/fotboll/osk/forum/7539.aspx/fotboll/osk/forum/7539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2007-11-15 20:08

ÖSK-Karl
Sänt: 2007-06-29 17:08
Verkar som Göteborg värvat en jordfräs till sin bedrövliga plan. Barsom, så fort han lutar sig framåt så tar ju näsan i. Bara att kuta efter och slänga ut gräsfrö.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 20:06
go_osk//

Absolut senast fredag nästa vecka fick jag i uppgift. Det handlar om "småsaker" som bostad, jobb till fru/sambo o.s.v.

E.Shams/
Vad menar du? Mycket möjligt att jag skrivit något negativt om Barsom när han spelat i ett annat lag. Men jag har ju t.o.m försökt få igång en specialinsamling för att få Anttonen och Barsom kvar i ÖSK.

Jag är näst intill övertygad om att vi åkt ur utan Barsom och Hammar.
Örebro Chipset
2007-11-15 20:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Shams// Hittar inget heller. Har du drömt detta eller?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-15 19:51
Ämne: Ämne: Verkar ....
Vaddå?vad har Karl sagt om Barsom?hittar inget.
Örebro E.Shams
2007-11-15 19:36
Ämne: Verkar som Göteborg ....

ÖSK-Karl//Jag hade skämts i dagsläget med det uttalandet som du gjorde gällande Barsom. Förolämpat denna hjälte som med sin frispark i slutminuterarna fixade tre poäng till ÖSK och även allsvenskt kontrakt 2008.

Jag är dock inte förvånad att det var just du som skrev det.
Örebro ErikP
2007-11-15 19:09
ÖSK-Karl//

Håll käften eller säg något konkret. Ganska enkelt.
Örebro ÖSKare i exil
2007-11-15 18:31
Det är klart det gnälls, vi är ju närkingar. Ibland går det till överdrift det håller jag med om. Men att vara supporter är passion och det är härligt att ryckas med. Grymt nyfiken på vem som blir tränare osv. Skulle ge bra mycket för att få känna till planerna som ledningen har.
Örebro 7-an
2007-11-15 17:57
Örebro 7-an
2007-11-15 17:57
Det är märkligt att hur fort folk glömmer saker och ting. För bara 2 år sen var vi så nära att gå i konkurs och hela ösk fotboll med enorma skulder gå under. Nu har vi kommit tillbaka både ekonomisk och sportslig, och det med besked, vi är inte här bara för att stanna, utan även vinna och utmana. Personlig tycker jag allt det enorma jobbet som gjort detta möjlig bör uppskattas och respekteras.Hur många klubbar hade klarat av en sådan här situationen tror ni?? Ni självnämnda experter sluta gnälla över missade så kallade talanger hit och dit. Låt dem som kan det här sköta det här.
Örebro Mattias69
2007-11-15 16:53
100år11får// Håller med dej, det har nästan blivit mode att gnälla. Så fort någon lämnar ÖSK eller inte väljer ÖSK då är det antingen en storstjärna eller blivande talang som ÖSK gått miste om och allt är åt skogen. Det talas aldrig om att det kanske var lika bra det som skedde utan alla utgår från att ledningen klantat till det och det händer bara ÖSK och ingen annan.

Jag är fullständigt övertygad om att övriga klubbar i Sverige också missar talanger och tar felaktiga beslut.
Örebro go_osk
2007-11-15 16:08
ÖSK-Karl//
Har du någon vetskap om när den nya managern kan tänkas presenteras?
Örebro Marquis de Sade
2007-11-15 16:03
ÖSK-Karl// Jag litar på ditt omdömme - är du nöjd, så är jag lugn.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 15:56
Millgvist är inte aktuell, om inte ÖSK gjort en totalomsvängning sista dygnet.
Örebro 100år11får
2007-11-15 15:43
Om tränarduon stämmer:

Tråkigt, fegt val.
Men kan säkert bli bra...
Örebro Aspen
2007-11-15 15:43
Det verkar som det är lättare att tycka något negativt än något positivt om tränare och spelare. Kanske något vi ska jobba på.
Örebro Pencing
2007-11-15 15:42
Jag tycker silly season känns mycket mer spännande nu än för bara en vecka sen. Då verkade styrelsen va ute och cykla på hal is. Nu känns det som att nyheter snart kommer presenteras. Och det känns som att vi inte kommer bli besvikna.

Dessutom vore det spännande med rubarth, barsom, näfver, antonen, frempong, nordback som mittfältsbesättning. Och kanske en amoha och wowah ( eller hur han nu stavas ) till det.

Jag kan knappt bärga mig. Känner på mig att nåt stort är på gång.
Örebro Jonte R
2007-11-15 15:15
Mittåt// Håller med dig. Tycker att Millqvist får oförtjänt kritik. Betänk att han utöver erfarenheten som huvudtränare för Sirius i år även har haft hand om Boden, Assyriska(en kort period), vara assisterande tränare i AIK.

Jag hoppas fortfarande på att Millqvist blir tränare och att Knut Törum får ett övergripande ansvar som Manager.
Örebro 7-an
2007-11-15 15:15
Ämne: Jag tycker att det ä....
Mittåt...jag håller med dig. Om Milqivist hade tackat nej så alla skulle gnälla om att vi gått miste om en bra tränare, som i fallet Magnus Pehrsson. En bra tränare behöver inte alltid vara en känd profil. Det gäller att personkemin och fotoboll filosofin, visionerna stämmer mellan klubben och tränaren,,Annars kommer inte att fungera oavsett hur duktig och känd tränare man är..har vi glömt Steffan Ludin??
Örebro Marquis de Sade
2007-11-15 15:07
Ämne: Jag tycker att det ä....
Mittåt//Iofs så talar ju det du säger lite emot millkvist - så många säsonger och har alltså inte kommit längre.
Örebro Mittåt
2007-11-15 14:55
Jag tycker att det är märkligt att Millqvist får så dåliga recensioner jämfört med Magus Pehrsson. Millqvist har dock betydligt mer erfarenheter som tränare, både beträffande antalet säsonger han varit verksam och den nivå han jobbat på.

Pehrson å andra sidan är känd från TV.
Örebro Kronblom
2007-11-15 14:27
Hoppas verkligen inte det blir Millqvist,må vara att han själv spelat i ÖSK men det behövs definitivt ngn mer etablerad!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-15 14:23
Ämne: Jävla Skämt. Millqvi....
Håller med.
Örebro jappel
2007-11-15 14:02
Ämne: Att man diskuterar l....
intressanta slutledningar..gillar dom dessutom..
Vi får se, vi får se..
Assyriska Assyriska-Fanatika
2007-11-15 14:00
Abgar har du funderat på o byta namn? du hävdar att du e kråka..men i själva verket har du ett Assyriskt namn!...Abgar o como......vissa byter sida medans vissa håller sig kvar...Suryoyo= Assyrier!...lycka till nästa år
Örebro Bastard on Parade
2007-11-15 13:58
Att man diskuterar ledar måste väl innebära att man har kommit långt i diskussionerna med en eventuell manager? Kanske är man i princip klara och inväntar underskrift samt att det blir klart med övriga teamet kring tränaren?

Det vore oerhört märkligt om ÖSK själva anställer assisterande/hjälptränare utan att rådfråga med den som har huvudansvaret.

Om det ligger någon som helst relevans kring uppgifterna om Zetterlund och Millqvist bör det inte vara omöjligt att lösa pusslet. Vad har dessa herrar gemensamt? Jo, de spelade i ÖSK under slutet av 80-talet/början av 90-talet.

Kan Zetterlund och Millqvist vara tänkta att vara en del av teamet under Arvi Taaler? Taaler bör ha de kunskaper som krävs för en roll som manager, han har erfarenhet som tränare och har bland annat haft administrativa roller i olika föreningar. Hans kontaktnät är guldvärt och han följde med Sjögren till USA för att scouta spelare.

Vad har vi mer för tänkbara ledare med anknytning till ÖSK från den perioden? Peder Ståhl? Rolf Zetterlund?
Örebro jappel
2007-11-15 13:54
Tror Thomas kan vara riktigt bra som assisterande. Har en känsla av att han kan strukturera, organisera och motivera på träningarna. Liksom Z.
Millkvist minns jag inte lika mycket av som spelare...och har inte följt hans tränarkariär..men visst vill jag heldre se någon mer namnkunnig på manager posten. (men som assisternade eller på någon annan possition är det helt ok.)
Örebro Anna-ÖSK
2007-11-15 13:48
Jävla Skämt. Millqvist som första tränare och Lars Zeterlund och Thomas Andersson som assisterande tränare.
Vad är den här......!
Örebro jappel
2007-11-15 13:45
vi behöver en zlatan.
Fast om vi ni inte kan få loss honom kan vi väl ta och flytta upp Holgerson istället...lång bra skott, stark...och vi har redan Riddez på vänsterbacken.... :-)
eller så får vi se till att värva någon lite billigare(än Zlatan) target player. (holger har kanske inte riktigt den bollkontroll som krävs.
Örebro Sersant
2007-11-15 13:41
Ämne: Såg precis på fotbol....
Ja till Rubart om barsom lämnar och någon av Näfver el Frempong lämnar anars så tycker jag att vi har bra täckning till vänster.

Amoah kan jag tänka mig om han är högerytter men tycker inte vi behöver en till liten anfallare vi behöver target inte djupled.
Örebro jappel
2007-11-15 13:32
FoOn//
skönt att se att det är fler än jag som blandar ihop saker :-)
Annons: