/fotboll/osk/forum/7484.aspx/fotboll/osk/forum/7484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2007-12-06 12:23
med risk för att låta gnällig, så är det väl innermittfältet som måste förstärkas först och främst. på kanterna tycker jag vi har helt OK uppsättning, om nu antonnen skriver på?

men självklart kul att spelarkarusellen börjar snurra!
Örebro jappel
2007-12-06 12:20
Now we're talking!!

ÖSK mot SM-guld 2008!
Örebro One¨touch
2007-12-06 12:14
Nu börjar de leverera.

Styrelsen.

Om NA har rätt d.v.s.

-Spännande sa Bull..

-Jag spänner av replikerade Bill.
Örebro jensa_2
2007-12-06 12:13
Två landslagsspelare från Kamerun till ÖSK
Två landsslagspelare från Kamerun värvas av Örebro SK. Endast formalia återstår innan övergången blir offentlig.
– Båda är fantastiskt skickliga med boll, säger sportchef Lennart Sjögren.

Bra jobbat Ösk,snabba ryck :)
Örebro Mittåt
2007-12-06 08:38
Ämne: hur kommer det sig a....
Nigerianska spelare är psykiskt mer robusta och klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. Kamerunanerna däremot är mer socialt lagda och är i större behov av sällskap.

Eller något åt det hållet.

Nej, jag tror faktiskt att policyn (om man ens skall kalla det så) är att ta hit spelarna en och en, men att man tyckte att det kunde vara en bra idé att ta de två spelarna från Kamerun tillsammans, eftersom de råkade vara tillgängliga samtidigt.
Örebro Mittåt
2007-12-06 08:30
Fram till och med den 20 december tränar ÖSK samtliga vardagar kl. 14:30. Den 10., 14. och 17. december är det träning inomhus i F-hallen.

Från den 21 december fram till och med den 6 januari är det sedan jul-ledigt.
Örebro Sempre vittoria
2007-12-06 07:55
någon som vet när ösk har sin träning idag?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-06 06:30
Ämne: mustard//

Det är ....Fast det är nog bra ifall det kommer två st så ser man hur duktiga dom är tillsammans,säkert kul att ha med en landsman till ett annat land som man kan prata med samt skrika lite åt,typ passa bollen,spring i djupled.Säkert skönt att lira och visa upp sig med en som har samma spelstil MEN är han proffsig så ska han klara det ändå.Jag skulle gärna haft med mig en från samma land på ett provspel,dels för att jag skulle nog slappna av lite samt en att snacka med,visserligen är väl säkert inte engelska nåt problem men ändå.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-06 00:44
mustard//

Det är väl ingen som har sagt att de måste komma samtidigt? Det finns vissa fördelar av att se en spelare i en ny miljö ensam, man kan lära sig mycket utav dennes egenskaper både på fotbollsplanen och på det sociala planet.

Sedan underlättar det givetvis om man har någon från samma/liknande bakgrund ifall man trivs med den personen. Det finns ju inget som garanterar att bara för att man tar hit två spelare från exempelvis Nigeria så kommer de enklare anpassa sig till svensk fotboll och den svenska kulturen osv.
Örebro mustard
2007-12-06 00:03
hur kommer det sig att man i fallet med Njoku inte väljer att ta in två spelare från Nigeria. Var det bara en tillfällig strategi gällandes de två kamerunska spelarna. Eller är det bara en strategi när det passar sig då finns fler spelare att ta utav..? I så fall. Ingen väl utarbetad strategi so far!
Örebro Jonte R
2007-12-05 23:25
Mittåt//Tack för info. Hoppas dock att Anttonen blir kvar och att nigerianen blir en konkurrent.
Örebro Mittåt
2007-12-05 23:20
Farsen// Nej, han har hamnat i något slags ingenmansland. Det finns inget land som vill ta emot honom, men utvisningsverket vill inte ge honom ens ett temporärt uppehållstillstånd.

På "höst"mötet för några veckor sedan berättade Rose-Marie Frebran att man gått in med en förnyad ansökan eftersom man lyckats gräva fram en del ytterligare information, men det är ju inte säkert att detta räckte för att ge honom uppehållstillståndet. Eller så funderar man fortfarande i Göteborg.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-05 23:13
Mittåt/ Blev Yunus utskickad?
Örebro Mittåt
2007-12-05 23:11
Jonte R// Nej, snarare Patrik Anttonens. Han är högerbräddare men kan även spela på det inre mittfältet enligt beskrivningen. Det verkar väl mest av allt vara en sådan där spelare som kan ta sig fram efter kanten och sedan slå inlägg. Alltså inte en playmaker, typ Larsen.
Örebro Mittåt
2007-12-05 23:09
Farsen// Om han överhuvudtaget får komma hit, så betyder det att han skaffat ett visum. Mer än detta och ett anställningskontrakt behöver han inte för att få spela i Sverige.

Problemet i somras vara att den spelaren inte kunde fixa viseringen eftersom han inte hade tillgång till någon svensk representation.
Örebro Mittåt
2007-12-05 23:06
mustard// Tisdagen den 11 december kl. 14:30. På måndagen tränar man visst inomhus.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-05 23:05
Vi kan nog glömma honom. I väntan på migrationsverkets beslut tror jag han lirar i Ungdom. Kan ju ta flera år sånt där.
Örebro houston
2007-12-05 23:00
Hu fan blir det med(är det) med fallet Ismael?
Örebro mustard
2007-12-05 22:49
när tror ni det blir möjlighet att se Njoku Emeka på träning första gången? Alltså när är ÖSK's första träning efter söndag då han landar i Sverige?
Örebro Chipset
2007-12-05 22:48
Njoku Emeka är en spelare som faller spelarinvest bättre i smaken än Barsom. Unga playmakers är hårdvaluta.
Örebro Jonte R
2007-12-05 22:45
Ska bli spännande att se vad Njoku Emeka går för. Patrik Mörk har som sagt ganska bra koll på den afrikanska marknaden.

Är han månne tänkt som Lars Larsens ersättare?
Örebro Grixx
2007-12-05 22:33
Nigerianen skulle visst vara MYCKET teknisk...låter ju bra....bara att avvakta och se.

Han kanske kan köra högerback;-)
Örebro Sersant
2007-12-05 22:21
Ämne: Nigeriansk mittfälta....
låter ju lovande iallafall :), men sen vet man ju inte hur bra han egentligen är ;).
Örebro Sersant
2007-12-05 22:19
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag tycker de e rätt att dem öppnar upp, fast tycker att ska man klaga på nån så e de helsingborg o inte på Lagrell som Erki gjorde :).

Sen för att besvara på en tidigare fråga så kan jag meddela att jag tror att Helsingborg blir den första klubb som ställer upp i en allsvenskmatch utan någon svensk ;). Hade väl typ gjort det redan iår om dem fått :).
Örebro Mittåt
2007-12-05 22:06
Ämne: Ämne: Det är ....
Hade det inte varit Helsingborg så hade det blivit någon annan som tog det initiativet. Typ AIK, med alla sina argentinare.
Strongo
2007-12-05 21:29
Nigeriansk mittfältare ska träna med Ösk
Örebro skoBe
2007-12-05 21:21
Jag tror att säsong 2008 kommer att bli mkt rolig för oss...med Alec kommer det att bli slut på den tråkiga fotboll ösk har presterat i många år...längtar verkligen att gå och titta på riktig fotboll i min stad:)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-05 21:17
Liberate tu-teme ex inferis//

Jag tycker att Barsom än så länge verkar vara en klok man, han tänkte ju på sin framtid efter fotbollen i intervjun med NA idag. Det betyder säkerligen att han allvarligt funderar på det sponsorerbjudande med utbildning och bra arbete som han fått.

Att han sedan tränar på egen hand är nog mest för att sätta press på ÖSK att ge honom ett så högt och långt kontrakterbjudande som möjligt. Det får vi hoppas på att de kommer med innan Jul. Gissar på 3-4 år med en månadslön på 80.000:- och 500.000 vid kontraktskrivande.

Säkerligen betalar norrmännen det dubbla, men vad skall han göra efter fotbollen då? Inget lätt beslut han har att fatta.
Örebro Sersant
2007-12-05 20:45
Ämne: Det är varken Lagrel....
Anledningen till att man kan klaga på Helsingborg är ju för att om dem inte hade börjat klaga så hade det aldrig tagits upp och hade på så sätt fortsatt med samma bestämmelser som förrut. Men när man hotar med att gå till Europa Domstolen så hade Lagrell & CO inget val.
Örebro Mittåt
2007-12-05 20:42
Det är varken Lagrells eller Helsingborgs fel att man måste öppna upp för utländska spelare. Det är EU som bestämt detta. I det här fallet kombinerat med reglerna för vilka som skall få arbetstillstånd. Dessa regler är väldigt liberala och använder som enda kriterium att spelaren i fråga får en viss (rätt låg) lön.

Andra länder gör på andra sätt. I England, för att ta ett exempel, måste en spelare från ett land utanför EU vara landslagskvalificerad för att få arbetstillstånd. Förutsatt att landslaget är tillräckligt bra.
Annons: