/fotboll/osk/forum/7572.aspx/fotboll/osk/forum/7572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-11-04 23:08
Det låter bra om ÖSK har hittat rätt tränare. Det ger oss lite lugn. Hoppas den nya kan sätta igång direkt med att planera nästa års trupp.
Örebro Mittåt
2007-11-04 23:05
mustard// ÖSK har inte nämnt någon dag vad jag vet. På onsdag är det dock medlemsmöte (18.30 våning 3 på Behrn Arena) och det vore ju väldigt trevligt - inte minst för ledningen - om man då kan presentera en ny tränare.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-04 23:03
vad jag förstår så kommer det meddelas imorgon.
Örebro mustard
2007-11-04 23:02
är det ändrat? var det inte snack om onsdag tidigare..
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-04 22:59
Under morgondagen kommer ÖSK att meddela vem som kommer leda ÖSK.
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 22:43
ASPEN Tränarfrågan är otroligt viktig för en spelare. Där får spelaren en signal om vilket system man tänker spela och spelarens roll i laget. Detta är med andra ord A och O för spelaren, eftersom det kan betyda att han inte får speltid om det inte är "rätt" tränartyp.

Jag håller därför med dig om att HBK:s tränare säkert haft stort inflytande på spelarna. Säkert lika stort inflytande hade Malmö FF när de visade upp musklerna för Jiloan & Dejan kontra vad ÖSK kunde/inte kunde visa.
Örebro Aspen
2007-11-04 22:18
Mittåt//Både Emra och Markus sa att HBK:s tränare hade avgörande inflytande på deras flytt.
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 22:11
Hoppas tränarfrågan är löst till höstmötet. Skickar inga vidare bra signaler att det dragit så länge. Ingen spelare vill ju ens tänka tanken att föra diskussion utan att frågan är löst.

MÅSTE VÄRVA TRÄNARE NU!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 22:07
MITTÅT

Jag håller inte med dig att ÖSKs sits skulle vara bra i tränarfrågan eftersom de mest intressanta blivit upptagna. Jag nöjer mig inte i ÖSK med att alltid välja bland smulorna som blivit över från de andra oavsett om det är tränare, spelare, talanger etc
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 21:47
DaSa Är du medveten om att andra divisonen i Grekland är den nästhögsta och att löneläget där ligger säkert som AS-stjärna över 100´netto i månaden? I Italien, Spanien, Grekland och liknande länder är det äckligt täta privatpersoner som äger klubbarna och betalar mycket bra om de bestämt sig att vilja ha en spelare. Hade nog inget med att han inte skulle hålla klass att han åkte dit, utan snarare att erbjudandet var för bra. Han var given i Djurgården under hela sin period när han var skadefri.

Lägg också därtill signingbonus beroende på kontraktslängd, så har du förklaringen till varför man hellre väljer att spela fotboll nära havet och i skön sol med 25 grader värme i Januari, än att harva på stadshagens lervälling och minusgrader under Svenska försäsongen i 4 månader...

Så är det i alla de där länderna om du är ett hyfsat namn, därav att våra svenska spelare åker utomlands. Även våra grannländer i Norden har samma höga löneläge om du kommer som Bosman.

Där har de också ett annat skattesystem som gagnar att värva från utlandet. Något för Reinfeldt kanske? Sänk skattetrycket likt våra norska och danska grannländer så att skandinavier ÄVEN lockas till Allsvenskan?
Örebro Mittåt
2007-11-04 21:39
Egentligen sitter ÖSK i en guldsits nu när det gäller tränarfrågan. Alla andra allsvenska klubbar har väl redan allt klart på tränarfronten. BP skall ha en ny, men de har ju åkt ur och är inte så attraktiva och kan nog inte betala så bra heller.

Dessutom har det väl skrivits att Giffarna funderar på en ny tränare, men nog borde de väl behålla Sankala som räddade dem förra året och som coachade upp dem i allsvenska i år.

Inte tycker jag att ÖSK missat några bra namn så här långt. Ja, Roland Nilsson hade varit intressant, men för att vränga loss honom från GAIS ett år i förtid krävs nog en förening med MFFs resurser. Prahl hade jag kunnat tänka mig också, men han är väl mer av den typ av tränare som man både kan ha och kan vara utan.

Det här innebär ju också att de tränare som så att säga "blivit över" men vill träna ett allsvenskt lag inte har så mycket att välja på. Så på det sättet är ÖSKs sits faktiskt väldigt bra.

Problemet är snarast att det gäller att komma till skott för att tränaren sedan skall kunna komma till skott när det gäller nyrekryteringen. Nu tror jag iofs. att fotbollsutskott/sportchef har rätt bra koll på vad de vill göra, men givetvis skall även den nye tränaren få ha ett ord med i laget. Och eventuella etablerade nyförvärv vill säkert också veta vem som skall träna och coacha dem. För eventuella utlänningar och för yngre spelare på uppgång spelar det nog mindre roll. För dem är det pengarna resp. karriärsmöjligheterna som väger tyngre än vem som skall träna dem.

Örebro isac
2007-11-04 21:25
Aspen

Tvivlar starkt på att orsakerna till uteblivit tränarsign skulle vara av någon slags trötthet från klubbens sida.
Förhandlingarna med Magnus Persson som till slut gick till gais var nog så långt gångna att ösks 100-procentiga fokus var på honom, enligt NA var han ju hos dem på kansliet dagen innan han signade med gais.
Tränare kommer nog så småningom. Men det kanske tar lite tid att ladda om.
Örebro Aspen
2007-11-04 20:53
Jag är nervös över den långsamma hanteringen av tränarfrågan. Tänker så här.

Man kan inte förutsätta att ett rekryteringsärende får en bättre lösning ju längre tid det tar. Tränarbyte/omförhandling har varit känt sedan mycket längre. Walker kontrakt gick ju ut efter denna säsong. Hammar har enligt egen uppgift tidigt sagt att han inte är intresserad.
Alla med tränarutbildning och meriter bör i princip vara kända hela tiden av dem som kan fotboll. Man kan inte via väldigt långa efterforskningar till 100 % veta att man väljer rätt. Man får inte vara för slarvig. Man får inte vara för petig då tappar man det viktiga. Det finns också ett moment av fingertoppskänsla när man anställer.
Det är också så att de bästa krafterna oftast blir valda först. Och de bästa krafterna väljer de mest attraktiva klubbarna först.
Den seghet som vissa av oss fans och medlemmar tycker oss märka i ÖSK:s agerande tror jag är negativt för klubben. Blir ÖSK kända att segdra det mesta blir vi inte heller attraktiva som klubb bland ungdomar, äldre spelare och tränare.

Tycker det kommer att kännas mycket olustigt och nervöst om man inte kan presentera en tränare i kommande vecka.
Örebro ÖSKare i exil
2007-11-04 20:49
Mellan hopp och förtvivlan.

En supporters lott är inte lätt, eller det är ju just det den är. Jämfört med en styrelseledamot, tränare eller spelare. Vi vill så mycket och lider ofta oerhört mycket. Men det är en enkel tillvaro där vi aldrig behöver ställas tillsvars utan ständigt förväntar oss mer.

ÖSK fyller 100år nästa år och nu ska vi satsa! Det går att läsa om med jämna mellanrum. Men kan man satsa för ett år i allsvenskan och vinna guld? Det är klart det inte är. Det räcker inte med en god sak, en snygg slogan och ett par stjärnor. Ett allsvenskt topplag byggs ju på sikt. ÖSK sa ett SM guld inom 10 år när man gjorde sin senaste långtids planering. Det är ett tufft men möjligt mål. Att sats för att vi fyller 100 år och vill vinna SM guld är naivt. Visst allt är möjligt men det känns som samma naivitet som gjorde att t.ex jag själv trodde på en 5-6 plats i årets allsvenska.

För varje tränare eller spelare som skriver på för ett annat lag skriker en rad supportrar om ledningens inkompetens, oförmåga att agera och börjar kräva avgång etc. Att varje spelare och tränare som vi inte skriver kontrakt med i Sverige skulle vara ett misslyckande är ju löjeväckande. Men sån är supporterns lott. Det är vinst eller förlust. Oavsett om ÖSK vill ha Sören Cratz som tränare så är hans underskrift med Norrköping ett alternativ mindre. Och inte kan vi göra nånting åt den där stora klumpen i magen och gnagande oron. Mer än att kräva spelare, avgångar, blod och nya tränare på svartvita forumet på svenskafans.

Ångesten är aldrig långt borta. Jag slits mellan hopp och förtvivlan. Men just nu regerar hoppet. ÖSK presenterar vår nya tränar duo alldeles snart. Kontrakt börjar skrivas och vi kommer återigen se ljuset. ÖSK bör inte satsa stort inför 2008. Vi bör satsa smart och nån gång de kommande 5 åren kommer vi få se glädjetårar på våra kinder när bucklan höjs i Örebro.
Örebro DaSa
2007-11-04 20:16
Skulle inte Sahlman kunna vara en målvaktsförstärkning? Inte vill han väl vara back-up till Bahne nästa säsong? Om vi värvar honom skulle vi kunna släppa RiRi till Trelleborg.
Örebro DaSa
2007-11-04 20:06
Hittade ett intresant inlägg på Trelles forum:

"Får ni Nouri gör ni ett kap. han är Superettan näst bäste ytterback efter Lustig i Sundsvall. Snabb, löpstark och modern högerback som äger sin kant. Han håller god allsvensk klass. Det talar för att någon större klubb än TFF köper honom.
Nouri kan spela både back och mittfältare på högerkanten. Östers bästa spelare efter islänningen Danielsson som är i en egen klass. Behöver ni en defensiv mittfältare så ta honom!"

Jag skulle gärna se en defensiv mittfältare till i truppen så Nobbe får lite konkurrens. Jag tycker inte han har varit bra på sistone.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:53
På något sätt så måste Ösk få in pengar. Inte bara på publikintäkter. antingen om man har sposorer som spottar in pengar eller någon person som köprer in sig i klubben.
Örebro Mittåt
2007-11-04 19:49
Storsponsorer är i allmänhet av ondo, tror jag. I alla fall då det inte handlar om företag som ser avtalet rent affärsmässigt.

Ett av problemen med stora sponsorer är att de ofta vill lägga sig i saker som de inte har något med att göra. Typ laguttagningar, taktik etc. Inte så bra.

Dessutom är det nog så ibland att om en sponsor finansierat ett visst spelarköp, så skall denna spelare vara med oberoende av form och annat. I Landskrona har man väl haft detta problem. I alla fall verkar supportrarna att tro det.

Slutligen så finns ju alltid risken att storsponsorn tröttnar eller blir osams med hela eller delar av ledningen. Då kan stora delar av inkomsterna försvinna i ett nafs. Utan att det finns någon naturlig ersättare. Sådant kan bli jobbigt.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:46
Om porrgubben skulle bli sponsor så undrar jag vad de ska visa på storbildskärmen i halvtid? :)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:41
Ämne: ÖSK KRILLE/
det tro....
Ösk skulle behöva en storsponsor!
Örebro Jonte R
2007-11-04 19:36
Har läst några lösa rykten om Pär Millqvist, Sirius tränare. Han har förflutet som spelare i ÖSK under Roffe Zetterlunds era.
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:28
Bastard on Parade/
fixar du numret så ringer jag! ;)
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 19:26
0REBR0//

Han porrgubben är ju Örebroare! Vem ringer honom? ;)
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:20
ÖSK KRILLE/
det tror inte jag heller, men det lär ju finnas nån med dom pengarna i Örebro som gillar fotboll.(det är ju lätt att sitta och tycka andra ska satsa pengar på något man själv tycker är intressant =) )
Örebro Grixx
2007-11-04 19:14
Det känns tryggt att nästan alla klubbar har tröga, inkompetenta, hjärndöda, tafatta styrelser där allas våra morsor hade gjort ett bättre arbete. ;-)

Som sagt tiden får utvisa vad vi gjorde rätt eller fel.

ps Det känns också tryggt att veta att om vi är snabba att plocka spelare eller tränare så har vi agerat för snabbt och panikvärvat helvetes fel. Är vi eftertänksamma, genomtänkta och kollar upp ordentligt så är vi tröga och senfärdiga. Skulle vi vara mittemellan så är vi mjäkiga och tråkiga.

Så alla ni hetsporrar det är bara att välja....Pest eller kolera.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:12
vad jag har hört ska Mikael Fahlander inte vara direkt fattig.
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:09
Man kan ju lägga till att Hockeyn i stan behöver lite kontinuitet, men en finansiär som brinner och gör allt för klubben och en sportchef med ett vad det verkar ett enormt kontaktnät...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:07
Handlingskraften i Ösk är ju inget vidare...Tränarfrågan skulle vara löst nu i veckan.
Örebro Mittåt
2007-11-04 19:02
Handlingskraften i Örebro Hockey har resulterat i en position som motsvarar Forwards i fotboll. Jag brukar faktiskt undra hur det är möjligt för ett hockeylag i en så pass stor stad som Örebro att misslyckas så kapitalt - år efter år.
Örebro Mittåt
2007-11-04 18:57
DaSa// Jag tror inte att någon av de svenska "storklubbarna" är intresserade av av Barsom. De har andra strategier när det gäller att värva spelare. Kanske Helsingborg, som inte är en storklubb i egentlig mening, men som verkar ha gott om pengar.

Mot övriga svenska klubbar borde ÖSK kunna hålla emot lönemässigt. Det största hotet kommer nog från Norge. Det finns säkert någon halvbra norsk klubb som skulle kunna vara intresserad av en spelare som Barsom.

Positivt, sett ur ÖSKs synvinkel, är de stora problem Barsom hae förra året att hitta en ny klubb efter det att han inte förlängt med Djurgården. Hans jakt på en ny spelartröja slutade i en grekisk div 2-klubb - inte speciellt bra heller. Möjligen en indikation på att det trots allt inte är så lätt för honom att finna en ny arbetsgivare.
Annons: