/fotboll/osk/forum/7417.aspx/fotboll/osk/forum/7417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 11:02
Aspen//

Ja, om det inte var för personalen så skulle väl inte E.ON lägga ett öre på ÖSK.

Det var en trist histora att kommunen sålde för ynka 700 miljoner i sammanhanget. Det har Sydkraft som bytte namn till E.ON med råge redan plockat oss på.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-23 09:17
Bajsmannen slog till en gång för mycket,tur att han blev gripen så att inte Riddez Ferrari blev ett mål;)
Örebro Aspen
2007-12-23 07:52
För E.ON är planuppvärmningen på BA en mycket bra affär.
Örebro Arnor da legend
2007-12-23 03:08
Ämne: ÖSK karl:

aa prec....
Om jag inte minns helt fel så får spelarna i IFK gratis köttfärsås från ICA, det e därför klubbe har varit så attraktiv, får se hur det blir framöver..
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 02:14
Fotbollsgud//

En mycket trist sponsorhistoria var när gamla Örebro Energi såldes av kommunen. De la enorma belopp på ÖSK. Det lilla Eon lägger är en droppe i havet i jämförelse.

Så inte nog med att vi invånare och företag fick betydligt högre elpriser, ÖSK tappade en mycket viktig sponsor, det bidrog en hel del till att ekonomin blev lidande.

Västerås t.ex behöll sitt energibolag Mälarenergi, så där är taxorna förhållandevis låga. Mälarenergi sponsrar även idrotten i området rejält.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 01:56
Fotbollsgud//

Jo, jag har förstått att upplägget kanske inte passar Barsom, har dock inte hört att han heller slagit det ur hågen.

Det var därför jag igår försökte räkna på hur mycket ÖSK max kan lägga. Kom då fram till 100.000;. månad. Mycket högt för en AS-spelare. Jag hoppas att han värdesätter ett sådant bud så han stannar i Örebro, tror inte någon annan svensk klubb skulle betala lika mycket för honom. Norge går ju tyvärr inte att konkurera med ekonomiskt sett.

Sedan skall man inte stirra sig blind på att en spelare efter karriären måste stanna i Örebro, är de ett affichnamn för ett företag (jobb) och får en bra utbildning så står det ju dem fritt att flytta var de vill sedan.

Fotbollsträningen upptar ju inte hela vardagarna och det kan nog t.o.m vara bra att även syssla med andra saker. Se på t.ex Micke Steen, han arbetade halvtid (nästan) när alla andra slog dank. Ändå tillhörde han de bättre spelarna i ÖSK.
Örebro Matta
2007-12-23 01:37
Rallyfinnen/
Ok, men då tror jag inte att allt var årslön. Det kan ha varit en sign on bonus eller andra upprag som Lundin tagit vid sidan av att vara tränare för ÖSK.
Örebro skoBe
2007-12-23 01:32
Det finns ju gott om springa mittfältare men kreativa finns bara Nordin och det räcker inte om Barsom inte skriver på förstås!!
Örebro skoBe
2007-12-23 01:29
Jag såg ju match-scheman och tror att vi måste ha mkt bredare trupp om vi ska klara av att spela matcher var fjärde dag.
Örebro skoBe
2007-12-23 01:27
Nej!!!
Jag förstår inte varför ni vill ha med Halilovic ccc han har visat att han är skit dålig... själv är jag från Bosnien men handen på hjärtat så tycker jag att han ska bort. Jag förstår inte fortförande att han gjorde dom målen i S1. DET MÅSTE VARA NÅGON SLAGS TUR.
Nu när Ridez är borta så är det jätte dåligt med backar.. ösk måste värva minst 2 backar till...sen fattas det en duktig anfallare och en kreativ mittfältare som kan konkurera med Nordin för att vi ska ha åtminst skaplig trupp.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 23:52
ÖSK KARL//

Jag förstår upplägget och tycker att det är jättebra. Passar säkert spelare med familjer och som vill bo kvar i staden eller av andra liknande skäl.

Barsom är ju stationerad i Sthlm och kommer enligt egen utsago fortsätta sin yrkeskarriär där inom affärsverksamheter. Han har redan planerat vad han skall göra efter fotbollen. Därför menar jag att den typen av lösning absolut inte faller honom i smaken.

Inget fel alls på idéen, men en idé passar inte alltid allas situationer.
Örebro Aspen
2007-12-22 23:30
Snart har vi halva finska fotbollslandslaget här. Och med dom är kämpartagen tillbaks.
Örebro BabyKladde
2007-12-22 23:14
ÖSK karl:

aa precis. på så sätt har ju ÖSK ett bra samarbete med sina sponsorer.. menar, till exempel AIK får ju bara massa gratis öl från Åbro :P

IFK lär ju få bilar från KIA nu säkert ^^
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 22:38
BabyKladde//

Det blir en vinn-vinnsituation för båda parter, eller skall vi kanske säga tre, spelaren-företaget-klubben. En kille i 20-årsåldern tänker nog inte så långt, där har vi Spelarinvest. Men kommer man upp runt 30 kanske paniken börjar sprida sig.

Om Riddez hade varit en mer känd spelare så hade säkert ett sånt upplägg kunnat rädda kvar honom. Som det är nu så finns ju bara Norge att tillgå.

Alla kan ju inte gå till Häcken som måste och kan betala höga löner för spelare som börjar bli avdankade.
Örebro BabyKladde
2007-12-22 22:27
Ämne: En svensk chanstagni....
en liten lustig mening i slutat av intervjun :P

"- Det var min 15-åriga son. Hans mobiltelefon är skriven på mitt namn. Nu hade någon agent försökt ringa. När han inte hade svarat hade agenten skickat ett långt SMS där han listade spelare som kunde vara aktuella för Örebro."
Örebro BabyKladde
2007-12-22 22:21
ÖSK-karl:

Malmbergs har ju trots allt 15 butiker i hela landet, men håller med, innan dom blev huvudsponsor till ÖSK så var dom inte så välkända, trots att dom har "huvudkontor" i örebro och sthlm.. däremot kände jag igen dom från plugget. (går ju ellinje) och dom är ändå ett av landets 5 största elgrossister.

men gillar deras inställningar att aktivt delta i att hjälpa spelare med ett jobb efter fotbollskarriären, även om det kanske inte är chefsjobb men ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 22:20
Fotbollsgud//

"lampor i Kumla", nej det är det inte frågan om. Nu vet ju inte jag vad Barsom vill syssla med efter fotbollen, kanske fastigheter, bilar, data, byggbranchen. Alla finns representerade bland de stora sponsorerna. Det är inte fel att redan från början fått ett kontaktnät. Med Malmbergs goda erfarenhet från Larsen, så tror jag mycket på denna idé för framtida "storspelare" som börjar se slutet på sin karriär.

Då tänker jag på sådana som inte redan tjänat så mycket pengar så de klarar sig livet ut, om Barsom gör det vet jag inte, men troligen inte. För att ens tänka tanken när man är ca.35 år måste man ha ett kapital på absolut minst 10 miljoner.
Örebro Grixx
2007-12-22 21:58
Mittåt// Tack.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 21:50
Mittåt//

Du är helt otrolig på att hitta allt. Nu fick man mer info om Sixten än vad vår egen lokaltidning lyckats skrapa ihop, Tack!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 21:42
Fotbollsgud//

Om vi säger så här. Larsen behövde inte tillbringa särskilt mycket tid på Malmbergs, men han blev ändå ett bra affichnamn för dem. Hur Barsom resonerar har jag ingen aning om. Det hela handlar i slutändan om en möjlighet för ÖSK att kunna finansiera hela affären då inte Spelarinvest finns att tillgå i detta fall.

Just Malmbergs är faktiskt intressant. De var nog ett av börsens mest okända företag innan de blev huvudsponsor till ÖSK. Redan efter första året gjorde de ett rekordresultat.
Örebro Mittåt
2007-12-22 21:22
En svensk chanstagning på Sixten Boström.

Hufvudstadsbladet (den ledande svenskspråkiga tidningen i Finland) har idag en lång artikel om vår nye tränare.
Kex Torsten
2007-12-22 21:04
Östers, Pavel Zavadil när Mjällby AIF. Det måste väll ändå vara överkurs?

Det kanske vore nått för oss...
Kex Torsten
2007-12-22 21:01
Ämne: Kex Torsten//

// ÖSK-KARL

Nu ....Jag är tyvärr ingen tvätt äkta närking men snudd på. En tvätt äkta västmannlänning är vad jag är...
Örebro isac
2007-12-22 20:58
Ämne: Bastard on Parade//

apskallen

....Varifrån har du fått uppgifter om att 4-3-3 skulle bli ösks förväntade uppställning. Jag har hört indikationer om helt andra grejor. Snurriga saker, men framför allt handlade det om att anpassa spelsystemet efter manskapet. Och med dagens tunna trupp är det nog just vad man får göra.
Örebro apskallen
2007-12-22 20:49
Bastard on Parade//
Jag vet att 4-3-3 gärna blir 4-5-1, men jag tycker inte att det är lyckat ändå. I tanken kan även jag se spännande lösningar med tunga innermittar och kvicka yttrar, men det blir sällan så i praktiken. Är man inte spelförande hamnar man väldigt lätt för långt ner i banan, och då spelar det ingen roll att yttrarna är snabba.

Är man däremot spelförande möter man per automatik motståndarna högre upp i banan och kan nyttja de snabba omställningarna när man vinner boll.

Det är ingen slump att 4-4-2 är det överlägset mest framgångsrika spelsystemet i världen idag. Visst, det pratas om diamanter och släpande forwards, men det är ändå i grunden 4-4-2.

Nu finns det idag ingen som vet rätt svar, men jag är riktigt orolig för att det kommer att landa i ett för lågt spelande lag som inte får med tillräckligt med folk i anfallen. Trots att det heter 4-3-3.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-22 20:47
Slå på 2:an på tv! FC Basel klackledare!
Örebro isac
2007-12-22 20:45
Någon här som har några realistiska namn på önskade nyförvärv?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-22 20:04
Ang Lundins lön: jag såg i taxeringskalendern för några år sen.. kommer inte ihåg vilket år det var.. Lundin hade 1.0xx.xxx det året, kommer ihåg att jag blev lite avundsjuk.. man valde fel spår iaf! =)
Örebro GT
2007-12-22 19:55
Tomten kom redan idag med nya ÖSKaren i brevlådan.

En viss Bar som ser bekant ut pryder framsidan !

Skål !!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 19:54
ÖSK KARL//

Men är han intresserad av utb/anst.? Vi har ju tidigare läst att han har tagit de flesta affärsutbildningar han velat ha under sin tid i Djurgården.

I NA har han reagerat över personer som inte tar sin fotboll på allvar genom att ha arbeten vid sidan av och komma ofokuserade till match.

Han är ju också den som är stationerad i Sthlm med lgh och allt. Vi läste ju senast att han höll på och renoverade.

Skeptisk helt enkelt till ÖSK´s upplägg. Tror inte det passar honom om det innebär att en del av dealen är att han skall stå och sälja lampor i Kumla...
Annons: