/fotboll/osk/forum/7537.aspx/fotboll/osk/forum/7537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-11-16 16:01
Är det någon som sett till TRÄNAREN?
Örebro rirobban
2007-11-16 15:57
Man kan ju hoppas att det är ungefär så här som bandyhallen och ishallen byggs samman (se länk)... vore snyggt.

Men artikeln som bilden var på är 1,5 år gammalt. Men vad jag vet så kan det hända att det är på ett ungefär såhär det kan komma se ut. Men sen har ju skisserna gjort om en aning. Till det bättre. Det viktigaste är ju att Behrn arena får sin östra läktare trots allt:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-16 12:24
Ämne: Libertate//
Vet int....
Verkar snarare bli år 2222;)
2007-11-16 12:23
När är det tänkt att ta in Jidsjö i truppen?inför -08?eller ska han utvecklas mer?
AIK Saywee
2007-11-16 11:38
Libertate//
Vet inte riktigt varför det har blivit ett magiskt klockslag, men ofta, mycket ofta, ovanligt ofta, när jag för första gången under en eftermiddag/kväll får för mig att kolla in vad klockan är, ja då är det som oftast fyrtal i tvåor, 22.22!

Hoppas att vi får reda på vilken vår nye tränare/manager blir klockan 22.22!

FORZA 22.22!
Örebro mustard
2007-11-16 10:30
för mig skulle det enligt testet ta "flera generationer" att bli örebroare..aj aj!

forza svartvitt!!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-11-16 10:05
Ämne: Jag är ingen Örebroa....
Jag lämnade Örebro för 26 år sedan, men kan stolt presentera att testet visade att jag är en äkta Örebroare! :D
Örebro Mattias69
2007-11-16 08:21
Ämne: Jag är ingen Örebroa....
höhö....det ska nog tolkas som ironi. Gjorde själv testet nu på morgonen och jag är verkligen Örebroare ;)
Örebro Pesen
2007-11-16 08:11
Undrar när Jesper Blomkvist ska presenteras i ösk
2007-11-16 06:45
Jag är ingen Örebroare enligt testet,vet inte hur jag ska tolka det riktigt,bra eller dåligt?
2007-11-16 06:23
Ämne: Förresten får det in....Varför är 22:22 magiskt för dig?min son föddes den 21:a kl 21:21 så det är magiskt för mig:)
Örebro rirobban
2007-11-16 04:36
Vill förresten återigen ge Fredrik Samuelsson beröm för sin säsong i år. En av få ÖSK:are som ALLTID kämpar när han får spela. Därför tycker jag inte att vi behöver ny högerback. Dock ifall FreSa skulle säljas till Assyriska eller något. Men i dagens läge så finns det viktigare positioner att förstärka. Framförallt innermittfältet. Men också mittförsvaret och anfallet. Rodevåg lär komma igång, men Halilovic säljs möjligen...
Örebro rirobban
2007-11-16 04:30
Saywee//
Jag anser att vi minst behöver en i varje lagdel. Som det sett ut många gånger i år får det inte se ut igen! Westman har en hög högstanivå, men han har en allt för låg lägstanivå för att vara allsvensk målvakt. Drömmen vore att värva Alvbåge. Westman har varit mycket dålig i många matcher, även om han inte fått allt för bra hjälp från försvaret. Men Dedaj som alla kritiserar har fått en enda chans att visa sig, Westman många fler och har gjort många fler misstag. Försvaret behöver en målvakt de kan lite på. Hoppas verkligen Richardsson tar det steget till nästa säsong. Med spelarna som finns i truppen idag vill jag se denn startelva:

---------RiRi---------

FrSa--PaHa--MaWi--JoRi

PaAn--FrNo--RoWa--KrNä

------NeHa--StRo------

Självklart vill jag inte se denna elva i en allsvensk match, men med brist på alternativ så är detta det bästa. Men jag hoppas verkligen att klubben får in 5-6 nya spelare, varav en målvakt, en mittback, två centrala mittfältare och en anfallare. Då antar jag att Barsom och Anttonen stannar dessutom...

PS: Barsom tar jag inte med i startelvan eftersom det är väldigt oklart ifall han blir kvar i ÖSK...
Örebro Sersant
2007-11-16 01:41
Tänkte slänga ut en fråga så här på kvällen :)

Hur tror ni Näfver skulle fungera på topp? han spelade väl där tidigare i karriären? Det skulle ju göra så Frempong får mer speltid.
AIK Saywee
2007-11-15 23:39
Är det som vanligt, vi behöver en i varje lagdel, eller hur ser det ut vilka lagdelar/vilken lagdel är svagast av "dagens elva"?

Helt enkelt, hur många nya måste in i truppen?
Örebro K.Carlos
2007-11-15 23:19
Med den elvan är det raka vägen ner i superettan tyvärr...

Problemet jag ser med ÖSK:s mittfält är att vi egentligen bara haft två spelare iår som har kvalitéer för att göra mål, det är Barsom och Anttonen. Inga innermittfältare som går i djupled och någon som gör mig oerhört konfunderad är Näfver. Killen har ju noll killerinstinct i straffområdet, han kommer i stort sett aldrig till lägen och när han väl gör det så sviker hans dåliga tillslag på bollen. Hoppas han kan motbevisa mig nästa år!
Örebro E.Shams
2007-11-15 23:11

-Mackan-//Tack för informationen. Nu förstår jag hur illa det är när jag får det svart på vitt. Det laget ser jag som ett svagt lag. Ett bottenlag i allsvenskan.

Flertalet nyförvärv är ett måste!
Örebro 7-an
2007-11-15 23:09
förlsag till högerback: Jesper Westerberg
u 21 landslagspelare från Halmstad
Örebro Mittåt
2007-11-15 23:01
Ett frågetecken för Haginge som högerback. Han testades en hel del på kanten under försäsongen för två år sedan och resultatet var inte alls bra.

Det blir nog FreSa som vanligt.
AIK Saywee
2007-11-15 23:00
-Mackan-
Den elvan är inte "fy skam" och då har vi eventuellt "oöppnade paket" att vänta på "som tillägg"!

Detta är ju kanske mera "dagens elva", medans Athon elva är en dröm, eller?
Örebro Chipset
2007-11-15 22:56
Ämne: En till på bänken då....
Nourin skriver jag under på. Är nästan lika desperat efter en högerback som efter en speluppläggare.
AIK Saywee
2007-11-15 22:50
Tja, nu börjar det likna något, fast jag kanske bara drömmer, men "drömelvan" och "vi i femman" ser ju skapliga ut Athon.

Beträffande manager och tränarna, god only knows!

FORZA SVARTVITT!
Örebro E.Shams
2007-11-15 22:45

Chipset//Jag missade smiley:n. Ber om ursäkt.

Alvbåge vore en dröm. Tänk om han skulle spela för ÖSK 2008. Westman har iallafall inte varit bra enligt mig.
Örebro 7-an
2007-11-15 22:40
Ämne: Vad har den där Stah....
Mikael Stahre har varit bl a assisterande tränare i aik, tränare i ungdomslaget,,,numera tränare för Väsby. han har gjort ett antal år i aik, kanske 7-8 år
Athon
2007-11-15 22:36
En till på bänken då får det bli Samuel Wowoah (hoppas det var rätt stavning).
Weggen tycker jag har haft lite för lätt att släppa långskott, men få är bättre på "närstrid". Trots allt Alven mer allround och fifty fifty mellan Nickard och Weggen.
Emin Nouri - Snabb,säker med bra inlägg från Öster, kanske nummer två efter Lustigh i den årskullen på högerbacken.
Eldin Kozica- Också en snabb back och framförallt teknisk back som spelar både höger och mitt.
Örebro 7-an
2007-11-15 22:32
Ämne: Förresten får det in....
Om vi får Alvbåge då, så gissar jag på att Westman är i Degerfors...
Jo det ska vara en till på bänken,,nu när vi har lånat ut Westman så varför inte A Drugge på bänken då :)
Örebro Chipset
2007-11-15 22:29
Vad har den där Stahre för meriter?
Örebro Chipset
2007-11-15 22:27
Ämne:
Chipset// ”Såg att....
"Ditt antagande säger mer om dig än mig. Det kanske ligger nära till hand för dig att tro det då du tänker själv i sådana banor."

Jag tror inte det inlägget säger så mycket om mig. Jag antar att du missade smiley:n, det ironiska. Antingen missförstod du mig eller så är du ute på krigsstigen. Var bara nyfiken på om det var ditt goda minne, en rejäl efterforskning eller ett missförstånd.
AIK Saywee
2007-11-15 22:22
Förresten får det inte vara en till på bänken, eller?

... och vart tog Westman weggen, förlåt vägen?

edit - en bokstav fel igen, jag måste skärpa mig innan "klicka på skicka" (däremot gick inlägget på min favorittid under dygnet dvs 22.22, det är ett magiskt klockslag för mig)
Örebro 7-an
2007-11-15 22:19
Ämne: Athon//
Tackar för ....Eldin Kozica spelar i djurgårdens ungdomslag och Emin Nouri spelar i Öster..eller??
Annons: