/fotboll/osk/forum/7450.aspx/fotboll/osk/forum/7450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro crille.
2007-12-13 09:06
Här var det livat!! Frulle...
Örebro crille.
2007-12-13 06:10
varför gråta över spelare som har lämnat Örebro? Kolla in dom spelare som finns kvar o lägg kraft o kolla in dom talang fulla 91-92 som finns kvar. Finns några talang fulla spelare som kan bli mycket bra.. Simon Leonidsson i Forward bör synas i sömmarna..
Örebro joth
2007-12-13 06:02
Ämne: Ämne: Tur att....
Bison//När det gäller Wikström är han bra när vi spelar med lågt försvar, precis som Gefle oftast gör. Ska vi spela en offensiv fotboll så krävs en mer snabb och följsam back och där faller han bort för mig direkt.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-13 04:35
Östman till Trelleborg... Hmm, inte en av länets största talanger men helt klart en hygglig spelare. Om han sedan klarar av spel i Allsvenskan vet man ju inte än, men med tanke på hur vårat mittfält ser ut i dagsläget skulle han nog kunna vara en hyfsad backup att ha på tillväxt men förmodligen inte mycket mer än så.

Har Jidsjö deltagit under veckans träningar?

För övrigt vill jag ge lite cred till de bakom FAN-TV, alltid lika trevligt att se nya klipp när man kommer hem en torsdag morgon!
Örebro Chipset
2007-12-13 01:47
Ämne: Rasmus Östman känns ....Forward lyckas alltid fylla på med talanger från det egna ledet. Skulle inte förvåna mig om de tillhör toppen även nästa år. Snart skriver Stellan Karlsson på och så har de tydligen en ny broder Yasin på gång som är betydlig bättre än vad de andra bröderna var i motsvarande ålder.

Stommen är ändå fortfarade bra och ung. Kalle Olsson, Lönnkvist, Touma, D.Kuhi och Mattias Englund blir bara bättre. Lägg därtill Gabril Bulut och Peter Olsson, två klasspelare. De som Forward borde göra sig av med är Kenny Mathissen och Mikael Nilsson med de vill väl ingen ha.

ÖSK borde scouta Forwards ungdomslag så slipper de bråka med A-truppen i fortsättningen.
Örebro Hjortsberg
2007-12-13 01:09

Hmmm. Varenda anfall som ledde till ngt via Nordin. I övrigt mycket inläggsfotboll trots spel på halv plan... Tur att det är December.
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-12-12 23:37
Träningsbilder: Nobbes kanon!
AIK Saywee
2007-12-12 22:59
70.000 i böter för guldfirandet, där kom gulligullgänget billigt undan, "tack" för det Lagrell!

När AIK firade på Arosvallen kostade det 100.000, för några år sedan, men det fixade supportrarna med råge.

Och är det "dålig ekonomi" så åker man ned i hissen!

Det är skilllnad på lag och lag, Lag Rell!
AIK Saywee
2007-12-12 22:50
Linusiuz//
Ursäkta om jag var elak ...

... om det var någon/några som anlade branden borde han eller hon eller de, brännas på bål, så de kan få en aning om hur det känns när det brinner!

Men var/är Östman en talang?
Örebro Mittåt
2007-12-12 22:28
Rasmus Östman känns väl inte som någon större "förlust". Utom för Forward då. Jag undrar om Medin & Co. siktar in sig mot lokalderbyn mot Rynninge och Karlslund till nästnästa år. Det har ju varit strömhopp från föreningen.
Degerfors Linusiuz
2007-12-12 22:13
Jodå, vi har brinnande förhoppningar inför denna kommande säsongen ;o)

Jovisst, har förstått det här mellan framtidsfabriken och er..men måste ju kännas onödigt att se talang efter talang skriva på för MFF, Halmstad och inte minst TFF(!)
Örebro bison
2007-12-12 21:52
Ämne: Tur att nya tränaren....
Nog måste man väl räkna in Wikström som en spelare som bevisat att han håller i allsvenskan, dock i Gefletröjan och inte på BA.
Oavsett så är han enligt mitt sätt att se på saken en mittback av hygglig allsvensk klass.
AIK Saywee
2007-12-12 21:50
Ämne: Rasmus Östman, 19 år....
Det handlar om "släktprylar" förstår du väl?!

Hur lyckas ni själva, facit kommer i höst, men elda inte upp edra möjligheter att träna!
AIK Saywee
2007-12-12 21:47
Inte frivilligt, du skulle höra min röst, riktigt basig och hes typ Eric Clapton ...?
Degerfors Linusiuz
2007-12-12 21:47
Rasmus Östman, 19 år, från BK Forward har under en längre tid ryktats vara aktuell för TFF. Förra veckan provtränade han med laget. I dag, en vecka senare, har han skrivit på ett kontrakt för TFF som sträcker sig över tre år.

Hur lyckas ni egentligen? 4:e spelaren från Forward som går till olika allsvenska klubbar, men ännu ingen till er..

Lycka till framöver, vem blir nästa okända värvning?
Örebro Freewilly
2007-12-12 21:28
Saywee//

jag som är musikproducent kan ju tänka mig mixa ihop en skön låt för alla öskare ;) om du sjunger;)
AIK Saywee
2007-12-12 21:14
100år//
Nästa år är det dags att Kubanerna eller någon eller några tar tag i firandet när det gäller sång och musik.

Nationalsången blir tyvärr ofta hånad och själv tycker jag att den är för "stor" för allsvenska arrangemang, den hör till landskamper!

Men en härlig rockig (eller reggaeliknande) taktfast låt vore väl trevligt att höra på BA vid rätta tillfällen.

.... och Kubaner, jobba på, med nya roliga och häftiga firar-ramsor!

2008 sjunger vi vårt kära ÖSK till toppen!

... i minst 90 minuter, varje match ...
AIK Saywee
2007-12-12 21:06
Libertate//
Nej, nej, jag "kollar" på klubb söker spelare ;-)

Nyss hemkommen från "stadsvandring", se upp för frosthalka mina vänner. Rimfrosten dalar sakta ned på gator och torg!

Sommartider hej hej
Örebro 100år
2007-12-12 20:58
Fan va roliga PSV-klacken är. Dom sjunger massa kända 80-tals låtar på rad! Dom har typ hållt på i 10min snart :D
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-12 20:56
Vafan,kollar alla på "Bonde söker fru??"Oj tre inlägg i rad,i´m signing out,bye bye:)
2007-12-12 20:47
Vilka är det som gör låten till träningsbilderna?alltså jag känner igen rösten och stuket på musiken men jag kommer inte på vilka det är.
2007-12-12 20:16
Ämne: Jag undrar verkligen....Det viktiga för Riddez är det sociala,barnomsorgen.Det är nog inte lätt att bryta upp och flytta till ett annat land bara sådär,speciellt när det gått så fort,visserligen är det ganska nära till Norge men ändå,hans fru har nog mycket att säga till om i frågan,hoppas bara han blir nöjd med det han väljer.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-12 20:10
Någon eller några anfallare behövs. Patrick Amoah har det varit tyst om. En drömanfallare skulle ju vara Ivan Kaviedes! Sedan tycker jag man ska lägga krut på att ta hit Ruben Dario Bustos. Då har vi en högerback med klass! Ösk skulle behöva en spelare som drar folk tex barsom. Hoppas han stannar nu!
Örebro Gooner86
2007-12-12 19:30
Jag undrar verkligen hur Riddez kommer att gå tillväga, går han till Norge eller tänker han stanna kvar i ÖSK och förgylla våran trista vardag?

Och vad kostar denna underbara spelare? Jag skulle tippa på högst 6 miljoner. Men personligen vill jag att dom förlänger med Joel och verkligen satsar, tappa en nyckelspelare som honom är inte lätt att ersätta.

FORZA ÖSK!
Örebro joth
2007-12-12 19:14
Kan ju tillägga till mitt tidigare inlägg att skulle jag få som jag ville så skulle det inte vara lika roligt att vara ÖSKare... man måste ju få lida lite. :-)

För övrigt vill jag återigen bara tacka redaktionen som ser till att vintern går otroligt snabbt! Bra jobbat! Och vi vill ha mera!!! ;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-12-12 19:13
Saywee// Men visst kan man bräda en bred back genom att bredda spelet så att denne blir till brädden vräd, förlåt vred?

Jo, jag har ofta undrat över hur en "bräddspelare" ser ut.. Ibland har jag tänkt att aktuell skriftställare önskar sig en "brädspelare", men sådana synes mig alltför loja. Människor som kan sitta blickstilla (eller månne "blixtstilla"?) i timmar och titta på några löjliga pjäser.. Är det såna vi verkligen behöver? Går det inte redan nu alltför långsamt på mittfältet?
AIK Saywee
2007-12-12 18:59
BBB//
Det där är lurigt, med bredd och brädd, har sett ibland "bräddspelare" när det skall vara "breddare".
Vad är svemma, tror jag svimmar ;-)
Det är oxå skillnad på breda och bräda.

Men när det gäller spel på plan handlar det väl oftast om att bredda spelet ibland, eller, inte brädda va?

Sedan är det detta hopplöst svåra med de, dom dem och Dedaj.

Det är inte så viktigt att det blir rätt, det är inte så lätt, det viktigaste är att vi förstår varandra, men lite kul blev det.

Fast detta är som någon tidigare skrev i skrevet, ord***lleri.

Men svartvitt är alltid svartvitt!
Örebro joth
2007-12-12 18:57
Tur att nya tränaren förordar en offensiv fotboll, det innebär ju inte att han kommer att spela det. Ska man lägga den svartvita kärleken åt sidan så är det nästan lite skrämmande att se truppen just nu. Vi får köra 5-4-1 med mycket träning på fasta situationer.

Så jag håller med Fotbollsguden i hans/hennes inlägg.

Så vi får hålla tummarna på att spelarna från Kamerun är bra mycket bättre än vad vi tror.

När det gäller truppen så är detta min åsikt:
Målvakt: Här skulle det behövas förstärkas. Just nu är Westman mitt första val. Peters probem är att han blandar och ger för mycket. Han kan göra kanon räddingar för att i nästa stund bara stå och se på när bollen passerar honom.

Försvar: 45 insläppta mål förra säsongen, behöver man säga mer. Om Riddez försvinner ser det riktigt illa ut, då har vi väl endast Haginge som vi vet har möjligheten att hålla hyfsad Allsvensk klass. 3 nya försvarare måste in med en gång. En har vi väl iofs fått om jag har förstått de nya spelarnas CV:s rätt.

Mittfält: Näfver var bra i Superettan man har väl inte gjort något i Allsvenskan än(Har iofs varit skadad). Näfver tillsammans med Frempong är väl de som kan överaska positivt, tyvärr slås de om samma position. Anttonen kan ju om han vill och har en bra dag. Nordback gör sitt jobb men har inte stått för något kreativt. På mittfältet vill jag nog ha in 3 spelare till varav en är avbockad av Kamerunanerna, eller?

Anfall: Har har vi en spelare med potential = Stefan Rodevåg. Han får klassas in i samma grupp som Näfver, Frempong och Haginge, dvs lovande men inte framme. Övriga anfallare är jag inte imponerad av. Halilovic gjorde en Mumba i ÖSK, dvs en handfull bra matcher för att sen blekna bort. Nedim har mycket att bevisa, speciellt när det gäller att inte springa offside eller tappa bollen i offensiven. Här vill jag ha in 2 nya spelare.

Om jag nu har räknat rätt så får jag det till att jag vill ha 9(!) spelare varav två förhoppningsvis har anlänt.

Nu måste värvningar trilla in. Noterbart ovan var möjligtvis att jag har räknat in Anttonen och räknat bort Abgar. Får hoppas att jag har fel där.

Som det ser ut nu måste vi nog gå tillbaka till tråkfotboll för att få ett hyfsat år. 5-4-1 med vassa fast situationer.

PS: Blir det namnbyte på Kubanerna till Kameruanerna? ;-)
Örebro Grixx
2007-12-12 18:52
Visst släppte vi in mål och visst verkade inte backlinjen samspelt. Anttonens missar och Wikström som felade i placering och inte minst var lite för tung och långsam. Alltså nya spelare som inte fungerade.

Men samtidigt så hade vi ett anfall som var ännu sämre vilket gav motståndet vind i seglen då de vågade chansa mer och gå upp i anfall.

Skulle man sedan lägga till alla sk drömmål som drabbade oss, chanser som inte finns med på kartan men som resulterade i kanonmål...åt fel håll, så känns det inte så jäkla dramatiskt hemskt i backlinjen.

Har vi bra farliga anfall så är säkert förvaret minst 20-30% bättre, och det med samma manskap.

Några värvningar till blir det både för anfallet och backlinjen, så.....jag avvaktar och simmar ÄN så länge lugnt vidare.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-12 18:36
Finns det någon position ÖSK inte behöver bli bättre? :-)
Annons: