/fotboll/osk/forum/7527.aspx/fotboll/osk/forum/7527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-11-20 16:44
Conny Karlsson är säkert en duktig tränare, men besvikelsen blir lik förbannat stor ifall han visar sig vara den som rekryteras till rollen som manager.

Varför göra en kravprofil om det enda man vill ha är en tränare med erfarenhet? Med kravprofil skulle åtminstone jag tro att styrelsen letar efter tränare med vissa egenskaper, en viss spelfilosofi osv. Karlsson säger själv att han inte har någon viss filosofi, han är en tränare som bygger laget från försvaret. Inget fel med det, kolla på Kalmar som blivit ett stabilt topplag, men sådant tar tid! Minns ni Trelleborgs säsong 2005? Karlssons träning gav inte resultat förrän året då det visserligen gick riktigt bra för dem.

Med tanke på att styrelsen gått ut med en långsiktig målsiktning om att vi ska bli ett allsvenskt topplag och vi har vårat 100års-jubileum nästa säsong hade jag hoppats på att de vågat vara lite offensiva.
Örebro E.Shams
2007-11-20 16:44

Det verkar vara många som är besvikna på att Conny Karlsson kanske kommer att bli ÖSK:s nästa tränare.

Jag tror att många hade hoppats på en ung (sexig/het) tränare. Jag är dock inte lika övertygad om att en ung tränare är bättre för ÖSK än Conny Karlsson.

I en tid då det är viktigt att ha nya/fräscha saker (många byter mobil efter 6 månader) så anser jag att fixeringen vid "nytt" är överdriven. På samma sätt tror jag att många undervärderar erfarenhet.

Jag kan förstå om vissa inte är nöjda med Conny Carlsson men jag kommer döma ÖSK efter säsongen 08 och till viss del efter de nyförvärven inför 08. Således vill jag inte vara en av de som gråter om det blir Conny Karlsson.
Malmö FF Saigon
2007-11-20 16:36
Jag behöver inte säga mer, min vän Tigris har sagt det mesta ;)
Örebro rirobban
2007-11-20 16:35
Ta in Conny för fan, han fyller år på samma dag som jag:)

Hur som helst vore det en mycket härlig tjugoårspresent om ÖSK presenterar ny tränare imorgon. Helst Törum, men Conny går han med. Bara att vi får in någon snart! Hellre Conny då än att gå utan tränare i någon månad till.

Kul i alla fall att det börjar komma fram lite nyheter kring klubben. När veckan är slut antar jag att vi vet mera, kanske redan imorgon!
Assyriska Tigris
2007-11-20 16:34
Saywee //

Inkompetent är man, när man tror att en tränares ålder har något med kontinuitet att göra. Inkompetent är man, när man tror att en tränares närvaro spelar större roll för en spelares vara eller icke vara i klubben, än lönen.

Impotent är man när man försvarar sin inkompetens.
AIK Saywee
2007-11-20 16:30
Om drygt två månader är det premiärmatch på Behrn Arena mot Degerfors, 2 februari 2008!
Andersson(Fd yngve)
2007-11-20 16:22
Saigon //

Enda anledningen till att TFF höll sig kvar är att det endast var ett lag som åkte ur.

C.Karlsson är enligt mig duktig med superettan klubbar men i allsvenskan håller han inte måttet, likt en viss Micke Andersson.
AIK Saywee
2007-11-20 16:16
Saigon och Tigris//
Det är väl inte så mycket guldglans kring Conny precis och ska vi ha någon kontinuitet framöver så hinner han väl bli 60, jag önskar mig något bättre helt enkelt. Dessutom "drar" han nog inte till sig alltför bra spelare utan risken finns istället att vi tappar Patrik och Abgar.

Jag tycker ni verkar impotenta.
Örebro Grixx
2007-11-20 16:05
Verkar som en del positiva röster där han varit tränare, och massiv kritik från Örebroare.

En viss besvikelse kan man tycka först efter alla namn som florerat i silly. Tanken faller sedan på trelles spel som man inte direkt kunde glädjas över.

Bra kontakter och erfarenhet är plus sedan vet jag inte mer hur det slutar med honom. Skulle man sedan göra bedömningen att Trelle hade ett svagt manskap och ändå presterade i nivå med ÖSK så känns det lite lättare.

Det kan ju givetvis gå skitbra med honom som tränare, men det känns inte som att man slår en flick flack när man hör namnet.

Sedan liknelsen i sann lundin-anda tycker jag är plus. Det är ju den enda gången på flera år som det var kul med fotboll i Örebro. sedan kan ju svartvitt red experterna tycka vad fan dom vill.
Då skakade vi om fotbollsverige igen. Skapade många chanser mot topplag osv. KUL KUL.

Hur kul har vår fotboll varit tidigare och efter Lundin?????

Jo första hemmamatchen med Hammar var kanon!!!!

Nää vi får se och till sist kanske det blir någon annan ändå;-)
Malmö FF Saigon
2007-11-20 15:57
Jag förstår mig inte på ert fotbollskunnande i redaktionen...

Hur kan man påstå att Conny Karlsson inte är en bra tränare men än värre att han aldrig lyckats speciellt bra i sina tidigare klubbar..

I Assyriska förde han laget till cupfinal 2003, 0-4 mot DIF, 4-1 mot Blåvitt bla.. Året efter ledde han laget till allsvenskt kval, dock avgick han lite tidigare, men han lade grunden och det gick riktigt bra..

I Trelleborg lyckades han föra upp laget i allsvenskan med ytterst små resurser där med och med bedriften att hålla dem kvar där...

Det är bara att inse, ÖSK är inget topplag, ni kommer nog harva i botten 2008 igen och får ni Conny skall ni skatta är glada..

Väldigt kompetent
Örebro Jonte R
2007-11-20 15:57
Inte för att jag vet men de få signaler som har kommit från ÖSK är de vill ha tre tränare. En med övergripande ansvar i en managerroll. Om vi tänker in att det skulle bli, Conny Karlsson i den rollen med Lars Zetterlund och Jesper Blomqvist i de två andra rollerna skulle det då verkligen vara så hemskt.
Örebro inteharry
2007-11-20 15:52
conny!? Är det ambitionen eller är det han som blev över? Vad sänder man för signaler till ev nyförvärv och framförallt anhängare när man kontaktar en tränare som uppenbarligen inte har gjort ett tillräkligt bra jobb med en bottenkollega och som desutom, att dömma av reaktionerna bla här på forumet, kommunicerar en bild av att förspråka en "ålderdomlig" och defensiv fotboll...är det det här klubben vill göra av sin "nystart", cementera bilden av ett oatraktivt och defensivt lag utan tillstymelse till framåtsträvande? Kontaktandet av Conny i kombination med den påstådda viljan att värva hem tidigare spelare såsom rubarth, tjernström och mambo-mumba (inget ont om dessa spelare och dess skicklighet) göt iallfall mig orolig och signalerar på ett tydligt sätt ledorden för verksamhet i dagens ösk: "det var bättre förr" Är det verkligen så en elitverksamhet ska byggas långsiktigt idagens fotbolls-sverige, är det rätt väg att gå? Vad vill klubben och var ligger ambitionen, det är dags att vi supportrar fÅr svar!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-20 15:29
Jag hoppades på nån som Mourinho så det är klart att besvikelsen skrattar en i ansiktet,inte just Mourinho men ni förstår vad jag menar.
2007-11-20 15:22
Ämne: ÖSK-Karl/ Nu får du ....
Haha,forumrunkare,den var bra..
Enköping uBo
2007-11-20 15:22
Härligt! Något nytt för oss iaf! Har suttit och väntat på att få veta något om nåt! nu fick jag veta att en tränings match mellan oss är kalr iaf! 15/3 13:00 ÖSK-Enköping
Assyriska Tigris
2007-11-20 15:19
Om Conny.

"En bakåtsträvare i sann Lundin-anda som redan provat på att leda ett antal svenska elitlag (Kalmar, Assyriska, Trelleborg bl.a.) utan någon större framgång. Sikta högre ÖSK! (MA)"

Inkompetens åt folket! Vad baserar denna skribent dessa påståenden på? Bakåtsträvare? Inga större framgångar?

Er redaktion bildar opinion med vinklat skitsnack. Conny e det bästa som har hänt er klubb sedan ni hamnade i S1.
Örebro BK Svartvitt
2007-11-20 15:11
Snälla låt oss slippa Conny Karlsson.
Tror att spelare som Barsom, Rubarth och Mambo-Mumba hellre spelar i ÖSK om vi exempelvis värvar en tränare som Jesper Blomqvist. Dvs en tränare med bra kontakter i fotbollsvärlden.
Örebro _Adde_
2007-11-20 15:04
ÖSK-Karl/ Nu får du lägga korten på bordet... annars gör du dig till lika stort åtlöje som ÖSK håller på att göra. Trodde att du kanske var seriös, sponsor eller nåt. Eller är du kanske bara en vanlig forum-runkare som trånar efter lite uppmärksamhet?

Conny Karlsson känns lagom hett...
Örebro 0REBR0
2007-11-20 15:03
ja tror nog att conny karlsson är en bra tränare om än defensiv. men det skulle nog va det mest osexiga valet iaf och hur långsiktigt är det? han fyller 54 imorn...
2007-11-20 14:57
Ämne: Conny Karlsson var I....Kalle//Trodde du satt med insideinformation?du om nån borde väl veta om tränaren du hade klar vänt i dörren?
Trelleborg Mr TFF
2007-11-20 14:46
Det är faktiskt så att Conny är den bästa tränare TFF har haft efter Prahl då. När chansen dök upp med Prahl tog dom den annars hade nog dom försökt förlänga med Conny. Tänk vad han gjorde 2006 i SE med dom resurserna. Så jävla dålig som ni säger kan han inte vara..
Landskrona Marcell
2007-11-20 14:46
Det gör "ont" efter hans träningar..kanske skulle behövas i ÖSK?
Conny är en bra tränare.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-20 14:40
Conny Karlsson var INTE det namn jag fick av ÖSK.

Det måste ha skett något med den så gott som klara tränaren och jag hoppas att det löser sig.

Men vem vet, Conny kanske är rätt man för ÖSK?
Landskrona Marcell
2007-11-20 14:19
Frågan är väl om ni kan välja och vraka själva som lag..På gränsen till Superettan och tackar nej till en stabil tränare som hade gjort er till ett stabilt Allsvenskt lag.( kanske inget topplag med en gång)( Men frågan är väl vilken tränare som skulle klara det utan att lagets Organisation gjordes om till totalt Nytänkande och mycket mycket Pengar in i kassan)
Att få upp ett lag som Trelleborg till Allsvenskan är väl väldigt bra!
Conny är duktig om han hade kommit till ett satsande lag som Örebro!
Örebro Rasberg
2007-11-20 14:15
Usch! Conny låter som ett otroligt tråkigt val av tränare. Man får hoppas att vi får nån annan eller att han överaskar något enormt! Känns som om defensiven blir prio ett, två och tre med honom. Illa...
Örebro Drystone
2007-11-20 13:55
Ämne: Connys meritlista.
....
Tack, men det känns lite trälit eller hur?
Örebro Mittåt
2007-11-20 13:53
Connys meritlista.

Meriter

* UEFA Cupmästare 1982
* Svensk mästare 1982, 1985

Klubbar
* Örgryte IS
* IFK Göteborg
* Toronto Blizzard
* IFK Oskarshamn

Tränarkarriär
* Trelleborgs FF (2004-2007)
* Assyriska Föreningen Södertälje
* Kalmar FF
* Landskrona BoIS
* Örgryte IS
* FK Haugesund
* Hamarkameratene
Örebro Stephan
2007-11-20 13:52
Började skriva på detta forum nyligen, mitt första inlägg var om ÖSK´s nya tränare, jag satsade varenda krona på att det skulle bli Conny Karlsson, och vad fick man se i NA idag? Thats right! Är sjukt säker på att det är han, kul att man lagt ner så mycket tid på han, fanns det ingen annan? Visst är han duktig och så men vet inte riktigt om han är rätt man, ingen sprudlande offensiv tränare direkt. Nu ska man väll inte klaga, tur att vi får en tränare i alla fall :)

Tack Barsom och Anttonen för er tid här, er lär vi ju inte se på ett tag :(
Örebro Drystone
2007-11-20 13:51
Ämne: En litet djupare int....
Vet du vilka lag Conny Karlsson har tränat tidigare?
Örebro Mittåt
2007-11-20 13:44
En litet djupare intervju med Conny Karlsson inför årets seriestart.
Annons: