/fotboll/osk/forum/7440.aspx/fotboll/osk/forum/7440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AllsvenskanÖSK
2007-12-18 17:12
YEs skönt med Anttonen!
Örebro kocken..
2007-12-18 17:12
Fan vad glad jag blir!
Grattis Ösk.
AIK Saywee
2007-12-18 17:10
Mittåt//
Det kan löna sig att tjata ;-)

Den svartvita kossan har vänt, trevligt!
Säkert har någon/några varit inne på detta forum och sett så många besvikna ...?

... och på lördag är det midvintersolståndet :-)))

FORZA ANTTONEN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 17:10
Mittåt//

Det kan mycket väl vara så att tjatet gett resultat, detta ihop med att de stora pojkarna slagit näven i bordet.

Skönt att detta löstes, vilka vi ju ändå var några som hoppades på igår.

Skall vi köra igång med Riddez nu?
Örebro E.Shams
2007-12-18 17:09

Angående Anttonen.
Återigen visar det sig att det flesta vet mindre än vad de verkar tro.
Örebro Rasberg
2007-12-18 17:07
Styrelsen gjorde det alltså förmodligen mycket smart och sparade in lite pengar varje månad som kan läggas på någon annan. Sluttjatat på styrelsen. :)
Örebro Mittåt
2007-12-18 17:02
Nu kan ni sluta tjata om Patrik
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 16:53
De bygger ju en ny mässhall vid conventum! Ska de då ha kvar den gammla mässan ute vid aspholmen?Om inte så kan man ju bygga en inomhushall där?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 16:50
Saywee//

Ja, organisationen är oerhört rörig. Det är tur att Björn Åqvist är med ideellt. Han har ju sålt sitt företag med bra vinst och "leker" lite med fastigheter numera.

Det verkar som om de stora pojkarna från spelarinvest får gå in och ordna upp saker emellanåt, tyvärr har de ju ont om tid och befinner sig ofta utomlands.
Örebro crille.
2007-12-18 16:45
Skulle örebro bygga inne hall kommer det säkert någon från degen o eldar upp den i avund!!!
AIK Saywee
2007-12-18 16:41
Ibland undrar jag hur "ÖSK´s organisation" ser ut och hur många förstekockar det finns, vet alla vad de har för roll egentligen?

Jag menar ordförande, VD, sportchef, en ordförande till, spelarinvest, sedan har vi ett gäng tränare och lite styrelsemedlemmar, några jobbar på kansliet och några är scouter, finns säkert fler?

Jag är inte väl insatt i vem som ansvarar för vad och vem som gör vad. Vissa kan jag väl ana mig till men andra har jag lite svårare att förstå. Får en känsla helt enkelt att det verkar något rörigt i stället för klart och tydligt.

Är det någon som har en "organisationsplan"?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-18 16:41
Skulle inte må sämre av lite fotbollshallar också.
Örebro crille.
2007-12-18 16:30
Hörde på radio igår att Västerås har mer än 10 st konstgräsplaner o Örebro har 2!!!! Komigen nu se till att Örebro fotboll får bättre förutsättningar.. Har vi ett lag i AS så bör ju förutsättningarna vara bättre!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 16:27
Rasberg//

Då har vi olika uppfattning helt enkelt. Dessutom är jag direkt misstänksam när någon som kommer från bankvärlden jobbar för ÖSK numera.
Örebro Vegurra
2007-12-18 16:24
D. MC Grain påstår att ingen vet vad som är sagt i förhandlingarna med Anttonen eller vad han begärt.
Jaså, hur kan du påstå det, det har du rimligen ingen aning om.
Vilka förhandlingar förresten, man kom ju aldrig till några förhandlingar.
Om du påstår något bör du ha teckning för det och det har du inte, det vet jag.
AIK Saywee
2007-12-18 16:19
Apropå vad man tjänar ...
... hörde på Radio Örebro förra veckan att

Om man tjänar 13.800:- eller mer (brutto) i månaden så tillhör man 10% av de rikaste på vår jord.

Om man tjänar 25.000:- eller mer /brutto) i månaden så tillhör man 10% av de rikaste på vår jord.

Det är en fantastisk planet vi bor på!
Örebro Rasberg
2007-12-18 16:02
ÖSK-Karl//
Tycker inte vi kunde fått en bättre vd. Han är kunnig och får saker gjort. Dessutom himla trevlig.

D. McGrain//
mycket vettigt inlägg! Håller med.

crille.//
Ja, snart kommer han ju och då får man vara beredd. Hoppas verkligen din "profetia" om 5-6 vinster i rad stämmer. :) annars får du uppbackning på det ;)
Örebro crille.
2007-12-18 15:54
Grabbar o tjejer,, snart vänder det. Vi går emot ljusare tider o innan man vet så har tomten varit här med några stora paket o till sommaren när Ösk har 5-6 vinster i rad så har vi glömt denna kalla månad.. Håll ut!!
Örebro D. McGrain
2007-12-18 15:49
Det är fortfarande så att ingen vet vad som är sagt i förhandlingarna med Anttonen eller vad han begärt. Sen är det faktum att om han vore den stabile storstjärna som många hävdar kan man undra varför han endast fått erbjudande från norska div 1....men kanske Djurgården, MFF m. fl. har missat han? Och hade Axén sagt till styrelsen att Anttonen måste vara kvar till (i princip) varje pris så hade han fått ett till förslag. Alltså är han inte SÅ viktig för nya tränarna - ska man då signa på han till varje pris eller ska man låta tränarna & styrelsen avgöra det?

Aspen & Vegurra: visst är jag medelmåttig på att skriva inlägg - men jag är inte/påstår inte att jag är journalist och vill ha betalt därefter. Om Patrik var så fantastisk så varför är han inte mer attraktiv för andra klubbar?
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 15:33
Kanske Ali Gerba kan vara något för svartvitt?

"Den misslyckade anfallsvärvningen från GIF Sundsvall, som varit utlånad både till Norge och Danmark, blir inte kvar i Blåvitt. Trots att han kostade en riktigt bra slant (enligt uppgift 3,5 miljoner), och att han har ett år kvar på sitt kontrakt, väljer IFK nu att släppa Ali gratis.
- Vi är överens om att gå skilda vägar. Man kan likna det vid ett fribrev, säger Håkan Mild till GT."
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 15:31
Sigges högra sax//

Tur är väl det ;)
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 15:15
Bastard on Parade,
Spännande, ser fram emot det.

ÖSK-Karl,
Han syns sällan till i alla fall. ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 14:43
Sigges högra sax//

Ja just det, Jan Karlsson. Jag upplever honom oerhört arrogant. Om det smittar av sig på hela organisationen är det olyckligt.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:42
BoP// Tjusigt initiativ! =)
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 14:40
Jag tror inte att sista bollen är sparkad i fallet Anttonen. ÖSK-ledningen inser väl att de är lite hotade...för visst är Anttonens drömyrke att sitta med i ÖSK-styrelsen? :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-12-18 14:39
ÖSK-Karl, Sigges högra sax//

Jag har planerat in ett möte med vår kära VD, exakt datum är inte bestämt då vi båda är rätt upptagna + jag bor inte i Örebro längre. Tanken är i alla fall att vi ska försöka hinna med det någon gång i januari.

Har pratat lite med Avenbrand*2 och tanken är att ni ska kunna maila in frågor, precis som inför intervjun med Mr Boström.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:30
Stämmer det som står så håller jag ju såklart med dig.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:28
stavfel stavfel och åter stavfel, sorry.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:26
Jan Karlsson, jo det kan du ha rätt i, han ger ett väldigt intryck av "icke-fotbollsledare" och företagsledare. Hmm vilket han ju i och för sig är iom bolagiseringen som det generellt råder delade meningar om.
Men men, gått till media eller inte. Jag har svårt o se att det ligger nån sanning i att ÖSK skulle vägra en sit down med Anttonen och hans aget/ekonomiska rådgivare eller vad han nu för sig med i sina förhandlingar om dom inte fått bilden att han själv är helt ovillig att förhandla inom gränserna för vad som enligt dom kan tyckas va rimligt. Mediagnäll kan ju iofs vara ett verktyg i en sån situation för Patrik att bilda opinion bland fansen och så vidare men jag tycker inte det är rättvist av nån att komma med mer specificerade åsikter än att de e jävligt synd att det inte verkar lösa sig, eftersom ingen vet nått om summorna.

Jag förstår din kritik i sak, förstår att du inte kritiserar just att Anttonen inte blir kvar utan mer hur saken sköts men jag är inte säker på att det stämmer bara. Litar absolut inte på NA eller uppgifter lämnade av en spelare i "kontraktstvist" eller vad man ska kalla det men inte heller en klubb i samma situation, tycker vi för avvakta om ingen känner Patrik personligen och därför vet om hans uppgifter är riktiga.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 14:18
ÖSK-Karl,
Du menar Janne Karlsson, eller?

Det är mycket som man inte vet (som man gärna skulle vilja veta) om personerna på kansliet.
Annons: