/fotboll/osk/forum/7431.aspx/fotboll/osk/forum/7431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-17 20:52
Hur blir det med Västra stå nästa år?var gör vi av bortasupportrarna?ska dom inta Västra stå medans vi hamnar på sittplats??
Örebro rirobban
2007-12-17 20:50
Ämne: rirobban// Se det po....Självklart:)
Men samtidigt uppstår ett annat problem och det är här som jag ser likheten mellan ÖSK och Helsingborg. Det tar tid att spela in nya spelare och att få dem samspelta. Stommen hade varit bra att behålla istället för att börja om på nytt. Anttonen, Riddez och Barsom ser ut att lämna klubben. Det är ingen lätt trio att ersätta.
IFK Norrköping kabooze
2007-12-17 20:49
Att sparka en trotjänare som är i sina bästa år är bland det dummaste man kan göra, IFK gjorde det 2005 när Blomberg inte fick tvåårskontrakt..sen när han kom tillbaka gick vi upp i allsvenskan direkt.. Det handlar om hjärta och kontinuitet.
Örebro Mittåt
100 år// Det var inte spelarlönerna, utan spelarnas deklarerade inkomster. Denna kan vara högre än spelarlönen (på grund av sidoinkomster). Men den reella spelarlönen kan också vara högre än den deklarerade inkomsten (på grund av till exempel ett pensionsupplägg). Den typen av uppgifter bör alltså tas med en rejäl nypa salt.
Örebro ÖSK KRILLE
Två klass spelare skulle ju vara Ivan Kaviedes (Anfallare) och Ruben Dario Bustos (Högerback). men det blir nog för dyrt! men skulle ösk fixa sådana spelare till Allsvenskan 2008 så kommer vi komma på övre halvan! Plus en målvakt av hög klass behövs också!
Örebro K.Carlos
2007-12-17 20:48
Har haft ganska högt förtroende för styrelsen, fram tills nu... Hur kan man släppa Anttonen för att han vill ha en lönhöjning på 10000-20000? Den ökningen + mycket mer lär det ju kosta att bara ta hit en spelare av samma kaliber. Jag tänker inte hänga dom än, men nu ska (måste) styrelsen gå ut och berätta att det är spelare på ingång till de positioner som vi tappat, sånt kan dom ju inte tjäna något på att hålla hemligt? Eller är det helt enkelt så att det inte finns något på gång? Värre 100års jubileum kan man ju leta efter...
Örebro rirobban
2007-12-17 20:47
Ämne: Mattias69// Så länge....
Men samtidigt så är frågan om man ska jämföra sig med de sämsta? Vi borde ha högre ambitioner, men styrelsen gör att man inte ser några högre ambitioner för klubben.
Örebro Mittåt
2007-12-17 20:46
rirobban// Se det positiva i att Trelleborg och Ljungskile inte tappar några spelare. Deras trupp är redan mer eller mindre full och de kan inte förstärka. ÖSK däremot får fantastiskt fina möjligheter att värva in nya, friska och fotbollsmässigt begåvade spelare.

Ibland kan det faktiskt vara ett stort problem att ha en spelare i truppen som inte presterar, men som ändå tar plats och löneutrymme i anspråk.

Typ Fredrik Janson och Magnus Samuelsson i år. Inget ont om dessa spelare, som både bidragit till ÖSK på ett positivt sätt under de senaste åren, men i år hade deras platser i truppen kunnat utnyttjats på ett bättre sätt om de inte varit där.
Örebro 100år
2007-12-17 20:45
Aftonbladet listade ju alla spelarlöner nyligen... ingen som har kvar länken/pdf-filen ?
Där hittar vi alla svaren
Örebro Mattias69
2007-12-17 20:45
Mittåt// Jons problem är ju att han är skadebenägen och den förmågan blir man inte av med bara för byter klubb - tyvärr.
2007-12-17 20:44
Jag hoppas att Jidsjö ska få speltid,verkar intressant.
2007-12-17 20:44
vad hade Larsen?40 000?
2007-12-17 20:43
Ämne: Ämne: Frågan ....
Tveksamt om Anttonen skulle gå från 30 000 till över 100 000 i mån,speciellt efter en säsonh som denna,skulle han gjort 10 mål mer så kanske mer i lön men aldrig över 50-60 000 i mån.
Örebro Mattias69
2007-12-17 20:42
Där gick vi om Real Madrid! ;)
Örebro Mittåt
2007-12-17 20:42
Mattias69// Så länge som Ljungskile värvar spelare som ÖSK ratat, så känns det helt ok.

Efter ha sagt det, så vill jag givetvis säga att jag hoppas att det går riktigt bra för Jon, nästa år. Han var inte speciellt bra i höstas, men han fick (precis som Dedaj) aldrig riktigt chansen att spela in sig på sin plats. Det är problemet med att komma från ingenstans och producera på en gång.

På det sättet var Abgars come-back något av undrens under. Han presterade verkligen trots att han hade alla formmässiga odds emot sig.
Örebro rirobban
2007-12-17 20:41
Ämne: På något lustigt sät....
Varken Ljungskile eller Trelleborg tappar spelare efter spelare. Jag tror att vi endast har Ljungskile bakom oss om allsvenskan skulle spelas idag...
Örebro Mattias69
2007-12-17 20:40
Chipset// Spelarna i Ljungskile som har allsvensk rutin borde väl vara lätträknade.
Örebro Robben 82
2007-12-17 20:40
Mittåt/ Visst men tiden går och om Barsom väljer Norge(Villket jag tror han gör)så kommer det att bli panik och med det några riktiga skit värvningar...Villket är bäst?
Örebro Chipset
2007-12-17 20:39
Ämne: På något lustigt sät....
Ljunskile är nog fortfarande bakom oss. Kanske också Sundsvall. Fast vi är å andra sidan på väg att tappa tre nyckelspelare så vi har inget stort försprång.
Örebro rirobban
2007-12-17 20:39
Ämne: Frågan är fortfarand....
Nu ville ju inte ens styrelsen disuktera vidare med Anttonen. Jag tror knappast att han hade så orimliga krav. Tänk att han var en av de som gick ned i lön när vi flyttades ned och har varit kvar i lklubben trots sin usla lön. Mellan 70 000-85 000 kr borde vara en rimlig lön till en spelare av hans kaliber. Nu vet jag inte vad han begärt (kanske över 100 000) och det är kanske lite mycket då... men men...
Örebro Mattias69
2007-12-17 20:36
På något lustigt sätt känns det som om silly season-07 bara kan sluta på två sätt. Antingen chockar styrelsen oss fans med att leverera ett antal nyförvärv i klass med Kamerun-spelarna och Barsom eller så blir vi grymt besvikna.

Fast jag måste säga att jag har inte hört att exempelvis Ljungskile och Trelleborg har gjort några värvningar värda namnet så man kanske ska ta det lite lugnt med uttalanden som att vi ligger sist i allsvenskan nu.
Örebro rirobban
2007-12-17 20:35
Barcelona oc hReal Madrid tar vi. Men Arsenal blir tuffare:) Men vi är med där uppe... synd att vi inte är det rent sportsligt också:( Om vi ens kunde vara med i allsvenskan. Kom igen nu styrelsen, tre nyförvärvsklappar vill vi se under granen. Högerback, central mittfältare och anfallare står högst upp på önskelistan. Men det krävs mer...
2007-12-17 20:35
Snackade med ägaren till O,leary´s idag,han vill verkligen ha tillbaka Kubanerna,jag sa som det var att det är inget stamhak,MAH är verkligen vårt andra hem,det måste till något aldelles xtra för att få dit oss igen,vilket innebär en massa onödigt jobb från han sida;)
Örebro Mittåt
2007-12-17 20:34
Liberate// Det går nog att hitta en plats i fotbollsutskottet för Nordahl om han skulle känna för det.
Örebro bison
2007-12-17 20:33
Frågan är fortfarande (enligt mitt sätt att se på saken) hur mycket Antonnen krävde.
Lätt att kritisera styrelsen för att man släpper e sån trotjänare, men alla korten är ju inte på bordet.
Hans krav kanske var orimliga.
Örebro Chipset
2007-12-17 20:32
Ämne: Chipset// Det är en ....
Det där säger väl allt. Ger också dig, Rallyfinnen, en bra sammanfattning om Jaimes lilla verksamhet. Han bör kanske lägga agentverksamheten åt sidan och fortsätta tolka. För i det avseendet verkar han göra ett bra jobb. Har hört att han gör det mycket ideelt dessutom.
2007-12-17 20:32
Undrar hur Ösk tänker när dom släpper den med störst Öskhjärta.
Örebro Mittåt
2007-12-17 20:31
Där passerade vi Liverpool också. Trots att de just fått bakläxa på sin nya stadion. Pengarna räckte inte. Tillbaka till Plan A.
Örebro bison
2007-12-17 20:30
Måste säga att Mittåts förslag Nattsvart passar väldigt bra en dag som denna då klagomålen varit många och högljudda.

För övrigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart och det ÄR ett semikrav

Edit: Oseriös formulering
Örebro Mittåt
2007-12-17 20:28
Chipset// Det är en busschaufför med agentambitioner. Han har busskort men ingen agentlicens, vilket begränsar hans aktionsradie. Fungerar mest som tolk.
Annons: