/fotboll/osk/forum/7517.aspx/fotboll/osk/forum/7517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-11-27 11:59
Visst ja, höll på glömma detta med hur Poul önskar spela beträffande mittfältet. I texten stod det "över" mittfältet. Detta tolkar jag som via mittfältet, för annars kan man ju helt och hållet skippa mittfältet och spela som förr i tiden d.v.s. 55 ;-)

Nu blir det lilla Å-rundan för mig, kylan gör att jag måste ta på mig en Helly Hansen. Förresten heter det så, låter ju som en dansk kvinna?
AIK Saywee
2007-11-27 11:53
Åker snart ned till Västkusten, vet ni vad de flesta gnyr om där?
Örebro Vegurra
2007-11-27 11:51
pemo// Nu blandar du ihop enskildheter med strategier. Jag har överhuvudtaget inte nämnt namn på spelare utan håller mig till en övergripande strategi. Läs ordentligt och tänk innan du skriver istället för att hafsa iväg något obegripligt. Självklart skall en tränare kunna ha synpunkter på spelartruppens sammansättning, jag har inte påstått något annat.
AIK Saywee
2007-11-27 11:49
Nu börjar det bli både hett och roligt ;-)

Ursäkta, men Libertates inlägg - jag ser händelsen framför mig, hoppas att de inte skadade sig allt för mycket.

Marguis de Sade//
Ska försöka lite grann, först och främst måste vi försöka förstå ordet GNÄLL, och som vanligt markerar jag detta i word och vad finner jag då?

Gnäll = jämmer, klagan, pip, gny, gnöl, kink, gnällande, missnöje, kverulans, kvirr, pjunk, kinkighet.

Jag skrev dessutom igår att det räcker med att bo i detta fantastiska land, Sverige, för att vara berättigad till att gnälla, vi har väl gnällt ända sedan inlandsisen drog sig bort från vårt land.

Egentligen tror jag att "gnälltjötet" handlar om vår dialekt (Närke, Eskilstunatrakten, Västmanland och södra Dalrna) vilket medför att vi reagar direkt och blir sårade eller förbannade.

Men då mina vänner, kan jag trösta er med, har ni hört stockholmska, å då menar jag överdriven stockholmska, som pratas av sådana som tror de är coolast på hela vår planet?

Det låter som man pratar, rejält skitnödig med inslag av föstoppning!

Lite fotboll ...
... jag tycker fortfarande att ÖSK´s ledning har agerat märkligt hittills, men de kan väl kanske förbättra sig?

Med kvirr och pjunk från Saywee!
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:44
Ämne: -Har du krockat??nja....
Missade den! Genial
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:42
Att vi klagar mycket är nog rätt bra eftersom forumet lever mer än vanligt vilket är roligt :)

Bättre f.ö att vi är här inne och pratar ut istället för att visa missnöje med direkta hot mot ledare som andra gör... Inga namn men det börjar på DEG
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-27 11:31
Det värkar ju smått otroligt om ÖSK lyckas med en sådan värvning!
Örebro Hanx
2007-11-27 11:31
Ämne: pemo// Du har tydlig....
Hmmm, strategiskt nog har NA skippat just den delen som du citerar i sin nät-version...
Örebro Grixx
2007-11-27 11:30
Marquis de Sade// I know:)
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:28
Ämne: Hmmm du kanske har r....
Eller så tar jag bort den printen jag aldrig gjorde :)

Men seriöst... varför skulle en sådan spelare vilja spela för ÖSK, du har rätt
Örebro Marquis de Sade
2007-11-27 11:27
Grixx// Vill inte bli missförstådd. Vad jag försökte säga var att det är lätt att klassa kritik som gnäll när man inte är av samma åsikt.
BBB´s svar på mitt gnäll var ju ett utmärkt exempel på hur man tacklar något med glimten i ögat... mycket avväpnande.

Saywee - kom in och rädda situationen, det håller på att gå överstyr.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-27 11:25
Rubén Darío Bustos värkar ju va en jävel på frisparkar! Kan ju bli våran egna lilla Roberto Carlos! :)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-27 11:24
-Har du krockat??nja,jag körde på en Degerforsare igår...-men du har ju en massa grenar o skit i fronten!-ja vafan den jäveln sprang ut i skogen...
Örebro Grixx
2007-11-27 11:23
Mittåt// Kan man inte sätta en pr-konsult att bedömma Ronge...och sedan får Ronge bedömma honom osv

De kommer att hitta fel på varandra i all evighet....ta mig tusan det blir en evighetsmaskin:-)
Örebro bison
2007-11-27 11:19
Hmmm du kanske har rätt.

Räcker det med att jag cyklar till Arlanda och flyger resten av vägen?
Örebro Mittåt
2007-11-27 11:19
Jag undrar nästan om Wirström talade med Ronge eller om det var Ronges telefonsvarare som förmedlade åsikterna.

Så där säger Ronge alltid oavsett vem och vad det handlar om. Det ingår så att säga i hans jobbraggningsmetoder, att konstatera att saker och ting sköts på ett PR-mässigt mindre skickligt sätt.
Örebro pemo
2007-11-27 11:18
Ämne: pemo// Du har tydlig....
vegurra/ Det jag menar med Ronge är att han har samma språk om du frågar vad Persson skall göra med sitt gods eller vad Carola skall ha på sig. Han är väl knappast en ÖSK-supporter.Det jag menar är att han bara ser chansen till personlig PR. Sen kan det vara bra att den nye tränare får säga sitt om spelartruppen. Det är viktigare vad han tycker än vad styrelsen ser på någon suspekt DVD. Sen angående alla "talanger" och andra kontraktslösa spelare vi "missar" så går inte jorden under för det. En bra genomtänkt tränare kan förvalta det kapital som finns i ÖSK-U och få fram blivande stjärnor där.
Kolla bara på Vasques i IFK Ica. Han gjorde ett mål mot ÖSK och plötsligt skulle han vara med i Perus:s landslag. Var är han nu? Ljungskile? Nä, det spelar ingen roll hur mycket talang du är, det är tränaren som bestämmer. Jmfr Lundin och Bengtsson.
Örebro Grixx
2007-11-27 11:17
Nu är vi där igen. Folk gnäller och folk gnäller på att folk gnäller...och då börjar folk gnälla på att folk gnäller över att folk gnäller....

Nästa steg?

....men visst är det gnälligt och det är inget gnäll utan bara ett konstaterande.

Som svar på mitt inlägg här så kommer säkert någon att säga att de är berättiga och gnälla och frågar om det är bättre att hålla käft när allt är ett helvete med klubben;-)
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:16
Ämne: Om colombianen komme....
Print Screen!

Även hur ologiskt det än är så äre farligt med Glenn-kommentarer :D
Örebro bison
2007-11-27 11:14
Om colombianen kommer till sportklubben så ska jag cykla till Colombia!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-11-27 11:11
Marquis de Sade//
Just de.... " - tänkte inte på de...." ;-)
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:09
Ämne: Ämne: Någon a....Inte mycket att spela till om både Abgar och Anttonen sticker. Sen som alla vet har ju Larsen lagt av.

Det sägs ju att man ska anställa tränare sätt till vilken trupp/spelsystem man använder sig utav. Men bättre än inget...
Jag tror på Danmark
Örebro One¨touch
2007-11-27 11:07
Jo, det är så man önskar se ÖSK spela. Kanske är det en språkförbistring eller något liknande bakom citatet?

Tjongfotboll vill inte jag ha i alla fall.
Örebro Mattias69
2007-11-27 11:05
Ämne: Någon annan som fund....
Jag tolkar det som om att bollen ska spelas upp via mittfältet istället för att någon back tjongar upp den mot väntande forward.
Örebro One¨touch
2007-11-27 11:03
Fast det kanske inte är rätt forum att diskuttera fotbollsfilosofi här? Viktigare att kasta sand.
Örebro 100år11får
2007-11-27 11:01
Ämne: Varje dag när jag är....
Fan va du gnäller?
Örebro Marquis de Sade
2007-11-27 10:58
Ämne: Ämne: Ämne....
BBB// Sett ur ditt perspektiv, så gnäller du nu på att vi gnäller.
Örebro One¨touch
2007-11-27 10:47
Någon annan som funderat över Poul Hansens fotbollsfilosofi, som han uttryckt i NA?

" -Jag förespråkar den danska typen av fotboll, ett anfallsspel med snabba passningar och att man spelar bollen över mittfältet."

Tjongmackor över mittfältet? Eller menar han igentligen "via mittfältet"?

Värt att fundera kring.
Örebro Vegurra
2007-11-27 10:47
pemo// Du har tydligen inte alls läst Ronges budskap. Vad säger han? - Självklart skall man inte gå ut med namn när rekryteringsprocessen pågår. Däremot är han kritisk mot den samlade informationsstrategin och på den punkten tycker jag att han har rätt. ÖSK har inte ens utan anmaning berättat om kravprofilen på tränaren. Man har inte heller berättat något om strategin inför det kommande året när det gäller spelarprofiler. Det finns mycket övrigt att önska när det gäller proffsigt uppträdande i dessa frågor från ÖSKs sida. Självklart skall man inte ge namn i en tidig fas av en process.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-11-27 10:42
Ämne: Ämne: Varje d...."våga gnälla" är väl en uppmaning som inte behöver påpekas för en närking, eller? ;-)
Det finns en himlans vanlig tendens här att så fort något drar ut på tiden, det må vara segrar i matcher eller nyförvärv (tränare/spelare) så tjoas det om avgå hit och avgå dit... Som om allt och alla förväntas vara perfekta och alltid leverera i tid och till optimal kvalitet.. Ge människor rätt att misslyckas och de börjar också lyckas!!
Annons: