/fotboll/osk/forum/7596.aspx/fotboll/osk/forum/7596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-10-24 00:48
Vad sägs om att värva tillbaka Pozniak? Då borde högerbacksproblemen vara lösta. 3-5 nya spelare behövs för att vi ska kunna etablera oss på allvar igen. Lagen som går upp från superettan är inga dåliga lag. IFK Norrköping har resurser som få nykomlingar, Giffarna eller Häcken har rutin från allsvenskan sen tidigare. Ljungskile känns som ett lag som kommer få kämpa i botten. Men det kommer vi också att göra om vi inte får tillräckligt bra förstärkningar, framförallt i försvaret och centrala mittfältspositionen.
Örebro Lucien
2007-10-24 00:44
Är det inte möjligt att det bästa kanske är att försöka hålla i våra anfallare ytterligare en säsong och ge dem chansen att bättra sig samt spela ihop sig! Kontinuitet brukar vara ett ganska framgångsrikt koncept
Örebro Rocky Dennis
2007-10-24 00:20
Imad khalili vill jag inte se i ÖSK. får emra-vibbar (attitydmässigt) av honom. Lyckades inte i Helsingborgs A-lag särskilt bra, fick göra någora inhopp, men de gånger jag såg honom var han väldigt tam, osynlig. Jag vill inte se några halvdana nyförvärg från ÖSKs sida.
Örebro rirobban
2007-10-24 00:13
Om hela området ska vara klart 2009 så borde man börja med östra läktaren i år?
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-23 23:49
"Den östra läktaren på Behrn arena ska byggas så snabbt det går."

Låter som att man kommer börja i den änden i så fall...
Örebro est1908
2007-10-23 23:33
Mangesvartandvit/

planer finns på södra läktaren, men jag fattade det som att man endast kommer bygga om omklädningsrummen samt ta bort pelarna på läktarplats... alltså kommer inte publikkapaciteten bli större (som jag hade hoppats på)...
Anledningen var den att man vill återinföra att södra läktaren bli huvudläktaren (igen!)...
I omklädningsrummen under norra läktaren ska det bli lokaler för affärer, och loger...

OM jag fattade det rätt...
hoppas att jag fattade fel då jag tycker att norra ska förbli huvudläktaren...

och till sist!
Skit i att vänta på hockeyn och bygg klart östra läktaren!! fotboll är fotboll, och hockey är hockey... ingen gemensam läktare här inte...
Behrn Arena är Behrn Arena och inte vinterstadion!
Örebro Erki
2007-10-23 23:28
Imad Khalili, Bunkeflo, vore väl ett intressant alternativ på forwardssidan? Imponerade på mig i matchen mot Norrköping nyligen. Allsvenska meriter från Helsingborg och född 1987.
Teknisk och snabb med bra skott.
Örebro go_osk
2007-10-23 23:05
Jonte R//
JP har ett år kvar på sitt kontrakt så han har väl ganska begränsade möjligheter till en flytt. Jag skulle dock kunna tänka mig att hans tidigare klubb Sirius visar intresse på nytt. Egentligen så tycker jag synd om Johan för det känns som att han inte riktigt nått upp till sin fulla kapacitet. Vi får inte heller glömma hans insatser som högerytter i början på säsongen.
Örebro Jonte R
2007-10-23 22:54
go_osk// Kan faktiskt tänka mig att Mourad och Rodevåg skulle passa rätt bra ihop på topp.

Rubarth är precis som Abgar en spelare med attityd. Jag skulle gärna se båda. Det skulle ge oss en bra ytterkonkurrens. Näfver, Abgar, Anttonen, Frempong och Rubarth.

Frågan är vad kommer hända med Johan Pettersson?
Örebro Jonte R
2007-10-23 22:50
Mittåt//
Låt oss hoppas att Abgar stannar. Precis som Urban Hammar är inne på så behövs det spelare med attityd.

Bastard on Parade// Armando Ibrakovic får bra omdömen från både media och supportrar. Har bara sett honom i en match i år och det var inte i en av hans bättre. Tycker dock att han är en intressant spelartyp och jag ser mer utvecklingsmöjligheter i honom än i Fredrik Samuelsson. Så som ersättare för Fredrik Samuelsson. Ja tack.
Örebro go_osk
2007-10-23 22:44
I brist på annat har jag listat ett gäng tänkbara förstärkningar till nästa säsong samt motivationer.

Mats Rubarth, vars kontrakt med AIK går ut efter den här säsongen. Rubarth är förvisso väldigt ojämn och skadebenägen, men när han är i toppform håller han hög kvalité med allsvenska mått mätt. Han har precis passerat 30 strecket så visst borde han ha minst ett par år kvar på elitnivå. En värvning av Rubarth känns mest aktuell ut i fall att Barsom skulle lämna.

Håkan Malmström, BP. Malmström har enligt mitt tycke varit den genomgående mest jämna spelaren i Brommapojkarna. Ruggigt placerings säker och även ett bra vapen på fasta situationer. Malmström är helt klart för bra för Superettan och skulle med största sannolikhet gå in i laget och öka konkurrensen.

Albin Ekdal, BP. Spelar otroligt moget trots sin ringa ålder och gör otroligt mycket nytta på det inre mittfältet. Påminner en hel del om Sebastian Henriksson i sin spelstil men besitter ett betydligt bättre spelsinne. Ekdal har haft flera seriösa anbud från England och Södra Europa, men valde trots det att stanna på svensk mark. Han går ut gymnasiet till sommaren och lär därefter söka sig vidare. Lär vara ett hett namn bland svenska klubbar, men ÖSK ska vara med i leken.

Marco Da Silva, Öster. 27-årig mittback som hunnit med 104 matcher i Superettan och 51 i Allsvenskan. Väldigt snabb och stark i luftrummet och lär inte följa med Öster ner till division 1. Helt klart ett namn att kolla upp!

George Mourad, IFK Göteborg. Anfallare som har gjort 14 mål på 67 matcher i allsvenskan. Kanske inte alltför meriterande men hans främsta styrka är att möta uppspel och sedan fördela dem. Han är dessutom stark på huvudet och har en förhållandevis bra teknik. Mourad har även hunnit med en utflykt till Italienska Brescia. Är för tillfället satt i frysboxen i Göteborg lär söka sig vidare för i hopp om mer speltid. Höga lönekrav kan vara det som talar emot ÖSK.
Örebro GT
2007-10-23 22:40
Jag tycker "Dubbel-Nickard" borde få stå i mål på söndag.

Det är han värd.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 22:33
Armando Ibrakovic från Sylvia och Billy Berntsson från Falkenberg är två unge högerbackar som haft bra säsonger i Superettan. Sylvia är redan klara för nedflyttning och Falkenberg ligger farligt långt nere i tabellen, bör rimligen gå att köpa loss båda för en relativt billig peng.
Örebro Mittåt
2007-10-23 22:26
Intressant tycker jag det är att Abgar spelade i kvällens reservlagsmatch, trots att hans sejour i ÖSK nu i princip är över, eftersom han inte kan spela på söndag. Detta tyder antingen på en berömvärd och professionell inställning till jobbet som fotbollsspelare eller på att han kanske umgås med planer på en fortsättning hos ÖSK, trots allt. Eller möjligen en kombination av bådadera.

Många, för att inte säga de flesta, hade nog avstått med hänvisning till att de kände sig slitna efter söndagens match i Borås.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 22:06
jappel//

Ett dyrt alternativ är Lustig, ett billigt är Karl Corneluson som jag tror skulle få en nytändning om han kom bort från Landskrona.
Örebro jappel
2007-10-23 22:05
Ämne: Det här är humor, en....
Ja det är verkligen humor!!!
Det enda som hade kunnat göra det hela ännu roligare hade varit om dom lagt till att dom gärna sett att man tvättat tröjorna först också, så att dom slapp lägga pengar på en tvätt :-)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 22:03
ösk-karl/ Jo det har du ju rätt i...många farliga omställningar mot oss iår pga Larsens allt för många felpass...Blir han bara lite elaker igen..å fräser av lite fler skott så är han grym den sköne Fredrik
Örebro jappel
2007-10-23 22:02
Ämne: Jag trodde Anttonen ....
Anttonen ska spela på mitten helt klart! allt annat vore tjänste fel oavsett vem som tränar laget.
Högerbacken bör vi värva någon grymt bra till istället.
Förslag någon?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 22:00
MangeSvartAndVit//

Det kan jag hålla med om. Han har blivit väl snäll. Sedan går det ju inte att komma ifrån att det är Larsen som stått för felpassen så motståndarna kunnat ställa om.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 21:57
Ösk-karl/ Då måste Nordback höja sig 5snäpp tills nästa säsong...Inte alls nöjd med det han presterat iår! Fast han är fortfarande en hjälte för mig efter elfsborgs matchen:)
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:55
Glömde i hastigheten bort att jag vill ha Zavadil från Öster också. Detta för att öka konkurransen och ha mer än Frempong som backup på mitten.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:55
Ösk behöver en ny Högerback! jag tror F.samuelsson drar till assyriska.
Örebro jappel
2007-10-23 21:54
Ämne: http://www.na.se/art....
Säger som Gert
ÄNTLIGEN!!!!
Hoppas detta innebär att Östra står klar lagom till höstsäsongen-08 förhoppningsvis ännu tidigare!
Skönt att politikerna vågar satsa lite på idrotten i Örebro igen.
Örebro Johannes A.
2007-10-23 21:54
Det här är humor, enligt mig. Följ länk!
Örebro Gordon
2007-10-23 21:52
Jag trodde Anttonen hade visat var han skall spela. Till höger. På mittfältet. Jag tycker han är en av de bättre i landet på den positionen och att det är rent slöseri att spela honom på backen. Han är helt enkelt så mycket bättre på höger mittfält än som back.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:50
Om vi utgår ifrån att Barsom stannar, då har vi ju egentligen ett bra mittfält:
Näfver---Barson-----Nordback-----Anttonen-------Jag skulle vilja lägga krut på en rejäl mittback, då kan Haginge spela högerback, plocka han ifrån Degen gratis. Sedan en kanon som forward.

Sedan om Hammar stannar, räcker inte det så länge? Annars får vi väl förstärka mer under sommarfönstret och i tid denna gång.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 21:49
Babykladde/
Menar du att det finns planer på att bygga om södra läktaren oxå? Det har jag inte hört något om..Å jag som tycker att jag hänger med riktigt bra i den frågan:) Berätta någon berätta?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:45
Pia Sundhage, säg att det är ett skämt. Annars lovar jag dyrt och heligt att dra in varenda sponsorkrona.
Örebro jensa_2
2007-10-23 21:45
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1236513
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:44
jappel//
Ja lite kul skulle det ju vara :)
Annons: