/fotboll/osk/forum/7600.aspx/fotboll/osk/forum/7600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro The Ghoooooost
2007-10-23 09:01
Bara att Bygga på dessa:

Målvakter: Westman/Richardsson

Backar: Haginge/Riddez/Wikström/Holger/F.S

MF: Barsom, Gerzic, Näfver, Henriksson

Anfall: Nedim, Rodevåg, JP

Önskemål om nyförvärv:

2 st Mittfältare (Djorjic & Robert M Mumba)
1 st Högerback (Erik Tengroth, Öster)
1 st Mittback (Gustaf Segerström, Sirius)
1 st Forward (Yunnus Ismail, Spelklar ?)
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 08:57
Anttonen och Barsom vill jag verkligen ha kvar, höstens kanske bästa spelare?

Fredrik Samuelsson tycker jag har gjort en ok säsong, han blandar och ger men får mest skit för sina sämre insatser. Mot Elfsborg var han säkerheten personifierad!

Dedaj har jag sett alldeles för lite av, dock verkar han vara långt ifrån en succé om jag ska basera en åsikt på det lilla jag sett och hört om honom.

Det viktigaste tror jag är att förlänga med Hammar. Jag gillar hans tydliga svar i media, han är diplomatisk men ändå inte diplomatisk som alla andra svenska tränare. Hammar vet vad han vill ha och utnyttjar media för att få fram budskapet och sätta lite press på styrelsen. I like it!
Örebro Mattias69
2007-10-23 08:50
Ämne: Tycker att det är da....
Av dessa är det bara Barsom, Antonnen och FreSa av spelarna som jag vill ha kvar. Alltså finns det utrymme i truppen för lite vettiga nyförvärv. Hoppas innerligt att klubben har lärt sig läxan den här gången och jobbar på ett annorlunda sätt vad det gäller värvningar.

Sen vore det kul om klubben kunde komma överrens med Hammar om en fortsättning. Han har ju stakat ut en väg som spelarna verkar gilla.
Örebro BabyKladde
2007-10-23 07:16
Riddez har ju sagt att han endast skulle lämna om han skulle få ett riktigt proffsanbud, men i dagsläget finns inte ett sådant, så riddez stannar.

Dessutom är han ju viktig för laget! =)
Örebro joth
2007-10-23 06:21
Tycker att det är dax att redax dammar av Silly Season artikeln... fanns ju lite matnyttig info i NA idag.
- Jeffs vill bryta kontrakt.
- MaSas kontrakt går ut.
- FrSas kontrakt går ut.
- Anttonens kontrakt går ut.
- Janssons kontrakt går ut.
- Abbes kontrakt går ut.
- Dedajs kontrakt går ut.
- Hammars kontrakt går ut.
- Larsen slutar.

Snackisar:
- stannar Riddez eller går han till en annan klubb. 1 år kvar på kontraktet och det här är sista möjligheten att tjäna pengar på Riddez om man inte skriver nytt kontrakt.

Vi vet i alla fall att:
- Näfver har kontrakt över 2 säsonger till.
- Riddez har 1 år kvar.
AIK Saywee
2007-10-23 01:06
rirobban//
IFK kan vinna guld på tur och domarlojalitet, för andra lag är det omöjligt, dessutom skall väl hela bollen vara inne, eller?

OK, Sillstryparna hade väl några goda år när miljonerna trillade in. Sedan trillade de ur, och kommunen trillade in nya, som trillade ut sedan fifflades det lite osv. Men rör inte SvFF´s gulligull-gäng. Det är skillnad på lag och lag!

Dessutom de så kallade Änglarna, var faktiskt de som startade huliganismen i Sverige, var själv på Eyravallen i början på 70-talet, vilka grisar, och de verkar hålla på fortfarande!

Jag har helt enkelt svårt för detta lag med dessa smöriga supportrar!
AIK Saywee
2007-10-23 00:11
När jag än en gång tittar i GT´s sportsidor, så blir jag imponerad av vad WeStman uträttade, men det kanske berodde på att han jobbade mest och bäst i andra halvlek, vilket var lite avlägset från min poisition, fattade helt enkelt inte hur bra han var. Men så många skott han tog, räddningsprocent=100% han tog 8 av 8, Hassan i Elfsborg tog 1 av 3 = 33%

PS fast Riddez tog ett nästan på mållinjen i första, eller?

FORZA PeWe! (Gammal årsmodell av VOLVO)
Örebro rirobban
2007-10-23 00:06
Saywee//
Barsoms insats ska inte underskattas, helt klart. Men det ska heller inte Hammars inasts göra. Och det är ju så att det är svårare att bedömma tränarens arbete under en match. Men han tog ut rätt lag. Mot Elfsborg syntes Hammars insats betydligt mer dock. Men jag vill verkligen att Hammar blir kvar som tränare under nästa säsong...
AIK Saywee
2007-10-22 23:55
rirobban//
Kanske GAIS hemma, med det var ju "Abgars match" vilken gigant! Då hade det inte spelat någon roll vem som hade tränat laget, t.o.m. om jag hade tagit ut honom i "min" startelva så hade jag fått kredit ...?
Örebro rirobban
2007-10-22 23:51
Ämne: Hoppas på Kalmar ell....
"Man kan väl inte vinna guld på "tur eller domarlojalitet"? "

Det där jämnar ut sig under en säsong ska du se. Men alla kommer alltid ihåg de sista matcherna. Som förra säsongen när Elfsborg fick en feldömd straff i sista matchen eller vad det var. Men på en säsong har det där jämnat ut sig.

Om inte Kalmar vinner så är det dött lopp egentligen. Dock fördel IFK eftersom jag trott på dem ett bra tag nu. IFK har också spelat den mest positiva fotbollen av de tre där uppe. Men jag bryr mig inte speciellt mycket om vem som vinner om inte ÖSK gör det.

Nu tar vi Gefle av bara farten och blir ett av höstanes bästa lag. Varför kan vi inte spela bara höstsäsongen? Då hade vi varit i Europa nu...
Örebro rirobban
2007-10-22 23:45
Saywee//
Var i början nån gång. Alltså när Hammar precis kommit till klubben. Tror det var mot Trelleborg faktiskt. Att han fixade ÖSKs defensiv då de hade släppt in massor av bollar innan. Kan minnas fel dock, men någon match var det...

EDIT: Möjligen det var GAIS hemma.
AIK Saywee
2007-10-22 23:43
BoP//
Förstår att han blev veckans tränare denna helg, men när var den första utnämningen?

Å andra sidan efter att ha tittat på GT´s statistik på skott hit och dit så borde väl kanske Westman var vår Bästman!

Vi har världens bästa målvakt, Peter Westman heter han ....

FORZA WESTMAN!
AIK Saywee
2007-10-22 23:34
Hoppas på Kalmar eller Djurgården, det är jättesvårt att skriva detta, men efter dagens domardömda 3-poängare till sillstryparna, så hoppas jag verklingen att KFF eller DIF tar guldet! Man kan väl inte vinna guld på "tur eller domarlojalitet"?

Men avslutar med ett ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro Mittåt
2007-10-22 23:21
För svart-vita stockholmare.

I morgon är det sista chansen för året att få se ett svart-vitt lag i aktion i huvudstaden. ÖSK möter Hammarby i den allsvenska utvecklingsserien (ett finare namn på reservlagsserien). Matchen spelas av allt att döma på Söderstadion med avspark klockan 18:00. Så står det i alla fall hos Stockholms Fotbollsförbunds websida.

ÖSK kommer till spel med ett riktigt meriterat lag som nog bör kunna Hammarby en ordentlig match över 90 minuter.

Alla detaljer kring laguppställningen är inte riktigt klara än, men jag kommer att lägga ut den på officiella i morgon så fort jag fått några frågetecken uträtade.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-22 23:04
Urban Hammar veckans tränare på fotbollsmåndag för andra gången!
AIK Saywee
2007-10-22 22:34
Nu kommer frågan till ÖSK´s "ledning" ... !

CAN YOU ÖSK08?
AIK Saywee
2007-10-22 22:30
Mittåt//
Nu har du som vanligt kloka tankar, gliringarna handlar nog mer om familjeförhållandet än det som presterades från the Walker brothers and sir Patrick!

Önskar alla Walker´s lycka till i framtiden, det finns mycket fotboll i den familjen!

FORZA WALKER!
Örebro Carlsson1908
2007-10-22 22:28
Någon som har lite koll om vi kanske kan använda Ismail snart?
Örebro Mittåt
2007-10-22 22:19
Jag har en känsla av att en hel del av Walker-gliringarna inte är gliringar riktade mot bröderna utan mot de som tidigare hävdade att den enda anledningen till att de fick spela var att deras pappa var tränare i deras lag. Nu har det ju visat sig att så inte alls var fallet. Killarna får spela trots att det inte är deras far som tränar AIK resp. ÖSK.

Att det sedan är så att Kevin inte är någon speciellt bra kantspelare är en annan sak. Det tror jag alla kan hålla med om. Att han fick komma in idag och spela högerbräddare berodde på att AIK måste ta av den spelare som började där. Kevin kommer inte alls till sin rätt som kantspelare, men det säger ingenting om hans kvaliteter på det centrala mittfältet.
AIK Saywee
2007-10-22 22:00
Ämne: Börjar ärligt talat ....
Vad menar du egentligen med ditt inlägg?

FORZA ROBERT WALKER!
AIK Saywee
2007-10-22 21:51
Magnus Erlingmark kanske vore något för ÖSK´s ledning!

Att sillstryparna har tur, beror nog på domarnas inställning till tveksamma situationer ...?

Sveriges gulligulgäng Göteborg,
"just före 18 gjorde cirka 120 göteborgsanhängare en rusning mot nygatan, men trycktes tillbaka av polisen" enligt text-tv, ska polisen behöva jobba med sådana insatser?

Vart är vi på väg! Nu räcker det!

FORZA RAKRYGGADE STÖDJANDE SUPPORTRAR!

Hoppas nu mer på Djurgården och Kalmar!
Örebro DaSa
2007-10-22 21:45
Mittåt//
Precis sånt som man vill läsa. Visste knappt om att vi hade talangscouter.

Än om vi inte värvar spelarna nu så har se säkert ett gott öga till ÖSK i framtiden om de fortsätter att utvecklas och det står mellan ÖSK och ngn annan klubb.
Örebro Mittåt
2007-10-22 21:38
Beträffande ÖSKs talangscouting. Och innan någon protesterar alltför mycket om att det där var väl ingenting, så är det så att den typ av talangscouter som Alm representerar inte skall jaga spelare som kan ta steget direkt in i A-truppen, utan just hitta unga utvecklingsbara spelare.

Internmatchen spelas på lördag med avspark klockan 14:00.
Örebro go_osk
2007-10-22 21:35
Skön att Blåvitt ser ut att ta hem Lennart Johanssons pokal. Göteborg är det bortalag som enligt mitt tycke presterat bäst på Behrn Arena i år.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 21:28
Kubisztal//

För min egen del tror jag mycket på Robert Walker, men jag sörjer inte att Kevin försvann.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 21:25
Adios//

Men då går det ju inte att heja på svart-vitt ;)
Örebro Kubisztal
2007-10-22 21:17
Börjar ärligt talat bli trött på det här gnället på bröderna Walker, låt dom va !
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 21:03
Saywee//

Jag skulle vilja ha in Magnus Erlingmark i ÖSK:s organisation. Tror han vore rätt man där.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-22 21:00
Otrolig tur Göteborg hade mot AIK. Att Kevin Walker gick till AIK är inget vi behöver sörja. Han gjorde ingenting på de dryga 20 minuter han fick och AIK:s offensiv kom av sig när han kom in.
Örebro Mittåt
2007-10-22 20:55
AIK hade för många avstängningar och skador för att få ihop till en vettig bänk. Kevin har aldrig varit någon kantspelare och kommer nog aldrig att bli någon heller.
Annons: