/fotboll/osk/forum/7589.aspx/fotboll/osk/forum/7589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-10-25 23:35
så får vi en juste nervarvningslåt efter segermatcherna :-)
Örebro jappel
2007-10-25 23:32
Ämne: För övrigt så tycker....
Varför inte Black Velvet Whiskey.
Generalimportören i Sverige är Örebroare!!! (i alla fall för 6år sedan..)
Riktigt snyggt varumärke som passar ÖSK:s färger....sedan är det kanske inte så idrottsligt att springa runt med spritreklam på tröjorna...men det är ett internationellt märke som vill synas :-)
Örebro Gummianka
2007-10-25 23:29
För övrigt så tycker jag att ÖSK kan leta upp någon fin spritsponsor så man kan deka ner sig med gott samvete.

Ingen pissöl. Antingen en riktigt billig eller en riktigt god sprit. Hellre billig sprit än billig öl (fast nu har jag kanske lämnat ämnet fotboll? slutsaggat).
Örebro Gummianka
2007-10-25 23:12
Ämne: ngn som kollar på in....
Jag kollade på Insider. Är rätt övertygad om att både AIK- och Djurgårdsbossen sitter och blåljuger. Klart som f*n att dom kan stänga av hela firman/DFG om dom så verkligen ville och ansträngde sig. En beklämmande stor hög apor. Någon som såg en kvinna figurera i sammanhanget?
Örebro Gummianka
2007-10-25 23:07
Ja till målkameror. Nej till inopererade chip i spelarna för att avgöra tveksamma offsidesituationer.
Örebro jappel
2007-10-25 23:03
enklast av allt skulle det vara att sätta ett microchip exakt mitt i alla matchbollar och sedan ha en avläsare exekt bollens radie in i målet, sedan en signal när bollen passerar denna linje.(enda problemet som är kvara att lösa då är om bollen är över eller under ribban och mellan stolparna. men det går säkert att lösa på något finurligt sätt det också..
Örebro Sersant
2007-10-25 22:32
Angående målkameror så diskuterade dem det i denna veckas avsnitt av 08-Fotboll.

Innan jag såg programmet så var jag för målkameror men har svängt efter att ha hört lite mer information om det.

Säger som 08 studion sa om man kan avgöra direkt om bollen går i mål med nån lampa eller något så JA till målkameror men om man måste vänta på nästa avblåsning för att granska bilderna så NEJ tack till målkameror!
Örebro Ösk tjejen
2007-10-25 22:20
ngn som kollar på insider nu på tv3? handlar om fotbollhuliganer & olika firmor.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-25 22:19
Ni som kommer med alla möjliga tränarförslag, vad har ni emot Hammar?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-25 22:18
Ni som kommer med alla möjliga tränarförslag, vad har ni emot Hammar?
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-25 22:17
Grixx//

Egentligen kan man väl säga att man är mer eller mindre anti mot alla lag i Sverige utom ÖSK ;)
Örebro BabyKladde
2007-10-25 21:20
SvFF kommer i december besluta om man ska ansöka hos FIFA om att bli ett test-land för målkameror... men jag personligen tycker att SvFF ska satsa på det hur som helst för att varfa ett föredöme och visa vad svensk fotboll vill..
AIK Saywee
2007-10-25 21:09
Dessutom behöver man inte vänta speciellt länge om man vågar ta ett beslut, beträffande målkameror alltså ...

... "Företaget DREAMTEAM, som producerar Canal+ sändningar från allsvenskan har tekniken klar.

- Vi skulle kunna ha allt redo till på söndag, säger VD P A Gullö till Metro"

FORZA RIKTIGA RESULTAT!
AIK Saywee
2007-10-25 20:49
... å kom inte med något att "det jämnar ut sig i längden"
AIK Saywee
2007-10-25 20:48
Ur gårdagens METRO ...

"Nu får det vara nog. Vi kan flyga till månen och googla krogragg i mobilen, men vi kan inte få reda på om en löjlig liten boll har korsat ett liten linje. Guldstrider skall inte få avgöras av bristande teknik och mossiga traditioner."

TÄNKVÄRT!
Örebro est1908
2007-10-25 20:31
eboot/
anledningen till att jag frågade var ju för att jag undrade om någon här inne visste...
AIK Saywee
2007-10-25 20:25
Visste ni detta ?

Inför sista omgången kommer lite statistik (ursäkta joth detta är ditt "bord")

Flest antal segrar hittills
Kalmar FF 14
Minst antal segrar hittills
Brommapojkarna 4

Flest oavgjorda matcher hittills
Elfsborg 10
Minst antal oavgjorda matcher hittills
Kalmar och Hammarby 3

Flest förluster hittills
Brommapojkarna 13 (tätt följt av Bajen, Örebro och TFF 12)
Minst antal förluster
Djurgården och IFK Göteborg 5

FORZA PÅ, EN OMGÅNG KVAR!
Örebro EbooT
2007-10-25 20:24
Est: Då trillade ju poletten ner.. till slut.
som jag skrev tidigare:
MAILA och fråga varför den inte sänds. Du kan ju inte fråga här.

Men om ett argument kan ju vara att matchen absolut inte betyder något alls för någon av klubbarna. Troligtvis skulle antalet betalande vara därefter och detta skulle förmodligen resultera i att de faktikst går back på att sända matchen.
Örebro est1908
2007-10-25 20:16
som du ser så finns ju inte ösk - gif som alternativ på din länk! då sänds den ju inte
Örebro est1908
2007-10-25 20:15
ja men canal + sänder juu inte matchen... det är ju ingen som sänder matchen...

vilka sänder då bessewisser?
Örebro EbooT
2007-10-25 20:08
Saywee: Ja, det kommer bli fantastiskt kul med matchen hemma mot Peking. Där kan det nog bli en siffra väl över 12.000. Plus att vi kommer gå sjukt mycket bättre nästa år :D
Örebro EbooT
2007-10-25 20:06
Est. Det fattar du inte.. Märkligt att du härjar om det då. Utan att ha nån som helst koll på vilka det är som sänder skiten..

Örebro est1908
2007-10-25 20:03
eboot/
för övrigt så fattar jag verkligen inte ett skit om ditt senaste inlägg...

"Tror knappast att det finns representanter för säsongskortet här."
vafan har det med tv att göra?
Örebro est1908
2007-10-25 20:02
eboot/
jag hittade det på denna länk ovan...

"Alla matcher i slutomgången har avsparkstiden 15.00. Canal+ tv-sänder IFK Göteborg-Trelleborg och Djurgården-Brommapojkarna, medan övriga matcher (med undantag för Örebro-Gefle som inte tv-produceras) sänds i pay-per-view."
AIK Saywee
2007-10-25 20:00
1-1 på Olympia, ointressant men ändå.
Vi hade säkert dragit fler i samma sammanhang?

EbooT//
PUB-likt är väl ÖSK verkligen välkomna till en ny säsong i AS, och 100-årsfirandet gör väl att siffran kan stiga, liksom derbyt mot Peking kan bidraga till storpublik, plus den fina Arena som vi har och som är på väg att bli bara ännu bättre!

Forza BA, Forza ÖSK 100 år!
Örebro EbooT
2007-10-25 20:00
Est: orka bråka här om det. om du nu tror att det som står på siten stämmer; maila dem och fråga. Tror knappast att det finns representanter för säsongskortet här.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-25 19:56
Ni missar väl inte internmatchen på Lördag? Och ni missar väl inte "Mitt andra hem" på söndag? Ju fler vi är desto roligare blir det!
Örebro est1908
2007-10-25 19:53
Eboot/
skärp dig nu vakna!
jag menar ju såklart i sista omgången!!

alla matcher som spelas på söndag kommer tv- produceras, men inte matchen mellan Örebro Sportklubb och Gefle IF...
varför?
Örebro EbooT
2007-10-25 19:50
Saywee; Ja jag hoppas verkligen vi inte haft mycket under vår kapacitet i sådanna matcher. Jag hade vart peppad ett bra tag innan, laddat som fan. Snackat med alla jag mötte om en sån match. Aja.. bara att komma topp 4 så vi får möjlighet att visa hur en publiksiffra ska se ut i de sammanhangen. :D
AIK Saywee
2007-10-25 19:48
Jag hör Stjuvard Bäckster skrika i sportradion!
Annons: