/fotboll/osk/forum/7474.aspx/fotboll/osk/forum/7474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2007-12-07 12:00
abdel seidou// Störtskönt inlägg.
AIK Saywee
2007-12-07 12:00
Nej, RMM gråter vi inte över, men om Abgar blir norrman blir jag tårögd ;-)

Förresten apropå 15 år i Allsvenskan (sportsligt) backar jag 15 år blir det 1992, kan det stämma?

Hur många av nästa säsongs allsvenska lag har spelat i Allsvenskan sedan 1992 och inte åkt ur någon gång (sportsligt)?
Örebro Mittåt
2007-12-07 11:59
Helsingborg kan ju alltid kontakta Lennart Sjögren för att få en lista över de tränare som så att säga blev över.
Örebro Kronblom
2007-12-07 11:58
Ämne: Tror att ÖSK har erb....
Ja,jag tror giffarna bjöd över ÖSK och därför valde han att gå dit.Tråkigt känns det eftersom jag verkligen ville ha hit honom till ÖSK igen men ingen idé att gråta över spilld mjölk utan bara att jobba vidare men som jag skrivit tidigare så var RMM en spelare man behövde!
Örebro abdel seidou
2007-12-07 11:58
Angående RMM, va inte så ledsna för det. Ja menar Nordback, Henriksson, Walker, Näfver, Nordin, JP, kanske Abbe, med allra största sannolikhet vår alldeles egna mommas boy Patrik Anttonen som förmodligen bor kvar här hela livet och om inte han så kanske random-nigerianen.
Barsom kommer ju erbjudas ett fettdrypande snaskigt kontrakt så skulle han tacka nej finns det ett hål i lönebudgeten att fylla med nått annat afrikanskt rockärms ess. Finns ju ingenting som garanterar att Mambo-Pumba ens skulle vara en starter här även om jag gärna hade sett honom försöka knipa en plats.
I sundsvall där emot lär han väl va garanterad 90 minuter i typ 29 matcher (kanske blir avstängd i nån). Han är en offensiv innermittfältare men som bygger sitt spel på slit och grovjobb istället för briljant passningsspel, det låter jävligt sundsvall/gävle i min värld. I Ösk var han ju främst en bollvinnare mer än att briljera med nått passningsspel att tala om, en nordback fast lägre upp i planen och som kunde hoppa så förbannat jävla högt.
Det är väl kanske det Ösk går bet på, en omänsklig spänst, timing och styrka i båda straffområdena främst på fasta situationer men å andra sidan har vi nyss värvat en till mittback på 1.94 (samma som wikström va?).
Örebro Mittåt
2007-12-07 11:56
Det är ingen anledning att gråta alltför mycket över att Mambo-Mumba gick till Giffarna, tycker jag. En hyfsad mittfältare, som man både kan ha och vara utan. En duktig tvåvägsspelare, men inte den spelartyp som behövs för ta över taktpinnen efter vår Super-Lars. Ett inre mittfält med Nordback och Mambo hade nog blivit i torftigaste laget rent spelmässigt.

Dessutom har jag en känsla av att hans karriär planat ut en hel del.
AIK Saywee
2007-12-07 11:49
joth//
Tror att det stora paketet kommer i mellandagarna?!

När det gäller mitt förtroende så är det nog Co som jobbat mest och bäst, i form av scouten Taaler!

jappel//
15 år utan att trilla ur Allsvenskan (sportsligt) är faktiskt rätt stabilt, även om det varit lite jojo i tabellplaceringarna.
Örebro One¨touch
2007-12-07 11:49
Jappel// En definitionsfråga då kanske?

Man krigade till sig en 8-plats efter en stark höst med bl.a. RMM i laget 2004.

2005, 2006 har man spelat i S1:an där man blandat och givit.
2007 har man tillbringat i bottenträsket av Allsvenskan och klarat kontraktet med nöd och näppe mot lag som BP och Trelleborg.

Inte stabilt enligt mig.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-07 11:47
rirobban//
Tackar! Ja just det. Det hade jag glömt!
Örebro rirobban
2007-12-07 11:44
Ämne: Någon som vet varför....
Den ska troligen flyttas till Rosta gärde där Karslunds nya "arena" håller på att byggas...
Örebro abdel seidou
2007-12-07 11:39
När var hur genomförs eftermiddagens träning? Nån som har koll på det nu när det inte står nått i kalendern på officiella?
Örebro jappel
2007-12-07 11:39
Ämne: Tror att ÖSK har erb....
Så talar en klok man :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-07 11:37
Någon som vet varför de har plockat ner läktaren vid Örnsro?
Örebro jappel
2007-12-07 11:36
Ämne: Jappel// ÖSK ett sta....
Vi har inte åkt ur allsvenskan på över 15 år på spelmässiga grunder! det kallar jag stabilt!
Örebro _Adde_
2007-12-07 11:33
När man tänker efter dock, är det så konstigt att han väljer bort oss? MM alltså. Var ju riktigt struligt i klubben när han var här sist och det kan ju inte ha gett de bästa minnena kanske. Dessutom kanske det spelar in att han inte vet ifall Barsom blir kvar, vilket betyder att han kanske känner sig säkrare på speltid i Sundsvall... jeje, vad vet jag... :)
Örebro 100år
2007-12-07 11:32
Bara för att vi får en finsk tränare betyder inte det att alla finnar vill till oss. Vi är fortfarande klubben som anställer spelare som ingen annan vill ha.
Örebro rirobban
Den 27:e April (7:e omgången) så möter vi IFK Norrköping på idrottsparken. Då ska alla vara på plats för att se ÖSK ta en säker trepoängare:)
Örebro joth
Tror att ÖSK har erbjudit RMM vad han är värd. GIF bjöd lite mer och därav reslutatet.
Sjögren & Co har mitt förtroende och det gjorde förmodligen det som var bäst för ÖSK.

Hade RMM varit så bra som han ibland påstås att vara så hade han nog inte varit kvar i Sverige och definitivt inte "bara" aktuell för ÖSK och GIF.

ÖSK har delat ut julklappar två veckor i rad... vad blir det nästa vecka? :-)
Örebro crille.
2007-12-07 11:29
Dansk eller Finne,, skit samma bara dom gör sitt jobb! Eller?
Örebro _Adde_
2007-12-07 11:28
Trist att MM valde giffers... har sett några matcher där han har varit helt outstanding, men han verkar ha suttit en del på bänken också. Verkar haft lite svårt att tända till i S1. Mina Häckenpolare här nere i Götet verkar inte alltför ledsna dock...

Hoppas han inte gör succé i Sundsvall, men risken är nog tyvärr stor. Det är en grymt skicklig fotbollsspelare när viljan är den rätta!
Örebro mustard
2007-12-07 11:26
på officiella kan man läsa att "Fotbollförbundet har släppt årets publikstatistik och ÖSK är glädjande nog den förening som ökat sin publiksiffra näst mest." Inte dåligt det!
Örebro Jonte R
2007-12-07 11:25
Om vi vill ha ytterligare en mittback kanske Sixten kan fixa finska ligans bästa spelare två år i rad, Jonas Portin, FC Jaro.

Han har kopplats samman med Helsingborg och Djurgården. Se länk för mer info om honom.
Örebro rirobban
2007-12-07 11:24
Ämne: Ämne: Angåend....
Självklart, men nu brukar det av tradition vara danskar som är tekniska, passningssäkra och ha bra speluppfattning. En till finsk kämpe på mitten ska inte behövas i alla fall, eftersom Nordback kommer hitta tillbaka. Men det finns säkert utmärkta tekniska finaska spelare också. Så det är möjligt att Sixten har någon:)
Örebro mustard
2007-12-07 11:23
vill du ha en "danska" på mitten..?
Örebro crille.
2007-12-07 11:19
Ämne: Angående Mumba så va....
Eller kan Sixten ta med sej några Finska förmågor?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-07 11:19
Ähhh,vem behöver Mumba??inte vi.
Örebro rirobban
2007-12-07 11:15
Angående Mumba så var han bra för 3 år sedan. Men vad säger att han är det idag? Jag ska inte sticka under stolen med att jag ville ha honom till ÖSK. Men nu när vi tappat honom måste alternativ letas upp. Gärna en svensk spelare, men jag vet också hur svårt det är med dessa. I Afrika går det att fynda. Det är en viktig position att lösa och viktigt att spelaren som ska spela där har bra passningar och speluppfattning. Känner Larsen någon dansk förmåga tro?
Örebro crille.
2007-12-07 11:13
Ämne: Helsingborg i stor f....
Mmm skönt att det inte är ÖSK som är i den sitts som HIF är...Kan inte Henke ta hand om de? Han som är GUD där nere...
Örebro One¨touch
2007-12-07 11:13
Jappel// ÖSK ett stabilt lag i Allsvenskan?

Jag önskar att det vore så, men det är inte riktigt sant.
Örebro rirobban
2007-12-07 11:11
Helsingborg i stor fara (!)... varken någon huvudtränare eller assisterande tränare nu. Och vi vet ju alla att det inte direkt kryllar av kvalitéstränare där ute för tillfället. Skönt att vi är klara med våra val i alla fall, annars hade det blivit ännu tuffare nu.
Annons: