/fotboll/osk/forum/756.aspx/fotboll/osk/forum/756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-25 22:32
@jpsvartvitt:

Stängt för andra lags supportrar..
Örebro jpsvartvitt
2016-01-25 22:26
Kul om Sema presenterar imorgon förresten :). Enligt Fotbollskanalen är han klar för oss och presenteras imorgon :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-01-25 22:24
Jag tycker det är två spelare som under våren behöver bevisa att de ska ha plats i förstauppställningen och det är Moberg och Valgardsson. Ingen av dem var övertygande i fjol. Nu finns det ju alternativ i truppen och dessutom öppnar fönstret igen till sommaren. Den enda position jag tror man överväger att stärka upp i detta fönster (förutom spelare som presenteras i morgon) är en tung forward som alternativ till Crespo om han skulle gå sönder. Men det lär man å andra sidan få svårt att finansiera, eftersom en förlängning av Crespos kontrakt ändå går före och lär kosta så det räcker. Sammantaget tycker jag att klubben gjort ett mycket fint arbete under detta fönster. För det första var man tidigt ute och fasade ut de spelare som inte skulle vara med i den fortsatta satsningen. För det andra knöt man Astrit till oss för hela 2016. Sedan förlängde man kontraktet med Rinne för att därefter, och innan träningslägret, rekrytera Almebäck och mittfältare/anfaller som presenteras i morgon. Mycket bra jobbat av alla inblandade. Inte minst ska Magnus Sköldmark ha en eloge! Jag tror även vår nya vd Simon Åström bidragit verksamt förutom naturligtvis Alexander Axén. För mig blir klubbens betyg för detta arbete 4 av 5 från att tidigare år legat på 2-3.
Örebro jpsvartvitt
2016-01-25 22:21
För att få veta reda om Maic Sema så får man nog fråga inne i Bajen forum.
Örebro jpsvartvitt
2016-01-25 22:17
Bergströms hade kontrakt till 2017
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-25 22:15
@Pedretti:

Sant, han hade ett halvår mer än Crespo. Crespo bör trots detta, och skadehistoriken, värderas högre.
Örebro Matta
2016-01-25 22:14
Har ingen koll på Sema alls. Ni som har det - hur bra är han jämfört med DG till exempel?
Örebro Pedretti
2016-01-25 22:12
@Chris P. Bacon:

Fast hur lång tid var det kvar på Bergströms kontrakt?
Det påverkar alltid priset.
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-25 22:08
Någon som har koll på hur Sema är i defensiven?

Tänk om vi får behålla Crespo.. Vilken elva!
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-25 22:05
Allsvenska medelmåttan Emil Bergström går till Rubin Kazan för 10-15 miljoner. Och så kan inte Malmösupportrarna fatta att vi tackar nej till 5 miljoner för Crespo...
Örebro Pedretti
2016-01-25 22:05
Vågar vi säga att vi har allsvenskans snabbaste högerback OCH mittback nu?
Jag kan inte komma på en mittback som är uttalat snabb så som Iron-Mike.
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-25 21:46
Rinne
Björnquist-Moberg-Almebäck-Valgardsson
Broberg-Åhman Persson-Gerzic-Sema
Ajdarevic-Kamara

Holy shit...
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-01-25 21:39
@Benny Böckling:
Jag kan förstå dig, han är saknad men officiellt är han inte borta.
2016-01-25 21:37
@Nicknamn i ribban:
OK, det har jag missat. Var kan man läsa om det?
Örebro Sparkabolleninimål
2016-01-25 21:37
Bra med tiden 14.00 så NA hinner vakna och testa tekniken innan. Tänk om crespo och sema sitter där bredvid varandra. Vi kan ju alltid hoppas!
Örebro kronblomS
2016-01-25 21:30
Hur hittar man hela presskonferensen? NA tycks klippa efter 11 min, mitt under pågående intervju! Jobbig dag för NA Sport, bättre lycka imorgon!
Benny Böckling
2016-01-25 21:25
@Nicknamn i ribban:

Saknade en bild på Anders Karlsson.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 21:25
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Det ryktas om en dansk mittfältare som spelar i Chievo samt en isländsk anfallare som spelar i Kina. Kallar MFF till PK imorgon ska vi inte behöva vara alltför oroliga.
Örebro rirobban
2016-01-25 21:24
Jag tror inte att Sema kommer för att Crespo är så gott som såld. Om Crespo verkligen blir såld behöver vi få in en spelare med liknande kvalitéer i anfallet. Sema är väl mera tänkt som ytteralternativ till Broberg och Gustavsson? Säljs Crespo tror jag man försöker ta in "Pärlan". Nu har jag dock goda förhoppningar på att Crespo förlänger kontraktet med något eller ett par år!
Benny Böckling
2016-01-25 21:24
Tycker också Sema är mer en ytter. Öppnar för att spela in DG mer i anfallet kanske.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 21:21
@Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro):

Om man diskuterade en förlängning häromdagen så borde det väl inte gå så snabbt?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 21:18
Olle Sääw hedrades på idrottsgalan. Fint!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-01-25 21:15
Sema, är inte han ytter? Jag tror och hoppas fortfarande på förlängning med Crespo. Tror att mff ev kallar till pk i morgon också. Om så sker håller jag tummarna för att de köpt någon dyr fin anfallare som inte är från oss.
Örebro Ansiktet
2016-01-25 21:15
Känns som det. Annars undrar man vart alla pengar kommer i från.
2016-01-25 21:10
OK, vad tror ni, är värvningen av Sema en indikation på att Crespo är förlorad?
Benny Böckling
2016-01-25 21:06
Sema presenteras imorgon enligt NA!
Örebro zxcv
2016-01-25 20:54
Fan vilket bra lag vi kommer ha!

Välkommen Mike!
Örebro Pedretti
2016-01-25 20:43
@Örebro Center:

Aaa, då var min misstanke rätt isåfall.
Örebro Pedretti
2016-01-25 20:43
Vet inte, svartvitt forevers inlägg försvann också. Kanske moderatorn som tyckte att jag betedde mig olagligt.
Örebro Center
2016-01-25 20:42
@Eyravallen Örebro:
Menar ni ett Aftonbladet plus inlägg? Om så, så får man inte klippa in det i SF forum då man bryter mot upphovsrätten. Då blir det SF ansvarige utgivare eller motsvarande som får ta stöten. Egentligen gäller väl det allt man coppar från nätet utan tillstånd men eftersom det är en betaltjänst så är man väl på mera de sajter som visar innehållet. Har sett flera AB + inlägg rensas i andra forum med hänvisning till detta. Men kanske borde saxen ha sagt det efter han tog bort det härinne Dock borde man kunna gå runt det genom att istället citera fast med egna ord och sedan hänvisa till Aftonbladet som källa..Eller?
Annons: