/fotboll/osk/forum/7472.aspx/fotboll/osk/forum/7472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 17:20
Backen från kamarun är 2 meter lång! Snacka stadig back! :)
Örebro Sersant
2007-12-06 17:20
Föresten den där nigerianen lär väl inte vara interessant om Anttonen förlänger? Han har ju inte verkat vara sugen att spela back i intervjuer?
AIK Saywee
2007-12-06 17:19
Ni vet att jag är obotlig optismist, men jag VET inte mycket om dessa nyförvärv, kan då inte heller TRO speciellt mycket om dem, men HOPPAS mycket på dem, det gör jag av hela mitt svartvita hjärta.
Örebro Chipset
2007-12-06 17:16
Saywee// I mina ögon är Abgar en halv värvning. Om vi ser till poängskörden under hans matcher så är de betydligt bättre än poängskörden innan. Kanske lite väl hypotetiskt men visst känns det som ÖSK borde ha tagit någon mer poäng med Abgar på plan hela säsongen.

Edit: rörigt värre.

Håller med Storm här. Jag var onektligt trött på ledningens agerande på tränarfronten men nu måste man ju berömma de två värvningarna. För att jämföra skulle en svensk spelare som låg på gränsen till U21-landslaget vara en bra värvning. Nu tror jag att Kameruns A-landslag är bättre. Men att höja värvningarna till skyarna behöver man ju inte göra förrens man sett vad de går för. Men det tror jag heller ingen gjort här inne ännu. Att värvningarna är spännande, det kan ingen neka till.
Örebro Sersant
2007-12-06 17:16
Känns ju lite så där att värva dem efter att ha sett en internmatch men Taaler lär ju ha blivit imponerad :).

Intervju med taaler på länken.
Örebro go_osk
2007-12-06 17:14
Skönt att pusselbitarna börjar falla på plats. Dessutom kul att se att vi tycks ha lite ambitioner inför jubileet.

ÖSK mot SM-guld 2008! :-)
Elfsborg Framåt IFE
2007-12-06 17:14
Om era nyförvärv råkar sitta på bänken i en match som sänds på Canal Plus så kan ju Arne Hegerfors plocka fram den gamla klassikern "Det ser mörkt ut på Örebros avbytarbänk"!
Örebro jappel
2007-12-06 17:13
Tror inte ledningen slarvar bort RMM
Jag sällar mig till dom som är lite tveksam till RMM i ÖSK, jag tror att de flesta av er som vurmar för honom gör det av nostalgiska skäl.
Misslyckas man först i norge sedan med att ta upp ett av sveriges rikaste lag till AS....ja då är frågan vad han kommer tillföra i ÖSK.
Ska han hit måste det vara ett mycket lågt pris Häcken begär.
Örebro Rasberg
2007-12-06 17:11
hehe, jo precis. Hade Lagerbäck tränat Birmingham så hade vi ju haft en chans iaf. :)
Örebro jappel
2007-12-06 17:10
Ja en signatur på ett treårskontrakt från Abbe skulle onekligen sitta fint som julklapp till ÖSK!! Och i Örebro kan han vara säker på att trivas när det gäller den sociala biten i alla fall. (vill ju inte se abgar i en artikel likt den om prytz)
Örebro Ösk-Power
2007-12-06 17:10
Härliga nyförvärv=)

Detta ser intressant ut, men jag blir otroligt besviken på ÖSK om mittfälltsgiganten Robert Mambo Mumba går till GIF. Killen har spelat i ÖSK tidigare och lyckats. Detta borde ju tala för att han väljer ÖSK, men om han nu väljer GIF så kan man ju börja spekulera i om ledningen har "slarvat bort" R-M-M..

Hoppas verkligen Mambo Mumba kommer hit, plus att Barsom stannar. Då får vi ett riktigt intressant lag=)
Örebro orebro.expressen.se
2007-12-06 17:09
Lite nya citat från Sjögren angående Kamerun-värvningarna och bild på jätten Ze Ndille som är närmare två meter lång.
AIK Saywee
2007-12-06 17:06
Mina applåder väntar tills Abgar "är i hamn", honom har jag sett "live" och tror att jag kan bedöma hans förmågor! Vilken lirare, vilken inställning!

Fast AbBa är ju ingen värvning, eller?
Örebro jappel
2007-12-06 17:05
sant.
Men jag har svårt att se hur vi ska kunna hitta fler spelare på gränsen till landslaget (i ett lag av Sverigeklass) det skulle vara om vi lyckas värva Sebastian Larsson eller hur ;-)
Örebro Rasberg
2007-12-06 17:00
jappel//
Det vore väl bättre om de inte gjort den bästa, dvs att det kommer någe bättre :)
Örebro jappel
2007-12-06 16:58
Hoppas att ÖSK gjort bästa värvningen 2008 redan nu!! Skulle sitta mumma om dessa killar slår igenom med buller och bassumbeng.
Örebro anderzon_
2007-12-06 16:50
BoP//

Nedå, det har jag koll på :) Bara otålig hehe! Tänkte på media i allmänhet...
Örebro Bastard on Parade
2007-12-06 16:49
anderzon_ //

En längre intervju med Sixten är på gång. Du kanske har missat notisen om att ni kan maila in frågor?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-06 16:48
Negrianen ska han provspela på larsens position? Eller vilken position spelar han på? någon som vet?
AIK Saywee
2007-12-06 16:46
FORZA LEDNINGEN!
Örebro anderzon_
2007-12-06 16:45
För övrigt vill jag se en intervju med Sixten. Mycket skralt på den fronten. YLE i all ära...
Örebro anderzon_
2007-12-06 16:43
Grymt jobbat av ledningen i ÖSK!! Idag förtjänar de beröm.
AIK Saywee
2007-12-06 16:40
Nu vill jag bara skriva detta så att ni vet hur jag tänker agera!

Mitt stöd till ÖSK går först, Sixten och Alex ska få mitt 100%iga stöd liksom varenda spelare i de svartvita eleganterna, oavsett vilka de är.

Jag vill fira på övre halvan i Allsvenskan nästa år!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Storm_90
2007-12-06 16:39
Men herregud! När ÖSK gör något som är fel era ögon kan man såga totalt utan att man vet ett skit! Men nu när ÖSK gör två som på pappret verkar vara SUPERVÄRVNINGAR så håller ni på och säger att ni väntar med erat omdöme?!
AIK Saywee
2007-12-06 16:36
Brus-Nilsson//
Förstår inte varför du vill se ÖSK så många säsonger innan du säger (skiver) nå´t?

För mig, Media och krävande fans, kanske det räcker med halva säsongen, typ som förra året, eller?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-06 16:33
På pappret verkar ÖSK ha gjort ett par riktigt bra värvningar, får hoppas de lyckas även på planen!

Mittbacken känns mest intressant, född 88 och med på ett läger för ett av de bästa landslagen i Afrika.

Ska bli roligt att se dem träna med ÖSK, kanske skulle behålla Lundblad som tolk om inte annat? ;-)
Örebro Rasberg
2007-12-06 16:30
Brus-Nilsson//
hahaha, håller med dig. Lite överoroliga är väl örebroare.

Tror stenhårt på dessa. ska ha varit väldigt bra när i tyskland på landslagslägret. Hur många i ÖSK hade varit det i kameruns landslag? Barsom? njaa, kanske. Vill inte höja dem till skyarna men man jag tycker redan nu att det är otroligt bra värvningar. Sen blir det såklart otroligt intressant att se hur de kan anpassa sig till det svenska klimatet, plastgräset och det svenska fysiska spelet. Som nån journalist sa. Det tog till och med tid för Boateng, Santin och andra att aklimatisera sig i Sverige. Nu/Sen dominerar de. Exciting!
Örebro 0REBR0
2007-12-06 16:27
kan någon vidarebefordra länktipset till abgar!
Örebro Sersant
2007-12-06 16:26
Ämne: jag vill se Ösk hela....
För mig räcker det med nån träning och en träningsmatch ;).
AIK Saywee
2007-12-06 16:26
Räcker väl med en halv säsong, funkar det inte, så sparkar NA tränaren ;-)
Annons: