/fotboll/osk/forum/7599.aspx/fotboll/osk/forum/7599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-10-23 11:49
Man undrar vad den nya VD:n och sportchefen har för uppgifter. Och varför det är så tyst om ÖSK och nya spelare?
Alla spelare har en agent som känner till alla kontakter så någon hemlighet kan knappas spelarkontakter vara.
Örebro Rallyfinnen
2007-10-23 11:45
Det har ju inte direkt med fotboll att göra, men rösta på att Örebro ska vara med i nya monopolspelet!! Man får rösta en gång om dagen och städerna med flest röster får de finaste platserna på spelet! Gå in och rösta!!
AIK Saywee
2007-10-23 11:41
Tror inte att Mörk mörkar, men "ÖSK´s ledning" är nog lite för hemlig! Vilka är dom, hur jobbar dom, vad vill dom?

De kanske inte vill vara alltför detaljerade, men någon slags synlighet vore ju trevligt.

Oavsett om vi spelat i AS eller SE så måste det väl finnas något slags bra sätt att arbeta för att nå en vision eller "ett mål"?

Organisationen runt ÖSK måste nog ses över, eller? Är det rätt person på rätt plats?

De som jobbar för (avlönas av) ÖSK måste nog ha en delvis svartvit själ och ge järnet för att klubben skall lyckas!

FORZA SVARTVITT!
Degerfors Baresi442
2007-10-23 11:34
Drugge till ÖSK????
Örebro Aspen
2007-10-23 10:07
Så har uttalar sig agenten Mörk i dagens NA:
Pinsamt, tycker agenten Patrick Mörk, som just nu befinner sig i Ghana, tecknar en bild där ÖSK egentligen aldrig varit med i matchen.
– ÖSK har inte varit dom mest effektiva. Anledningen till att ÖSK över huvud taget testade honom var att jag låg på rätt länge.
– Det är pinsamt när man ser alla fall av spelare som klubben missat, till och med spelare från egna staden.
– Det är en kamp man måste vinna om bra spelare och ÖSK är inte ens nära, säger spelaragenten
kritiskt.

Som medlem tycker man sig få sin egan bild bekräftad från vintern och sommarens transferfönster.
Hammar är kontrakterad tom söndag kl 17. Sedan blir det ett vakum. Synd för Hammar har haft vettiga åsikter och det var efter hans inträde Barsom fixades.
Klubbens hanterande i detta område måste bli en punkt på nästa årsmöte. Tills dess får vi i västa fall undra över hur klubledningen fördriver tiden.
Örebro Kex Gunnar
2007-10-23 09:41
Bastard on Parade:Tycker faktiskt inte det finns ursäkter för att ÖSK gång på gång missar lokala talanger i Örebro med omnejd. Forward talangerna i detta fall är om jag inte minns fel födda runt 1990 och borde vara intressanta för ÖSK oavsett det blivit Allsvenskan eller Superettan. Sen finns det ju tyvärr en historia bakåt i tiden som heller inte är speciellt smirande för ÖSK :s talang värvare. Här krävs skärpning, precis som Hammar efterlyser annars kommer nog tyvärr ÖSK hamna rejält på efterkälken gentemot övriga allsvenska lag. Snart fler Örebroare i AIK och Halmstad än i ÖSK, för att ta några exempel
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-23 09:41
Ösk är jävligt passiva när det gäller värvningar,vikket är jävligt synd,vi har,vi går,vi kommer att gå miste om talanger om vi inte gör något snart,en såpass stor klubb som vi trots allt är måste börja agera proffisionellt annars kan vi lika lägga ner klubben,kanske inte så drastiskt men ni fattar vad jag menar.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 09:34
pemo//

Vad skulle Mörk tjäna på när han säger att ÖSK inte varit aktiva? Ingenting skulle jag påstå, eventuellt trissat intresset vilket skulle medföra ett högre pris men jag tror knappast att ÖSK ändå skulle kunna bjuda högre än exempelvis IFK Göteborg.

Min känsla är att det stämmer det Mörk säger, ÖSK är alldeles för passiva. Kolla fallet med Jiloan Hamad exempelvis, helst vill han stanna i Örebro och till media säger Sjögren att om en sådan talang vill till ÖSK så är de naturligtvis intresserade. Varför säger man inte detta till Hamad som inte har hört något konkret enligt den senaste uppdatering i media?

Det finns ett par små ursäkter till ÖSK:s beteende. Det är att man inte har vetat om man spelar Allsvenskt fotboll även nästa säsong samt att det inte är klart med ny tränare.

Ska väl tillägga innan det blir en massa skrik om min kritik att jag inte har hört alla parter, det är inte så enkelt när ÖSK mörkar så gott som det går. Jag bygger mina åsikter på det som har framkommit via media, sedan finns det flera sidor på en kub. Det kan vara så att Forward vägrat ge ÖSK tillåtelse att tala med spelarna etc etc.
Örebro DaSa
2007-10-23 09:27
The Ghoost//

Vet inte om jag vill bygga ngt lag runt Henriksson. Varför vill du ha en avbytare från en SE klubb som håller på att åka ur. Är det inte bättre att satsa på Nourin som är ordinarie högerback?
Örebro pemo
2007-10-23 09:24
En liten fundering kring missade talanger i Örebro....är det faktiskt så att rivaliteten mellan ÖSK och Forward är så djup att de gula spelarna hellre byter stad än att gå till ÖSK? Läste också i dagens NA att Patrik Mörk uttalar sig om ÖSK inaktivitet. Nu skall ni ta allt som Mörk säger med en nypa salt. Han tjänar ju pengar på att förmedla spelare. Ju höger lön, mer pengar i plånboken för Mörk. Dessutom är han en tjurig djävul också.
Nej, värva de spelare som verkligen vill till ÖSK och ser fördelarna med att bli "stjärna" i en liten klubb istället för att försvinna på bänken i Frankrike.
Örebro DaSa
2007-10-23 09:24
Fan, då var Dauda körd också plus att agenten sågar ÖSK hantering av det hela. Hoppas att styrlesen förstår hur dålig reklam detta är för klubben, för Marcus Gustafsson (som t.o.m. har en bror som jobbar i klubben men ändå väljer en annan AS förening) och nu Dauda. Vi får verkligen inte hoppas att han går till Trelle vilket verkar vara det mest troliga.
Örebro The Ghoooooost
2007-10-23 09:01
Bara att Bygga på dessa:

Målvakter: Westman/Richardsson

Backar: Haginge/Riddez/Wikström/Holger/F.S

MF: Barsom, Gerzic, Näfver, Henriksson

Anfall: Nedim, Rodevåg, JP

Önskemål om nyförvärv:

2 st Mittfältare (Djorjic & Robert M Mumba)
1 st Högerback (Erik Tengroth, Öster)
1 st Mittback (Gustaf Segerström, Sirius)
1 st Forward (Yunnus Ismail, Spelklar ?)
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 08:57
Anttonen och Barsom vill jag verkligen ha kvar, höstens kanske bästa spelare?

Fredrik Samuelsson tycker jag har gjort en ok säsong, han blandar och ger men får mest skit för sina sämre insatser. Mot Elfsborg var han säkerheten personifierad!

Dedaj har jag sett alldeles för lite av, dock verkar han vara långt ifrån en succé om jag ska basera en åsikt på det lilla jag sett och hört om honom.

Det viktigaste tror jag är att förlänga med Hammar. Jag gillar hans tydliga svar i media, han är diplomatisk men ändå inte diplomatisk som alla andra svenska tränare. Hammar vet vad han vill ha och utnyttjar media för att få fram budskapet och sätta lite press på styrelsen. I like it!
Örebro Mattias69
2007-10-23 08:50
Ämne: Tycker att det är da....
Av dessa är det bara Barsom, Antonnen och FreSa av spelarna som jag vill ha kvar. Alltså finns det utrymme i truppen för lite vettiga nyförvärv. Hoppas innerligt att klubben har lärt sig läxan den här gången och jobbar på ett annorlunda sätt vad det gäller värvningar.

Sen vore det kul om klubben kunde komma överrens med Hammar om en fortsättning. Han har ju stakat ut en väg som spelarna verkar gilla.
Örebro BabyKladde
2007-10-23 07:16
Riddez har ju sagt att han endast skulle lämna om han skulle få ett riktigt proffsanbud, men i dagsläget finns inte ett sådant, så riddez stannar.

Dessutom är han ju viktig för laget! =)
Örebro joth
2007-10-23 06:21
Tycker att det är dax att redax dammar av Silly Season artikeln... fanns ju lite matnyttig info i NA idag.
- Jeffs vill bryta kontrakt.
- MaSas kontrakt går ut.
- FrSas kontrakt går ut.
- Anttonens kontrakt går ut.
- Janssons kontrakt går ut.
- Abbes kontrakt går ut.
- Dedajs kontrakt går ut.
- Hammars kontrakt går ut.
- Larsen slutar.

Snackisar:
- stannar Riddez eller går han till en annan klubb. 1 år kvar på kontraktet och det här är sista möjligheten att tjäna pengar på Riddez om man inte skriver nytt kontrakt.

Vi vet i alla fall att:
- Näfver har kontrakt över 2 säsonger till.
- Riddez har 1 år kvar.
AIK Saywee
2007-10-23 01:06
rirobban//
IFK kan vinna guld på tur och domarlojalitet, för andra lag är det omöjligt, dessutom skall väl hela bollen vara inne, eller?

OK, Sillstryparna hade väl några goda år när miljonerna trillade in. Sedan trillade de ur, och kommunen trillade in nya, som trillade ut sedan fifflades det lite osv. Men rör inte SvFF´s gulligull-gäng. Det är skillnad på lag och lag!

Dessutom de så kallade Änglarna, var faktiskt de som startade huliganismen i Sverige, var själv på Eyravallen i början på 70-talet, vilka grisar, och de verkar hålla på fortfarande!

Jag har helt enkelt svårt för detta lag med dessa smöriga supportrar!
AIK Saywee
2007-10-23 00:11
När jag än en gång tittar i GT´s sportsidor, så blir jag imponerad av vad WeStman uträttade, men det kanske berodde på att han jobbade mest och bäst i andra halvlek, vilket var lite avlägset från min poisition, fattade helt enkelt inte hur bra han var. Men så många skott han tog, räddningsprocent=100% han tog 8 av 8, Hassan i Elfsborg tog 1 av 3 = 33%

PS fast Riddez tog ett nästan på mållinjen i första, eller?

FORZA PeWe! (Gammal årsmodell av VOLVO)
Örebro rirobban
2007-10-23 00:06
Saywee//
Barsoms insats ska inte underskattas, helt klart. Men det ska heller inte Hammars inasts göra. Och det är ju så att det är svårare att bedömma tränarens arbete under en match. Men han tog ut rätt lag. Mot Elfsborg syntes Hammars insats betydligt mer dock. Men jag vill verkligen att Hammar blir kvar som tränare under nästa säsong...
AIK Saywee
2007-10-22 23:55
rirobban//
Kanske GAIS hemma, med det var ju "Abgars match" vilken gigant! Då hade det inte spelat någon roll vem som hade tränat laget, t.o.m. om jag hade tagit ut honom i "min" startelva så hade jag fått kredit ...?
Örebro rirobban
2007-10-22 23:51
Ämne: Hoppas på Kalmar ell....
"Man kan väl inte vinna guld på "tur eller domarlojalitet"? "

Det där jämnar ut sig under en säsong ska du se. Men alla kommer alltid ihåg de sista matcherna. Som förra säsongen när Elfsborg fick en feldömd straff i sista matchen eller vad det var. Men på en säsong har det där jämnat ut sig.

Om inte Kalmar vinner så är det dött lopp egentligen. Dock fördel IFK eftersom jag trott på dem ett bra tag nu. IFK har också spelat den mest positiva fotbollen av de tre där uppe. Men jag bryr mig inte speciellt mycket om vem som vinner om inte ÖSK gör det.

Nu tar vi Gefle av bara farten och blir ett av höstanes bästa lag. Varför kan vi inte spela bara höstsäsongen? Då hade vi varit i Europa nu...
Örebro rirobban
2007-10-22 23:45
Saywee//
Var i början nån gång. Alltså när Hammar precis kommit till klubben. Tror det var mot Trelleborg faktiskt. Att han fixade ÖSKs defensiv då de hade släppt in massor av bollar innan. Kan minnas fel dock, men någon match var det...

EDIT: Möjligen det var GAIS hemma.
AIK Saywee
2007-10-22 23:43
BoP//
Förstår att han blev veckans tränare denna helg, men när var den första utnämningen?

Å andra sidan efter att ha tittat på GT´s statistik på skott hit och dit så borde väl kanske Westman var vår Bästman!

Vi har världens bästa målvakt, Peter Westman heter han ....

FORZA WESTMAN!
AIK Saywee
2007-10-22 23:34
Hoppas på Kalmar eller Djurgården, det är jättesvårt att skriva detta, men efter dagens domardömda 3-poängare till sillstryparna, så hoppas jag verklingen att KFF eller DIF tar guldet! Man kan väl inte vinna guld på "tur eller domarlojalitet"?

Men avslutar med ett ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro Mittåt
2007-10-22 23:21
För svart-vita stockholmare.

I morgon är det sista chansen för året att få se ett svart-vitt lag i aktion i huvudstaden. ÖSK möter Hammarby i den allsvenska utvecklingsserien (ett finare namn på reservlagsserien). Matchen spelas av allt att döma på Söderstadion med avspark klockan 18:00. Så står det i alla fall hos Stockholms Fotbollsförbunds websida.

ÖSK kommer till spel med ett riktigt meriterat lag som nog bör kunna Hammarby en ordentlig match över 90 minuter.

Alla detaljer kring laguppställningen är inte riktigt klara än, men jag kommer att lägga ut den på officiella i morgon så fort jag fått några frågetecken uträtade.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-22 23:04
Urban Hammar veckans tränare på fotbollsmåndag för andra gången!
AIK Saywee
2007-10-22 22:34
Nu kommer frågan till ÖSK´s "ledning" ... !

CAN YOU ÖSK08?
AIK Saywee
2007-10-22 22:30
Mittåt//
Nu har du som vanligt kloka tankar, gliringarna handlar nog mer om familjeförhållandet än det som presterades från the Walker brothers and sir Patrick!

Önskar alla Walker´s lycka till i framtiden, det finns mycket fotboll i den familjen!

FORZA WALKER!
Örebro Carlsson1908
2007-10-22 22:28
Någon som har lite koll om vi kanske kan använda Ismail snart?
Örebro Mittåt
2007-10-22 22:19
Jag har en känsla av att en hel del av Walker-gliringarna inte är gliringar riktade mot bröderna utan mot de som tidigare hävdade att den enda anledningen till att de fick spela var att deras pappa var tränare i deras lag. Nu har det ju visat sig att så inte alls var fallet. Killarna får spela trots att det inte är deras far som tränar AIK resp. ÖSK.

Att det sedan är så att Kevin inte är någon speciellt bra kantspelare är en annan sak. Det tror jag alla kan hålla med om. Att han fick komma in idag och spela högerbräddare berodde på att AIK måste ta av den spelare som började där. Kevin kommer inte alls till sin rätt som kantspelare, men det säger ingenting om hans kvaliteter på det centrala mittfältet.
Annons: