/fotboll/osk/forum/7468.aspx/fotboll/osk/forum/7468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro
2007-12-10 13:48

Om Riddez försvinner förlorar vi inte bara en bra back utan också en personlighet, en "vinnarskalle" som vågar stå upp mot "tuppar" i motståndarlaget - och såna spelare har vi inte för många av.

Om han ändå skulle gå tror jag på Glenn H. Såg hans första match som back från start, i en träningsmatch, och han imponerade då ganska myckat på mig. Sen har han mest fått hoppa in och spela mittback.
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-10 13:01
Jag instämmer med många här. ÖSK borde ge ett kontraktsförslag till Riddez men en hyffsat saftig lön, om han tackar nej så säljer man honom. Annars ska man ge fan i att acceptera bud som troligen ligger på 6-7 miljoner kronor.

Ska ÖSK tappa en till nyckelspelare? Barsom ser ut att försvinna, likaså Riddez. Och Larsen har ju lagt skorna på hyllan så vad ska hända med ÖSK nästa år? Man tappade ju Mambo Mumba till Giffarna, vart är ambitionen? Vad vill styrelsen se ÖSK i för liga? Ska vi bli ett jojo lag med sjuka utländska värvningar? Nu tycker jag att spelarna från Kamerun verkar vara bara värvningar men vi behöver stabilitet i truppen!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-10 12:57
Ämne: Ämne: Problem....
Håller med,tycker däremot inte vi ska lösa ut han från kontraktet,utan ge han speltid.
Örebro Rallyfinnen
2007-12-10 12:51
Jag tror att Riddez kommer att skriva på ett långtidskontrakt om han inte skriver på för nån klubb i Norge! Väljer han ÖSK före pengarna så tror jag att han vill vara Örebroare resten av karriären kanske!
Örebro Sersant
2007-12-10 12:49
Om Riddez lämnar så tycker jag inte vi behöver värva en ny vänsterback, ge förtroendet till Moses!
Örebro Sersant
2007-12-10 12:48
Ang Riddez
Om klubben har fått ett bud man kan acceptera så tycker jag att man accepterar det, samtidigt så ger man Joel ett 3 års kontrakt (med bättre lön än han har nu).

Vill han inte stanna mer än 1 år till i ÖSK så kan vi lika gärna sälja honom.

Personligen tycker jag det vore synd om han lämnade då han i mina ögon börjat växa ut som en riktig ÖSKare precis som Anttonen o Nobbe.

Känns skönt att klubben inte behöver sälja för att rädda ekonomin som det alltid var för några år sedan :)
Örebro Fotbollsgud
2007-12-10 12:36
CHIPSET//

Instämmer att budet borde ligga på ca 2-3 Mkr. Högre får man inte. Alternativet är att de istället väntar ut hans kontrakt 1 år, om behovet inte är akut, och de ändå är intresserade av honom som person.

MATTIAS69//
Du hade en fråga om vem Patrik Mörk är och att han figurerat lite negativt kring spelare som ÖSK varit intresserade av.

Han är agent sedan (10 år tillbaka?) och har mest okända spelare (ofta från Afrika) som inte slagit igenom än i sin karriär och vissa spelare som inte är eliten direkt i Allsvenskan.

Många i eliten tar bl.a agenter som Martin Dahlin hand om. Spelarmarknaden är ganska uppdelad även bland agenterna. Dessa agenter tar ex inte in dig i stallet om du inte har fina meriter, bra karaktär och potential.

Kanske därför också som Mörk ofta är i kontakt med ÖSK. Det passar samtidigt ÖSK med tanke på kostnadsnivån. Det signalerar tyvärr också samtidigt att vi inte får/kan komma över riktigt duktiga etablerade spelare.

Att alltid spela med osäkra kort kan kosta mer i slutändan om man har otur.

Hoppas att Riddez blir kvar, men jag unnar honom verkligen en chans utomlands. Det är han värd.

Undrar om det är Fredrikstad eller Lilleström...
Örebro D. McGrain
Ämne: Problemet med att hi....
Tycker vi omedelbart ska lösa ut Reed från hans kontrakt och skicka till Degen el annat skitlag. Han är 19 år och om han fortfarande inte duger för Allsvenskan så är det bara att direkt sparka ut han. En spelare som är 19 år ska vara ordinarie el. nästintill, det är ingen social service el. AMS-åtgärder som ÖSK håller på med. I hockeyn så spelar de från 17 års ålder regelbundet i A-laget - varför kan de inte det i fotboll?

Personligen tror jag Reed klarar Allsvenskan OM han får chansen att visa det, men då duger det inte med 10 min inhopp då och då i tre säsonger till. Spela han från start, låt han utvecklas, hur mycket utvecklas han av inte få spela?!
Örebro Kronblom
Ämne: hoppas på att riddez....
Om nu Riddez ska bli utlandsproffs så är det bättre att han går när han står under kontrakt då ÖSK kan få lite stålar än att han lämnar som Bosman.Självklart hoppas jag han stannar för det blir kännbart om han lämnar men av Sjögrens uttalande att döma känns det som ÖSK hoppas på en bra affär!
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-10 12:20
Oj vilken katastrof det vore om Riddez drog! Lätt värt för ÖSK att omförhandla hans kontrakt så att han stannar!
Örebro Keblix
2007-12-10 12:07
hoppas på att riddez stannar och skriver ett längre kontrakt.
Örebro crille.
2007-12-10 12:00
Vem ska bli nya kaptenen om nu Riddez går?
Örebro 100år
2007-12-10 11:58
Holgersson håller på vänstern. Moses har vi som som värdig backup. Tycker inte att vi i dagsläget behöver köpa ny vänsterback. Klart vi tappar stor kompetens i Riddez/näfver på vänstern men bara att gilla läget. Man får ju inte glömma att ekonomin går i första hand men ändå att vi har ett lag som kan etablera sig i serien. Och det tycker jag vi har även utan våran "star" Riddez.
Örebro Mittåt
2007-12-10 11:51
Problemet med att hitta en ersättare till Riddez (om han går) är att man nog helst skulle vilja ha en etablerad spelare, som man kan känna sig någorlunda säker på. Det duger knappast att chansa på att en yngre talang typ Moses eller Pontus Brunzell skall kunna ta det ansvaret.

Det kan bli alldeles för mycket skägg i brevlådan om det senare - när säsongen väl dragits igång - visar sig, att spelaren ifråga inte håller.

För egen del tycker jag nog att kombinationen Holgersson plus Reed eller Brunzell känns något för tunn.
Örebro 100år
2007-12-10 11:47
Ämne: Finns det inte någon....Herregud...

Vilken sopa! tror jag tar julledigt nu
Örebro 100år
2007-12-10 11:38
Saywee/

Om du varit en sann närking hade din diplomatiska framföring hamnat på 1-1,5 då det är ett meddelbud av mitt uppskattade värde:)
Örebro D. McGrain
2007-12-10 11:36
Riddez har ett år kvar och om man vill ha pengar för han är man tvungen sälja nu. Tror att ÖSK har fått 2-3M (om man drömmer kanske 4M) mer får man inte för en spelare som går gratis nästa år. Glenn är mittback och går aldrig framåt därför är det inget alternativ. Tror det är dags att satsa på Reed, han är 19 år nu och kan han inte ta en plats nu är det bara skicka iväg han. Unga spelare måste få chansen för att utvecklas. Det är bara i Sverige de räknas som talang tills de är 23-24....
Örebro crille.
2007-12-10 11:35
Finns det inte någon anna vänster back i laget som kan ta hans plats? Tror nog att hans personlighet kommer att vara mer saknad än hans fotbolls kunande.. Missförstå mej inte nu, han är en jätte bra fåtbolls spelare men är han inte bättre o viktigare som en ledare på plan?
AIK Saywee
2007-12-10 11:31
Då lägger jag mig diplomatiskt i mitten, ett medelvärde av vad ni hittills skrivit hamnar på 5 mille.

Men, Riddez, skall vara kvar, han finns ju "avmålad" på åtminstone en av klubbens "minibussar". Sådant är dyrt att ändra.

Vi har väl varit tvungna att byta för att få bort bilden av Mirza, eller?
Örebro 100år
2007-12-10 11:25
Saywee/
ja ;-)

Håller annars med Chipset! inne på samma linje.
Om Riddez varit 19-20år hade 8-10millar varit realistiskt. Men nu är det tyvärr inte mer än 2-3mille.
Men som jag skrev tidigare... bättre det än att han sticker gratis nästa år. Med dom här pengarna har vi råd att knyta Barsom? Jag ser hellre Barsom än Riddez.
Örebro Chipset
2007-12-10 11:22
Måste rätta mig själv. "precis skaffat sig familj" är nog inte sant. Men han har iallafall skaffat sig barn ganska nyligen, en högerfotad rackare.
Örebro Chipset
2007-12-10 11:19
8 mille för Riddez?! Aldrig! Ett bra bud ligger nog runt 2-3. Tänk på att han inte är någon ungdom och att hans nuvarande kontrakt bara sträcker sig över nästa år. ÖSK har bara två val: Sälj eller förläng. Om man ska sälja bör man få ut så mycket som möjligt ur affären direkt. En vidareklausul känns inte jättehet. Riddez är, i mitt tycke, tok för långsam för internationell fotboll. Om jag får bestämma skulle ÖSK förlänga Riddez kontrakt med 3 år. Tror inte det är omöjligt med tanke på att han verkar trivas rätt bra i Ö-o. Han har dessutom precis skaffat sig familj och han pluggar på universitet.
AIK Saywee
2007-12-10 11:15
Det kan du få 100 år för, dvs tid att räkna får ;-)
Örebro 100år
2007-12-10 11:13
Innan det kommer ut i pressen tänkte jag tala om att det va jag som sköt Toivonen
Örebro jappel
2007-12-10 11:05
allt under 8 totalt är ett riktigt nerköp.
Med tvekan kan det vara OK att han går för 4 nu men då ska det vara en vidareförsäljningsklausul på minst 25% (där ska de första 4 inte vara avdragsgilla...)
Vi måste ju kunna värva en ersättare av samma klass!!! och det blir nog svårt!(vi har som jag tidigare sagt visserligen Glenn, men när man säljer en spelare måste man ju räkna med att ha råd att värva en ny (+lite vinst) Jag tror på fullaste allvar att riddez kommer spela i landslaget innan årets slut (08) oavsett om han är i ÖSK eller ej.
Om han inte säljs / går nu tycker jag att vi ska förhandla om hans kontrakt så att det sträcker sig över 2010 minst.
Ponera att han säljs vidare till Ajax för 16 mille då får vi 4 till..
Fast det bästa skulle såklart vara att vi säljer honom direkt till Ajax, eller att han stannar kvar :-)
Örebro crille.
2007-12-10 10:51
Då jag är relativt ny här på detta forum så är jag lite nyfiken på hur många som skriver här håller på med fotboll? som spelare eller ledare eller tränare! Skälv så tränar jag Mv i Ösk P93 o så är jag pool ansvarig för nordvästa poolen i länet!
Örebro 100år
2007-12-10 10:39
Kul för Riddez! Kan tänka mig att budet ligger på ca:3
Bra pengar för klubben också. Nästa år går han gratis
Örebro Pencing
2007-12-10 10:36
Riddez är enligt min mening den viktigaste spelaren i truppen. Tappar vi honom är vi illa ute. Det är framförallt hans personlighet som kan bli en tung börda att tappa.
Örebro zxcv
2007-12-10 10:15
Det har säkert kommit in ett bud på 2,5 miljoner eller något. Skambud isåfall.

Allt under 10 miljoner är helt oacceptabelt.
Örebro bison
2007-12-10 09:54
Saywee// Tycket jag läste mig till att det inte skulle bli någon förändring trots ett massivt supporterstöd för helsvart.

För övrigt tycker jag att ÖSK ska spela i helsvart!
Annons: