/fotboll/osk/forum/7584.aspx/fotboll/osk/forum/7584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2007-11-02 17:09
go ÖSK//Jasså, det är helt sjukt?
Menar du på alvar att man fått fram klasspelare på kort tid? Barsom värvades sekunderna innan fönstret stängdes. Dedaj - en klasspelare?
Spelarna kanske är på semester, men det var inte de talanger vi förlorat under sommaren.
Ny tränare skulle vara klar inom kort (innan MP gick till gais) ¨å vi får väl se fram mot en presentation mycket snart nu.

Eller?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-02 17:09
VAKNA ÖSK!!!! NY TRÄNARE NU!!! VI LIGGER EFTER SOM FAN!!! NU MÅSTE VI BÖRJA VÄRVA SPELARE!!!
Örebro Mittåt
2007-11-02 17:08
Av de tränarnamn som fladdrat förbi på senare tid så får man vara glad över att ÖSK undvikit de flesta.

En 30-åring som haft huvudansvar för en div 1-klubb i ett år hamnade i Göteborg. Att rekrytera unga tränare är ju på modet, men man skall inte undervärdera nyttan av några års erfarenhet i jobbet.

Och så har vi Norrköpings senaste tränartillskott. Hans senaste bravad (efter att ha fått sparken från Mjällby) var att placera Västerås SK på nedflyttningsplats i div 1. Sedan avgick han självmant. Beträffande Norrköpings nya organisation verkar den vara något av ett katastrofrecept. Man skall inte ha en fd. tränare som manager (klubbchef) och en annan som träningsansvarig. Det kommer att bli dubbelkommando och konflikter så det skriker om det.

Roland Nilsson hade säkert varit en utmärkt tränare för ÖSK. Men föreningen har inte de ekonomiska resurserna för att dels motivera honom och dels köpa loss honom från GAIS.

Prahl, som gick till Trelleborg, hade säkert passat bra i Örebro också även om det inte hade blivit något översvallande mottagande. Det verkar vara en duktig hantverkare som står med båda fötterna på jorden. Tyvärr verkar han dock skånefixerad.
Örebro Sogen
2007-11-02 17:03
Finns det några som hellst aningar om vilka tränare som är aktuella eller på ösk´s önskelista? Vilka var det mer på listan förutom Åkerby och Magnus Pehrsson?

Örebro go_osk
2007-11-02 17:03
Ämne: Rasberg,go_osk och E....Jag vet inte hur din definition på ordet alla ser ut, för jag har aldrig upplevt det som att ÖSK:s rekrytering är efterbliven gentemot alla andra svenska klubbar. Vi står utan tränare, men en sådan kommer att presenteras inom en vecka, var så säker på det.

När det gäller värvningar på spelarfroten tvingas många klubbar att ligga lågt, även ÖSK, p.g.a. att många spelarna för tillfället befinner sig på semester. Om vi ser till de nyförvärv som gjordes i fjol så var två av dessa i konkurrens med andra klubbar. Den enda klubben som i dagsläget har presenterat lite nyförvärv är Norrköping, och de är enligt mitt tycke inte speciellt imponerande. Jag ser därför hellre att vi avvaktar och värvar rätt spelare än att stressa och värva fel. För tid finns det väldigt gott om och ledningen har dessutom bevisat att man kan få fram klasspelare otroligt snabbt. Värvningen av Barsom är senaste exemplet på detta.

Jag måste även tillägga att det är helt sjukt att folk håller på och klagar på att det tar tid med rekryteringen. Det var inte ens en vecka sedan som allsvenskans avslutades och Hammar hade sin sista arbetsdag igår eller i förrgår.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-02 16:43
Pain//

Jag vill minnas att ÖSK var klara med nyförvärven väldigt tidigt inför den här säsongen.

Jag tror Sjögren och co får väldigt mycket oförtjänt skit. Men samtidigt får de nästan skylla sig själva med deras "diplomatiska" uttalanden i media.

Om det nu blir så att Dejan Garaca, Jiloan Hamad och Markus Gustafsson går förlorade förtjänar de ansvariga i ÖSK kritik. Vad de gör nu under dagarna är det ingen som vet, de har förmodligen fullt upp med att kolla upp spelare och tränare.

Visst hade det varit bra om man redan gjort klart med Hammars efterträdare när han går, kanske hade ledningen en förhoppning om att lyckas övertala honom till en fortsättning?

Det finns så många frågetecken som jag stör mig på. Det känns för mycket företag kring ÖSK Fotboll vilket är både positivt som negativt. De försöker vara mer professionella än vad de, och alla allsvenska klubbar överlag, är och någonsin kommer bli. Skulle hellre se att man använder media på ett bättre sätt annars kommer vi bli totalt anonyma i övriga fotbollssverige.
Örebro Pain
2007-11-02 16:14
Rasberg,go_osk och E.Shams//Kan ni förklara varför alla andra klubbar alltid har klart med nya tränare och spelare i god tid?Vad är så bra med att alltid vara sist och få smulorna som blivit över?
Örebro Rasberg
2007-11-02 16:02
go_osk och E.Shams//
Man tackar för de fina orden. Håller med. De gånger vi gjort bort oss är när vi har stressat.
Men vi kommer hinna med det vi ska få klart. Ser med tillförsikt fram emot presentationen av våran kommande tränare.
Örebro E.Shams
2007-11-02 15:59

Rasberg// Anledningen till att folk har så dåligt tålamod beror säkert på att de inte är lika införstådda med det du skriver.

Jag har kallt räknat med att inom denna eller nästa vecka så kommer en ny tränare för ÖSK vara klar. Innan dess kommer jag inte komma med en massa klagomål och domar.

Precis som du skriver verkar vissa ha hybris. Utan utbildning, erfarenhet, är inte insatta i ÖSK:s situation och 14 år så tror sig vissa veta exakt hur allt ska skötas.

Nästan alla misstag som vi gör beror på att vi har stressat, förhastat oss eller tagit beslut på svaga grunder.

Jag uppmanar Lennart att ta några dagar till på sig om det behövs.
Örebro Rasberg
2007-11-02 15:51
Ämne: Måste säga att ert p....
Man tackar! jepp håller med. Det är riktigt strongt. Something stirs in the east... :)
IFK Göteborg Bennygoingwild
2007-11-02 15:47
Måste säga att ert publiksnitt är mycket imponerande. 9000 som nykomling och med en förhållandevis svag säsong. Respekt!
Örebro Västbanken
2007-11-02 15:44
ÖSK:s största framgångsera kom ju under 1950-talet, i bandy. Då hade man ingen tränare alls. Kanske vore något att testa idag. Forumet får ta ut laget och värva spelare, det blir som MyFootballClub. Westman får ställa ut koner på träningen.

Det som gör det hela lite tveksamt är att 1950-talets bandyspelare var män, inte fjollor som dagens fotbollsspelare. Har man lite karaktär vet man när man ska sitta på bänken/bytas ut.
Örebro go_osk
2007-11-02 15:34
Rasberg//
Du har helt rätt, för det är knappast imorgon som allsvenskan 2008 drar igång som det låter på vissa. Jag är övertygad om att allt kommer att vara klart inom en vecka. Ha bara tålamod!
Örebro Rasberg
2007-11-02 15:22
Känns som om 95% på detta forum har hybris. Anledningen till att det kan ta tid är väl att man vill ha rätt tränare istället för första bästa. Vi väntade förra året vad det gäller värvningar och fick Nedim som skickade upp oss.

De i styrelsen och sportchefen är bättre på det som de håller på med än 100% av oss som skriver här. Klart det tar tid. Tänk också på att det är folk som blivit tillfrågade som måste tänka över det också. Att rekrytera tränare och spelare tar tid. Så är det!
Örebro go_osk
2007-11-02 15:09
Enligt vad jag har hört angående Cleas Eriksson "avhopp" så berodde det på att man från BP:s sida redan nu deklarerat att man inte är intresserade av att förlänga hans kontrakt, som för övrigt skulle ha löpt ut efter kommande säsong. Eriksson var därmed öppen med att motivation saknades för att fortsätta leda Brommapojkarna.

Efter att ha tänkt efter lite gällande tränarfrågan i ÖSK så hoppas jag att det inte blir en helt oerfaren tränare. ÖSK:s drömtränare för mig vore därför som sagt Erik Hamrén.
Örebro BabyKladde
2007-11-02 14:58
hörde av en kompis att han skickat en insändare till NA..

..där han skriver om vår frustation för styrelsens arbete.. anställning av tränare osv..

Han väntar bara på att den ska bli godkänt och producerad..hoppas det så ÖSKs styrelse för upp ögonen för vår åsikt!
Örebro Ösk-Power
2007-11-02 14:57
Ämne: Ämne: Har fåt....

Det är klart du aldrig öppet går ut och kritiserar din tränare. Speciellt inte Jon Persson som är lagkapten , och som skall föregå med gott exempel.
Det enda jag kan säga dig är att jag känner en person som spelar i Brommapojkarnas a-lag, och det var av honom jag hörde detta! Enligt honom så var majoriteten av laget "trötta" på Claes och hade inget förtroende för denna coach. Till och med vissa ledande spelare i BP uttryckte sig likadant!

Nej, ingen Claes i ÖSK!
Örebro 1981
2007-11-02 14:53
Har styrelsen tagit semester?
Förstår inte problemet... in med axén NU
Örebro Kronblom
2007-11-02 14:27
Ämne: Har fått reda på lit....
Underligt isåfall när Jon Persson i veckan sa i en intervju att Eriksson var den bästa tränare han haft på seniornivå.Håller inte med dig om att han fick sparken,tror nog att BP ville behålla honom.
Tror inte man ska satsa på Eriksson i förstahand men alternativen börja bli få just nu,ingen MP och ingen Cratz...
Örebro Ösk-Power
2007-11-02 14:14
Har fått reda på lite "insider information" om BP och Claes Eriksson.
Enligt tidningarna kan man tolka att Cleas Eriksson själv valt att tacka för sig med orsak av bristande motivation. Det är inte den "rätta" versionen. Han fick sparken helt enkelt. Spelarna ville inte ha kvar honom i laget. De kände inget förtroende för Claes helt enkelt.

Så varför vill folk här inne se Claes Eriksson i klubben? Förstår inte riktigt det. Han har absolut inget att tillföra ÖSK.

För övrigt är han idrottslärare i Stockholm, och hoppas han stannar där!

Vem som helst förutom Claes Eriksson, Åkeby och "tysken".

Örebro anderzon_
2007-11-02 14:14
Berth Milton haha :D Och Örebro forsätter att exportera till gnaget ;D
Greve
2007-11-02 13:54
klubbledningen vissar en engång att man inte är handlingskraftiga.
Örebro Aspen
2007-11-02 13:49
På Expressens videoklipp verkar det närmast som BP ville bli av med Claes Eriksson.
Bra för ÖSK tycker jag. Är mycket nyfiken inför onsdagens möte.
Örebro Pain
2007-11-02 13:42
Förstår inte Sjögren & co att man kan gör klart med en ny tränare INNAN den gamla har slutat?Samma med spelare,ÖSK måste ju ha koll på vilka dom vill ha INNAN fönstret öppnar....
Örebro # brorzan
2007-11-02 13:16
Det verkar som att Claes Eriksson inte har bristande motivation för att syssla med fotboll, eller för den delen vara tränare.
Däremot verkar motivationen att träna Brommapojkarna vara slut, och det är förståeligt.
Örebro Grixx
2007-11-02 13:04
När vi har facit efter den/de som ska träna laget tillträder så kan man gnälla högljutt eller glädjas.

....men innan så kan man bara oroa sig och framtiden får visa om det var i onödan eller inte.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-02 12:59
Nu måste hända saker inom klubben!! Vi kommer efter och vi kommer ännu mer efter!! Skärpning ledningen!!
Örebro Bastard on Parade
2007-11-02 12:57
Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur styrelsen och kanske Sjögren i synnerhet arbetar just nu.

Även om man inte har gjort klart med en tränare finns det inget som hindrar att man för samtal med intressanta spelare, kanske bjuder hit dem så de får känna på staden och sedan inväntar den nye tränarens godkännande innan man värvar spelaren.

Som det känns nu ligger vi efter, men samtidigt vet man aldrig vad som händer med våran styrelse. De kanske är i slutskedet av att värva Drogba som enligt säkra rykten vill spela på Behrnabeu.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-02 12:48
Detta är Örebro i ett jävla nötskal,ska alltid väntas och väntas,vafan väntar vi på?ska vi ta det som blir kvar?ska vi ta dom spelarna som ingen annan klubb vill ha?,ja det ska vi tydligen,vi kan väl värva en ny styrelse om inget annat.
Örebro Aspen
2007-11-02 12:46
ÖSK svagaste länk är nog inte laget utan ledningen.
Det blir ett spännande höstmöte på onsdag. Inga besked om tränare eller spelare då kommer säkert att väcka viss berättigad irritation.
Annons: