/fotboll/osk/forum/7427.aspx/fotboll/osk/forum/7427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:42
BoP// Tjusigt initiativ! =)
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 14:40
Jag tror inte att sista bollen är sparkad i fallet Anttonen. ÖSK-ledningen inser väl att de är lite hotade...för visst är Anttonens drömyrke att sitta med i ÖSK-styrelsen? :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-12-18 14:39
ÖSK-Karl, Sigges högra sax//

Jag har planerat in ett möte med vår kära VD, exakt datum är inte bestämt då vi båda är rätt upptagna + jag bor inte i Örebro längre. Tanken är i alla fall att vi ska försöka hinna med det någon gång i januari.

Har pratat lite med Avenbrand*2 och tanken är att ni ska kunna maila in frågor, precis som inför intervjun med Mr Boström.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:30
Stämmer det som står så håller jag ju såklart med dig.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:28
stavfel stavfel och åter stavfel, sorry.
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:26
Jan Karlsson, jo det kan du ha rätt i, han ger ett väldigt intryck av "icke-fotbollsledare" och företagsledare. Hmm vilket han ju i och för sig är iom bolagiseringen som det generellt råder delade meningar om.
Men men, gått till media eller inte. Jag har svårt o se att det ligger nån sanning i att ÖSK skulle vägra en sit down med Anttonen och hans aget/ekonomiska rådgivare eller vad han nu för sig med i sina förhandlingar om dom inte fått bilden att han själv är helt ovillig att förhandla inom gränserna för vad som enligt dom kan tyckas va rimligt. Mediagnäll kan ju iofs vara ett verktyg i en sån situation för Patrik att bilda opinion bland fansen och så vidare men jag tycker inte det är rättvist av nån att komma med mer specificerade åsikter än att de e jävligt synd att det inte verkar lösa sig, eftersom ingen vet nått om summorna.

Jag förstår din kritik i sak, förstår att du inte kritiserar just att Anttonen inte blir kvar utan mer hur saken sköts men jag är inte säker på att det stämmer bara. Litar absolut inte på NA eller uppgifter lämnade av en spelare i "kontraktstvist" eller vad man ska kalla det men inte heller en klubb i samma situation, tycker vi för avvakta om ingen känner Patrik personligen och därför vet om hans uppgifter är riktiga.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-18 14:18
ÖSK-Karl,
Du menar Janne Karlsson, eller?

Det är mycket som man inte vet (som man gärna skulle vilja veta) om personerna på kansliet.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 14:09
abdel seidou//

Nu är det ju inte så säkert att Anttonen gått till media, snarare tvärtom.

Men det är anständigt att sitta ned och förhandla, folket bor ju ändå i samma stad. Att bara i princip säga: Ta budet eller försvinn är otroligt arrogant. Jag tror kanske inte det om Sjögren, men däremot om den så kallade VD:n (som jag alltid glömmer namnet på).
Örebro abdel seidou
2007-12-18 14:01
Ingen här inne vet ett skit om va anttonen är erbjuden i förhållande till vad han tjänat tidigare eller för den delen vad han begär i förhållande till vad han blivit erbjuden. Sluta löjla er nu. De kan absolut va bara Axen, Sjögren o de andra sportsligt ansvarigas fel eller bara Anttonens fel men allvarligt hur troligt är det? Ge er nu. Ibland strandar förhandlingar o då får man ligga o tjuta under sängen i en vecka o sen ta nya tag o hoppas att det blir bra med lagbygget ändå. Föresten så skulle det mycket väl fortfarande kunna bli så att Anttonen stannar. Ingen vet nått om hela den där grejen o gråta i media e knappast ett beteende som borde belönas med massa sympatier, inte heller med sågningar och påhopp. Vi får se hur det blir och hoppas på det bästa, vad det nu kan tänkas vara.

Edit: Skulle Anttonen komma att lämna nu är det jättesynd men sånt som händer i fotbollsvärlden ibland vare sig man vill eller ej. Skittråkigt isåfall men itne mycket att göra åt. Bara att lyckönska honom i hans fotsatta karriär isåfall.
Trelleborg Grumpy
2007-12-18 13:55
Alright. Tack.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-18 13:54
Anttonen har ösk hjärta... är jävligt vass på högerkanten och har spelat med en mindre lön än tex fredrik samuelsson?! senaste säsongen!! Nu begär våran trotjänare några tusenlappar extra i månaden..Å vad gör Lennart von tyst som musen då? Jo..ignorerar han totalt!!
Fy fan...trodde Patrik skulle bli våran nya Micke Steen..
Svårt att hitta 2 såna lirare med varsitt ösk hjärta som klappar i både vått och tort...i svåra tider å glada tider!!
Ett ösk som firar 100 år utan Anttonen...Fy fan helt enkelt!
Tack för mig
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:49
Grumpy//

Han var Bosman.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:47
Egentligen är det ju i Danmark de mer "medelmåttiga" spelarna tjänar mest. Men det är ju pga skattesystemet.
Trelleborg Grumpy
2007-12-18 13:46
Någon här som har koll på vad ni betalde FFF för Rodevåg? Eller var han rentutav ett Bosmanfall?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:44
bison//

Nu börjar vi närma oss de mer riktiga siffrorna. Anttonen hade 24.000:-/månad -07. Jag tror inte han hoppas dubbla den siffran.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:42
deportivista//

Även jag vill se Barsom i ÖSK nästa år, men vi behöver ha ett antal spelare till. INGEN av de övriga kommer att spela gratis.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-18 13:36
Snackas mycket om att det är mer betalt i Norge men det kostar en hel del mer att leva där också. Lätt att glömma.
Örebro bison
2007-12-18 13:30
Ämne: Ämne: Pengar ....
300000 norska per år ju lite skillnad mot dryga 100 000 per månad som har pratats om här.
300 000 per år är ju 25 i månaden knappast flera gånger mer än vad ÖSK erbjudit
Örebro deportivista
2007-12-18 13:30
Nu vet vi ju inte vad Anttonen tyckte sig vara värd. Vet att Anttonen var en av de spelarna (Larsen var den andra) som tvingades att mest gå ner i lön efter nedflyttningen till Superettan och klubbens "nya" lönestruktur.

Visst är Anttonen en duglig allsvensk spelare, men han har inte kvaliteter att vara den bäst betalde i ÖSK. Som ett exempel så har han genom sina år i ÖSK tyvärr alltid lyckats göra sina sämsta matcher när han har behövts mest.

Även om jag inte har så stort hopp om att ÖSK kommer att kunna kontraktera Barsom nästa år så tycker jag att det är värt att försöka lägga lönekostnaderna på honom istället för på Anttonen...
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:24
skoBe//

Det är ju en väldig skillnad på om klubben släpper iväg en spelare om man får hyggligt betalt för denne.

I fallet Anttonen får ju inte ÖSK ett öre utan måste istället betala en ny spelare samt en agent för att ersätta honom.

De borde lätt kunna lägga på 5-10.000:- på sitt bud, skriva på 3 år och om inte annat, så se det som retroaktiv betalning.

Förövrigt tycker jag att 2,1 miljoner för Riddez är ett skambud om det stämmer.
Örebro loopy
2007-12-18 13:17
Ämne: Pengar lockar alla m....
Om man är intresserad av att kolla upp vad spelare så går det att göra hyffsat enkelt. I tippeligan för svenska spelare med enstaka landskamper typ shaban och nannskog ligger det på ca 1 milon norksa deklarerade kronor/säsong lite beroende på lag osv.(kan ju dock finnas andra förmåner). Mer etablerade lanslagspelare typ dorsin i rosenborg har betydligt mer.

Går man på lägre divisioner kan det säkert variera väldigt mycket men vill minnas att jag såg att Maruti hade drygt 200k i Norska div 2 så en gissning är väl att en div 1 klubb med god ekonomi säkert kan ge ca 300-500k norska per år till anttonen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 13:14
Bastard on Parade//

Jag är medveten om att taxeringen inte är 100% säker, men den är en bra måttstock.

Nu "råkar" jag även veta att Anttonen tillhör de med sämst betalt och så behandlar man inte en spelare av hans kaliber och med ett riktigt ÖSK-hjärta.
Örebro Gooner86
2007-12-18 13:06
För övrigt så har styrelsen ingen kompetens..
AIK Saywee
2007-12-18 12:50
Sigge//
O.K. kan nog bli så, det är nog bara att vänta ett tag till, inget är dock som väntans tider.

Fotbollsgud//
Ja, jag klarar inte längre av att se den där smaskigt, saftigt, drypande burgaren till höger, den är grym ;-)

Loggar ur och går ut (eller heter det loggar ut och går ur)?

FORZA SVARTSVART!
Örebro Gooner86
2007-12-18 12:45
-
Örebro Joerny
2007-12-18 12:44
bison// Vore en riktigt rolig och oväntad nyhet om Riddez stannar i ÖSK. Tänk om han kunde skriva på ett kontrakt som sträcker sig över 2011:) Fast då finns kanske risken att andra tänkta värvningar går i stöpet..?
AIK Saywee
2007-12-18 12:43
Vid förändringar har naturligtvis pengar viss betydelse, men inte allt. Flyttar du t.ex. "långt" bör du väga in en massa parametrar som är olika för olika spelare och deras "eventuellt olika familjebild".

Flytten, ny miljö, längden på kontrakt, dagis, boende, klubbhjärta, släkt och vänner, nya levnadskostnader, massor av saker kan spela in på en spelares beslut ...

... och om vi tvingas svara på den gamla klassiska rövarfrågan "PENGARNA ELLER LIVET" så är svaret ganska enkelt!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-18 12:41
SAYWEE//

Ditt inlägg var riktigt säljande...nu tar jag en Hamburgarlunch! :)
Örebro skoBe
2007-12-18 12:41
Med Ösk-s ekonomi ska vi vara nöjda om vi håller oss i allsvenskan...men det finns god hopp för att ösk äntligen har fått en tränare som Axen som kommer att ge chans åt våre egna talanger. Det är bara så ösk kan vara på allsvensk nivå och + att vi värvar en gammal duktig spelare som är i slutet av kariären och vill ha pengar eller utländska billiga om vi hinner i tid. Utan pengar finns inte kvalite men vi ska se till att utväckla våra talanger och sälja dom för dom pengarna dom är värda...och inte vänta på att någon allsvensk lag får dom gratis och säljer dom.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-18 12:39
Pengar lockar alla människor, i synnerhet fotbollspelare som kämpat sedan 5 års ålder för att lyckas. När de väl gör det så har de bara en kort karriär till max 35 år ålder.

Några på forumet nämnde spelare som INTE gått när de erbjudits bättre erbjudanden. Hur vet ni det? Visade spelarna er kontraktet? Var ni med i löneförhandlingarna? Vet ni vad de skulle få kvar i slutändan om även deras sambo lämnade sitt jobb och flyttade dit som arbetslös? Ni som vet det kan väl berätta vad Anttonen begärde exakt och vad ÖSK erbjöd?

Skärpning. Alla vet att Media har en viktig roll i dagens samhälle. Hur många tror på fullaste allvar att Norska div 1 (!!) betalade "flera ggr ÖSK´s bud", enligt uttalande av Anttonen?

Det skulle innebära att han landade på över 100.000 kr/månad i div1, i relation till ÖSK lönen. Vad får då inte Riddez & Barsom i Tippeligan?!!! 300-400.000 kr/månad utifrån detta? Löjliga resonemang.

Finns säkert någon som tackat nej, men ingen tackar nej om de får en rejäl lönehöjning och ny klubbadress. Det är knappast så att vi lockar med glamourösa SM-guld, höga löner, fantastiskt skönspel, kändisskapet i Stockholm eller massmedia som upphaussar oss som topplag eller spelare.
Vi har inget av dessa faktorer. Fakta eller Fuckt Up? Döm själva.

Tydligen så är det många här som inte kan läsa mellan raderna i Media och många har ingen koll alls på lönenivåer i AS och i utlandet.

Inför varje säsong läser vi också krönikörer som Lasse Sandlins 2 spikande:
1. Det finnns inga duktiga kvinnliga målvakter
2. ÖSK spelar alltid kryss...

Man kan väl bara konstatera att vi är väldigt lättlästa och Sandlin och de andra har ju inte helt fel varje fall…

Annons: