyriska Marklunds Högerdoja
2007-10-23 17:14
Tjena kära Örobroare! Först och främst så vill jag säga Grattis till nytt allsvenskt kontrakt!

Sen undrar jag också om ni vet någonting om Fredrik samuelssons situation. Det ryktas ganska mycket här i södertälje om att han är på väg tillbaka till ASSYRISKA. Finns det någon sanning bakom det?

Ps. Ge en puss till vår egen kelgris Joel Riddez :)
Örebro joth
2007-10-23 16:13
Jag har bara en fråga:
Var är Silly Season artikeln men alla mumsiga rykten?
Örebro # brorzan
2007-10-23 15:15
Jag såg den här rubriken på na.se:

Företag satsar 1,7 miljarder i Degerfors

Jag blev riktigt bekymrad innan jag förstod att det var orten Degerfors och inte laget Degerfors som fick satsningen. Så nu är jag bara lite bekymrad.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-23 13:37
Köp loss Nanne!!
Örebro BabyKladde
2007-10-23 13:21
Hertig_Karl:

Kubanerna är hemliga gällande larsens firande..
..det ryktas dock att han ska få en fin present ;)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tycker ÖSk verkligen måste skärpa till sig..
..öppna plånboken, anställ en fast scout och utforska flera matcher utomlands..
Örebro Hertig_Karl
2007-10-23 13:10
Ämne: BoP//
Förstår att h....
Det var efter helsingborg matchen som Hammar vart uttagen till veckans lag. Även Anttonen vart uttagen då. Nån som vet om det blir nått uppstyrt avtackande av Larsen på söndag?
Örebro Chipset
2007-10-23 12:42
Hur resonerar ÖSK kring anfallarna. Rodevåg är given till nästa år men sedan är det helt öppet.

1.Rodevåg, klar
2.Michael Jidsjö, Utlån?
3.Nedim fortsätter väl troligen 1 år till.
4.Jon Lundblad,lär inte få fortsätta, eller?
5.Yunus?
6. Nordin, anf eller mittf.?
7.Henriksson, anf eller mittf.?
Örebro Chipset
2007-10-23 12:33
En lätt orimlig önskelista:

Högerback: Tengroth, Öster (ung, talangfull, vill spela i ÖSK.

Mittback: Mrdjanin, Degerfors (Kan man ta honom utan att få Mille på köpet? Ruggigt stabil)

Innermitt: Skulle gärna sett Costa som nygammal innermitt men han vill ju inte spela på den positionen (vilket är idiotiskt eftersom det var där han var som bäst). Ingen spelare i ÖSK har på 2000-talet dominerat en halvlek som Costa gjorde i första hemma mot Mjällby 2006. Här behövs iallafall en klasspelare.

Högerytter: Jiloan Hamad men det verkar kört.

Anfall: Ivan Kaviedes, kontrakt går ut.
Örebro bison
2007-10-23 12:19
Tål att sägas igen. Fan vad skönt att ÖSK spelar i allsvenskan 2008!!!
Håller med tidigare skribenter om att silly season artikeln bör dammas av sanrast möjligt.

Drugge till ÖSK, är det allvar eller?

För vörigt tycker jag att ÖSK ska lira i helsvart nästa år.
2007-10-23 12:17
Håller med många av er,nu är det dags att Ösk visar musklerna,visa att vi bygger för framtiden.
Örebro Chipset
2007-10-23 12:14
2-0 är ett klassiskt gångbart resultat för en obetydlig hemmamatch i sista omgången. Riddez och Larsen stänger igen säsongen med två baljor.

Känns som silly season drog igång tidigt imorse på NA:s tryckeri. Dags att "hotta upp" silly season artikeln kanske?
AIK Saywee
2007-10-23 12:08
Tänkte åter på detta med att ledningen inte "agerat" beroende på att man inte vetat om man spelar i AS eller SE.

Har man suttit med armarna i kors och väntat på svaret eller har man jobbat med två alternativa möjligheter?

Å andra sidan vet vi nu, så nu kräver jag (nästan) att de visar vad de vill och hur de tänkt sig "att fira 100-åringen i Allsvenskan"!

Relativt snart!

PS kanske egentligen skall ställa mina funderingar till "ledningen" istället ...

FORZA LEDNINGEN!
AIK Saywee
2007-10-23 12:02
Aspen, då är vi iallafall två som undrar.

Är det någon här på forumet som är lite insatt i eller vet vart man kan vända sig för att få lite mera klarhet i hur "ÖSK" tänker möta framtiden?
Örebro Aspen
2007-10-23 11:49
Man undrar vad den nya VD:n och sportchefen har för uppgifter. Och varför det är så tyst om ÖSK och nya spelare?
Alla spelare har en agent som känner till alla kontakter så någon hemlighet kan knappas spelarkontakter vara.
Örebro Rallyfinnen
2007-10-23 11:45
Det har ju inte direkt med fotboll att göra, men rösta på att Örebro ska vara med i nya monopolspelet!! Man får rösta en gång om dagen och städerna med flest röster får de finaste platserna på spelet! Gå in och rösta!!
AIK Saywee
2007-10-23 11:41
Tror inte att Mörk mörkar, men "ÖSK´s ledning" är nog lite för hemlig! Vilka är dom, hur jobbar dom, vad vill dom?

De kanske inte vill vara alltför detaljerade, men någon slags synlighet vore ju trevligt.

Oavsett om vi spelat i AS eller SE så måste det väl finnas något slags bra sätt att arbeta för att nå en vision eller "ett mål"?

Organisationen runt ÖSK måste nog ses över, eller? Är det rätt person på rätt plats?

De som jobbar för (avlönas av) ÖSK måste nog ha en delvis svartvit själ och ge järnet för att klubben skall lyckas!

FORZA SVARTVITT!
Degerfors Baresi442
2007-10-23 11:34
Drugge till ÖSK????
Örebro Aspen
2007-10-23 10:07
Så har uttalar sig agenten Mörk i dagens NA:
Pinsamt, tycker agenten Patrick Mörk, som just nu befinner sig i Ghana, tecknar en bild där ÖSK egentligen aldrig varit med i matchen.
– ÖSK har inte varit dom mest effektiva. Anledningen till att ÖSK över huvud taget testade honom var att jag låg på rätt länge.
– Det är pinsamt när man ser alla fall av spelare som klubben missat, till och med spelare från egna staden.
– Det är en kamp man måste vinna om bra spelare och ÖSK är inte ens nära, säger spelaragenten
kritiskt.

Som medlem tycker man sig få sin egan bild bekräftad från vintern och sommarens transferfönster.
Hammar är kontrakterad tom söndag kl 17. Sedan blir det ett vakum. Synd för Hammar har haft vettiga åsikter och det var efter hans inträde Barsom fixades.
Klubbens hanterande i detta område måste bli en punkt på nästa årsmöte. Tills dess får vi i västa fall undra över hur klubledningen fördriver tiden.
Örebro Kex Gunnar
2007-10-23 09:41
Bastard on Parade:Tycker faktiskt inte det finns ursäkter för att ÖSK gång på gång missar lokala talanger i Örebro med omnejd. Forward talangerna i detta fall är om jag inte minns fel födda runt 1990 och borde vara intressanta för ÖSK oavsett det blivit Allsvenskan eller Superettan. Sen finns det ju tyvärr en historia bakåt i tiden som heller inte är speciellt smirande för ÖSK :s talang värvare. Här krävs skärpning, precis som Hammar efterlyser annars kommer nog tyvärr ÖSK hamna rejält på efterkälken gentemot övriga allsvenska lag. Snart fler Örebroare i AIK och Halmstad än i ÖSK, för att ta några exempel
2007-10-23 09:41
Ösk är jävligt passiva när det gäller värvningar,vikket är jävligt synd,vi har,vi går,vi kommer att gå miste om talanger om vi inte gör något snart,en såpass stor klubb som vi trots allt är måste börja agera proffisionellt annars kan vi lika lägga ner klubben,kanske inte så drastiskt men ni fattar vad jag menar.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 09:34
pemo//

Vad skulle Mörk tjäna på när han säger att ÖSK inte varit aktiva? Ingenting skulle jag påstå, eventuellt trissat intresset vilket skulle medföra ett högre pris men jag tror knappast att ÖSK ändå skulle kunna bjuda högre än exempelvis IFK Göteborg.

Min känsla är att det stämmer det Mörk säger, ÖSK är alldeles för passiva. Kolla fallet med Jiloan Hamad exempelvis, helst vill han stanna i Örebro och till media säger Sjögren att om en sådan talang vill till ÖSK så är de naturligtvis intresserade. Varför säger man inte detta till Hamad som inte har hört något konkret enligt den senaste uppdatering i media?

Det finns ett par små ursäkter till ÖSK:s beteende. Det är att man inte har vetat om man spelar Allsvenskt fotboll även nästa säsong samt att det inte är klart med ny tränare.

Ska väl tillägga innan det blir en massa skrik om min kritik att jag inte har hört alla parter, det är inte så enkelt när ÖSK mörkar så gott som det går. Jag bygger mina åsikter på det som har framkommit via media, sedan finns det flera sidor på en kub. Det kan vara så att Forward vägrat ge ÖSK tillåtelse att tala med spelarna etc etc.
Örebro DaSa
2007-10-23 09:27
The Ghoost//

Vet inte om jag vill bygga ngt lag runt Henriksson. Varför vill du ha en avbytare från en SE klubb som håller på att åka ur. Är det inte bättre att satsa på Nourin som är ordinarie högerback?
Örebro pemo
2007-10-23 09:24
En liten fundering kring missade talanger i Örebro....är det faktiskt så att rivaliteten mellan ÖSK och Forward är så djup att de gula spelarna hellre byter stad än att gå till ÖSK? Läste också i dagens NA att Patrik Mörk uttalar sig om ÖSK inaktivitet. Nu skall ni ta allt som Mörk säger med en nypa salt. Han tjänar ju pengar på att förmedla spelare. Ju höger lön, mer pengar i plånboken för Mörk. Dessutom är han en tjurig djävul också.
Nej, värva de spelare som verkligen vill till ÖSK och ser fördelarna med att bli "stjärna" i en liten klubb istället för att försvinna på bänken i Frankrike.
Annons: