/fotboll/osk/forum/7583.aspx/fotboll/osk/forum/7583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pencing
2007-10-30 13:57
Ämne: Lagrell till motangr....
Lagrell missar aldrig ett tillfälle att få snacka skit om ÖSK. "alla klubbar behandlas lika..." jo just det..
Örebro Bastard on Parade
2007-10-30 13:54
Henry Fiat//

Reed är en krigare, absolut. Men han petar knappast Riddez och mittback av allsvenska mått är han inte.

Någon som har koll på Norge? De ändrade ju skattereglerna under sommaren för utländska (alla?) spelare som tidigare kunnat använda sig av artistskatt. Jag tror det är något i stil med att man endast får stanna 180-185 dagar under en 12-månaders period alternativt något längre under en 36-månaders period.

I övriga fall måste man betala "normal" skatt vilket blir betydligt dyrare. Alltså är inte Danmark och Norge lika attraktivt längre med tanke på skattereglerna.

Man kanske skulle försöka värva Sjöhage? Han får ju knappt speltid men har onekligen potential. Egentligen känns det lönlöst att spekulera i nyförvärv när man inte vet vem som blir tränare. Kanske förespråkar den nya tränaren 4-3-3 och då kan man ju skippa yttermittfältare i princip om de inte är tänkta som ytterforwards. Är det 3-5-2 som gäller då kanske man kan skippa ytterbackarna, även om det naturligtvis är bra att ha alternativ om den taktiken inte visar sig fungera.
AIK kribba
2007-10-30 13:50
Undrar hur spelet går bakom kulisserna. AIK verkar nära att skriva på med Bojan Djordjic, om så verkligen blir fallet så undrar jag om det ev intresse för Nävfer finns kvar?

Rirobban, om nu Niclas Carlsson går till en annan klubb i Sverige tror jag nog det blir IFK Göteborg i så fall. Daniel Mendes? Tja, han är en bra inhoppare men har svårt att ta en plats i startelvan i AIK. Får se hur mycket förtroende han får i AIK framöver.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-30 13:45
Örebro Henry Fiat
2007-10-30 13:36
varför inte försöka spela in Moses reed. Det är en riktig krigare.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-30 13:35
Patrick Amoah, Felix Magro får inga kontrakt av djurgården! Båda kunde vara intressanta för ösk?
Örebro Pencing
2007-10-30 13:32
Vad har hänt med mittbacken Gustaf Andersson?? Han va ju en krigare. Det är såna karaktärspelare jag vill se i ÖSK. Det saknas idag.
Örebro Kronblom
2007-10-30 13:14
Ämne: Vad sägs om Ekenberg....
också en spelare som jag hade som tänkbara nyförvärv,föredrar Patriksson men nu när giffarna gick upp lär han nog stannar där.När det gäller Ekenberg så ifrågasätts han fortfarande av många eftersom han varit i SE så pass länge nu.Han var bra när han spelade i HeIF men det är ngra år sen nu och som du skriver så är han inte den där talangen längre men har ändå ett målsinne fortfarande och jag vill gärna ha honom till ÖSK!
Örebro Henry Fiat
2007-10-30 13:14
Riddez bästa vänsterbacken i allsvenskan!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-30 12:49
Vad sägs om Ekenberg i Mjällby? Han har producerat mycket mål de senaste säsongerna, nackdelen är väl att han redan testat på spel i Allsvenskan med mindre lyckat resultat och han är ingen ung talang längre.

1,89 lång och väger 88 kg, skulle kunna bli en obehaglig överraskning för motståndarförsvaren.
Örebro Kronblom
2007-10-30 12:44
Ämne: Ämne: Värvnin....
Malmqvist är en supertalang som bara kommer bli bättre och Zavadil trivdes tydligen inte i öster,det brukar smitta av sig på spelet.Har också med de två på min önskelista!
Örebro Grixx
2007-10-30 12:36
Lagrell till motangrepp just nu mot Werme i P4 Örebro.
Örebro go_osk
2007-10-30 12:11
Pehrsson bekräftar att intresset är ömsesidigt.
Örebro rirobban
2007-10-30 12:06
jappel//
Österspelarna Malmqvist och Tengroth är unga talanger. Zavadil är jag inte ensam om att vilja se.
Örebro jappel
2007-10-30 12:04
Ämne: Värvningar inför 200....
alldeles för många österspelare band dina värvningar. Dom har ju nyss visat att dom inte ens håller SE klass!!
hur ska dom få klara sig i AS???!!?
Örebro rirobban
2007-10-30 11:13
Ämne: Ämne: Mac-T//....Okej här kommer min önskelista på 9 spelare. Har försökt tagit mer eller mindre realistiska spelarförvärv.

Robin Malmqvist, målvakt (Öster)
Nicklas Carlsson, mittback (AIK)
Jesper Westerberg, högerback (HBK)
Erik Tengroth, mittback (Öster)
Pavel Zavadil, yttermittfältare (Öster)
Robert Mambo Mumba, innermittfältare (Häcken)
Albin Ekdahl, innermittfältare (BP)
Daniel Mendes, anfallare (AIK)
Ken Fagerberg, anfallare (ÖIS)

Ja där är min önskelista på 9 spelare. Mest unga och lovande spelare.
Örebro Mac-T
2007-10-30 11:06
Ämne: Mac-T//
Jag tror in....
rirobban//

OK. Du har säkert rätt i dina tankar om Rodevåg. Egentligen vill jag också ha en tuffare forward brevid Stefan. Du får gärna räkna upp dina 8-9 nyförvärvsförslag igen...
Örebro rirobban
2007-10-30 10:43
Mac-T//
Jag tror inte att han skulle tillföra något eftersom han känns som Rodevåg. En spelare som vann skytteligan i superettan och som har misslyckats i allsvenskan. Dessutom hävdar jag att om man inte vill spela i en klubb så når man inte sin kapacitet där. Olof vill helt klart inte till ÖSK, och skulle han ändå komma så skulle han spela mot sin vilja. Ne det finns bättre spelare att ta till. Ytterligare en nackdel är att han pluggar till läkare. Vi måste ha spelare som kan koncentrera sig till 110% på fotbollen. Annars är vi dömda att åka ur nästa säsong.

Själv vill jag (som jag skrivit tidigare) ha 8-9 nyförvärv. En kenyansk (eller svensk) stark anfallare med bra huvudspel och målnäsa skulle vara bra bredvid Rodevåg. Mambo Mumba vore inte helt fel heller, men Häcken vill säkert ha mycket pengar för honom.

Men vem man än värvar så ska man kolla upp honom ordentligt innan han värvas. Man ska tänka igenom saken om vad man verkligen behöver. Försvaret måste förstärkas efter den totalt misslyckade säsongen bakåt. ÖSK har ju släppt in flest mål i allsvenskan.
Örebro BabyKladde
2007-10-30 09:59
Ämne: Staffan Werme tycker....Örebros mäktigaste man talar ut..

..tycker det är så jävla bra att en "stark" röst säger sitt om det här, och allt är ju sant ..ska bli kul och se vad SvFF säger nu :p
Örebro Mac-T
2007-10-30 09:56
Ämne: Ämne: Hej! Ha....
rirobban/

Ang. Guterstam... Varför anser du att han inte skulle tillföra något? Vore det inte intressant att se honom tillsammans med Rodevåg? Vilka nyförvärv vill DU se i ÖSK nästa år?
Örebro Mittåt
2007-10-30 09:26
Staffan Werme tycker till i sin blogg:

Elitlicenshanteringen är ett skämt. Olikabehandling är normen. Vi får hoppas att Lagrell och grabbarna snart byts ut.
Örebro Sersant
2007-10-30 08:49
Ämne: Grattis till förnyat....
Verkar som det blir Malmö FF
Djurgården Zlobban _Blårand
2007-10-30 08:45
Grattis till förnyat kontrakt. Det är Ni värda!!! Jag undrar om Ni vet vart Jiloan Hamad kommer spela nästa år?
Örebro Yeah
2007-10-30 06:03
Emin Nouri - Öster, U-21 landslagsman lär väl inte stanna i Div1?
Värva ungt och lovande till högerbacken!
Örebro rirobban
2007-10-30 03:05
Ämne: Hej! Har inte haft h....
Olof kan stanna där han är eller gå till sin andra favoritklubb Trelleborg. Vill knappast se en spelare som sagt att han vill att ÖSK ska åka ur allsvenskan i klubben! Dessutom skulle han han inte tillföra laget något.
Athon
2007-10-30 00:52
Värvningar inför 2008......
John Alvbåge;(Mv)Viborg, Har inte haft en helt lysande säsong, går nog att få.
Emin Nouri;(Hb) Öster, en blivande stor back?
Erik Tengroth;(Mb) Öster, Vill till Ösk, backtalang
Patrik Antonnen;(Hm) ÖSK, Snälla skriv på ett 3-års kontrakt
Björn Anklev;(Hm) Halmstad, Om inte Antonnen skriver på, ta Anklev, satt på transfer av Halmstad
Agbar Barsom;(Ofm) ÖSK, Snälla, skriv på
Pavel Zavadil;(Ofm) Öster, Om inte Barsom skriver på
Patrick Amoah;(Fo)Djurgården, En kille med stor utvecklings potensial, som skulle behöva något nytt, utan kontrakt
Mister X;(Fo) ?, Överaska kära ÖSK, en targetplayer vore perfekt

Ut: Inga kommentarer
Fredrik Samuelsson
Fredrik Jansson
Lars Larsen
Anton Dedaj
Johan Pettersson
Nedim Halilovic
Jon Lundblad
Örebro Mac-T
2007-10-30 00:44
Hej! Har inte haft helt koll på vilka nya spelare ni föreslår att ÖSK ska värva till nästa säsong. Undrar vad ni tycker om Olof Guterstam.
Athon
2007-10-30 00:21
Ämne: Vore kul om Larsen k....
Håller helt med föregående talare.....
Örebro Chipset
2007-10-29 23:31
Vore kul om Larsen kunde göra en Nordahl och ta ett år i Forward. Skulle kanske stärka banden lite mellan klubbarna.
Örebro DaSa
2007-10-29 22:54
Mr.Mancini//
Om man är lika bra och tillför lika mycket som t.ex. Arnor eller Kuba så kan jag acceptera att man lägger till sig diva fasoner och tror även att medspelarna kan acceptera det. Men att som Nedim vägra sitta på bänken för han blir petad och konstant hänga med huvudet när han inte får bollen på fötterna så är han inte ngn tillgång till en grupp.

Jo, vore ju intressant att sätta dig på ordförande posten i ÖSK. Då tar vi säkert SM-guld nästa år!
Annons: