/fotboll/osk/forum/7495.aspx/fotboll/osk/forum/7495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-12-03 13:50
Ämne: Tror mambo-mumba kom....
Det som talar för Örebro är väl att han varit i klubben en gång och kanske känner sig tryck i staden. Det som talar emot är samma sak. Nämligen att han varit i klubben, kanske fick han hemska bilder i och med att klubben inte klarade av att hålla sig kvar rent ekonomiskt. Men jag tror att i första hand så handlar det om vilket lag som ger han bäst kontrakt (mest pengar) och är det ganska lika så tror jag Mumba väljer Örebro faktiskt...
Örebro Kronblom
2007-12-03 13:40
Ämne: Robert Mambo Mumba i....
Precis en sådan spelare som ÖSK behöver,en bra huvudspelare som krigar på det centrala mittfältet.Hoppas han väljer ÖSK före giffarna just för att han spelat här förut.

Har ÖSK ngnsin haft en spelare som dominerar?Skulle väl vara Arnor isåfall...?
Sundsvall Timmy_
2007-12-03 13:38
Tror mambo-mumba kommer trivas där isbjörnar och renar går hand i hand över gatorna! Tror inte han vill gå till sandstrand och palmer i Örebro!
Örebro Sersant
2007-12-03 13:15
Eftersom att vi inte vet hur dem nya tränarna vill ställa upp laget så tänkte jag föreslå en 4-3-3 uppställning :P.

---------JoAl---------
NySp--PaHa--NySp--JoRi
----------------------
----FrNo-RoMa-AbBa----
----------------------
--PaAn---NySp---KrNä--

Vad tycks?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-03 12:43
Klart att vi måste vara mer lockande än Lappland.
Örebro Erki
2007-12-03 12:42
"ÖSK letar främst mittbackar, innermittfältare och anfallare."

Betyder det att ÖSK ser Anttonen som högerback? Eller att Freddan ska vara given där och inte skadas? Eller att Haginge ska ut på kanten?
Örebro One¨touch
2007-12-03 12:24
Robert Mambo Mumba i fokus 2004.^^ länken.

RMM är definitivt en spelare för ÖSK. Att han inte dominerat i S1:an är inget konstigt alls. Vilka av våra övriga spelare dominerade i S1:an?

Det som artikeln jag tipsat om ovan visar, samt det som jag minns ifrån den tiden är att RMM kan göra mycket gott för ÖSK om han kommer hit.
SvenskaFans Goalador
2007-12-03 11:55
Hämta Mambo Mumba min adept, slå hårda inlägg i boxen och han satsar sitt liv med att skalla in bollen i mål. Finns ingen bättre än han på skallen i boxen.
Örebro Mittåt
2007-12-03 11:43
Den 10:e december är det Alexander Axén som träder i tjänst. Sixten skulle enligt uppgift komma på besök i slutet av denna vecka om jag fattat det rätt. Men vem vet - kanske avvaktar man med detta tills Axén är tillbaka.

Sedan är det väl sagt att Boströms anställning börjar den 1:a januari, men även att han inte kommer att vara på plats förrän den 8:e (eller så). I den första klämdagsveckan (nyårsdag tisdag) blir det nog hur som helst inte så mycket gjort.

Men ett beslut om hur man vill göra med Mambo-Mumba kan man nog ta före dess.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-03 11:39
Då kan vi ju ändå hoppas på RMM. Bara ÖSK då ser till att skriva minst 3-årskontrakt, så det inte blir som förra gången. Då gick han gratis till Norge efter 6 månader ;(

RMM är en av mina personliga favoriter.
Örebro 0REBR0
2007-12-03 11:30
Ämne: Ämne: OREBRO/....
ja han skulle väl komma och hälsa på då, men han skulle väl tillträda sin tjänst första januari.
2007-12-03 11:27
Ämne: OREBRO//
Märkligt a....
10dec skulle väl Mr Boström vara på plats?
Örebro Mullet
2007-12-03 10:56
En önske-insider vore ju ngt i den här stilen:
"Boström tar med sig ett par finska landslagsspelare till ÖSK! En högerback och mittback. Båda Bosman så det kostar gratis."
AIK Saywee
2007-12-03 10:50
Välkommen till sandlådan Mullet ;-)

Håller med dig, visst attan är det fånigt, men kul ändå. Spekulationer håller hettan uppe.
Örebro Mittåt
2007-12-03 10:48
Jag tycker att det är väldigt positivt med ÖSKs Söders nye tränare. Förhopningsvis är detta ytterligare ett tecken på att man från ÖSKs sida vill satsa ordentligt på talangutvecklingen.
AIK Saywee
2007-12-03 10:47
OREBRO//
Märkligt att du skriver detta just nu, jag har tänkt på precis samma sak, och är lite bekymrad.

Det är faktiskt underligt att det kommer att dröja ytterligare en månad innan vår huvudtränare är på plats och med egna ögon kan se vad som händer och dessutom kunna träffa spelarna och arbeta fram någon slags personkemi.

Även detta med kontraktsförlängande och ev. nyförvärv hänger väl också lite i luften. För spelarna är väl Sixten bara ett namn innan de lärt känna honom och det gör man väl inte på en kvart. Det tar väl åtminstone ett kvartal?

... men, men, det ordnar sig säkert, det måste det bara göra, men sent är det!

När är dagens träning om det är träning i dag?
Örebro Mullet
2007-12-03 10:44
Skoj i sandlådan:
Mina kontakter är bäst!
Nähä, det är mina!
Nä, mina! Jag vet mest!
Dumma dig!

Silly season i ett nötskal...
Örebro 0REBR0
2007-12-03 10:34
självklart bra att ledningen väntar så att tränarna får vara med och bestämma om värvningarna, men det vore synd om det skulle falla på att tränrana var på semester...
AIK Saywee
2007-12-03 10:32
The Ghoooooost//
Tror att mina kontakter är fler och dessutom bättre, men jag är en mussla.

Att RMM är på ingång var väl ingen kvalificerad gissning, det kunde väl vem som helst ha skrivit, närsomhelst.

Tjöt ...
... sedan är det ju detta med att ingenting är klart innan det är klart, så har det alltid varit och så kommer det nog alltid att bli!

Jag gissar precis som dig spöket, att RMM blir ett nyförvärv, men vi kan ha fel ...?

FORZA RMM!
Örebro Mullet
2007-12-03 09:31
Fan, hoppas inte Ljurgårn snor Barsom nu när de letar ersättare för Arneng. Kenyaner och Mumba i all ära, men Barsom är den viktigaste spelaren att knyta till oss!!
Örebro Stephan
2007-12-03 09:10
Mambo Mumba, två Kameruner (stavning), händer lite saker nu. Äntligen lite att silly season att läsa :)
2007-12-03 08:58
Ämne: Som sagt, Robert Mam....
Vi vill ha honom,Gif vill ha honom så då är han lika klar för Gif som för oss,står inget att han är närmare oss än dom men hoppas han väljer oss före lapphelvetet;)
Örebro jappel
2007-12-03 08:57
eller så hade du riktigt mycket tur :-)

till er som säger / tror att det är bra att ledningen lyssnar på forumtyckarna.....vet inte det jag....dom borde ha bättre koll själva, fast klart vårt samlade fotbollskunnande är ju ganska stort..men jag vill nog ändå helst se att de som är ansvariga för detta är så bra att dom har bättre idéer och förslag än oss. Vi kan vara en delmängd i deras input, mer får det inte vara.
Örebro The Ghoooooost
2007-12-03 08:45
Som sagt, Robert Mambo Mumba är på ingång.

Nu fick ni det bekräftat även i NA.

Skitprat, han vet inget, källa ?, bla bla bla.

Mina kontakter är många och bra, thats it.

Örebro 100år
2007-12-03 07:53
Jag har fått för mig att styrelsen lyssnar mycket på fansen? Först Axén och nu Mambo :) Bra bra!
Örebro jappel
2007-12-03 07:26
spökligt bra!!
Örebro Grixx
2007-12-03 06:45
Det var som tusan Mambo Mumba ev på ingång!!!

Det trodde jag aldrig var aktuellt, men tji fick jag!!!

Kul i så fall om det går igenom.
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-03 06:39
Mambo Mumba lär väl välja ÖSK!
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-03 06:39
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1255827
Örebro skoBe
2007-12-03 01:56
I era start-elvor finns inte Nordin... Han kommer att bli huvudspelare kommande säsong... det borde ni veta eftersom Alec vet vad grabben kan.
Hoppas Ösk lyckas Behålla Abgar och Antonnen!!!
Annars tycker jag att det ska se ut så här:

Westman (eller någon ny)
Ny HB,Haginge,Holge,Ridez
Nordback,Barsom
Antonnen,Gerzic,Näfver
Rodevåg (eller NY)
Bänk: Frempong,Wikström och några yngre talanger
Bort med Henriksson,Nedim,R.Walker,Jonblad,Petersson och dom jag har glömt:)
Annons: