/fotboll/osk/forum/7567.aspx/fotboll/osk/forum/7567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:28
Bastard on Parade/
fixar du numret så ringer jag! ;)
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 19:26
0REBR0//

Han porrgubben är ju Örebroare! Vem ringer honom? ;)
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:20
ÖSK KRILLE/
det tror inte jag heller, men det lär ju finnas nån med dom pengarna i Örebro som gillar fotboll.(det är ju lätt att sitta och tycka andra ska satsa pengar på något man själv tycker är intressant =) )
Örebro Grixx
2007-11-04 19:14
Det känns tryggt att nästan alla klubbar har tröga, inkompetenta, hjärndöda, tafatta styrelser där allas våra morsor hade gjort ett bättre arbete. ;-)

Som sagt tiden får utvisa vad vi gjorde rätt eller fel.

ps Det känns också tryggt att veta att om vi är snabba att plocka spelare eller tränare så har vi agerat för snabbt och panikvärvat helvetes fel. Är vi eftertänksamma, genomtänkta och kollar upp ordentligt så är vi tröga och senfärdiga. Skulle vi vara mittemellan så är vi mjäkiga och tråkiga.

Så alla ni hetsporrar det är bara att välja....Pest eller kolera.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:12
vad jag har hört ska Mikael Fahlander inte vara direkt fattig.
Örebro 0REBR0
2007-11-04 19:09
Man kan ju lägga till att Hockeyn i stan behöver lite kontinuitet, men en finansiär som brinner och gör allt för klubben och en sportchef med ett vad det verkar ett enormt kontaktnät...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 19:07
Handlingskraften i Ösk är ju inget vidare...Tränarfrågan skulle vara löst nu i veckan.
Örebro Mittåt
2007-11-04 19:02
Handlingskraften i Örebro Hockey har resulterat i en position som motsvarar Forwards i fotboll. Jag brukar faktiskt undra hur det är möjligt för ett hockeylag i en så pass stor stad som Örebro att misslyckas så kapitalt - år efter år.
Örebro Mittåt
2007-11-04 18:57
DaSa// Jag tror inte att någon av de svenska "storklubbarna" är intresserade av av Barsom. De har andra strategier när det gäller att värva spelare. Kanske Helsingborg, som inte är en storklubb i egentlig mening, men som verkar ha gott om pengar.

Mot övriga svenska klubbar borde ÖSK kunna hålla emot lönemässigt. Det största hotet kommer nog från Norge. Det finns säkert någon halvbra norsk klubb som skulle kunna vara intresserad av en spelare som Barsom.

Positivt, sett ur ÖSKs synvinkel, är de stora problem Barsom hae förra året att hitta en ny klubb efter det att han inte förlängt med Djurgården. Hans jakt på en ny spelartröja slutade i en grekisk div 2-klubb - inte speciellt bra heller. Möjligen en indikation på att det trots allt inte är så lätt för honom att finna en ny arbetsgivare.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 18:56
0REBR0//

I fotboll har man inte råd att värva ett nytt lag till varje säsong. Dessutom är transfersummorna i hockey pinsamma jämfört med fotboll och svensk hockey har högre status i övriga världen än fotbollen.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 18:55
Ämne: Vad ÖSK behöver är e....Det håller jag med om! Hockeyn satsar rejält. de går ju hysat för dom.
Örebro 0REBR0
2007-11-04 18:52
Vad ÖSK behöver är en Mikael Fahlander och en Staffan Tholson. Två herrar som visar lite handlingskraft...
Örebro DaSa
2007-11-04 18:47
Ngn som har ngn idé om vilka "storklubbar" som kan tänkas vara ute efter Barsom?

DIF: Tror inte det, de släppte ju honom tidigare.
IFK G: De vill ju satsa på unga spelare plus att de har många bra mittfältare.
MFF: Inte en chans...
Elfsborg: Känns också mindre troligt, men fortfarande den storklubb som jag tror det är störst risk att de värvar Barsom.
Örebro DaSa
2007-11-04 18:47
Dublett...
Örebro DaSa
2007-11-04 18:41
Vill förtydliga igen att jag inte vet vad Barsom begär i lön, men efter uttalanden som man har läst så låter det som han begär en del. Men eftersom Barsom nästan ensam räddade oss kvar i AS så borde han kunna få 100 000 kr/mån som belöning:)
Örebro Besserwissern
2007-11-04 18:36
Självklart ska han inte ha några astronomiska summor,men hellre han än nån rutten video-jugge som skiter totalt i ÖSK.
Örebro jappel
2007-11-04 18:31
Det funkar inte heller att flytta hem i slutet av kariären för att komma närmare släkt och vänner och tro att man kan dra in samma pengar som man gjort ute i europa. Eller i någon av de rikaste klubbarna i sverige. Barsom har förhoppningsvis tre fyra år kvar på hög nivå, men han kan inte dra in några fantasisummor som hemvändare till Örebro.
Örebro Besserwissern
2007-11-04 18:24
Ämne: Ämne: Barsom ....
Så funkar det inte i elitfotboll...
Örebro jappel
2007-11-04 18:17
Ämne: Barsom ska vara kvar....
Har han hjärta för Klubben ser han till att inte försätta den in ekonomiska bekymmer på nytt.
Även om barsom har rätt inställning är han inte någon stjärna i AS. Han är en injektionsspruta för resten av laget, vilket är mycket viktigt även det.
Men det är inte värt några 100k/månad...om nu någon i AS är värd dom pengarna. möjligen att han kan få 50-60k viket är extremt mycket i AS det också.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 18:10
Jag tycker det är konstig att det inte går några rykten angående tränarfrågan? Inte ens i na.
Örebro Besserwissern
2007-11-04 18:09
Barsom ska vara kvar,oavsett vad det kostar!Han har hjärta för ÖSK och Örebro,det visade han i höst.Det kan inte köpas för pengar.
Örebro Besserwissern
2007-11-04 18:04
Oavsett vad som händer med tränarfrågan så har det skötts mycket dåligt.Det skulle varit klart redan förra måndagen.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 18:04
Vi får inga spelare så länge vi inte har någon tränare...Vem vet det kanske blir Håkan Juhlin som tar över?
Örebro DaSa
2007-11-04 18:01
Undrar hur det ligger till i tränarefrågan. Det går ju inga rykten alls, antingen sköts det jävligt snyggt eller så har vi inga heta tränarenamn på gång.

När jag kollade artikarna till höger såg jag ett intressant tränarennamn. Torbjörn Nilsson, har inte han lyckats rätt så bra med sina klubbar?
Örebro DaSa
2007-11-04 17:58
Angående Näfver så tycker jag att om vi får bra betalt (minst 5 miljoner, men det vikigaste är ett få en bra vidareförsäljningsklasul) så skall vi sälja. Det jag såg av Frempong visar att han kommer bli minst lika bra som Näfver om han får spela mycket nästa säsong. Risken om vi behåller Näfver och kanske förlänger med Barsom är att han inte får ngn speltid och vill lämna klubben. Och då kommer vi sitta nästa säsong med ett kontrakt som går ut säsongen efter för Näfver vilket gör att vi får mindre betalt för honom (om han inte gör succe nästa säsong).

Ang. Barsom så skulle jag gissa att han begär över 100 000 kr/mån (ren spekulation) då blir ju frågan vad man kunde få liknande spelare för samma pengar. Skulle gissa att vi kan få Felix Magro och Jonathan Berg eller Patrick Amoah för samma lönekostnad. Och behåller vi Näfver och Frempong så har vi ju rätt så vätbeställt på vänsterkanten där jag tyckte Barsom gjorde sig bäst. Vad vi däremot saknar är en kreativ spelare centralt och ytterligare en högerytter.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 17:44
Ämne: Är inte Aubynn lite ....Jo det kanske han är men han är? en bra fotbollsspelare
Örebro Besserwissern
2007-11-04 17:39
Är inte Aubynn lite av en strulputte?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 17:34
Jeffrey Aubynn vore kanske något för ösk?
Örebro Pain
2007-11-04 17:31
...och på tränarfrontet intet nytt....Sjögren har väl helg....
Örebro Ropesin
2007-11-04 16:41
Håller med "Kenya", Näfver är ingen stjärna. Varför göra upplopp mot styrelsen och kräva deras avgång på grund av en försäljning av Näfver? Jag tar hellre en fin summa pengar till en bra högerback. Sen kan ju diskuteras om styrelsen är tillräckligt bra, men inte för att man eventuellt säljer Näfver.
Annons: