/fotboll/osk/forum/7533.aspx/fotboll/osk/forum/7533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-11-18 15:25
Har nu lusläst pappers-GT och ...

1 Sverige spelade ***fotboll

2 mest irriterande, Nordirland spelade handboll!

3 PUB-likt, Spanien-Sverige 75.000 på Behrn Arena ... förlåt Bernabeu och
Andorra-Estland 200 åskådare!

Ähh, 200, det har väl svartvitt nästan på träning? Iallafall på träningsmatch i februari!
AIK Saywee
2007-11-18 14:05
Överens är ett kul ord att fundera "över", men ÖSK-Karl, så verkar det oftast vara.

Detta med insamlingar verkar funka lite trögt? Hur går det med Kubanernas insamlingar? Har "officiella ÖSK" någon insamling? Tänker NA uppvakta födelsedagsbarnet? Eller någon annan? Finns någon insamlingsansvarig eller flera sådana? Inga större belopp än så länge? Frågorna är många?

Snart är det 2008!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-18 13:44
Saywee//

Vi är som oftast helt överens ;)
AIK Saywee
2007-11-18 13:35
ÖSK-Karl//
Japp, visst är det häftigt med bra tifo´n, ett härligt festligt inslag, men om man måste prioritera ja då är det lätt, bra spelare går före tifo.

Jag väljer hellre en vinst p.g.a bra spelare än en torsk med bra tifo ...

... men det är klart att vi ska ha läckra tifo´n när vi firar 2008, men tifo´n behöver nödvändigtvis inte kosta massor, utan ställer alla upp på ett enkelt sätt med t.ex "halsduksviftningen" och då menar jag ALLA, typ 10.000 personer stående, sjungande, vrålande med halsukar "i skyn" - det är nästan gratis och ganska läckert.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-18 13:17
Saywee//

Alternativt en "skattefri" insamling till Barsom och Anttonen, men den borde redan varit igång. Viktigare att prioitera insamling för bra spelare istället för t.ex tifon.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-18 13:13
Chipset//

Kul att höra att Hindrikes lever. Han är ju ursprungligen från Dalarna, så då har han väl flyttat "hem". Han var ungefär lika bra i Ishockey som fotboll och vräkte in mål för ÖSK. På den tiden hette ju även hockeylaget ÖSK. Ett år var han mycket när att vinna den allsvenska skytteligan i fotboll.

Det kom rätt mycket folk från Dalarna på matcherna bara för att se honom, det stora bekymret för ÖSK var att hålla honom nykter kvällen före match. Det var därför jag nästan trodde han var död.
Örebro Aspen
2007-11-18 11:24
Bara att inse - det blir inga nyförvärv utan en tränare på plats. Det samma gäller Anttonen m fl som har kontrakt som går ut.
Spelarna är helt enkelt osäkra på vad klubben kan prestera och det med all rätt.
AIK Saywee
2007-11-18 11:14
Vi svartvita fans kanske måste göra en insats och maila till Abgar och visa hur gärna vi vill ha honom under ett svartvitt hundraårsfirande, och gärna längre!

FORZA ABGAR BARSOM!
Örebro 100år11får
2007-11-18 10:11
Abgar barsom har velat gå till ÖSK flera gånger men fått nej. Som ni nämner så finns det klart intresse nu så jag tror han stannar om han inte får bud från utlandet
Örebro Grixx
2007-11-18 09:12
Det låter inte riktigt som det stämmer. Ösk har ju tidigare gått ut med att Abbe ligger på högtsta prio att behålla.

Hoppas bara inte att man är fina i kanten och tycker att man varit tydliga mot Abbe medan det krävs att var övertydliga i mötena....nja så jäkligt beskedliga kan de väl inte varit,men det är klart ska man leva upp till den mysiga ÖSK-familjens myspys så kan man inte vara för säker.

näää, man får väl tro det mest troliga att Abbe bara vill veta vilken tränare som kommer osv. Kanske inte för att ha extrema önskemål men ändå veta så det inte kommer någon man def dislikes och att man satsar lite i ÖSK näst år. Gärna att den nye tränaren plockar några bra namn som kommer hit.Sedan förstår man honom om ett "heltokigt" anbud skulle rulla in och det är omöjligt att välja bort.

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-18 08:51
Ämne: Enligt barsoms kusin....
vaddå?det låter som om inte Ösk har visat nåt intresse för Barsom,vikket låter jävligt skumt,Barsom borde vara högsta prioritet,jag känner ochså en kusin till Barsom men deras kontakt är obefintlig så man ska nog ta vad vissa säger med en nypa salt.
Örebro 100år11får
2007-11-18 02:18
Enligt barsoms kusin så stannar ABBA i ösk vid intrsse.
Visst jag är aspackad nu men skriver fakrta

GONATT
Örebro 100år11får
2007-11-18 02:15
´Örebrooooo örebro örebro
ÖSK MOT GULD 20XX ?
Örebro Chipset
2007-11-18 01:55
Är för ung för att ha sett Hindrikes läxa upp Brasilianska lag med sin snabbhet men han är definitivt i liv. Han är numera bosatt i Dalarna. dessutom har han en son som ägnar sig åt bubba. kanske nåt för framtiden?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-17 23:58
ÖSK-Karl//
ja?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-17 23:53
ÖSK KRILLE//

Det var inget kontrakt underskrivet, men det återstod bara några få detaljer, i övrigt var parterna helt överens. Som jag redan skrivit så kommer han att passa ÖSK perfekt, varför jag anser det är av flera skäl. Dessa kommer jag att skriva om så fort det blir officiellt.

Det skall det bli senast nu på onsdag, har det inte blivit det så kan jag med gott samvete skriva namnet på fredag, för då har något negativt hänt.

Det är fler klubbar än ÖSK som rycker i denna tränare, men han har själv ÖSK som förstaval.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-17 23:28
Är det en tränare som kan locka till sig bra spelare??? är det ett namn som alla känner igen?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-17 23:06
ÖSK-Karl//
Är han rutenerad? Är han mellan 30-40år eller 40-50år eller 50-60år? Är han en känd tränare eller föredetta spelare? jag förstår att du inte får säga något men är tränaren klar? I så fall varför går inte ösk ut med namnet?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-17 23:03
Knepigt att Isaksson fick stå, han är ju helt matchotränad.

Finns det dessotom inget bättre alternativ än att spela med Daniel Andersson?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-17 22:59
ÖSK KRILLE//

Om jag skulle skriva namnet på forumet får jag aldrig mer reda på något. Det knepiga är att det redan borde vara officiellt och det oroar mig. Med alla ÖSK:s sponsorer kan det ju inte vara så svårt att hitta bra boende och jobb till fru/sambo?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-17 22:44
ÖSK-Karl //
Vem är det då? säg! annars tror ju ingen på dg! Ge mig en liten Ledtråd! så får man gissa!:)
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-17 21:59
Evigt ÖSK//

Eftersom inget har blivit officiellt ännu så kanske tränarfrågan tagit en ny vändning? Torum fick jag andrahandsuppgifter på tidigt, men förstahandsuppgiften när jag frågade var en helt annan. Johannes och jag blev ändå nöjda ;)

Men om det ändrats till Torum är det ännu bättre ;)

Saywee/
Hindrikes, det var tider det. Undrar om han är i livet? Han underhöll oss ju året om.
Örebro BK Svartvitt
2007-11-17 21:10
Tycker att Jesper Blomqvist låter som ett mycket bra namn som ÖSK tränare nästa år. Vill dock helst se att han även får hjälp av en lite mer erfaren tränare ex. Taaler som jag iofs inte vet så mycket om. Någon som vet nåt mer om honom? vad har han tränat förut?
Örebro rirobban
2007-11-17 20:55
Saywee//
Håller med dig.
Jobbigt också när man inte har kanalen i fråga. Får hålla på och springa in till grannen. Var där jag såg Danmark-Sverige också. De svenska matcherna ska gå på 1:an eller 2:an, möjligen 3:an, ingen annan jävla kanal. Alla ska kunna se detta, inte några stycken.
AIK Saywee
2007-11-17 20:19
Spanien-Sverige

Matchen sänds på TV9, vad är detta för dumheter, rättigheter och fånigheter?

Hur många kanaler orkar vi med att titta på?

Om en generation (20-25 år) kanske vi kan se en landskamp på TV 367?

SKIT!
AIK Saywee
2007-11-17 20:13
OK, GT, jag bjuder på en Zlatan o pramen (Zlatorpramen) nästa svartvita 100-års-år.

Har precis satt kvällens första fyrling och en av de fyra tripplarna, dvs Italiens seger mot Skottland, enkelt!?!?

Tre matcher återstår och snart är det avspark ...
Örebro GT
2007-11-17 19:37
Saywee //

Du behöver inte skicka en GT, vi får ta en öl på Bishops Arms efter nå´n match nästa år i stället !!

Värmer nu upp inför kampen i kväll med Blossa 07, den e la´tuppen !
AIK Saywee
2007-11-17 19:30
GT//
Du verkar alert ikväll ..

Fågeln heter Kalkon och ...
TV4 utnämnde Lagrell till Kalkon under fotbollsgalan under veckan och han blev enligt pappers-GT "fly förbannad"

Saywes profil har dessuton Lagrell som förstakalkon.

Rätt svar ger jag till dig GT, beträffande fågeln, men kanonfågeln (?), du belönas med en GT
men du måste PMa så jag kan skicka en GT.
Örebro GT
2007-11-17 19:12
Saywee //

Sveriges fotbollskalkon No 1 är ju LÅL.

Ska vi nu klura ut ett fågelnamn ? :-)
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-17 19:07
jag tror på detta: Manager: Torum (Rosenborgstränaren), ass1: Per Millqivst, ass2: Lars Zetterlund
Annons: