/fotboll/osk/forum/7524.aspx/fotboll/osk/forum/7524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Besserwissern
2007-11-24 15:43
ÖSK-Karl for president!!!Bort med Sjögren,in med Karl!
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-24 13:34
Känns som om efter ÖSK-Karls avslöjande igår att ÖSK fått tummen ur röven och börjat agera! Mer supporterinitiativ! Det gäller att sätta press på ÖSK. Som det verkar så godkänner supportrarna Claes Eriksson och då är det ju bara för ÖSK att köra på! Knyt ihop det här nu svartvitt, så att vi kan börja satsningen mot SM-Guld
Örebro Toro
2007-11-24 13:20
BP-Clabbe låter onekligen väldigt spännande. Han har ju uppenbarligen den begåvningen att se talanger och få dem att prestera. Med ÖSK's "nyfunna" inspiration på talangscout området tillsammans med en tränare som faktist ger yngre lovande spelare chansen kan detta bli starten på ett väldigt bra framtida ÖSK-bygge.

Håller tummarna för Clabbe och för att ÖSK's nya talangscouting grupp kommer igång på riktigt allvar.

ÖSK mot Allsvenskt Guld!
Örebro Kronblom
2007-11-24 13:17
Ämne: rirobban//

Håller....Visst är BP-Claes bra mycket bättre att få hit än Conny och kanske kan han få med sig Hagernäs och Ekström.När det gäller Guterstam är det mera långsökt,har för mig att han under slutspurten gick ut i media och ville ha ur ÖSK.Att det nu skulle bli en vändning till att han vill till Sportklubben är knappast troligt ,inte ens med BP-Claes som coach.Förresten tror jag inte Guterstam/Rodevåg på topp skulle bli ngn hit!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-24 12:48
rirobban//

Emrapengarna verkar vara en riktig soppa, både för HBK och ÖSK. Den summa jag fick uppgiven var från samma namn som berättade om Claes Eriksson.

Det sista jag hörde via Spelarinvest är att tydligen bygger en hel del av avtalet på hur Emra lyckas i Frankrike, så jag vet faktiskt inte hur det ligger till.
Örebro rirobban
2007-11-24 12:38
Ämne: rirobban//

Håller....
Som jag skrev igår så är det bra att du skrev ut namnet. Claes var dock för mig inget nytt namn. Men hur står det till med Emrapengarna? Är det en bra summa pengar ÖSK får för honom eller hur är det där?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-24 12:21
Topptränare har ju ÖSK försökt sig på förr med mindre lyckat resultat. Benny Lennartsson=vi åkte ur AS, Stuart Baxter=vi var nära att åka ur dåvarande div.1. Roy Hodgson=lyckades inte ta oss till AS.

Till Claes Erikssons meritlista måste ju även läggas att han ser och gärna testar talanger. Det resultat han gjort med BP är häpnadsväckande bra. Hur många trodde att de skulle nå AS? Hur många trodde de skulle bjuda så hårt motstånd? Dessutom visar de 6 poäng de tog mot Djurgården att han också är en riktig taktiker.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-24 12:08
rirobban//

Håller med dig om Guterstam, visst kan vi få honom för samma pengar för en eventuell försäljning av Nedim kan det vara värt att testa.

Däremot tror jag att Claes Eriksson är ett klockrent val ihop med Lasse Z. Precis den tränare som skulle passa ÖSK, helt enligt DaSA:s beskrivning längre ned på sidan.

Kan man få en liten upprättele av dig nu Rirobban ;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-24 12:00
Ämne: Man undrar vad ÖSK h....
Tror jag varit inne på deras sida en gång i år,sämre sida om Ösk finns inte.
Örebro Besserwissern
2007-11-24 11:57
Man undrar vad ÖSK har sin hemsida till?Inte informera fansen i alla fall...Vill man veta något om klubben får man läsa det i NA...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-24 11:56
Jag vill läsa"Ösk:s drömvärvning av tränare drar med sig toppspelare till klubben"i tidningarna NU!!
Örebro go_osk
2007-11-24 11:55
Ämne: Ämne: Håller ....
Jag tycker att man ska ta allt som spelarna säger med en viss nypa salt. Barsom uttryckte sig t.ex. negativt om spel på konstgärs, men nu är det glömt. Jag säger dock inte att jag vill ha Guterstam till ÖSK, men jag skulle inte protestera om han värvades.
Örebro Buck
2007-11-24 11:51
DaSa//

Tränaren är i mitt tycke klubbens viktigaste person. Satsa istället mest pengar på honom. Då istället för att köpa en "hygglig allsvensk spelare", så kanske de spelare vi redan har utvecklas. Det vore faktiskt något... känns som om de flesta stått rejält still senaste åren.

Jag hoppas inte på CE
Örebro rirobban
2007-11-24 11:31
Ämne: Håller med DaSa, kom....
Ne usch ta inte hit den fånen. Ska man verkligen värva spelare som vill att klubben ska åka ur? Ne det finns bättre alternativ. Precis som Åkerby så har Guterstam pratat skit om ÖSK, men är Guterstam bättre än Åkerby då, nej! Ska det värvas så ska vi inte värva skit.
Örebro Mittåt
2007-11-24 11:16
Det rör på sig i Eskilstuna.

De två "elit"klubbarna i Eskilstuna har äntligen fått ändan ur vagnen och inleder ett samarbete. Med tanke på att Eskilstuna är en rätt stor stad så är det rätt märkligt att inget av stadens fotbollslag nått högre än till div 2.

Samarbetsavtalet (för det är ingen sammanslagning det handlar om) innehåller en del intressanta detaljer, som mycket väl skulle kunna vara tillämpbara även här i Örebro.
Örebro Grixx
2007-11-24 11:08
.....bara att hoppas på glädjande namn och att det inte blir en ny dikeskörning;-)

...och vare sig det blir ett intressant namn eller inte så är nästa års resultat som är viktigare. "Skitkul", "spännande" namn fast vi åker ut är ju ingen höjdare.
Örebro Stephan
2007-11-24 11:07
Håller med DaSa, kommer Claes kanske han kan få hit Guterstam, då får vi en tung targetplayer. Visst, han var väll inte kanonbra förra året i allsvenskan men ge han ett år till så kanske han och Rodevåg kan hitta på en del fuffens.
Örebro Grixx
2007-11-24 10:58
Det verkar ligga långt framme i förhandlingar med den påtänkte.

Örebro Grixx
2007-11-24 10:57
Har ingen pappers så det kanske är gammalt det som ligger på Na nu:

Åqvist: Om alla pusselbitar faller på plats så kanske det kan vara klart i början på nästa vecka
Örebro DaSa
2007-11-24 10:40
Om nu Patrik skulle gå till Norge och tjäna lite pengar så tycker jag han är värd det än jag skulle tycka det var synd.

Är det verkligen CE som är på bilden i intervjun här på svenska fans? Hade för mig att han hade en ölmage i klass med Fares pappa.

Jag är nog lite lätt påverkad då jag först var emot CE men nu vänt kappan efter vinden och tror han kan bli bra som tränare av flera anledningar.
1. Han kan förhoppningsvis få med sig Albin Ekdahl från BP.
2. Han kan förhoppningsvis få med sig Guterstam från BP.
3. Han kostar nog hälften så mycket som t.ex. en meriterad tränare som Törrum, vilket kan läggas på ytterligare en god allsvenskspelare.
4. Han har bevisligen presterat bra resultat tidigare med begränsade resurser.
Örebro Mittåt
2007-11-24 10:13
Lagstrukturen och organisation kring lagen är nog i princip klar. Det är bara den sista och största puzzlebiten som nu skall på plats.
Örebro Aspen
2007-11-24 09:37
må//PA har tidigare blivit inbjuden till andra klubbar t ex Leeds, Bios men inte aktivit sökt sig bort. I fallet BIOS var väl det ÖSK som helst vill ha pengar inte Anttonen som ville flytta när Jingblad kallade.
Anttonen är säkert lojalare än de flesta fans.
Inse faktum ÖSK sköter det här dåligt. Om man då inte får kritik eller drabbas på annat sätt kommer man inte att försöka bättra sig.
Inse att nuvarande hantering skadar förtroende för ÖSK.
Örebro Aspen
2007-11-24 09:30
Utgår från att man sedan en tid pratar med en bestämd person för tränarrollen. Vad kan det vara som gör att man inte kommer till skott:
- lönen, man letar sponsorer
- familjen, man letar jobb till hustrun
- organisationen, man utformar ett ledarteam runt laget, reserver och talanger
- man diskuterar ÖSK:s framtida spelidé (LaLa hjälper till)
- personen är en vingelpetter (från Norge)
- personen är från ett afrikanskt land utan svensk ambassad
Örebro
2007-11-24 09:21
Visst önskar vi alla att tränarfrågan ska lösas snart, men jag känner mer nyfikenhet än panik. Det är definitivt ingen fara att spelarna "tar slut". Spelarmarknaden är i stort sett oändlig. Sportchefer i ÖSK och andra lag har berättat att dom får hundratals förslag i veckan. Och som D. McGrain sa - Barsom ska bestämma sig först efter nyår och Anttonens "hot" är nog inte allvarligt menat. Jag hoppas det löser sig med ÖSK till slut istället för att han tar pengar från ett skitlag i Norge.
Och apropå PA. Jag är inte helt säker, men har vi inte sett de här turerna från hans sida tidigare, vill till Leeds, Halmstad eller kanske ett skånelag och så att han beklagar sig i NA.
Örebro Aspen
2007-11-24 09:20
Det är inte bara slut på spelarnas semester utan för vissa på löneutbetalningarna också. Klart dom ser sig om, måste ju kunna försörja sig. De flesta andra klubbarna täpper till sin hål i spelartruppen sedan några månader tillbaks. Klart att t ex Anttonen blir orolig om han överhuvudtaget har något fotbollsjobb han kan försörja sig på.
Barsom har tjänat så bra att han har säkert pengar på hyllan. Han har väl någon affärsrörelse också.
Kom igen nu ÖSK. Kan inte huvudspåret bestämma sig, ta Claes han fixar det bra.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-11-24 09:12
ÖSK tattoo// Svaret kan nog vara Rubarth men tyvärr är han mer skadad än vad Johan Wahlqvist och Johnsen var tillsammans. Dessutom är han ojämn som få.
Örebro ÖSK tattoo
2007-11-24 08:55
Tänk om vi kunde hitta en lirare med:
Tommy sthåls inställning. Alltid stenhård
Thomas Anderssons hjärta. Så lojal
Lars Larsens Spelsinne. Stort
Arnor Gudjohnsens Passningsspel. Say no more
Jonas Pelganders lungor. Bara en häst har nåt liknande.
Johan Paulssons snabbhet. Det gick undan.
Kubistals målsinne.
Mambo mumbas nickkapacitet. förlorade inte en duell i debuten.
och sen johan wallinders obevekliga humor.
Det kan ni jobba på sportklubben.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-11-24 08:28
Klart paniken börjar sprida sig bland fansen när spelare uttalar sig som de gjort på sistone. Det är ju snart slut på spelarnas semester och det är väl klart att de vill veta vem som blir deras tränare när de ska börja "jobba".

Kan ju vara avgörande för deras fortsatta karriärer vem som tar över.

Hoppas på en Jingblad-typ som gillar offensiv fotboll och inte är rädd för att skicka bort usla spelare.
Örebro D. McGrain
2007-11-24 08:20
Varför är det sån panik? Herregud det viktigaste är väl att de hittar rätt?! Barsom har sagt att han bestämmer sig efter nyår och om Anttonen hellre vill räkna pengar och ger upp sin fotbollsambition med att spela i norska superettan så låt han gå. Öv utan kontrakt ska inte vara kvar (läs FreSam). Nyförvärven vi ska ha är inte talanger som DIF, MFF etc jagar, där har vi ingen chans. De enda som konkurrerar med ÖSK är typ HBK & Peking. Tror vi måste fynda utomlands. Lugn nu allihop - vi kommer ha en tränare även nästa år.
Örebro joth
2007-11-24 07:10
worldfarm, MAC-T//Skönt att höra att ÖSK har större ambitioner än en medioker svensk tränare. Med tanke på att Larsen är med i karusellen får man ju hoppas på att man tittar utanför sverige och dessa formstöpta tränare.

Tror att när tränaren är på plats kommer vi vara nöjda med ÖSKs agerande.
Annons: