/fotboll/osk/forum/7438.aspx/fotboll/osk/forum/7438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-12-17 10:50
Är det någon som blir förvånad av att läsa att vem som är agent?
Jobbar bara ÖSK mot en agent, finns kanske en anledning att bli lite Mörkrädd.
Örebro bison
2007-12-17 10:48
Om man ska göra "jätten" rättvisa så bör man ju faktiskt se till antalet matcher per säsong. 11 mål & 5 assist på 42 matcher (37 från start) låter ju något bättre än om det hade varit 3 säsonger i allsvenskan (78 matcher)
Örebro loopy
2007-12-17 10:40
Ämne: Deemus// Satt o tänk....
Läste bara rubriken på na.se innan jag drog till jobbet och har fantiserat under förmiddagen om en jätte som skulle få Jan Koller att se ut som en pygme. Dena kille skulle möjligen kunna anses gigantisk om han lirade i japanska damligan.
Örebro crille.
2007-12-17 10:12
Deemus// Satt o tänkte på samma tanke..Är ju inte stor( eller som det står gigantisk )
Örebro Deemus
2007-12-17 09:57
Sen när räknas man som gigantisk när man är 186 cm lång och väger 81 kg?
Örebro Yeah
2007-12-17 09:20
Sherron Manswell: Som enligt NA ska vara aktuell för ÖSK. Lite enkel googling visar att han är en ledargestalt som kunde producera mål 2005 (10st). 2006 med en match mer spelad gjorde samme man 1mål. För att vara targetplayer har han inte lyckas producera så värst mycket assist. 5st på 3 år! Tycker resultaten ser mediokra ut, men han har ofta tagit sig an lagledarrollen och röstats fram som mest värdefulla spelaren i laget av sina lagkamrater. Men visst, att ta en titt på han lär ju aldrig skada även om det framgår av flertalet artiklar att han inte är snabb nån stanns. Det framgår även att han nu slutat college och väntar på att någon europeisk klubb ska kontakta honom.
" would love to play professionally, especially in Europe. I would start off anywhere in Europe - maybe Belgium, Switzerland. Just get me out there, open a door for me and I'll be good. Just open one door."
Örebro Bastard on Parade
2007-12-17 08:53
100år//

Vad menar de med internationell toppkarriär? Det kan vara allt från att vara en av världens bästa spelare, i klass med Ibrahimovic, till att vara en bra spelare i Allsvenskan.

Du får gärna rada upp de targetspelare som är snabba! En targetspelare, i mitt tycke, behöver inte vara särskilt snabb om han besitter de övriga egenskaperna för att bli en bra targetspelare.
Örebro 100år
2007-12-17 08:40
Men rapporter från USA talar om att han är för långsam för en internationell toppkarriär.

Låter som en kanonvärvning!
Örebro crille.
2007-12-17 07:43
Ja då får man med spänd förväntan se om Riddez bestämmer sej idag eller...
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 19:51
Ämne: Undrar om det blir n....
... blir aldrig mätt.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-16 19:36
Undrar om det blir någon eller några julklappar till oss fans? skulle gärna se något nyförvärv innan jul!
Den som väntar på något gott! :)
Örebro KjellS
2007-12-16 19:11
Ett år i allsvenskan har gjort alla gott. Får vi behålla alla (Joel, Abgar, m.m,) så ser det rätt bra ut. 2 värv bara. Afrikanerna kan ju vara 1 upp & ett i minne.
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 18:51
Ämne: Arnor da legend// ....
Klart eller inte, fokus bör iaf. ligga på att förstärka andra lagdelar. skulle mot förmodan Barsom stanna skulle jag vilja ha honom i Zidane-rollen bakom en ensam anfallare, med två destruktiva centrala mittfältare bakom där Nordback är den ena och en stark bollvinnande miltrappare hämtas in att komplettera honom. dessa båda ska vinna mittfältet. Då får Barsom och yttrarna som uppgift att leverera bollar framåt.

Med detta spelsystem behövs en ny högerback och defensiv innermitt till laget. Detta spelsystem är möjligen inte jätteunderhållande men inför nästa säsong känns det inte troligt att vi ska försöka föra matcherna om vi vill hamna på övre halvan. vissa spelare har dock bra offensiva kvalitéer och dessa ska utnyttjas.
Örebro KjellS
2007-12-16 18:31
Arnor da legend// Känns som vi har klart framåt!
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 18:25
Ja exakt Jon har viss potential, personligen känner jag dock att vi har intressanta alternativ på anfallsidan. Nedim hade jag på känn redan innan förra säsongen att han skulle få svårt att hämta sig efter sin första svenska försäsongsträning, så Nedim blir intressant att se om han kan nå fornstora höjder (tror det) Rodevåg tror jag också kan prestera mycket bättre än vad han visat hittills. lägg därtill Nordin som jag och många andra tror får större (själv)förtroende av Axéns närvaro. Jag tror således inte att Jon hade fått så mycket möjlighet att spela sig in i startelvan i ÖSK.
Örebro KjellS
2007-12-16 18:14
Arnor da legend// Såg att det fanns potietial i honom. Men det visar väl sig senare. Vi behöver väl några nyförvärv? Jag har en jobbarkompis som håller på bajen, han saknar ännu mer förvärv än vi. Vi är före bajen i tabellen.
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 17:50
Jon, eller John som du kallar honom har under vissa perioder presterat fullt godkänt. Vad jag menar är snarare att tyvärr inte haft möjlighet att ta nästa steg i karriären p.g.a. alla skador, inte att han på något sätt skulle vara en spelare som saknar kvalitet. Jag kan känna att Jon var en duktig spelare i boxen med målnäsa som starkaste vapen. När Jon kom fram var han ganska lik Mattias Jonsson i spelstil, duktig bollhämtare och bollhållare. men detta är ju bara mina egna personliga åsikter givetvis.
Örebro KjellS
2007-12-16 17:35
Arnor da legend// Tyckte alltid John visade kvalite.Stark , tuff, vad mer kan man begära?.
Örebro Rallyfinnen
2007-12-16 17:28
Jon hittade väl aldrig formen i sitt kök...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-16 17:20
Snyggt mål av Gerzic;)
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 17:06
Ämne: Känns som Jon skulle....
Ja den uppfattningen fick man faktiskt tyvärr. Konstigt för när han kom fram som junior var han allt annat än just slö och trög, han spåddes ju en lysande framtid och fick pris som Sveriges bästa anfallare bland 82:orna vid Halmstad-lägret. Den faktiska förklaringen kring hans utveckling är antagligen just skadorna, de hindrade honom att ta steget från talang till den klassanfallare många trodde att han skulle bli.
2007-12-16 17:02
Ämne: Dr. Guterstam?....
Hoppas Ösk visar sitt intresse för honom iallafall,skadar inte att visa för honom att vi är ett alternativ.
Örebro KjellS
2007-12-16 16:58
Känns som Jon skulle bli vårat centertank. Men var han för,slög trög?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-16 16:52
Dr. Guterstam?
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 16:43
Ämne: Tro mig,Jon kommer ö....
Jag ställer mig lite tveksam till vilken klass vårat försvar håller i dagsläget, om Joel försvinner försvinner känns det tyvärr inte som jag ens är tveksam. Prio ett idag är en duktig högerback, detta kan lösas med att spela Haginge där, då behövs en ny mittback, och ett intressant alt tycker jag är Alejandro Lago som kanske vill tillbaka till Sverige och få speltid. Lago får inte förnyat förtroende hos Rosenborg vad det verkar och ser sig om efter ny arbetsgivare. Kan ÖSK ordna pengar till lön så är det kanske ett intressant alternativ.
AIK Saywee
2007-12-16 16:32
Liberate//
OBS, Liberate ;-)

Jag får oxå en sådan konstig känsla, vet inte varför?
2007-12-16 16:26
Tro mig,Jon kommer ösa in mål för Lsk.
Örebro jappel
2007-12-16 16:24
Jon Lundblad har haft skadeproblem.
När han kom tillbaka till ÖSK för att försöka få en nystart lyckades han inte ta någon ordinarie plats. (låg troligtvis för långt efter med träningen.) kan säkerligen komma att lyckas i år. (tråkigt nog för Jon fick han inte nytt kontraktsförslag från ÖSK. Men han får i alla fall vara kvar i allsvenskan, och i ljungskile kan han mycket väl bli lite av en nyckelspelare)
Örebro Arnor da legend
2007-12-16 16:24
Ämne: Vad hände med John L....
Jon Lundblad har haft väldig otur med diverse skador genom åren. Tror att om han kan få gå skadefri någon säsong och få speltid i gamla Panos så kan han bli att räkna med, möjlighet till spel är antagligen mycket bättre där än i ÖSK så för utvecklingens skull har han nog gjort ett bra val inför nästa säsong.
Örebro KjellS
2007-12-16 16:13
Vad hände med John L? Såg han på Grimsta 06, var kanonbra. Åkte till Frankrike, nu i Ljungskile ,varför?
Annons: