/fotboll/osk/forum/7523.aspx/fotboll/osk/forum/7523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-22 19:08
Ok,förstår hur du tänker,samtidigt har jag svårt att tro att kalleballe är ensam om att veta vem den nya tränaren är så skulle det komma ut så kan säkert många vara läckan.
Örebro Besserwissern
2007-11-22 19:07
Grixx//Tror du på allvar att en tränare som fått anbud från ÖSK skulle tacka nej pga. vad en anonym person skriver här?Kom in i matchen...
Örebro Grixx
2007-11-22 19:01
Liberate tu-teme ex inferis// Eftersom han gav ett löfte att inte yppa ett ljud vem som ÖSK förhandlade med, möjligen för att det var känsligt för personen i fråga osv osv.

Har själv varit med i avtalsskrivningar där allt stjälpt för att folk glappade.

Är ÖSK-Karl spiksäker på att det är skitsamma i läget just så är det upp till honom att bedömma. Ville bara inte måla in honom i ett hörn där han säger något han ångrar några år.

Nej släpper det här för idag och återgår till mina egna "affärer":-)
Örebro Besserwissern
2007-11-22 18:57
Kul att Karl har fått igång sådan hype här inne också:)Tror han vet mer än dom flesta "allvetande" 22-åringar som tror sig ha koll....
Örebro Besserwissern
2007-11-22 18:54
Grixx//Tystnaden och tiden talar för sig självt.Inkompetensen är total i ÖSK.
2007-11-22 18:51
Ämne: Besserwissern// Ok b....
Förstår inte hur Kalleballe skulle kunna få en eventuell tränare att tacka nej genom att tala om namnet innan allt är klart,det han gör är att han gör bort sig själv genom att säga att allt är klart fast det inte är det.
Örebro Grixx
2007-11-22 18:34
Besserwissern// Ok bra att du VET att de tillfrågade tränarna tackat nej pga schabbel.

Marquis de Sade// Manchester United som de spelade för ett par år sedan, med Roy Keane. Intensiv försvarsfotboll med omställning till en snabb sydeuropeisk anfallsfotboll. Det var Connys favorit i sättet att spela fotboll. Kanske funkar det i ÖSK med bättre spelare än de Trelle har haft???

Jag hyllar inte honom, jag slår heller inte kullerbyttor och skriker halleluja men jag kan inte kräkas heller....och visst jag hoppas på ett intressantare namn också.

...och hoppas inte heller att ÖSK-Karl genom att nämna "namnet" strular till det med tränare eller framtida tränare.
Örebro 100år11får
2007-11-22 17:54
ÖSK-Karl/
Larsen syftade på GAIS-tränaren såklart. Slingra dig inte iväg nu!
Örebro Besserwissern
2007-11-22 17:43
Grixx//Att det har schabblats råder det inga tvivel om.Det får inte ta så här lång tid att hitta en tränare,vi är redan på efterkälken med värvnigar mm.När man sen i panik befodrar Thomas Andersson och Larssen kallas in är inkompetensen total.
Örebro Marquis de Sade
2007-11-22 17:39
Grixx//Tja, du belyser problemet rätt bra. Balansen mellan att veta när man ska ge information, och när man ska hålla igen saknas verkligen.
Klart att förlängningen blir spekulationer.
Sedan kan jag förstå att man blir besviken när tystnaden och tiden blir så omfattande, och resultatet är en tränare som förespråkar defensiv tråkig fotboll - det behöver vi inte.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-22 17:36
Evigt ÖSK//

Ca. 10.00
Örebro jappel
2007-11-22 17:34
Ämne: Sådär! Efter två år ....
vad är väl två år i en ocean av tid :-)
Välkomment till en del av ÖSK fansens egna lilla del av världen.
Bra med en lista på tränare..men det känns som att det saknas en del... vad vet jag.
Hoppas att Larsen går ut i världen utanför sverige och hittar en ung hungrig laom känd supertränare .-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-22 17:23
rirobban//

Var inte orolig, jag håller alltid vad jag lovat. Namnet skriver jag imorgon. Trist bara det Larsen sa i dagens tidning, något i stil med att ÖSK nu kanske lärt sig att ingenting är klart innan det är underskrivet. Vad kan det betyda mer än att det gått åt skogen med namnet som kommer imorgon?
Örebro P.O
2007-11-22 17:07
Lite onödigt vetande för de som vill se Costa i ÖSK.
Fick ett mail från hans agent häromdagen.
"Ricardo meets in the EC Barueri, contract up to
december of 2008, opened for negotiations.

Values: 250 a thousand euros / year."

Hans engelska verkar inte vara den bästa ;)
Örebro rirobban
2007-11-22 17:07
Förresten hörde jag idag att en ny tränare är klar, på Måndag klockan 12.00 presenteras han. Tyvärr får jag inte säga vem det är, då kanske jag aldrig mera får reda på något. Men jag säger på Måndag kl 13.00 vem det är, ifall det inte kommit ut då.

*Ironi för dem som inte förstod...
Örebro rirobban
2007-11-22 17:04
Ämne: Karl sa senast freda....Ja rövarhistorier är roliga och spännande ibland. Men tro inte för mycket på varken historierna eller den som skriver dessa! Få fart på forumet har andra som skrivit att en tränare är klar redan fått. Jag förstod att ÖSK-Karls ord inte skulle inehålla mer sanning.
Örebro P.O
2007-11-22 17:04
Sådär! Efter två år så har man äntligen fått ordning på inloggningen..
Om det är någon som vill luska i vem som blir
tränare så är det bara att gå hit -- http://www.tranarforeningen.com/index.php?mod=tsort för att se de svenska alternativen.
2007-11-22 16:48
Karl sa senast fredag så vi behöver inte hänga honom redan,om det inte blir som han sagt so what?han har iallafall fått fart på forumet.
Örebro Grixx
2007-11-22 16:46
Marquis de Sade//Blandningen av kritik och besservissrar som vet exakt hur det går med den eller den tränaren och krav på ledningens avgång osv utan någon som helst nyansering äcklar mig.Ett ynka litet uns av information har vi fått och av den byggs ett rent helvete upp.Ena stunden ska alla kort läggas på bordet och vissa verkar rent av vilja ha förhandlingar i pressen och andra stunden är det ett helvete för att man sagt för mycket och hålla käft tills allt är klart. Förhoppningsvis kan man skylla några inlägg på ungdomar nyss kommna i målbrottet.

Några av tränarnamnen som varit aktuella känns bra. Att man fått nej av olika anledningar är inte alltid något man kan hjälpa.Historien får visa om det schabblats, men innan är det fel med totala sågningar utan större kunskap vad som hänt.
Örebro Sersant
2007-11-22 16:40
ÖSK-Karl gav väl namnet till Avenbrandt så de e bara att pressa honom om inte annat ;).
Örebro 7-an
2007-11-22 16:33
Jag undrar om Marquis de Sade är inte självaste ösk-karl med nytt indentitet. Jag känner inte igen namnet i alla fall.
För övrigt tycker jag det är överhört respektlös mot alla oroliga sportrar att påstå gång på gång att allt är klart, till och med gå ut med datum. Alla har hört lösa rykte här och var, men enligt honom själv så det var inget rykte och han var helt säkert på sin sak, han fick reda på det eftersom han sponsrar ösk med 6 siffrig belopp. Det är bara oförskämd, och syftet är bara att göra sig märkvärdig.
Örebro pemo
2007-11-22 16:29
Nu vet jag. Det blir Fredrik Samuelsson som blir spelande tränare.
Med Johan Pettersson och Jon Lundblad som assistenter.
Örebro rirobban
2007-11-22 16:24
Marquis de Sade//
"ÖSK-Karl var en i mängden som hade hört något som visade sig vara fel - varför ge sig på honom?"

Han sa att det var KLART med en ny tränare. Allt som var kvar var att han skulle få tag i boende och lite andra småsaker, men allt var KLART enligt honom. Nu har jag inte trott på honom någon gång det här året om något, och lika bra har det varit varje gång... Ger han inget namn imorgon så är i alla fall mitt förtroende för honom slut totalt, borde redan varit det, men detta är hans sista chans. Ett namn imorgon, och jag kan förlåta ÖSK-Karl till en viss nivå...
Örebro Mullet
2007-11-22 16:10
Arnor
Örebro Aspen
2007-11-22 16:07
Jag hoppas att ÖSK-Karl INTE presenterar något namn i morgon OM det skadar relationen mellan ÖSK och tränaren. Om tränaren har tackat nej och det längre inte är något spår för denna gång tycker jag man kan presentera namnet.
Örebro Marquis de Sade
2007-11-22 15:55
Ämne: Jag ändrar mig. Vill....
I denna förening där eftertanke och den Lutherianska läran varit ledstjärna - så kan jag förstå att du kallar den senaste tidens kritik för "hybris".
Själv tycker jag att det är bra att man uttrycker sin frustration - kan leda till utveckling.
ÖSK-Karl var en i mängden som hade hört något som visade sig vara fel - varför ge sig på honom? Han tillhör en av dom som INTE styr efter samma ledstjärna som ni som dricker lättöl.
Däremot tänker jag inte stämma in i den kör som förklarar styrelsen inkompetent.

Det gör styrelsen mycket bra själva.
Örebro Grixx
2007-11-22 15:39
Jag ändrar mig. Vill INTE pressa ÖSK-Karl till att avslöja namnet som nämnts för honom.

Tråkigt vore det om det ÄR aktuellt fortfarande OCH hemligt. Det riktigt tråkiga vore då om namnet avslöjas och personen tvingas dra sig ur en påskrivning.

Tycker för övrigt att vårt forum snuddar vid den hybris som många BoISsupportrar hade för 2-3 år sedan.
2007-11-22 14:19
Inte mot att Conny blir tränare(kanske)utan att ledningen sjabblar.
Örebro Kronblom
2007-11-22 14:19
Ämne: Kronblom/
Syftar du....
hehe,nä det var ett dåligt skämt bara eftersom det går så trögt med tränarjakten.Hoppas det löser sig helst nu i helgen!
Örebro 100år11får
2007-11-22 14:14
Ämne: Allvarligt kan inte ....
Jag gör det imorgon mot Karl om han inte kommer med något konkret.
Annons: