/fotboll/osk/forum/7429.aspx/fotboll/osk/forum/7429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 00:06
0REBR0,
Ja, så kan man också uttrycka det. ;-)

Hur skulle det se ut om ÖSK gör en kovändning nu? Kanske inte bra alls, eller?
Örebro 0REBR0
2007-12-17 23:42
skiiiiiiiiiiiiiit!
Örebro Bastard on Parade
2007-12-17 23:36
Anttonen har något som spelare utifrån saknar - ÖSK i hjärtat. Det spelar ingen roll hur mycket man betalar spelare från Kamerun eller något annat land för den delen, de ser ÖSK som ett stopp på vägen för att komma till en större liga och få bättre betalt.

Anttonen har haft chansen att sticka flera gånger men har alltid stannat i ÖSK, även om det varit nära en flytt någon gång. Enligt rykten från flera källor är Anttonen långt ifrån den spelare med högst lön i ÖSK fastän han hört till de bättre spelare flera säsonger i rad.

När ett antal spelare hängde med huvudena under flertalet matcher under årets version av allsvenskan, bet Anttonen i det sura äpplet och jagade ikapp motståndare och kapade dem på ren vilja. Han agerade över hela planen under vissa matcher (Helsingborg hemma, någon?), kämpade, assisterade och gjorde mål. Hans höstsäsong var excellent, inte många fel från hans fötter.

Många tycker att en utrensning av spelare är bra till nästa säsong. Jag håller med, till viss del. Vi har för många "medelmåttor" som inte bidrar med spetskunskaper, istället blir vi av med klasspelare (Anttonen, Riddez och Barsom?) och fyller på med spelare utifrån.

Bassombeng och hans landslagskamrat är säkerligen oerhört duktiga spelare men det tar tid att spela in nyförvärv. Nästa säsong har vi inte många med hjärta för klubben när exempelvis Larsen lagt skorna på hyllan, Frippe spelar vidare någonannanstans och Super-Jon hör till våra seriekonkurrenter.

Redan under den här säsongen har det saknats ledargestalter och spelare som tar det där extra ansvaret, spelare som Barsom.

Jag tror fortfarande att Sjögren och Co kommer se till så att vi har en slagkraftig trupp när Allsvenskan drar igång men det krävs så mycket mer för framgång på planen. Hoppas Sixten kan locka fram sisun i Nordback och övriga spelare.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-17 23:36
Anttonen, Riddez och Barsom kanske lämnar...

Men lugn, vi kanske får Olle Nordin som ny sportchef och sedan kan vi väl värva Göran Marklund?

*Det sista läses med ironi*
Örebro 0REBR0
2007-12-17 23:32
hur fan kan dom släppa anttonen det va kanske det dummaste jag har sett!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-17 23:25
SERSANT//

Ingen av dagens trupp har varit megastjärna under de 26 omgångar jag sett. Det vittnar även tabelläget om.

Vi vet inte om en spelare är hyfsat bra på plan, men som ger dåliga vibbar i övrigt till andra spelare/tränare/ledning. Kanske rentutav omger sig med en dålig atmosfär, eller har naturlig talang, men inte kämpar på träningarna och sänker istället nivån totalt sett även för de andra.

Vi vet inte något av ovan, men fortfarande så tycker jag att det vore intressant att veta på vilka grunder man gjort bedömningen, samt om det är starkare kort på inmarch.

Örebro S E
2007-12-17 23:23
Avvaktar lite med kritiken. Något behöver göras med ÖSK, det var inte många passningar/inlägg som slogs rätt förra säsongen. Den mentala inställningen och spelet på bortaplan var under all kritik. Det har varit så några år nu och vi har i stort sett haft samma trupp. Nytt blod behövs om ÖSK ska bryta det mönstret.

Anttonen i ett 4-3-3 system? Nja, var ska han spela? Grovjobbande/smörpassande mittfältare, eller ska han slita med motståndarnas backar? Nja. Nu är det ju inte säkert att vi ska spela 4-3-3, så vem vet.

Tyvärr så har Anttonen tappat sen han gjorde en kort sejour i landslaget, han kom dit pga att han vågade utmana och gå runt. Det har han inte gjort på några år. Han behöver nåt nytt, så han kan hitta sitt landslagsspel igen.

Truppen ser oroväckande tunn ut. Men det är resultatet som räknas så jag väntar tills efter säsongen innan jag ger ledningen skit för den här silly season.

Även jag önskar några fina ÖSK klappar och jag hoppas att ledningen har några ess i rockärmen.
Örebro Sersant
2007-12-17 23:15
Ämne: Som normalsupporter ....Det är dem 26 gånger som vi ser dem som räknas!
Örebro Einar B
2007-12-17 23:13
Varför kunde man inte ha fått läsa detta istället när man loggade in på Svenska Fans:
Johan Pettersson och Nedim Halilovic klara för Oddevold. 12-års kontrakt!
Sov gott vänner. Vi kommer stå rustade när AS drar igång!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-17 23:04
Som normalsupporter så ser man i bästa fall 13 hemmamatcher och några borta. De som ser spelarna ett par timmar varje dag upptäcker andra egenskaper...

Örebro go_osk
2007-12-17 23:02
Nu måste även jag ta bladet från mun och ge kritik till ÖSK:s ledning. Vi är på god väg att tappa våra två bästa spelare, och den ene är man inte ens villiga att föra förhandlingar med. Patrik Anttonnen hade den gångna säsongen en lön som låg under 30 k i månaden vilket i sig är helt horribelt. Men styrelsen verkar leva i sin drömvärld och tro att man kan fortsätta komma undan och erbjuda skambud. Patrik Anttonnen är enligt mitt tycke så mycket mer än en spelare, han är en del av det man förknippar med Örebro SK.
Örebro Grixx
2007-12-17 23:02
Skulle vilja höra varför Anttonen inte ens är värd att mötas i en kontraktsdiskussion.

HÄPNADSVÄCKANDE!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-17 23:01
EINAR B//

Låter som om du har rätt. Är man inte förhandlingsvillig så är det tecken på att klubben har ett starkare kort på inmarch.

Man är inte tvungen att förhanda om man har riktiga ess i ärmen. Det måste alla förstå. Bluffar man däremot, för att hålla kostnaden nere så är man ute på hal is med tanke på den tunna truppen än så länge.
Stroom
2007-12-17 22:56
Hoppas att vi är en av de allsvenska klubbarna. Lindström imponerade på mig när han spelade i allsvenskan de tidigare åren och han är högerytter.

Men tveksamt om han vill komma hit.
Örebro Gummianka
2007-12-17 22:56
Aldrig en lugn stund. Inte förrän ÖSK i elfte timmen fixar tränare så lämnar kanske både Riddez och Anttonen. Skitsamma om man får pröjs för Riddez eller Anttonen tränar bakfull - det är knappast dom nyheterna man hade hoppats på för en månad sen. Deppläpp.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:53
Grixx//

Exakt så är det beskrivet. Dessutom är ju det normala att man sitter ned och kommer överens, alternativt kommer man inte överens.

Einar B/
Mycket möjligt, men det är fler matcher 2008 så den nya kanten lär innehålla en hel del.
Örebro Einar B
2007-12-17 22:48
Om ÖSK inte är villig att sätta sig ner och diskutera Anttonens lön, samtidigt som Samuelsson lämnar, tyder det väl på att det kommer köpas in en hel högerkant inom snar framtid....?
Örebro Grixx
2007-12-17 22:46
Stämmer det att Anttonen ombads att komma med ett motbud och när Anttonen kom med det så sa man nej och att det förra budet gällde.

Det låter inte klokt då skulle man istället kommit med ett motbud mot Antonens "höga".

.....nä misstror styret nu.

Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:44
jappel//

Vi får hoppas att herrar Åqvist, Folke och i viss mån Tage Liljesson kan reda ut soppan. En kan det tydligen inte, annars får han inte för vår arroganta VD som jag alltid glömmer namnet på.
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:43
Fotbollsgud// Helt rätt.
Örebro Aspen
2007-12-17 22:41
Dessa killar behöver Din hjälp.

Målvakter:
Peter Westman, Richard Richardsson
Försvarare:
Magnus Wikström, Glenn Holgersson, Patrik Haginge, Bertin Samuel Ze Ndille
Mittfältare:
Johan Pettersson, Fredrik Nordback, Robert Walker, Sebastian Henriksson, James Frempong,
Kristoffer Näfver, Eric Magloire Bassombeng
Anfallare:
Stefan Rodevåg, Nordin Gerzic, Nedim Halilovic, Michael Jidsjö
Örebro jappel
2007-12-17 22:40
ÖSK-Karl//
Hoppas att du har rätt!
Vi får se om Anttonen springer ut på BA den 30/3 med en vacker vitsvart dress på sig :-) Flytten lät bara så definitiv i artikeln.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-17 22:39
Mittåt//

Fick reda på nyheten sent och har läst igenom inläggen nyligen. Svårt att uttala sig när man inte sitter på sanningen om siffror och orsak.

Kan ju finnas andra anledningar än ekonomi som gör att man inte vill förlänga. Kanske faktorer runtomkring fotbollen såsom professionalitet i träningar, mentalitet, inställning eller gamla dialoger.

Kan också vara nyförvärv på gång på mittfältet som är en ren förstärkning.

Dumt att bara kasta galla över ledning eller Anttonen när vi inte sitter på fakta. Å andra sidan lär vi aldrig få reda på sanningen heller. Ingen är ju neutral av parterna direkt.
Örebro jappel
2007-12-17 22:38
Klart att man måste förhandla med Riddez.
Speciellt om han nu väljer att stanna.
Då måsta vi få honom att signa på för ytterligare tre år. Och detta redan innan säsongen drar igång. Han kommer helt klart ha mångas ögon på sig i år. (med tanke på att han enligt många tyckare var bland Allsvenskans bästa backar 07...)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:36
jappel//

Jag vägrar att se Anttonen förlorad än så länge.

Dessutom kan han ju inte som någon påstod, vara dåligt tränad. Han har ju i princip spelat alla AS-matcher ock sprungit som få.
Örebro Aspen
Jag står inte ut - går och lägger mej
Örebro Aspen
Jag står inte ut - går och lägger mej
Örebro Aspen
2007-12-17 22:34
Mittåt//Men han har ett helt år kvar. Dessutom sökte Riddez inte aktivt någon annan klubb. Med tanke på Sjögrens övriga record tror jag man inte har förhandlat. Kan det vara så att man inte ville behålla Riddez.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-17 22:33
ASPEN//

Lägg därtill Tage Liljesson som hämtade Barsom.
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:31
Fotbollsgud// Nej, det är det nog ingen som vet. Här handlar det bara om gissningar.
Annons: