/fotboll/osk/forum/7498.aspx/fotboll/osk/forum/7498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 19:31
The Ghoooooost//
Hur vet du det?
Örebro The Ghoooooost
2007-12-02 19:30
Robert Mambo Mumba är i det närmaste klar för ÖSK.

Nu rullar hjulen !
Örebro apskallen
2007-12-02 19:27
Startelvor med spelare som inte nu finns i truppen är intressant, men ännu mer intressant blir det om man ser till de spelare som faktiskt finns. Då ser jag den här startelvan (alltså utan PaAn, AgBa, FrSa...):

-------PeWe--------
PaHa-MaWi-GlHo-JoRi
JoPe-FrNo-SeHe-KrNä
----StRo---NeHa----

Den är inte helt katastrofal trots allt, dock behövs det givetvis förstärkningar.
Örebro rirobban
2007-12-02 18:42
Ämne: Har Sixten Boström v....
Sixten var i Jaro under tre säsonger. Två av dem tog han dem till hyfsad position. Tror det var första året som han fick dem till en 8:e plats, vilke innebär slutspel för Jaro. Väl där så slutade de 7:a totalt. Då ska vi veta att Jaro är en liten klubb med högst begränsade resurser. Men sista säsongen förlorade laget flera matcher och Sixten fick sparken. Jaro klarade sig kvar tillslut...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 18:07
Kommer Anders Karlsson vara kvar som målvakts tränare?
Örebro Grixx
2007-12-02 18:00
Man kan ju tydligt förstå av tidigare texter att Sixten tidigare förespråkat en väldigt offensiv fotboll, övergränsande till "för" offensiv.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 17:38
Lite info om sixten boström! Står på finska. Någon som kan översätta lite? Någon som kan finska?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 17:25
Har Sixten Boström vunnit något med FF Jaro?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-02 17:04
Har varit glada rop efter att Sixten och Axen kommit till laget och jag känner nog också en optimism speciellt då jag tycker Axen känns fräscht och luktar offensiv. MEN är det någon som vet vad Sixten har för fotbollsfilosofi? Hur spelade hans lag i finland? Vore intressant.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 16:40
Angående bortapubliken undet ombyggnad. Man får väl sätta in militären i värsta fall. :) Men jag tror ländsman klarar det med kravallpoliserna! Vattenkanoner och elpistoler kan fixa det mesta!:) skämt och sido så är det nog mycket publikvärdar som gäller tror jag! Med sammarbete med polisen!
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-02 16:32
M!ke// Vilka nyheter? Kan du kanske lägga in en länk?:)
Örebro M!ke
2007-12-02 16:22
Hoppas nya tränarparet vågar satsa på talangerna vi ändå har i sportklubben, tror att bara dom får lite speltid så blir det riktigt bra...
Tänker främst på Nävfer, Frempong & Gerzic.
Örebro M!ke
2007-12-02 16:17
Ämne: Ämne: Dom bör....
Japp... nyheterna avslöjade det.
men tycker det är konstigt att varken svenska fans eller ösk hemsidan skriver ett dyft om det...?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-02 16:10
Varför ha Riddez som Innermittfältare? Ha är ju en av allsvenskans bästa vänsterbackar! Han borde komma med i landslaget när inte utlandsproffsen är med!
Örebro Plingu
2007-12-02 15:51
haha, Joel Riddez som innermitt? Kommer ni inte ihåg varför han blev vänsterback till att börja med.
Örebro Keblix
2007-12-02 15:46
Abbas Hassan kanske vore något för ösk?
Örebro malge
2007-12-02 14:14
silly season behålla antonnen och barson, krydda med mambo, då tycker jag ej det behövs mer på mittfältet. Sen försöka värva en bra target player tycker att luiz carlos ser lovande ut som svartvitt skrev om för nån vecka sen har det mesta en sån typ behöver stor, stark, ruggigt skott och teknisk kan inte bli bättre och sen till sist en bra höger back som jag själv tror blir det svåraste att få tag i men lyckas vi med det så är topp 4 inte omöjligt....
Örebro Adios
2007-12-02 14:05
Chris Pozniak på TV4 SPORT NUUUUUUUUUUU!
Örebro rirobban
2007-12-02 13:58
Ämne: Mn startelva med Rid....
Skillnaden var väl att Mambo Mumba gjorde bra ifrån sig i allsvenskan och Nedim i en sämre serie. Klart man vill se en stark kenyan på mitten... han är ju bra på huvudet också. Sen tror jag han är perfekt att ha som han som möter bollen så slipper någon av anfallarna att göra det. Då kan både anfallarna vara beredda på att sticka i djupet. Vilket gör att Nedim skulle passa bättre i laget...
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-02 13:38
Grixx//

Jag missförstod nog dig. Vad jag menar är att Joel är en suverän vänsterback. Kanske bäst i AS. Mittfältet är givet för mig:

Näfver/frempong---Nordback---Barsom---Anttonen---
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-02 13:38
Grixx//

Jag missförstod nog dig. Vad jag menar är att Joel är en suverän vänsterback. Kanske bäst i AS. Mittfältet är givet för mig:

Näfver/frempong---Nordback---Barsom---Anttonen---
Örebro joth
2007-12-02 13:34
Mn startelva med Riddez på innermittfältet bygger ju på att vi inte direkt har fått några andra alternativ.
På innermittfältet behöver man inte ha samma snabbhet som på kanten så det faller bort. Jag tror att Riddez har tekniken och speluppfattningen för att klara av den rollen. Sen skulle det nog vara ytterligare en morot för Riddez att utvecklas och at stanna kvar i ÖSK.

Har nog lite svårt att tro att man ska hitta en playmaker med de små medel man har att använda till värvningar. De pengar som finns måste fördelas klokt på de platser som behövs förstärkas.

Tycker fortfarande att för många tror att Mambo Mumba är någon form av mittfälts frälsare. Vad har killen gjort igentligen? Ungefär lika mycket som Nedim, dvs presterat under ett fåtal matcher i rad(läs Superettan spurten) och det är inte många som plockar in Nedim i startelvan direkt.

En fråga: Hur mycket pengar tror ni Spelarinvest har och hur skulle ni då fördela dem på tänkbara spelarförvärvs positioner?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-02 13:16
Spanien
Sverige
Ryssland
Grekland
Så kommer våran grupp sluta.
2007-12-02 13:14
Ämne: Ämne: Dom bör....Dom sa det på nyheterna i mores,vi får spela utan Östra läktare så jag antar att bortasupportrarna får en del av Södra att sitta/stå på,supporterpolisen sa att då blir det till att se till att det inte blir bråk Alá Gais-Aik(när Aikidioterna stormade Gaisläktaren.)
Örebro rirobban
2007-12-02 13:10
Ämne: Dom börjar bygga nya....
M!ke//
Vart har du hört det?
Örebro DaSa
2007-12-02 12:47
Tycker vi skall värva på följande positioner (prioriterings ordning):
- Innermitt, gärna tvåvägspelare, tror att Mumba skulle kunna ta den platsen om vi lyckas behålla Barsom. Spelar vi Nobbe i mitten vill jag ha en mer offensiv innermitt.
- Targetplayer, ngn som kan komplettera Rode eller Nedim (då de bevisligen inte kan spela ihop). Där skulle jag gärna sett Mourad eller Fagerberg.
- Högerback, tror tyvärr inte att ÖSK kommer att hitta ngn så vi får nog dras med FrSa ett år till. Annars skulle jag gärnat sett Nourin som förstaval och Ibrakovic som back-up lovande.
-Mittback, vi har en bra mittback i Hagge och två hanlvbra i Glenn och Wikström. Så det är inte akut att värva här men hittar ngn bra ledartyp så borde vi slå till, men absolut ingen truppbreddare.
-Målvakt, vore jävligt kul att se Alven igen men tycker att Weggen har skött det hyfsat i allafall. Sen blir det nog svårt att bli av med Weggen eller RiRi och att ha 3 målvakter har vi inte råd med.
Örebro DaSa
2007-12-02 12:36
Intressanta funderingar om startelvan. Men skall jag ta fram en startelva så är Riddez den första jag tar ut. Varför börja experimentera med den spelare som är närmast landslagsklass på sin position. Följande ordning skulle jag tagit ut spelare från dagens trupp (räknar in Abbe och Anttonen).

1. Riddez (VB)
2. Anttonen (HM)
3. Abbe (Central mitt)
4. Hagge (MB)
5. Näfver/Frempan (VM)
6. Rodevåg (Anfall)
------- Under denna linje vill jag byta ut-----
7. Nobbe (Def mittfält)
8. Nedim (Anfall)
9. Glenn/WIkström (MB)
10. Weggen (mål)
11. FrSa (HB)
2007-12-02 12:25
Ösk måste hosta fram lovor och ge Barsom det han begär,han är den vi ska bygga laget runt.Några nya spelare med Barsoms inställning vore klockrent.
Örebro M!ke
2007-12-02 12:08
Dom börjar bygga nya kortsideläktaren till höstsäsongen :D
Det var en skön nyhet :)
Örebro Grixx
2007-12-02 12:08
ÖSK-Karl// Han är inte vindsnabb och kommer sällan ifatt så att han går om utan då funkar glidtacklingen bra. Du måste väl också sett att hans hockeytalanger kommer till användning då och då när han slänger sig och knuffar/greppar spelaren och båda faller.

Jag menar inte att det är omöjligt med honom på mf, men tror inte på det själv.När han sedan funkar så bra på sin nuvarande plats med bra backspel...och offensiv samtidigt så känns det onödigt att trassla till det.
Annons: