/fotboll/osk/forum/7588.aspx/fotboll/osk/forum/7588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2007-10-27 13:36
Ämne: Vi måste nog börja s....
Att PBU är inblandat är knappast förvånande,vet att de höll på och härjade inom hockeyn när Örebro låg i Allsvenskan.Svårt dock att få bukt med detta,detta är ju mindre intelligenta individer som är mer intresserade att puckla på varann än att titta på fotboll!
Örebro DaSa
2007-10-27 12:23
Jag vet inte om jag tycker att Hammar varit så bra som tränare, resultat mässigt har han presterat men spelet har väl inte varit direkt lysande. Helsingborg matchen vann vi p.g.a. deras dåliga backlinje och GAIS matchen tror jag vi skulle ha vunnit med Walker också då vi är ett bättre lag än dem. Elfsborgs matchen däremot var en taktiskt fullträff, men vi samtidigt lite tur att Elfsborg inte fick in ett mål i början.

Jag hoppas på ngn annan tränare i allafall.

Sen skulle jag gärna se Erlingmark som ny sportchef, han har mycket kontakter som vi skulle kunna utnyttja.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-27 10:17
Det är mer intressant hur det går i Superettan idag än vem som vinner guldet i Allsvenskan morgon.
2007-10-27 09:47
En annan prioritering måste vara att anställa en scout som jobbar heltid för att hitta spelare till klubben,trött på alla nödlösningar som sitter på bänken.
Örebro Chipset
2007-10-27 09:36
Ämne: Chipset//

Patrick....Samtidigt bjöd man på en bosnisk anfallare stationerad i Norge. Intrycket var, iallafall för mig, att mittfältare inte var högsta prioritet.
Athon
2007-10-27 08:48
Något för spelarinvest att lukta på?
Utan kontrakt.
Örebro Hanx
2007-10-27 08:15
Chipset//

Patrick Walker var i första hand ute efter en kreativ spelare, inte efter en anfallare.

Ur intervju i NA (se länk):

"En offensiv, kreativ spelare är vad vi söker, mittfältare eller forward."
Örebro Aspen
2007-10-27 00:33
Vi måste nog börja städa upp i Örebro. Dom får inte förstöra för oss.
Örebro jappel
2007-10-27 00:24
Kul att läsa lite positiva artiklar om ÖSK och dess ekonomi...
Publiksiffran hamnar +1500 per match.. vilket innebär över en miljon mer än budgeterat!!
då bör det finnas pengar till en ordentlig värvning (eller rättare sagt lönen för en sådan) invest får stå för ev. övergånssummor.
Örebro Storm_90
2007-10-27 00:11
Hmm verkar som om Peking huliganerna har stämt träff i Örebro. Hoppas verkligen inte att det är några som ska dra skit över ÖSK igen bara.
Örebro Einar B
2007-10-27 00:03
Skönt att den här soppa äntligen fick ett slut. Och ett lyckligt sådant!
Bra jobbat!
På min önskelista till tomten står följande:
1: Hammar stannar, med Sören Åkerby vid sidan.
2: Larsen stannar och får nån form av uppgift i klubben.
3: En mittfältstrateg som i stort sätt får kosta hur mycket som helst.
4: Abdgar stannar.
5: En klassforward som ersätter Jon och Nedim.
6: En klassback som får Johan Pettersson och Fredrik Samuelssons månadslöner.
Truppen blir kanske lite tunn men det kompenseras med uppflyttning av juniorer.
GOD JUL!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-26 23:39
Chipset//

Visst presterade ÖSK stundtals fin fotboll under Walkers era även i Allsvenskan, men på något sätt klickade det inte mellan Patrick och spelarna. Det såg ut som att han hade svårt att motivera dem, sedan hjälper det inte att det ryktades om dåliga relationer mellan Patrick och vissa spelare.

Sedan gillade jag PAtrick som person, hade förmånen att prata med honom någon gång och det är en härlig kille. Minns speciellt kvällen då det Allsvenska kontraktet säkrades. Tror dock att Patrick hade behövt någon som Hammar vid sin sida, problemet var väl att Hammar skulle få mindre och mindre ansvar om han stannat kvar.
Örebro Chipset
2007-10-26 23:31
Skillnaden med Barsom är att när han får bollen eller självmant ges bollen av medspelarna så tror alla plötsligt på det de gör. Andra spelare tar löpningar fullt ut och andra spelare vågar göra det lilla extra.

Ibland blir det lite väl mycket Barsom. Alla vill plötsligt ge bollen till honom hela tiden. Men för mig var ändå Barsom 75 % av lyftet och Hammar 25 %. Det är dock helt klart till stor del Hammars förtjänst att spelarna återfann modet till Elfsborgmatchen.

Vi får ändå inte glömma att vi ett par gånger spelade underbar fotboll med Walker. Geflematchen var den bästa bortpremiären jag sett ÖSK göra (Har sett en bättre hemmapremiär mot Halmstad 2004 men då fick vi stryk med 5-2) och i matchen mot Hammarby borde vi vunnit med två-tre mål. Hade både Barsom och flytet kommit tidigare hade ÖSK aldrig varit i den situation vi till slut hamnade. Walker hade då suttit säkert. Däremot tycker jag Walker resonerade sjukt fel när han tjatade om anfallspelare. Alla, vi supportrar, experter och spelarna i ÖSK såg ju att ett större behov fanns på mitten.

Prio 1, Tränare (Helst omedelbart för att övriga prio ska lösa sig)
Prio 2 Barsom
Prio 3 Antonnen
Prio 4 Högerback
Prio 5 Anfallare

Edit: Med prio 1 menar jag att Barsom ska spela innermitt. Om det inte är så klubbledning (och Barsom) resonerar så är offensiv innermitt prio 1.
2007-10-26 21:18
Ämne: Liberate tu-teme ex ....Ja,det stämmer ju faktiskt,vet inte vad jag tänkte,tycker även att Barsom har stor del i lyftet men jag kanske höjer honom för mycket.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-26 20:40
Liberate tu-teme ex inferis//

Han tar över ett lag i kaos, defensiven läcker mer än Asper, offensiven är i princip obefintlig, spelarna visar ingen inställning, begränsade möjligheter till nyförvärv etc etc.

Det var ju inget optimalt läge att ta över en förening, vi låg ju inte så bra till i tabellen heller. Visst, pengar fanns. Men var Spelarinvest villiga att slänga fram de på en panikvärvning under sommaren? För man kan ju inte säga att Hammar hade någon längre tid på sig att scouta sina spelare...
2007-10-26 20:36
Ämne: Varför inte Urban Ha....
Vilka rådande omständigheter?ekonomin?pengar finns tydligen.
2007-10-26 19:53
Ämne: Varför inte Urban Ha....
Jag tycker nästan att Barsom har mer förtjänst att det har gått så bra,visseligen så tar Hammar ut laget men ändå,det märks att Barsom har smittat de andra spelarna med sin pondus och karisma,en riktig fighter,men blir det Hammar så visst,hoppas på några saftiga nyförvärv inför 08,1-2 till varje lagdel.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-26 19:47
Varför inte Urban Hammar? Men tanke på rådande omständigheter tycker jag att Hammar mer än väl har bevisat att han är rätt man att leda ÖSK!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-26 19:40
Pelle Blohm skriver jag under på!
Örebro Kex Gunnar
2007-10-26 19:21
Ge Hammar nytt förtroende som tränare och anställ Pelle Blohm som sportchef.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-26 19:16
Ämne: Det kommer bli den v....Det tror jag med! Skulle vara kul om ösk kunde shocka lite!:) Man måste satsa för att vinna!!!
2007-10-26 18:58
Det kommer bli den vi minst anar som kommer träna vårat Ösk nästa år,nån som vi aldrig trodde.
Örebro
2007-10-26 18:52
En högoddsare som ny tränare skulle Jens Fjellström vara.
Vet inte ens om han har tränarutbildning, men som kommentator sa han i alla fall, att hans högsta önskan skulle var att få träna MFF nån gång.
Jag tycker i alla fall att han är den fotbollskommentator som analyserar fotboll bäst!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-26 18:42
Liberate tu-teme ex inferis//
Han vill nog ha en fet lön också. Men skulle det lykas så skulle jag bli jävligt glad!:)
2007-10-26 18:40
Ämne: Han har ju bra merit....
KRILLE//Du är ju med i Spelarinvest,visa lite muskler och lägg fram för de andra att vi vill ha honom;)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-10-26 18:38
Hello boys..Drog iväg ett mail till örebroporten igår och fick svar idag...Mina frågor var..Finns det några planer på att bygga om gamla sittplats: Svaret blev nej på den frågan!
Sen frågade jag om det fanns några planer på att bygga ihop arenan med hörn: Svaret blev oxå där Nej..Trist!
Ha en skön kväll nu
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-26 18:30
Han har ju bra meriter!
Fotbollstränare sedan 1991.
Klubbar: ADO Den Haag, Scheveningen-Zaterdag, Roda JC, RKC Waalwijk och Tottenham Hotspur FC.
Seger Holländska cupen 1996, Roda JC.
Vald till årets tränare i Holland 2001 och 2002. Vald till årets tränare av spelarna i Holland 2002.
En annan styrka är hans förmåga att lyfta fram unga talanger. Hyllar anfallsglad fotboll.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-26 18:28
Tottenhams tränare Martin Jol har fått sparken! Vore inte det någon tränare för ösk?:)
Örebro go_osk
2007-10-26 18:22
Så var tågbiljetterna till söndagen fixade.

Allt annat än en publiksiffra över 8000 är under all kritik. Vem kan missa hyllningen och avtackningen av allsvenskans bästa dansk med ett gått samvete i behåll?
Örebro JoKa
2007-10-26 18:15
Ämne: Det mesta talar väl ....Är inte det en märklig tolkning av vad Magnus Pehrsson säger i artikeln? "Jag är väldigt sugen på att bli tränare igen" säger han. Sportchef är alltså inte hans förstaval.

Påpekas bör också att Magnus Haglund kom från Laholm i division 2 till Elfsborg och det har gått ganska bra. Meriter är inte allt.
Annons: