/fotboll/osk/forum/7476.aspx/fotboll/osk/forum/7476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2007-12-04 21:22
Ämne: mustard//
Hallå där....
ok. Källa var radioprogrammet "språket" på p1. tror det sändes typ i söndags eller igår..minns inte riktigt! men så ligger det till med källa :)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 21:00
Saywee//

Tror att enda gången jag tippade förlust så vann ÖSK, Elfsborg borta, det var rätt resultat som gav mig så många poäng.

Tippa på förlust borde inte räknas ;)
AIK Saywee
2007-12-04 20:41
Apropå tipstävlingen så är det så att min optimism "förbjuder" mig att tippa förlust, finns inte i min tankebana helt enkelt.
I superetttan blev det många vinster och i Allsvenskan inte lika många.

Delade vinsten SE-säsongen med ....?

Realism finns inte i min tankevärld när ÖSK spelar, jag tågar alltid "ned" till arenan med en vinst i sikte ;-)
AIK Saywee
2007-12-04 20:35
Wowoah är kanske en av de vassa ...

vem är nästa?
Örebro One¨touch
2007-12-04 20:31
Vart har jag sett honom förut?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 20:27
Saywee//

Såg just att jag slog dig i tipstävlingen 2007, vad har hänt? Har för mig att du vann hela tävlingen 2006?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 20:22
Saywee//

"men skit samma" På tal om bengaler i baken, eller.... ;)

Nej, nu börjar man se fram emot träningsmatcherna, med minst fyra vassa nyförvärv.
AIK Saywee
2007-12-04 20:10
Nej, ÖSK-Karl, snart kommer någon in och tycker att vi kan e-posta till varandera, men skit samma, vi vädrar bara vad vi tycker och debatterar lite.

Och böter till klubben det är väl ganska onödigt när vi nu börjat fundera på insamlingar hit oh dit, eller?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-04 20:08
ÖSK-Karl//
Hahahaha Tänk den synen! snacka om eld i baken! :)
AIK Saywee
2007-12-04 20:06
ÖSK-Krille//
OK, du har en bra känsla, om det sker under ordnade förhållanden, men vem ansvarar för ordningen och säkerheten?

Jag har sett så mycket otur och elände under min "korta" levnadsbana att jag inte kan sluta att oroa mig för olyckshändelser.

Men jag har också sett så mycket lycka och glädje att jag kan ......?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 20:03
ÖSK KRILLE//

10.000:- tror jag det kostade ÖSK i Göteborg.

Det enda som imponerade på mig var hur de lyckades smuggla in dem. Vi blev ju ordentligt visiterade alla 30 på bortaläktaren, eller kan man stoppa upp en bengal där bak? Tänk om den då skulle självantända ;)
AIK Saywee
2007-12-04 19:58
ÖSK-Karl//
De såg hårda ut en liten stund, men sedan blev de rätt mesiga. Dessutom höll de på att bränna upp ett par (egna?) brallor. Ajajajaj, sådant här är farligare än man kan tro i sin ungdom.

Jag manar till respekt för ÖSK, Svartvitt och Spelarna - skäm inte ut oss, snälla respektera detta 2008!

Nästa år firar vi 100 år som en klassisk och gedigen fotbollsklubb, låt oss slippa att några få idioter svärtar ned vårt ÖSK!

Jag bara önskar ett underbart festår med en fantastisk avslutning!

SVARTVITT!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-04 19:55
Jag är en av de som tycker det ska vara ok att tända bengaler under organiserade former! Men nu får man inte det. Så då får man rätta sig efter det! Det skadar bara klubben med en massa böter och skit!
Örebro Sersant
2007-12-04 19:50
Liberate:
juhavaisanen@ipbo.se - Bara o maila ;).
AIK Saywee
2007-12-04 19:48
mustard//
Hallå där senap, tifo och tyfus, var har du hittat detta sammanhang?

Källa måste anges ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 19:41
Saywee//

Supertöntar? Såg du inte vad hårda de såg ut ;)

Har för mig att de åkte på en rätt lång avstängning.
AIK Saywee
2007-12-04 19:35
Ja du, ÖSK-Karl, vilka supertöntar som gav oss sådan "dålig reklam", hamnade i rubrikerna, men missade förhoppningsvis en del matcher med ÖSK?!??

Jag kan nästan fortfarande se polisernas skrattleende ..

... bevare oss från sådana supportrar i framtiden!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-04 19:30
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Jag har provat men jag har Windows Vista och det stödjer inte det,men tack ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 19:30
Saywee//

Så du var också på Gais-ÖSK? Ja, de killarna var inte direkt smarta. Tända bengaler med polisen bakom ryggen.
AIK Saywee
2007-12-04 19:28
16 eller 6 10

FORZA SIX TEN!
Örebro Bastard on Parade
2007-12-04 19:26
Liberate tu-teme ex inferis//

Om du vill ställa frågor till Sixten kan du skicka dem till mailadressen som finns på bifogad länk.
AIK Saywee
2007-12-04 19:14
Mittåt//
Den var bra ... Mumsfilimumba!

Men apråpå branden i degen, den var väl inte tänd av en brand?

Om man brinner för sitt lag och tänder på, typ bengaler, riskerar man att bli bränd på kommande matcher ;-)

Hälsningar från en som upplevede GAIS-ÖSK i våras!
2007-12-04 18:55
Nån som lyckats maila Sixten?nån som har mailadressen om jag vill fråga honom något?
Örebro Brus-Nilsson
2007-12-04 18:49
Ämne: Vad tror ni en M&M k....
Gissar på det dubbla...men det är han värd!
Örebro mustard
2007-12-04 18:46
Ämne: Det talar en del för....
Så talar en äkta närking!!

På tal om något helt annat. Vet ni att det populära uttrycket "tifo" stammar från det italienska ordet för tyfus...jorå. Men också från ett annat närbesläktat ord som står för ung. "brinnande engagemang". lite mer förståeligt måste jag säga.
Örebro DaSa
2007-12-04 18:19
Vad tror ni en M&M kostar? 500 000kr?
Örebro Mittåt
2007-12-04 17:59
Mumsfilimumba vore det onekligen om M-M kom tillbaka till Örebro och Sportklubben. Han kommer dock inte att känna igen så värst många spelare i laget.

Senast det begav sig var avslutningsmatchen i 2004 års Allsvenska. Landskrona Bois (kommer ni ihåg dom) stod för "motståndet" och ÖSK tog en klar seger med 2-0 inför 6.352 åskådare. Det var för övrigt första gången jag såg en ÖSK-match live sedan någon gång på 50-talet. Matchens första mål i sin sista match för ÖSK gjordes av Micke Danielsson i den 14 minuten. Sedan dröjde det ända tills dödens minut (den 92:a för att vara exakt) innan ÖSK fastställde slutresultatet. Det var då som den inbytte rät misslyckade mittfältaren Joel Riddez slidade in en boll nere vid den vänstra stolproten (sett ur ÖSK-perspektiv). Detta var nog vändpunkten i Joels svartvita karriär. Sedan dess har det gått stadigt uppför.

Men åter till M-Ms lagkamrater. Laget ställde väl upp ungefär så här skulle jag tro:

John Alvbåge
---
Patrik Haginge
Thomas Andersson
Magnus Samuelsson
Mikael Danielsson
---
Patrik Anttonen
Fredrik Nordback
Lars Larsen
Robert Mambo-Mumba (ev. på Larsens plats).
---
Herish Kuhi
Ricardo Costa

På Bänken hittade man dessutom:
Peter Westman
Joel Riddez (in 67 mot Kuhi)
Niklas Klingberg
Axel Kjäll
Leonardo Guerra

Alla fakta från Sportklubben.net

Ja, vad skall man säga - det var tider det. Faktiskt undrar jag om inte årets lag borde ha slagit denna elva. Kuhi och Costa på topp - inte tidernas vassaste anfallspar (till exempel).

2007-12-04 17:46
Hehe,den branden är väl det närmaste dom kommer ett vulkanutbrott.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 17:45
Liberate tu-teme ex inferis//

Nu kanske de lärt sig att det är farligt att röka, samtidigt som man halsar hemkört från dunk?
2007-12-04 17:27
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Första gången du skriver mitt namn rätt,...Libertate,skriver du annars,bättre sent än aldrig;)
Annons: