/fotboll/osk/forum/7552.aspx/fotboll/osk/forum/7552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro psoari
2007-11-10 01:04
Vilken kille, våran Riddez.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=710698
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-10 00:46
Jag skulle uppskatta att vi fans fick reda på den nya tränaren före allmenheten.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-09 23:38
om nu andres blir tränare så måste de haft kontakt innan han fick kicken.
Örebro Gummianka
2007-11-09 23:30
Robert Mambo Mumba har ingen jättebra säsong bakom sig. Om ÖSK värvar honom hoppas jag han får en nytändning men jag är inte säker på det. Kan lika gärna kännas som ett steg tillbaka i karriären.

Få kommer gråta i Häcken över en försäljning av RMM och man förväntar sig bra betalt.

Med detta menar jag inte att det är fel att värva RMM. Men inget överpris!! Han ersätter knappast Larsen och har snarare något att bevisa tycker jag. Det är 2008 snart, inte 2004.
Örebro Keblix
2007-11-09 23:21
NU får ösk skynda och fynda Anders Linderoth!!!
Örebro micknick
2007-11-09 23:03
Anledningen till att malmö inte ville störas i sina förhanlingar kan ju tyckas märkliga, men det var en överskommelse mellan MFF och spelaren, Jilon var och är inte intressant för ösk.....har aldrig varit det!!!så lägg ner den här fåniga hätska stämningen mot forward nu! Fundera lite varför Mackan går till Halmstad och inte Ösk.......jag kan ju säga så här mycket......det var inte för pengarna
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-09 22:12
NEEEEEEJ inte han! eller föresten så kan han ta med sin son till ösk!!! och alven + de andra svenskar i viborg + någon bra dansk! :)
Örebro Aspen
2007-11-09 22:09
Tränaren kommer snart på besök. Trunkbärare är John A.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-09 21:56
skön parodi på bert milton och aik på tv4!
Örebro Bastard on Parade
2007-11-09 21:40
Plingu//

Har tagit upp Linderoth några gånger. Han är ju en duktig tränare men passar han in på kravprofilen?

Hurdana är hans defensiva kvaliteter som tränare? Viborg har släppt in relativt mycket mål och våran defensiv var ju inte överdrivet bra den gångna säsongen.
Örebro Plingu
2007-11-09 21:35
Tränare Linderoth blev idag sparkad från Viborg enligt fotbollskanalen.se, det ryktas om BoIS. Men jag tror ÖSK redan kommit långt och han blev precis tillgänglig... Vad tror ni om honom?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-09 21:33
Jag vill ha en speaker med den här mörka rösten på berhn arena. :)
Örebro Bastard on Parade
2007-11-09 20:51
micknick//

ÖSK fick inte föra diskussioner med Jiloan eller Dejan.
Örebro micknick
2007-11-09 20:08
Jag förstår inte hur alla tänker......Jille var aldrig aktuell för ÖSK.....ska han då inte gå till Malmö som är intresserade????......Försök att sålla lite i vad som är sant å inte.....Tycker fortfarande att samarbete mellan klubbarna i stan är att ett måste....blanda inte in Bruksfolket
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-09 18:53
Klas ÖSK//

Jag skulle köpa ditt resonemang angående Forward om detta skulle vara något nytt. Men de har ju inte haft ebb i kassan i 30 år? Dessutom har de ju ingen elitlicens att bry sig om. Men de kanske fortfarande drömmer om SE. Nej, Medin är en riktigt ful fisk. Han struntar fullständigt i vad som händer de unga killarna, bara de inte hamnar i ÖSK.

För mig kan både Forward och Degerfors sjunka som en sten genom seriesystemet och hoppas på att talangerna hamnar i ÖSK U, Karlslund och Rynninge.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-09 17:34
Ämne: Någon som vet hur må....
Forward??vilka fan är Forward,jag skulle köpa T.Medins peugeot 205 cab för några år sen,ringde till honom,hade pengar i handen,så mycket som han ville ha men tror ni att han dök upp?nä,sen dess kan han fara åt helvete.ses på MAH.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-09 17:28
Någon som vet hur många medlemmar Forward har? Tänkte om man skulle genomföra en "kupp" till nästa årsmöte! ;-)
Örebro Besserwissern
2007-11-09 17:03
Samarbete mellan Forward-ÖSK kommer fungera lika bra som ett samarbete mellan Degerfors-ÖSK dvs. inte alls...Det är mot naturlagarna.
Örebro Klas ÖSK
2007-11-09 16:40
Kanske får man räkna in att Forward har ekonomiska problem och kanske inte kan vänta ett par år på att en vidareförsäljningsklausul ska lösa ut?

Har jag ebb i kassan säljer jag inte mina varor för pengar som eventuellt dyker upp när jag redan svultit ihjäl. Det gör inte ÖSK heller så varför ska Forward?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-09 15:50
Ett exempel på ett bra samarbete är Nordin. ÖSK betalade en blygsam summa och resterande handlar om trupptid, speltid och vidareförsäljning.

Frågan är om Medin i Forward ens begriper fördelarna med ett sådant avtal. Han tycker säkert det är bättre att sälja en talang till MFF för t.ex 150.000 istället för att få in samma pengar på några års sikt och eventuella miljonbelopp i vidareförsäljning.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-09 15:50
Ett exempel på ett bra samarbete är Nordin. ÖSK betalade en blygsam summa och resterande handlar om trupptid, speltid och vidareförsäljning.

Frågan är om Medin i Forward ens begriper fördelarna med ett sådant avtal. Han tycker säkert det är bättre att sälja en talang till MFF för t.ex 150.000 istället för att få in samma pengar på några års sikt och eventuella miljonbelopp i vidareförsäljning.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-09 15:43
Mittåt//

Håller helt med dig. Medins "ÖSK-hat" och kortsiktiga tänkande kör Forward i sank fullständigt.

Nej, ett långsiktigt samarbete med Karslund och Rynninge är betydligt bättre, även fast de just nu spelar i lägre division än Forward och Degerfors.
Örebro Grixx
2007-11-09 15:32
En del irritation kan man känna inför Forwards agerande. Förhoppningsvis har de fått sig en näsbränna. Samtidigt får inte ÖSK nedlåta sig till att agera på samma sätt som barn i en sandlåda.

Nu när man gett sig in i leken för att bättra på samarbetet i "närområdet" (och därmed sin image) så handlar det om att ge.

Sitter ÖSK och tror att man ska lura till sig spelare eller på annat sätt sko sig på samarbetet UTAN att det känns lika givande för övriga inblandade klubbar så faller allt omgående. Några utslängda brödsmulor funkar inte.

Givetvis gäller det åt andra hållet också så att tex lag som Forward måste även se till den andra partens bästa.

Samarbete kan lätt starta ett mindre världskrig om man inte reglerar allt tydligt INNAN tvisterna uppkommer.

Visst skulle det vara kul om allt detta skulle lyfta upp regionens lag något snäpp.Talangerna finns kvar längre och drar mer publik....och publikpengar,sponsorpengar,spelarförsäljningar mm får snöbollen att rulla. Bättre ekonomi ger sedan bättre arenor och bättre lag vilket ger ytterligare ännu bättre ekonomi vilket ger....

Ps Läge att ge mig Nobelpriset i Ekonomi :-)
Örebro Sersant
2007-11-09 15:07
Ämne: Forward kan få det t....
Niklas o Sandro kommer antagligen att bli utlånade en säsong till. Niklas ska redan ha fått tillstånd att lånas ut en säsong till och Sandro väntar på besked om han kommer få spela med A-Laget eller inte. Får han inte det så vill han bli utlånad 1 säsong till han med.

Men helt klart ser det tufft ut för dem, dem tappar ju sina mest tongivande spelare.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-09 14:50
Känns som att det är rätt åt Forward. Hoppas ÖSK hellre lånar ut spelarna till någon konkurrent i division 1 än till Forward så som de har agerat!
Örebro Mittåt
2007-11-09 14:44
Forward kan få det tufft nästa säsong att ställa ett någorlunda representativt lag på planen. Sina egna talanger säljer man ut till höger och vänster. Niklas Klingberg försvann redan i somras till Enköping. Sandro Pavicevic och Niklas Lönnqvist är tillbaka i ÖSK. Marcus Gustafsson går till HBK och det är tveksamt om hans bror Niklas fortsätter. Per Johansson skall väl till Djurgården och nu verkar alltså även Rasmus Östman vara på väg bort.

Medin skulle kanske ha funderat igenom fördelarna med en lokal lösning för sina talanger innan han plockade upp orderblocket.
Örebro Johannes A.
2007-11-09 14:34
"Det är gräddan av de lokala spelarna, men sedan hoppas vi även kunna få låna någon eller några spelare av ÖSK. Vi har haft en dialog hela hösten, men nu pratar de ju tydligen med Degerfors också", säger ordförande Torsten Medin.
Örebro Chipset
2007-11-09 14:06
Ämne: Lagrell har gjort bo....
Personligen tycker jag inte han gjort bort sig i frågan. Det är på tiden att man utökar antal lag i EM. Med fortsatta upprustning och nybyggaranda i svensk fotboll är det inte omöjligt att söka om några år.

Med Ullevi, Swedbank, Borås, Nya Malmöarenan och ytterligare någon nya arena ska det inte vara omöjligt.
Örebro Ösk-Power
2007-11-09 14:02
Ämne: ÖSK - POWER

Har d....
Hehe , det har jag sett=)

Kan inte du på Barsom.com.crew lämna ut lite uppgifter om Abgar och hans tankar angående framtiden =) ?

Skämt&sido, hoppas klubben gör allt för att behålla killen. "Abbe" var grymt dominant i matcherna han spelade för ÖSK.
Matchen mot Gais var extra härlig. Brassen, wanderson slänger sig och filmar och "Abbe" skriver följande: Eeyyyj, res dig upp för i helvete!!!

Snacka om inställning=)
Degerfors Baresi442
2007-11-09 13:31
Tror Axel blir ny tränare i ÖSK..
Annons: