/fotboll/osk/forum/7496.aspx/fotboll/osk/forum/7496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2007-12-03 15:23
Saywee// Det naturliga äro att ÖSK börjar leva i nutid. Man måste förstå att det är pengar som föder framgång.
Det är säkert fjärran ifrån den utopi många av oss supportrar vill leva och lyssna till, men dock krass fakta anno 2008.

ÖSK måste bli rika. Rikedomen föder möjligheter och möjligheterna kan leda till segersötma om bollen spelas rätt.

Ditt initiativ är så nära den utopi jag nyss skrev om, men även om det är ett frö att beakta är det nog oerhört svårt att vårda så pass att det kan generera en synlig och uppskattad skörd?

Men Du bär med Dig respekt i detta forum, så i mina ögon vore ingen annan en bättre samordnare än Du.
AIK Saywee
2007-12-03 15:23
100år//
Lugn nu, jag är inte gjord av pengar, men jag är lite fotbollsgalen och ÖSK är det lag jag vill fira med! Det fyrsiffriga är inga som helst problem med, men i månaden, var har du fått det ifrån? Han kanske vill ha ett livstidskontrakt och då blir ju jag ruinerad.

Fyrsiffrigt det står jag i alla fall för!
Örebro Erki
2007-12-03 15:22
Handlar det bara om pengar för Abgar kan han lika gärna sticka. Gillar han inte ÖSK så kan han dra. Jag vill ha spelare med hjärta i laget.
Örebro 100år
2007-12-03 15:21
Bastard on Parade/
Är dom intresserade? Hur vet du?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-03 15:20
Vi får ordna några bössor med "Rädda Abbe" på stan så folk får lägga pengar i.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-03 15:20
Barsom har varit oerhört viktig, inget snack om saken. Men att matcha ett bud från Fredrikstad ekonomiskt är nog så gott som omöjligt, speciellt om de säljer Shaaban.
Örebro 100år
2007-12-03 15:18
Tur att det inte blev en dubbelpost...
Örebro 100år
Ska vi inte helt seriöst samla in lite till Barsom? Om han nu skulle sticka så är han ju värd dom ändå med tanke på att han räddade kvar oss i svenskan
AIK Saywee
Abgar verkar avvakta till jul, snälla, nu vill jag visa att vi(jag) svartvita bryr oss, kan inte någon ta hand om en Abgar-insamling?

Vi måste jobba och lobba för att visa hur gärna vi vill ha honom bland våra svartvita eleganter!

... och vi måste agera mycket snabbare än ÖSK´s ledning ...

FORZA ABGAR BARSOM!
Kex Torsten
Tack för allt Abgar, du är bäst !

Nu får vi nog tyvärr inte se honom i ÖSK dressen mer.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-03 15:16
Ämne: Jag uppmanar härm....
Frågan är hur mycket "medel"som behövs.
Örebro 100år
2007-12-03 15:16
Ämne: One¨touch//
Jag är ....
Seriöst? 9000:- i månaden för att få Barsom stanna?
Jag älskar dig! Vilket fan :)
Härligt med riktiga ÖSK.are !

Vill du ha barsoms konto så har jag det här liggandes :P
AIK Saywee
2007-12-03 15:11
One¨touch//
Jag är verkligen beredd, men troligttvis måste någon samordna detta, jag kan tänka mig "minst" ett fyrsiffrigt belopp, utan tvekan, privat!

Jag vill fira med ABGAR BARSOM I SVARTVITT 2008!
Örebro One¨touch
2007-12-03 15:08
Jag uppmanar härmed en person eller ett företag att sponsra ÖSK med de medel som krävs för att få Abgar Barsom att spela för ÖSK 2008.
AIK Saywee
2007-12-03 15:04
FORZA BARSOM´S KUSIN!!!!!!!!!!!!!!!!
AIK Saywee
2007-12-03 15:03
Ämne: Tror mambo-mumba kom....
Timmy_//
Den var kul, men du menar väl att de går "tass i klöv"

Vi har plusgrader som tur är och slipper det för****ade slasket och ishalkan som brukar vara ett mellansvenskt vinterväder. USCH!

Ananasen blommar dock och skall skördas till julens fruktskål.

FORZA SVARTVITT!
Örebro 100år
2007-12-03 15:00
Barsoms kusin hävdar fortfarande att Abgar stannar i ÖSK.
Örebro Kronblom
2007-12-03 15:00
Ämne: Sersant//
Mycket or....
Det är väl självklart att Abbe skulle få uppmärksamhet för de matcherna han gjorde i den svartvita tröjan så det kommer knappast som en bomb.Hoppas han väljer den sociala biten före stålarna bara!
AIK Saywee
2007-12-03 14:53
Nu får vi väl börja samla in till ett guldår med Abgar, eller sätta fotboja på honom, han spelar säkert lika bra med en sådan som utan. Han får bara inte lämna sta´n ;-)

Vad händer ...
... eller inte?!?!?
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-03 14:46
Man blir så sur! hatar att Danska och Norska klubbar ska ha så ofantligt mycket pengar!
AIK Saywee
2007-12-03 14:41
Sersant//
Mycket oroande, jaha, då var det depp och panik igen.

Med den hastighet och på det sätt ÖSK´s ledning verkar jobba (eller inte), så är det inte förvånande.
AIK Saywee
2007-12-03 14:37
Apropå pengar, hur går Kubanernas insamling(ar)?
Har klubben någon samordnad insamling?

Fast egentligen kan jag ju sätta in en slant själv och skriva ned några rader om hur jag vill att de skall användas, men det blir väl å andra sidan svårt att kolla upp hur de användes i efterhand?

Jag kommer iallafall att gratulera!
Örebro Sersant
2007-12-03 14:35
oroande nyheter :(.
Örebro Mittåt
2007-12-03 14:30
Om jag kommer ihåg saken rätt så trivdes Mambo-Mumba bra i ÖSK och Örebro. Anledningen till att han lämnade var osäkerheten kring klubben i samband med nedflyttning, tränarbyte och dålig ekonomi. Viking kunde erbjuda honom ett treårskontrakt, vilket ÖSK i sitt dåvarande tillstånd inte kunde göra.

Om de ekonomiska villkoren ligger i någorlunda paritet mellan ÖSK och Giffarna så tror jag nog att han väljer ÖSK. En klubb som han rimligen bör ha en hel del positiva minnen från.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-03 14:21
Timmy_//

Har inte så jättebra koll på eran ekonomi kan jag erkänna men har för mig att jag läst någonstans att ni skulle höja budgeten för spelarlöner rätt markant till nästa säsong?

I dagsläget är det klart att bla Larsen och några andra inte spelar i ÖSK kommande säsong, spelare med rätt höga löner. Dessutom har vi fortfarande några med utgående kontrakt som inte förläng. Styrelsen har tagit fram en ökad budget till nästa säsong, ungefär 25 % om jag minns rätt vilket borde kunna ge några bra förstärkningar.

Sedan har vi ju Örebro Spelarinvest AB som finansierar själva köpen. Får se hur mycket pengar de har kvar i kassan...
Sundsvall Timmy_
2007-12-03 14:14
Ni är väl inte direkt det ekonomiskt starkaste förening i Allsvenskan, inte vi heller. Så jag tror vi kan matcha varandras bud utan att gå i konkurs. Så det är väl helt upp till han själv.

Trivdes han i Örebro så är ju saken klar, vill han testa något nytt så kommer han nog hit.

En sak är ju redan klar, spelar ingen roll om han väljer GIF eller Örebro rent sportsligt, för hans egen del.
Vi båda är ju inte direkt guldkandidater.
Örebro rirobban
2007-12-03 13:50
Ämne: Tror mambo-mumba kom....
Det som talar för Örebro är väl att han varit i klubben en gång och kanske känner sig tryck i staden. Det som talar emot är samma sak. Nämligen att han varit i klubben, kanske fick han hemska bilder i och med att klubben inte klarade av att hålla sig kvar rent ekonomiskt. Men jag tror att i första hand så handlar det om vilket lag som ger han bäst kontrakt (mest pengar) och är det ganska lika så tror jag Mumba väljer Örebro faktiskt...
Örebro Kronblom
2007-12-03 13:40
Ämne: Robert Mambo Mumba i....
Precis en sådan spelare som ÖSK behöver,en bra huvudspelare som krigar på det centrala mittfältet.Hoppas han väljer ÖSK före giffarna just för att han spelat här förut.

Har ÖSK ngnsin haft en spelare som dominerar?Skulle väl vara Arnor isåfall...?
Sundsvall Timmy_
2007-12-03 13:38
Tror mambo-mumba kommer trivas där isbjörnar och renar går hand i hand över gatorna! Tror inte han vill gå till sandstrand och palmer i Örebro!
Örebro Sersant
2007-12-03 13:15
Eftersom att vi inte vet hur dem nya tränarna vill ställa upp laget så tänkte jag föreslå en 4-3-3 uppställning :P.

---------JoAl---------
NySp--PaHa--NySp--JoRi
----------------------
----FrNo-RoMa-AbBa----
----------------------
--PaAn---NySp---KrNä--

Vad tycks?
Annons: