/fotboll/osk/forum/7595.aspx/fotboll/osk/forum/7595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2007-10-23 22:44
I brist på annat har jag listat ett gäng tänkbara förstärkningar till nästa säsong samt motivationer.

Mats Rubarth, vars kontrakt med AIK går ut efter den här säsongen. Rubarth är förvisso väldigt ojämn och skadebenägen, men när han är i toppform håller han hög kvalité med allsvenska mått mätt. Han har precis passerat 30 strecket så visst borde han ha minst ett par år kvar på elitnivå. En värvning av Rubarth känns mest aktuell ut i fall att Barsom skulle lämna.

Håkan Malmström, BP. Malmström har enligt mitt tycke varit den genomgående mest jämna spelaren i Brommapojkarna. Ruggigt placerings säker och även ett bra vapen på fasta situationer. Malmström är helt klart för bra för Superettan och skulle med största sannolikhet gå in i laget och öka konkurrensen.

Albin Ekdal, BP. Spelar otroligt moget trots sin ringa ålder och gör otroligt mycket nytta på det inre mittfältet. Påminner en hel del om Sebastian Henriksson i sin spelstil men besitter ett betydligt bättre spelsinne. Ekdal har haft flera seriösa anbud från England och Södra Europa, men valde trots det att stanna på svensk mark. Han går ut gymnasiet till sommaren och lär därefter söka sig vidare. Lär vara ett hett namn bland svenska klubbar, men ÖSK ska vara med i leken.

Marco Da Silva, Öster. 27-årig mittback som hunnit med 104 matcher i Superettan och 51 i Allsvenskan. Väldigt snabb och stark i luftrummet och lär inte följa med Öster ner till division 1. Helt klart ett namn att kolla upp!

George Mourad, IFK Göteborg. Anfallare som har gjort 14 mål på 67 matcher i allsvenskan. Kanske inte alltför meriterande men hans främsta styrka är att möta uppspel och sedan fördela dem. Han är dessutom stark på huvudet och har en förhållandevis bra teknik. Mourad har även hunnit med en utflykt till Italienska Brescia. Är för tillfället satt i frysboxen i Göteborg lär söka sig vidare för i hopp om mer speltid. Höga lönekrav kan vara det som talar emot ÖSK.
Örebro GT
2007-10-23 22:40
Jag tycker "Dubbel-Nickard" borde få stå i mål på söndag.

Det är han värd.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-23 22:33
Armando Ibrakovic från Sylvia och Billy Berntsson från Falkenberg är två unge högerbackar som haft bra säsonger i Superettan. Sylvia är redan klara för nedflyttning och Falkenberg ligger farligt långt nere i tabellen, bör rimligen gå att köpa loss båda för en relativt billig peng.
Örebro Mittåt
2007-10-23 22:26
Intressant tycker jag det är att Abgar spelade i kvällens reservlagsmatch, trots att hans sejour i ÖSK nu i princip är över, eftersom han inte kan spela på söndag. Detta tyder antingen på en berömvärd och professionell inställning till jobbet som fotbollsspelare eller på att han kanske umgås med planer på en fortsättning hos ÖSK, trots allt. Eller möjligen en kombination av bådadera.

Många, för att inte säga de flesta, hade nog avstått med hänvisning till att de kände sig slitna efter söndagens match i Borås.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 22:06
jappel//

Ett dyrt alternativ är Lustig, ett billigt är Karl Corneluson som jag tror skulle få en nytändning om han kom bort från Landskrona.
Örebro jappel
2007-10-23 22:05
Ämne: Det här är humor, en....
Ja det är verkligen humor!!!
Det enda som hade kunnat göra det hela ännu roligare hade varit om dom lagt till att dom gärna sett att man tvättat tröjorna först också, så att dom slapp lägga pengar på en tvätt :-)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 22:03
ösk-karl/ Jo det har du ju rätt i...många farliga omställningar mot oss iår pga Larsens allt för många felpass...Blir han bara lite elaker igen..å fräser av lite fler skott så är han grym den sköne Fredrik
Örebro jappel
2007-10-23 22:02
Ämne: Jag trodde Anttonen ....
Anttonen ska spela på mitten helt klart! allt annat vore tjänste fel oavsett vem som tränar laget.
Högerbacken bör vi värva någon grymt bra till istället.
Förslag någon?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 22:00
MangeSvartAndVit//

Det kan jag hålla med om. Han har blivit väl snäll. Sedan går det ju inte att komma ifrån att det är Larsen som stått för felpassen så motståndarna kunnat ställa om.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 21:57
Ösk-karl/ Då måste Nordback höja sig 5snäpp tills nästa säsong...Inte alls nöjd med det han presterat iår! Fast han är fortfarande en hjälte för mig efter elfsborgs matchen:)
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:55
Glömde i hastigheten bort att jag vill ha Zavadil från Öster också. Detta för att öka konkurransen och ha mer än Frempong som backup på mitten.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:55
Ösk behöver en ny Högerback! jag tror F.samuelsson drar till assyriska.
Örebro jappel
2007-10-23 21:54
Ämne: http://www.na.se/art....
Säger som Gert
ÄNTLIGEN!!!!
Hoppas detta innebär att Östra står klar lagom till höstsäsongen-08 förhoppningsvis ännu tidigare!
Skönt att politikerna vågar satsa lite på idrotten i Örebro igen.
Örebro Johannes A.
2007-10-23 21:54
Det här är humor, enligt mig. Följ länk!
Örebro Gordon
2007-10-23 21:52
Jag trodde Anttonen hade visat var han skall spela. Till höger. På mittfältet. Jag tycker han är en av de bättre i landet på den positionen och att det är rent slöseri att spela honom på backen. Han är helt enkelt så mycket bättre på höger mittfält än som back.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:50
Om vi utgår ifrån att Barsom stannar, då har vi ju egentligen ett bra mittfält:
Näfver---Barson-----Nordback-----Anttonen-------Jag skulle vilja lägga krut på en rejäl mittback, då kan Haginge spela högerback, plocka han ifrån Degen gratis. Sedan en kanon som forward.

Sedan om Hammar stannar, räcker inte det så länge? Annars får vi väl förstärka mer under sommarfönstret och i tid denna gång.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-23 21:49
Babykladde/
Menar du att det finns planer på att bygga om södra läktaren oxå? Det har jag inte hört något om..Å jag som tycker att jag hänger med riktigt bra i den frågan:) Berätta någon berätta?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-23 21:45
Pia Sundhage, säg att det är ett skämt. Annars lovar jag dyrt och heligt att dra in varenda sponsorkrona.
Örebro jensa_2
2007-10-23 21:45
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1236513
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:44
jappel//
Ja lite kul skulle det ju vara :)
Örebro jappel
2007-10-23 21:43
Synd på nedim..hoppas att det inte är något allvarligt.
Och härligt att Näfver visar målsinne!
Nu när det inte blev något riktigt genombrott i as i år måste det ju bara komma nästa säsong!
Go Näfver.
Örebro jappel
2007-10-23 21:33
Ämne: hehehe har hittat la....
Riktigt coolt :-)
Inte mig emot, klarar han sig i danska ligan så ska han väl klara sig i AS!!
Örebro DaSa
2007-10-23 21:30
Lite tankar om taktiken denna och nästa säsong. I år så tycker/tror jag det största problemet har varit att Larsen inte lyckas slagit djupledspassarna till Nedim. Det och att vi har spelat med två djupledslöpare som anfallare. Eftersom varken Nedim eller Rodevåg kan hålla i bollen så har vi haft problem att fylla på med spelare i anfallen.

Om vi skall fortsätta med en 4-4-2 taktik nästa säsong vill jag helst se att vi värvar en targetplayer (förslagsvis Mourad) som kan skarva eller hålla i bollen medan vi flyttar upp laget. Vi kommer även att behöva en mittfältare (förlagsvis Zavadil från Öster) som kan slå stickarna bakom motståndarnas backlinjen.

Men jag tycker att det är dags att vi byter taktik nu när vi ändå skall värva ett antal spelare och en ny tränare. En taktik som är populär just nu är 4-2-3-1 som jag tror skulle passa ÖSK nuvarande spelarematerial och ekonomi. I min 4-2-3-1 taktik så vill jag ha två offensiva ytterbackar (Riddez och Anttonen) då det kommer att bli mycket ytor på kanterna. Mittlåset blir Glenn och Hagge då jag vill ha lite mera speed i backlinjen (=inte Wikström) så att den kan ligga högre.

De två "defensiva" mittfältarna blir bollvinnar-Nobbe/Walker och pitbull-Pirlo-Barsom. Alla uppspel skall spelas efter backen till Barsom som sen fördelar vidare ut på kanterna.

De offensiva mittfältarna kommer att bli Näfver/Frempong till vänster. I den centrala rollen vill jag ha Zavadil/Nordin och på högerkanten Nedim. Tror att den postionen kommer att passa Nedim mycket bra, han kan komma med fart bakifrån (så vi slipper alla hans offsidelöpningar) och får Nedim ett läge så sitter den. Tror att Nedim är den som har mest kliniska avslut i dagens trupp.

På topp kommer Rodevåg springa och störa uppspel samt förhopningsvis stänka in ngr mål.

Fördelen med denna taktik är också att vi inte behöver värva så många spelare. Men jag skulle gärna se en ny högerback i Nourin från Öster (så kan vi använda Anttonen på Nedims position också). Sen så skulle jag även vilja se Mourad i klubben.
Örebro BabyKladde
2007-10-23 21:24
ÖSK KRILLE:

AIK o USA:s damlag är intressanta..

..men Björn Ågvist sa till SVT att Pia inte vart i tankarna då hon inte vart tillgänglig förns nu, så det låter ju som hon kan vara ett alternativ.. dessutom har Pia sagt att hon helst vill ha nära hem.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:17
hehehe har hittat larsens efterträdare! skulle kanske bli lite förvirande :)!
Örebro jappel
2007-10-23 21:13
går även ett hett rykte som säger att ÖSK tar hem SM-guldet 2008!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 21:04
BabyKladde//
Hörde att idag att pia kanske ska ta över usa:s damlandslag.
Örebro BabyKladde
2007-10-23 20:45
ÖSK KRILLE:

nej, du har inte missat något..
..däremot gick SVT ut med att Pia Sundhage skulle ta över ÖSK, men vi får väl se hur realistiskt det är.
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-23 20:44
tänk att få se champions league flaggan på behrn arenas mittcirkel....
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-23 20:42
Jag har varit bortrest i 10dagar. Så jag undra om det går några rykten om larsens efterträdare och om tränarbytet?
Annons: