/fotboll/osk/forum/7536.aspx/fotboll/osk/forum/7536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mullet
2007-11-21 14:53
Hur många ska ingå i GAIS "ledarstab" egentligen? Först Magnus Pehrsson, sedan Axén och nu ska tydligen Landskronas tränare vara aktuell dessutom!! Kanske är så att unge herr Pehrsson inte är tillräckligt kunnig och beslutsam på egen hand?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-21 14:52
Ämne: Jag hoppas och tror ....
Tror att varenda spelare i Sverige vet hur jävla tama vi är.
Örebro Pencing
2007-11-21 14:44
Jag hoppas och tror fortfarande att vi kan få en sjysst tränare. Och blir det conny får vi stötta honom. Även om jag helst, precis som nästan alla andra här inne, ser någon mer spännande tränare. Jag tänker framförallt på klubbens varumärke och rykte. Conny är nog bra, men ett så otroligt osexigt val.

Det enda som är positivt med ÖSK:s tama tränarjakt hittills är väl att ingen förutom vi fans bryr sig. Det slås inte upp några stora rubriker om hur vi gör bort oss. Så vi kanske kan hålla det här för oss själva. För annars tror jag det blir svårt att locka hit andra spelare när de märker hur lam och tam styrelse vi har. Man vill ju inte spela i en sån klubb. Man vill spela där det händer grejer. En klubb där det är ordning och reda.
2007-11-21 14:42
Cirkus Örebro.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 14:11
Linderoth tackade nej på stående fot till ÖSK...trist
Örebro MERA
NEJ. Allt som sägs i Aftonbladet är sant! KATASTROF! ÖSK-Ledningen., ta erat ansvar och AVGÅ! In med en ny ledning, som både kan fotboll....!
Örebro deportivista
... och sen kan man också göra en "lex Elfsborg". Vänta, och vänta, och vänta, och sen välja någon som man verkligen tror på oavsett om fansen säger "Magnus Haglund vemdå?"
Örebro deportivista
2007-11-21 14:09
Ämne: Evigt ÖSK//

Deger....
Anders linderoth...
Örebro bison
2007-11-21 14:02
Det jag mest vänder mig mot när det gäller tränarfrågan är att det ständigt kommer fram nya deadlines. Dessa skjuts hela tiden upp vilket ger ett oseriöst intryck!
Ta hit vem fan som helst (kanske inte Mr Bean eller Big Brother Linda) men se till att gör det snart, alternativet är att komma med en rimlig förklaring till vad det är som dröjer inget jävla tjafs om att vi tittar på flera namn.
Örebro Chipset
2007-11-21 13:56
Ämne: Är det någon som vet....
Saywee// Nu är det ett tag sedan jag specialstuderade ÖSK:s historia men det hus som Café National låg i är rivet sen långt tillbaka. Om jag inte missminner mig så låg cafet lite bakom (in på gården) de hus som ligger på Trädgårdsgatan 26 idag.

Om inte spelarna vill och om inte hälften av supportrarna vill är det ingen bra idé att anställa Conny. Det blir en bräcklig plattform att bygga på.

Jag tycker visserligen att Conny har bra meriter men om vi vill komma vidare och inte svänga runt i samma spår hela tiden så bör vi leta annat. Hade jag varit fotbollspelare hade jag inte direkt blivit sugen att lira i ÖSK med det namnet.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 13:42
Ah, okej, jag missade det totalt, orka inte läsa artikeln utan bara rubriken :) så kan de gå då :)

ÖSK kanske ska vända sig till England för en helt engelskspråkig tränare, det borde väl kanske gå och locka över någon Championshiptränare(?) till ÖSK?
Örebro Kronblom
2007-11-21 13:38
Evigt ÖSK//
du tar på fel Stahre,den jag vill ha är väsbys Mikael Stahre!
Örebro gatti
2007-11-21 13:35
ÖSK sköts inte på ett proffsigt sätt det är dessvärre bara att inse fakta. Dessa löjeväckande turer med en ordförande som stammar, flackar med blicken och skrattar generat då han får frågan när tränarfrågan skall vara klar. Man tycker att eftersom de pratar väldigt mycket om kontinuitet o s v borde de ha inlett arbetet med att skaffa en ny tränare direkt efter att Walker fick gå men icke sa nicke!
Hammar känns som det bästa alternativet nu men det verkar vara helt iskallt enligt Såsqvist.

AGERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Bastard on Parade
2007-11-21 13:35
Evigt ÖSK//

Degerfors har gjort klart med en annan Stahre.

Vem har koll på Glenn Holm? HAn har UEFA Licens steg 4, är intresserad av nytt tränarjobb och han är ledig för tillfället som jag har förstått det. Ryktas dock att han helst stannar i trakterna nära Göteborg..

Andra tränare i Sverige som är lediga är Bengt Arne Strömberg som borde uppfylla kravprofilen, Per Gidlund - yngre tränare som vart både i Västerås och Boden, gamle Degerforstränaren Dave Mosson och Martin Pringle. Annars kan jag inte komma på andra namn som inte nämnts i diskussionerna redan.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 13:24
ÖSK kanske hoppas på att Sverige inte kvalificerar sig till EM och att då Lagerbäck får sparken och att ÖSK då knycker Lagerbäck?
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 13:23
Kronblom//

Stahre är sedan igår klar för Degerfors...
Det finns egentligen inga etablerade tränarnamn kvar...
Örebro Bastard on Parade
2007-11-21 13:23
Det måste väl finnas tränare i Norge och/eller Danmark som borde kunna vara aktuella?
Örebro Kronblom
2007-11-21 13:18
Den här soppan säger det mesta om ÖSK som organisation:ÖSK ville ha Åkerby,spelarna sade nej.Nu vill man ha hit Conny men spelarna(om man ska tro dagens artikel)säger återigen nej.Ledningen har ingen vidare dialog med spelarna verkar det som eftersom man vill ha olika tränartyper.Hur många alternativ finns det kvar?Linderoth har sagt nej,BP-Claes verkar inte aktuell och väldigt tyst om Stahre.Hoppas forfarande mest på Stahre men ju längre tid coachfrågan tar desto sämre lag kommer man ju få för det verkar man som fortfarande står och stampar på ruta ett,hoppas det löser sig innan jul;hehe!
2007-11-21 13:12
Mittåt eller nån//Vilka seriösa tränare finns ens kvar som kan vara en möjlighet för Ösk att få hit,seriösa möjligheter alltså,inga önsketränare alá Mourinho.
Örebro 100år11får
2007-11-21 13:11
Såg Wickström gå in på min arbetsplats nyss för att handla mat på resturangen :D

Han är sjukt lång alltså
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 13:08
Jag tycker att det här är parodi, som föregående talare, ÖSK måste väl ha högre ambitioner än så här? Jag vill inte ha en till Stefan Lundin skandal i ÖSK. Jag vill ha ett lag som visar för staden och Sverige att nu jävlar är det slutlarvat i Närke. Guldet ska hem. Och det kommer inte komma hem till Närke med Conny eller någon annan av de föreslagna tränarna. Synd att inte Linderoth ville komma, han hade jag inte sagt bu till i alla fall...
2007-11-21 13:04
Samtidigt så får inte spelarna ha för mycket att säga till om,dom får ha åsikter och önskemål men den får allt rätta sig efter tränaren som tar jobbet,Ösk är knappast i en sits som gör att de kan välja vilken tränare som helst,så jag nöjer mig med om vi får en tränare överhuvudtaget.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-21 13:02
Glöm mina tidigare positiva ord om styrelsens agerande i samband med tränarreykryteringen. Jag var övertygad om att Pehrsson inte var huvudalternativet, nu verkar det som att han uppenbarligen var det. Varför inte göra detta tydligt för honom? "Vi tror på dig och vill ha dig som manager under en lång tid framöver" är väl inte allt för svårt att säga?

Jag blir arg över namnen som dyker upp i media. Conny Karlsson och Patrik Johansson, VARFÖR?

Varför pratade man inte med Urban Hammar om en förlängning? Idiotiskt agerande! Urban Hammar är det bästa alternativet av de namn som har framgått i media.

Är det inte dags att vi visar vårat missnöje offentligt snart? ÖSK MÅSTE ha högre ambitioner än Karlsson och Johansson!
Örebro Mattias69
2007-11-21 12:59
Ibland undrar man vilka ÖSK har som kandidater, just nu verkar det som om det lika gärna skulle kunna vara Ronald McDonald, Nalle Puh, Mr. Bean och Big Brother-Linda
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-21 12:59
jag blir mer och mer förbannad för var dag som går... ÖSK är världens sämsta klubb. Jag börjar tvivla om vi får någon tränare till säsongen börjar... KATASTROF! ÖSK-ledningen, ta erat ansvar och AVGÅ! In med en ny ledning, som både kan fotboll och ekonomi!
Örebro bison
2007-11-21 12:33
Skönt att se Barsom på Matchpuls tycker att han gör ett bra intryck, se till att behålla honom i klubben.
Kommer Roma eller City till BA under jubileumsåret så köper jag biljett på en gång!
2007-11-21 12:15
Ämne: Ämne: Vid Rud....
Vad för minnesmarkering?
Örebro oan
2007-11-21 12:10
japp. Jag är något osäker på numret, men det är inte hörnhuset, men det brevid på centrumsidan av Trädgårdsgatan mot Rudbecksgatan till i kvarteret mellan Rudbecksg. och Nyg.
Örebro bison
2007-11-21 12:08
26 är det på centrumsidan av Rudbecksgatan?
Örebro oan
2007-11-21 12:07
Ämne: Vid Rudbecksgatan är....
Jag är ganska säker på att det är Trädgårdsgatan 26 som åsyftas. Det hänger en minnesmarkering där om man är uppmärksam.

Kolla i Offsides "Sverigeresan" som kom ut med sommarnumret för mer info..
Annons: