/fotboll/osk/forum/7410.aspx/fotboll/osk/forum/7410.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-29 15:10
Förresten kanske det är därför man tackat nej till Maradona?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-29 15:08
Jag tycker ÖSK ska lägga pengarna på bra spelare istället för att slänga bort det på en massa jippo. Roligare att fira 100 i höst sen med en bra placering än möta Maradona,City för att sedan ramla ner i superettan.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-29 14:54
Apropå löner i Norge. Erik Hamrén kommer, enligt sitt kontrakt med Rosenborg, årligen tjäna 4,1 miljoner svenska kronor.
Örebro Robben 82
2007-12-29 13:59
Kolla runt lite på Yuotube: http://www.youtube.com/watch?v=HO80Mf88kSo&feature=related

Man får erkänna att man blir lite imponerad,sånt man bara kan drömma om i örebro!se och lär kubaboys...
AIK Saywee
2007-12-29 13:52
I mitt förra innlägg uttalas ordet "kön" som "tjön" eller "schön", berodende på vilken landsdel man kommer irån, det handlar alltså inte om kön in till arenan ;-)
SvenskaFans Christanio
2007-12-29 13:47
Boca + Maradona är ju ett "offer you can't refuse". Som jag ser det måste det handla om pengar. Janne kanske tyckte det var pinsamt att ta upp pengaaspekten så Maradona passar inte riktigt. Nej, men jag förstår att folk vill ha hit Man City. Gillar man ÖSK så antar jag väl att man tycker att det spelas vacker fotboll på de brittiska öarna.

Arnor da legend
Efter att ha tråcklat mig igenom det tio rader långa inlägget bestående av två meningar (meningsuppbyggnaden, mannen) så kan jag bara be dig att titta på senare års statistik. Vilka landslag vann vm? vilket klubblag vann CL, Supercupen och VM för klubblag? Vem vann guldskon? I vilken liga spelar världens bästa spelare? Alla svar leder dig till landet som "halkat efter"...I vilken grupp spelar England EM-slutspel förresten?
AIK Saywee
2007-12-29 13:46
Jag är så här års som grisen, tror sällan på ett liv efter jul, men nu är jag på gång efter en ny överlevnad. Denna jul har nog bjudit på allra mest julefrid och lugn, än de senaste 35, och trevlig samvaro!

Jag har inte scrollat ned speciellt långt och läst alla inlägg men de senaste har jag läst och har som vanligt några funderingar ...

1. Vad skall Maradona göra om han kommer hit och varför i så fall? Jag tycker det vore mycket lämpligare att hitta något mer publikdragande, för alla generationer och kön!

2. Är truppen oförändrad eller har jag missat något senaste veckan?

Har inte svaren själv på mina frågor ...

Jag önskar alla svartvita forumskribenter en mycket god fortsätting!
Örebro Anna-ÖSK
2007-12-29 13:14
Ja..Då! Varför inte en match mellan Örebro SK - Boca Juniors.
Örebro deportivista
2007-12-29 12:17
Jag skulle med glädje se Maradona på BArena. Dessutom, så skulle det vara ett bombsäkert sätt att säkra Abgars spel i ÖSK - mindre lön än i Norge, men en garanterad match mot sin stora idol...
Örebro Chipset
2007-12-29 11:44
Ämne: Ämne: Maradon....
Hur ska du få en match mellan ÖSK och Åmmeberg att gälla något? ;-) Jag tror dessutom att Åmmeberg, i ett lokalderby mot Askersund, skulle dra mer folk.

Men det viktigaste för ÖSK är inte att ordna någon jubileumsmatch. Det viktigaste är att få ihop en slagkraftig trupp. Det ser mörkt ut på den fronten så här långt.
Örebro ÖSK Fans
2007-12-29 11:29
just nu tror jag vi o ljungskile har sämsta truppen i allsvenskan....

o då är jag inte så blåögd som många andra är här inne o alltid tror o tycker bra om ösk....
Örebro Kerberos
2007-12-29 09:26
Ämne: Simon78//
om det st....
Om kalaset skulle kosta 10 miljoner, är han lika dum då?

Det är lätt att sitta här på detta forum säga att vissa borde göra si och så utan att ens förstå eller vara i situationen med helhetsbilden och alla dess parametrar, samt aldrig behöva stå för ansvaret och beslutet.

Jag tycker det är bra att ÖSK väljer att fundera på vad ÖSK står för, värdera det mot vad ett besök av Maradona skulle innebära och föra med sig, samt för vilket verkligt syfte vill Maradona komma hit? Tjänar det oss eller skulle det tjäna han mer?

Med de parametrar är jag mycket övertygad att de insatta tagit rätt beslut och nu också står för det beslutet att detta är det bästa för ÖSK.
Örebro Rallyfinnen
2007-12-29 09:16
Nya högerbacken?
Örebro Simon78
2007-12-29 08:06
ÖSK KRILLE//
Chipset//

Ja. Det stämmer företaget ville bjuda Maradona och Boca Juniors tillsammas. Jag fick veta igår på ÖSK kansliet.
Örebro Arnor da legend
2007-12-29 01:45
Ämne: Maradona vs. City
J....
Att påstå att Viola eller parma skulle vara bättre eller mer attraktiva än Man C är väl ganska pinsamt, dock är dessa möjligen mer intressanta att se på än Maradona. Dock är jag inte mycket för något av detta förslag, skulle nog föredra att se ÖSK-Åmmeberg i en cup-match som gäller något t.o.m. eftersom jag vet med mig att jag inte kommer gå ned o se någon av dessa förslag lämnar jag diskussionen med att säga att Italiensk fotboll halkat efter engelsk fotboll och inser också att denna åsikt inte delas med 10% av världens befolkning (dessa 10% kommer nu och här att skriva ned mig)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-29 01:07
Aspen//

Iofs är det ju två fler hemmamatcher -08. Med årets snitt så är ju det ändå 18.000 personer extra. Det innebär ju plats för fyra skapliga spelare.

Dax för Afrika-jakt på två ytterliggare, kryddat med två finnar kanske?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-29 01:01
Aspen//

Blir nog svårt att öka med 2.000. Visserligen kan vi ju hoppas på ett utsålt BA mot Norrköping.

Men för att öka med 2.000 behöver vi nog vara med och fightas i toppen. Men det ger ju en extra publikintäkt på ca. 5 miljoner med kioskförsäljning, så vi får hoppas att Sixten, Axén, Spelarinvest och styrelsen placerar oss där ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-29 00:53
ÖSK-Karl//
ja det är kul och se vilken kondition de håller! eller vm laget 94 skulle vara kul och se! men de är så av dankade så de skulle aldrig bli någon match!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-29 00:50
ÖSK KRILLE//

Jag menar båda delarna, veteranerna orkar ändå max 2x30.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-29 00:48
ÖSK-Karl//
Håller i och för sig med! Det vore kul med en veteranmatch! men det vore kul med en match mellan ösk och någon topp klubb i europa!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-29 00:42
ÖSK KRILLE//

Har inte vi fått nog av Argentinare i Örebro ;)

Däremot ÖSK:s veteraner mot Degerfors från -94 som förmatch till en större. Skulle vara kul att se Zetterlund mot Ottosson igen !!!

Borde väl kunna locka minst 10.000?
Örebro Chipset
2007-12-29 00:40
Ämne: Jag hörde att företa....
Var hörde du det? Boca Juniors är ett mycket bättre namn än Manchester City. Men om det var så som du påstår så var nog prislappen på kalaset som fick Jan att avböja.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-29 00:29
Simon78//
om det stämmer så är han ju dum! Maradona kan man ha koll på med lite extra bevakning på!
Örebro Simon78
2007-12-29 00:27
Jag hörde att företaget som ville ta med Maradona till Örebro ville bjuda Club Atletico Boca Juinors och Maradona tillsammas. det skulle bli en match mot Club Atletico Boca Juniors men ÖSK VD(Karlsson) nobade projekten.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-29 00:20
Om vi ska öka i publikligan så måste vi få en profil ut över det vanliga! en riktig bomb i fotbollssverige! något ut över det vanliga! En klass spelare! en stjärna!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-29 00:17
ÄNTLIGEN!!!!!!
SvenskaFans Christanio
2007-12-29 00:01
Maradona vs. City
Jag såg träningsmatchen mellan ÖSK och Nigeria All Stars (eller vad de nu kallade sig) för en herrans många år sedan. Nigerias trupp inehöll många klassiska lirare som exempelvis Daniel Amokachi. Det blev dock en riktig skitmatch, och det var rätt folktomt om jag inte missminner mig. Jag rankar underhållningsvärdet på det laget högre än Citys. Överhuvudtaget det här med att ta hit ett storlag för träningsmatch. Tar vi hit Fiorentina så blir ÖSK våldtagna än hårdare än vad Elfsborg blev (om de skulle ställa upp med a-lag och med rätt inställning, och det är väl det man vill va?). Förvisso underhållningsvärde med tanke på att Fiorentina kan spela vackert. Men hur många Örebroare kan då namnet på fler än en Fiorentina-spelare? Och Parma? Brolin har spelat där...va? Där nånstans ligger nog intresset.

Maradona skulle locka fler människor, få större uppmärksamhet, men har inte så mycket att erbjuda. Men vad ger egentligen en träningmatch då? Om det inte är ett riktigt storlag à Milan, Barcelona... så ser jag inte riktigt det stora i det.
Örebro Aspen
2007-12-28 23:59
ÖSK ökade sitt publiksnitt med nästa 2.000 jämfört med föregånde säsong i AS. Kan vi öka med drygt 2.000 även nästa år så når vi kanske 11.000. Publikintäkterna kan vi spendera på A-truppen och en ordentlig ungdomssatsning.
Örebro Aspen
2007-12-28 23:51
Ny i ÖSK värvningsteam - blåslampan Barsom.
Tror Barsom kan bryta trenden bland lovande ungdomarna att flytta från Örebro. Med honom i laget får ÖSK:s satsning ökad trovärdighet.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-28 23:47
Gutestam är bra. Men någon större spelare skulle ösk kunna locka till sig! Med lite ansträgning och generösa sponsorer!
Annons: