/fotboll/osk/forum/749.aspx/fotboll/osk/forum/749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-02-04 11:57
@Nissesson:

Kanske blandade ihop med annat grönt lag?
Örebro Lekiller
2016-02-04 11:51
[QUOTE=Gamla Trä]Jag tror det handlar om dela ungefär samma verklighetsuppfattning om man ska se saker på samma sätt. Det ingår inte i min verklighetsuppfattning att ett ÖSK med 6-7 tänkta startelvespelare skulle spela ut Århus så till den milda grad att de inte hade behövt involvera övriga 4-5 lagkamrater. Den matchen spelades ju dock inte, så vi kan inte säga om det är rätt eller fel...eller jo, det kan vi nog. Jag har rätt, du har fel. Ett annat avseende i vilket ditt resonemang är direkt dåligt är att du jämför med vad Århus mer rutinerade spelare fick ut av det hela, det är inte i jämförelse med dem vi riktar den här kritiken. I klartext; om Århus fick ut mycket lite och ÖSK's junisar fick ut ganska lite så betyder det inte att ÖSK är vinnare utan snarare att båda är förlorare. Vore jag Århus skulle jag varit heligt förbannad över den bortkastade träningsmatchen. Jag är mycket nyfiken på hur Axen motiverade laguttagningen, för mig känns det som det skulle gynnat alla parter om ÖSK hade ställt upp lite mer balanserat. Åka till Portugal och möta starkt motstånd för att träna rensningar? Svårt att ge individuell kritik till juniorerna eftersom vi aldrig kunde hålla i bollen. Tyckte Hamren skötte sig fint. Ring också, när han kom in. Resten tycker jag verkar ha ganska långt kvar till seniornivå, tyvärr. Hines Ike hade problem både med offsidelinjen och de långa uppspelen. [/QUOTE] Kanske va lite otydlig. Jag menade inte att ÖSK med ett ordinarie lag på plan skulle ha spelat ut Århus. Jag menade mer generellt, om ÖSK skulle ha möt ett lag man var mycket bättre än. Du får tycka vad du vill, men jag står fast vid att ja tror att ÖSK:s yngre spelare lärde sig och fick ut mer av denna match än Århus äldre mer rutinerade spelare. Kanske inte på kort sikt men på lite längre. Är det en tävling vem som fick ut mest?? Nej, för man har ingen aning om vad lagen ville få ut på en sådan här match. ÖSK ville bevisligen låta sina unga få känna på det och det fick man om Århus vill krossa ÖSK så fick inte ut ett skit. Ska ja vara ärlig så bryr ja mig inte ett skit om vad Århus ville med den här matchen. Jag tycker bara att man inte bara kan se fel och att saker görs på fel sätt hela tiden. Du, bland annat verkar vara en sådan som vill det. Då undrar jag vilken verklighetsuppfattning du lever i? Förresten så tycker ja inte Axén behöver motivera sin laguttaning ett skit mer än vad han han redan har gjort.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-02-04 11:34
Tackar för några svar, den där snömatchen måste ha varit en jag inte kan "placera", men det var nog 1990-tal.
Örebro Gamla Trä
2016-02-04 11:29
@Lekiller:

Jag tror det handlar om dela ungefär samma verklighetsuppfattning om man ska se saker på samma sätt. Det ingår inte i min verklighetsuppfattning att ett ÖSK med 6-7 tänkta startelvespelare skulle spela ut Århus så till den milda grad att de inte hade behövt involvera övriga 4-5 lagkamrater. Den matchen spelades ju dock inte, så vi kan inte säga om det är rätt eller fel...eller jo, det kan vi nog. Jag har rätt, du har fel.
Ett annat avseende i vilket ditt resonemang är direkt dåligt är att du jämför med vad Århus mer rutinerade spelare fick ut av det hela, det är inte i jämförelse med dem vi riktar den här kritiken. I klartext; om Århus fick ut mycket lite och ÖSK's junisar fick ut ganska lite så betyder det inte att ÖSK är vinnare utan snarare att båda är förlorare. Vore jag Århus skulle jag varit heligt förbannad över den bortkastade träningsmatchen.

Jag är mycket nyfiken på hur Axen motiverade laguttagningen, för mig känns det som det skulle gynnat alla parter om ÖSK hade ställt upp lite mer balanserat. Åka till Portugal och möta starkt motstånd för att träna rensningar?

Svårt att ge individuell kritik till juniorerna eftersom vi aldrig kunde hålla i bollen. Tyckte Hamren skötte sig fint. Ring också, när han kom in. Resten tycker jag verkar ha ganska långt kvar till seniornivå, tyvärr. Hines Ike hade problem både med offsidelinjen och de långa uppspelen.
Eyravallen Örebro
2016-02-04 11:23
@Lekiller:

Du har fel. Alla här på forumet vet bättre än Axen.
Örebro Lekiller
2016-02-04 11:13
Konstigt att det alltid skall finnas något att gnälla på. Matchen mot Århus gav förmodligen mer för ÖSK:s yngre orutinerade spelare än Århus äldre och mer rutinerade spelare. Man behöver inte alltid dominera och spela kanon fotboll för att lära sig saker. Ger mycket att få känna på det, känna att man är med hyfsat ändå och killarna känner vad som krävs på denna nivå. Vad hade det gett t.ex. Hines-Ike och Ekstrand-Hamren att få stå och titta på ifrån mittplan när t.ex. Astrit, Broberg m.fl. spelar ut motståndarna??? Oscar fick en kanon match med mycket att göra som förmodligen gav honom en riktig självförtroende höjare. Sluta leta fel och gläd er istället att det börjat röra på sig hos ÖSK juniorer istället.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-04 11:07
@Nissesson:

Här har du internationella tävlingsmatcher som ÖSK spelat.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-04 10:44
@Snö:

Jag tänkte samma sak innan matchen. Det är bättre att ge 2 till 3 stycken chansen varje match istället för att starta med alla.
Örebro Snö
2016-02-04 10:13
Tycker Axen var riktigt taskig mot våra ungdomar igår, varför ställa dessa "juniorer" (förutom Jansson,Valgarsson,Nordmark) mot ett väldigt starkt AGF Århus. Att "skyffla" fotboll är väl inget man lär sig så mycke på, att spela fotboll, framåt och att hitta ett spel hade väl varit lärorikt, att pytsa in några "junisar" i taget med en starkare elva borde varit förnuftigare, det finns ju ändå 3 matcher att göra detta på. Nu ska sägas att "junisarna" gjorde det väldigt väldigt bra och ska ha all eloge och de unga backarna fick nog bra lärdomar för framtiden, men hur tänker Axen?han kommer säkert med sina egna floskler, "bästa laget spelar":) jaja heja ÖSK
Örebro flesklepp
2016-02-04 09:56
2 okt 1991. Gröna dräkter, ja. Snö, nej
AIK Nissesson
2016-02-04 08:51

Nissesson,aka Saywee, är glad och har inte tappat ansiktet.

Apropå snö och Ajax

Under 1990-talet bevittnade jag en cupmatch (?) på Eyravallen som jag behöver hjälp med att lista ut vilket lag ÖSK mötte.

Troligtvis början eller mitten av årtiondet.
Europeiskt, icke svenskt lag.
Snöväder, tror man fick "skotta" fram kritstrecken.
Har för mig att motståndarna spelade i gröna tröjor.

... men kan tamejtusan inte komma ihåg vare sig vilket lag det var, när det var eller hur det gick.

Tror att det blev torsk och det kan faktiskt ha varit Ajax?
Örebro flesklepp
2016-02-04 07:43
@Snö:

Saywee är väl Glad?
Örebro jpsvartvitt
2016-02-04 02:10
Nicknamn i ribban: Ja vi får hoppas på att dom vilar några spelare. Så vi kan vinna en turnering :D..
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-04 00:07
@jpsvartvitt:

Ja, tyckte man att Dynamo Moskva var bra förra året så får man kallt räkna med att Zenit är några nivåer över dem om de gör sitt bästa (vilket knappast är fallet i en träningsturnering :) ).
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-04 00:04
@Pedretti:
Frågan är om inte Zenit är i klass med Tottenham från -87? England fick ju inte spela i Europacupen då vilket försämrade kvalitén. Zenit är ju inte på den absoluta toppnivån heller, men med rätt lottning (Wolfsburg/Man City) kan man mycket väl nå en semifinal i årets Champions League, vilket inte vore fy skam, förutsatt att man klarar av Benfica förstås. Det känns rätt 50/50 där. EDIT: Vänta nu. Även om Valbuena var grym i VM 2014 har han inte gjort speciellt mycket sedan dess förutom att vända hem till Frankrike och skriva på för Marseilles värsta rival, Lyon. Inte så populärt bland fansen efter nästan 10 år i OM. Med det sagt så har en kille som Hulk gjort 8 mål och 14 assists på 16 ligamatcher den här säsongen. Han var även en av gruppspelets bästa spelare i Champions League i höstas. Zenit är bättre på varje position IMO.
Örebro jpsvartvitt
2016-02-03 23:58
Jag skrev faktiskt bara spelarna jag kände till i Zenit och ah tränaren då :). Men man måste nog se upp med alla spelare i deras lag :)
Örebro Pedretti
2016-02-03 23:45
@Nicknamn i ribban:

Bästa laget sedan förra året då vi mötte Dynamo Moskva med Valbuena i start-elvan.
Annars tror jag att vi har mött Tottenham förut på 80-talet.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-03 23:37
@jpsvartvitt:

Glöm inte bort Dzyuba, Shatov och Kokorin, deras ryska stjärnor.

OM vi nu får spela mot Zenit... Är inte de det bästa laget ÖSK mött sedan Ajax för 24-25 år sedan? Jag är för ung för att känna till alla lag vi spelat mot. :P
Örebro Minatankar
2016-02-03 22:46
@Aspen.:

Kul om du glömde att skriva smiley. " Lekhumör" är kanske ändå inte så kategoriskt. Men om du skrivit att han spelade som Messi hade du nog tagit i lika mycket som "Snö" gjorde nedan.
Örebro Minatankar
2016-02-03 22:28
@Snö:

Många håller på Rinne och många andra på Oscar. De som menar att de är på olika planeter lär emellertid vara få.

Jag har över huvud taget svårt när man som supporter eller s k fotbollsexpert uttalar sig kategoriskt. Glömmer aldrig fotbollsexperterna i Na som i fjol dömde ut Aliks val hur han ville spela Astrit. Eller alla de som dömt ut t ex Dajje, DG och Nordin.

Men visst, kategoriska uttalanden skapar ju debatt och engagemang och även hos mig till och från hehe
Örebro Aspen.
2016-02-03 22:24
Nordin var KANSKE (vill inte vara kategorisk) på lekhumör när han kom in. Men det var roligt att se honom leka med danskarna
Örebro Snö
2016-02-03 22:15
Minatankar

Att Rinne gjorde det bra i ett till stora delar u21 landslag är väl bra, men inte i Oscars klass, lite sämre i alla delar, men fortfarande väldigt bra:) oj vad lätt de e att få igång forumet, jag är inte Glad men vet vem han är
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bastard on Parade
2016-02-03 22:10
@Minatankar:

Hen har ju haft den åsikten även under hela hösten. Krävs inget geni för att lista ut vad hen hade för nick tidigare.

Vi har två jäkligt bra månader. Hellre det än två dåliga målvakter. Oscar gjorde en ruggigt bra match idag med flera viktiga och svåra räddningar och utöver det styrde han sina medspelare med bravur. Det var dock helt rätt att Rinne fick chansen förra säsongen och han tog den verkligen. Jag känner mig otroligt trygg oavsett vem av dem som får stå.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2016-02-03 22:07
Snö// Glad? Is that u bruh?
Örebro Minatankar
2016-02-03 22:04
@Snö:
Du skrev ju att du var så insatt. Nu börjar jag tvivla när du skriver att de är på olika planeter. Så du menar att Rinne, som nyligen var med på landslagsläger, skulle vara så enormt mycket sämre än Oscar? I höstas var Rinne bättre än vad Oscar hade varit tidigare. Hur kan du då vara så kategorisk efter en enda match?
Örebro Pedretti
2016-02-03 22:00
Det är ju inte klart än då Peking möter Zenit i en gruppfinal imorgon men vem vet kanske Peking skräller och spelar final mot oss.

Det vore ju roligt att vinna denna cup då pokalen man får är snyggare än den man vinner om man segrar i Allsvenskan eller Svenska Cupen.
Personligen så ogillar jag verkligen Lennart Johanssons pokal, ser ut som något en industri-elev svetsat ihop.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-03 21:55
Blir det match mot Zenith i final?
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-03 21:52
@Snö:

Efter två försäsongsmatcher...

Kanske ska ta och vänta lite eller?
Örebro Snö
2016-02-03 21:47
Oscar o Rinne är på olika planeter, Oscar nr 1 i mina ögon och bättre i alla delar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2016-02-03 21:38
Hoppas att Astrit är redo för ett inhopp på lördag. Vi behöver få igång honom!
Annons: