/fotboll/osk/forum/7478.aspx/fotboll/osk/forum/7478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-12-06 18:24
Adios//

Håll ut några dagar så får du svar på dina frågor...
Örebro Gordon
2007-12-06 18:19
Tror inte att Negrianen är ett godkänt ord.
Örebro 0REBR0
2007-12-06 18:13
Ämne: Har tränarduon varit....
det är jag också nyfiken på.
Örebro Adios
2007-12-06 18:03
Har tränarduon varit inblandad i dessa värvningar? Vill de ha dem?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 18:01
Om Anttonen,Barsom blir kvar och Nigerianen får stanna plus en ny innermittfältare. så har vi ju 11 mittfältare! Snacka om konkurans!

Johan Pettersson
Fredrik Nordback
Robert Walker
Sebastian Henriksson
James Frempong
Kristoffer Näfver
Abgar Barsom
Patrik Anttonen
Eric Bassombeng
Philip Emeka Njoku (nigerianen)
Ny Innermittfältare
Örebro Rasberg
2007-12-06 18:00
Detta ser dock inte så bra ut. Läs länken!
Örebro BabyKladde
2007-12-06 17:45
kul med nyförvärv! =)

med tanke på att dom är unga så är det ju bra eftersom dom kan få nåt år på sig att anpassa sig. visst, dom kanske inte är redo för startelvan kanske direkt, men intressant inför framtiden.. inga fel alls, bra jobbat ÖSK :P

EDIT:
bra att ÖSk äntligen fattat nyttan av scouter på plats istället för DVD-videos!!! =D
Örebro Mullet
2007-12-06 17:40
Rasberg/
Hoppas du har rätt, och hoppas att jag har rätt - i att det borde vara mer lockande att spela i Örebro än i Sundsvall (och många andra lag runt om i landet). Vi får vänta och se...
Örebro joth
2007-12-06 17:39
Kul att se att Sjögren & Co har jobbat på bra trots den tystnad som har varit. Får hoppas att de har fler ess att plocka fram.

Jappel//Är inne på ditt spår när det gäller Mambo. Hade han varit så bra som många verkar tro så hade han nog inte spelat i Häcken... Mambo gav laget (ÖSK 2004) en injektion som behövdes då, precis som Nedom i ÖSK anno 2006. Okej, jag skulle förmodligen inte tacka nej till honom men å andra sidan inte vilja att klubben hostar upp för mycket pengar för honom.

För övrigt känns det som att Abbe går och suger lite på karamellen för att glatt överaska oss i Januari!

Abbe//Du är välkommen och god jul på dig! :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 17:38
Lite mer info om Kamarun spelarna!
Örebro Sersant
2007-12-06 17:36
Truppen just nu då:
Målvakter:
Westman
Richardsson

Backar:
Haginge
Kamerunaren (tar ett tag att lära sig namnet ;))
Wikström
Glenn
Riddez

Mittfält:
Kamerunaren
Gerzic
Nordback
Walker
Näfver
Frempong

Anfall:
Pettersson
Nedim
Rodevåg

16 Spelare är för lite behövs nog 4 till i allafall.

Delar jag tycker förstärkning behövs:
Högerkanten back och mittfält.
Offensivt innermittfält
Anfallet

Om Anttonen förlänger så känns högerkanten klar på mittfältet.
om Abgar förlänger så känns innermittfältet klart.

Sen behövs det bara en högerback och en tung anfallare.

Sen fyller vi på truppen med 2 junisar:
Loven?
Jidsjö?

Lånar ut Moses till nåt SE lag känns som han behöver spela kontinuerligt en säsong på högnivå för att ta ett steg till i utvecklingen.

Önskelista till tomten:
1. Anttonen
2. Abgar el mambo mumba
3. Högerback
4. Anfallare
5. Utlåning till en bra klubb för Moses
Örebro Rasberg
2007-12-06 17:34
Mullet/
Står exakt samma som i AB. Står att vi diskuterar med hans agent. dvs. atta vi oxå fått vårat bud accepterat och kör på samma villkor. Du kunde ändra rubriken till "Mambo Mumba nära ÖSK" om du vill.
Örebro Mullet
2007-12-06 17:32
Fan, vi loosar Mambo-Mumba... Man frågar sig hur fasen man kan vilja spela i Sundsvall hellre än ösk. ÖSK är inte det mest attraktiva, men Sundsvall... Trodde dessutom vi hade ett försprång eftersom han varit här tidigare.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 17:30
Erki//
För mig är han lång! jag är typ 14cm kortare. :)
Örebro rirobban
2007-12-06 17:28
Ämne: En eller ett par afr....
Örebro blir nya "Titans" :)
Örebro Mattias69
2007-12-06 17:26
En eller ett par afrikaner till sen gör vi verkligen skäl för namnet svartvitt ;)
AIK Saywee
2007-12-06 17:25
Min kritik mot ledningen har främst varit deras senfärdighet, vad kan vi tänkas ha missat när det gäller kontraktsförlängande, nya tränare och nyförvärv, samt vad kan detta ha kostat, inte vet jag?!

Först till kvarn får "måla"

Chipset//
Det var inte så rörigt, det kan bli en halvvärvning ;-)
Örebro 0REBR0
Ämne: Backen från kamarun ....
han och wikström bör väl utgöra allsvenskans längsta mittbackspar.
Örebro Erki
ÖSK KRILLE// 1.94 är han, bara någon centimeter längre än vad jag är :) Inte så ruskigt långt.
Örebro M!ke
Riktigt fint med nyförvärv :D Vad man läst så låter det bra! Men som skrivet, det är svårt när man tar hit spelare från andra kontinenter... Men jag tror ÖSK har gjort två bra köp, så nu ska vi vara glada för säsongens nya förvärv.
Längtar redan till första träningsmatchen ;)
Örebro Erki
2007-12-06 17:23
jappel// Mambo gjorde 8 mål i Häcken i fjol, ganska bra för en mittfältare. (BKH:s tredje bästa målskytt) "Misslyckas med att ta upp ett av sveriges rikaste lag", det var väl knappast bara Roberts ansvar? Fotboll är ett lagspel.
Örebro Chipset
2007-12-06 17:22
Det som känns lite trist är att två spelare verkar vara yttrar. Om Anttonen och Barsom (mot all förmodan) skulle fortsätta i svartvitt får vi nog omskola någon. Inte omöjligt iofs. Dessutom är det ju inte säkert Nigerianen håller klassen.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 17:20
Backen från kamarun är 2 meter lång! Snacka stadig back! :)
Örebro Sersant
2007-12-06 17:20
Föresten den där nigerianen lär väl inte vara interessant om Anttonen förlänger? Han har ju inte verkat vara sugen att spela back i intervjuer?
AIK Saywee
2007-12-06 17:19
Ni vet att jag är obotlig optismist, men jag VET inte mycket om dessa nyförvärv, kan då inte heller TRO speciellt mycket om dem, men HOPPAS mycket på dem, det gör jag av hela mitt svartvita hjärta.
Örebro Chipset
2007-12-06 17:16
Saywee// I mina ögon är Abgar en halv värvning. Om vi ser till poängskörden under hans matcher så är de betydligt bättre än poängskörden innan. Kanske lite väl hypotetiskt men visst känns det som ÖSK borde ha tagit någon mer poäng med Abgar på plan hela säsongen.

Edit: rörigt värre.

Håller med Storm här. Jag var onektligt trött på ledningens agerande på tränarfronten men nu måste man ju berömma de två värvningarna. För att jämföra skulle en svensk spelare som låg på gränsen till U21-landslaget vara en bra värvning. Nu tror jag att Kameruns A-landslag är bättre. Men att höja värvningarna till skyarna behöver man ju inte göra förrens man sett vad de går för. Men det tror jag heller ingen gjort här inne ännu. Att värvningarna är spännande, det kan ingen neka till.
Örebro Sersant
2007-12-06 17:16
Känns ju lite så där att värva dem efter att ha sett en internmatch men Taaler lär ju ha blivit imponerad :).

Intervju med taaler på länken.
Örebro go_osk
2007-12-06 17:14
Skönt att pusselbitarna börjar falla på plats. Dessutom kul att se att vi tycks ha lite ambitioner inför jubileet.

ÖSK mot SM-guld 2008! :-)
Elfsborg Framåt IFE
2007-12-06 17:14
Om era nyförvärv råkar sitta på bänken i en match som sänds på Canal Plus så kan ju Arne Hegerfors plocka fram den gamla klassikern "Det ser mörkt ut på Örebros avbytarbänk"!
Örebro jappel
2007-12-06 17:13
Tror inte ledningen slarvar bort RMM
Jag sällar mig till dom som är lite tveksam till RMM i ÖSK, jag tror att de flesta av er som vurmar för honom gör det av nostalgiska skäl.
Misslyckas man först i norge sedan med att ta upp ett av sveriges rikaste lag till AS....ja då är frågan vad han kommer tillföra i ÖSK.
Ska han hit måste det vara ett mycket lågt pris Häcken begär.
Annons: