/fotboll/osk/forum/7398.aspx/fotboll/osk/forum/7398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-28 19:47
Aspen//

Pengar till en blåslampa går kanske att få fram, värre är nog till allt för vidlyftiga truppförstärkningar ;)
Örebro Bastard on Parade
2007-12-28 19:44
Hodgson tar över Fulham!?!

Jag som trodde han skulle till Italien för att jobba inom Inter. Det här kanske är bra för ÖSK? Nu kan ju Fulham också vara ett alternativ för träningsmatch till jubileumsåret och Fulham skulle ju kunna vara en realistisk samarbetsklubb.
Örebro Aspen
2007-12-28 19:44
Barsom blir en supervärvning då han kräver ytterligare vässning av truppen. Arvi + Sjögren från en kraftfull blåslampa på sig att fixa bra nyförvärv. Sixten verkar vara i Barsom smak. Med det strulet som vara i sommras (med afrikanska ambassader) och Sjögrens brist på förhandlingstalang är det klokt av Barsom att avvakta till truppförstärkningarna är klara.
Barsom vet ju själv hur det gick till i sommras. Själv tror jag det var Hammar som slog näven i bordet så att spelarinvest vaknade och håvade in Barsom.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-28 19:30
Fotbollsgud//

En sak till, minst tre-fyra spelare i varje AS-klubb håller samma klass som Barsom. Varför går inte de till Norge och tjänar jättepengar. Det är ju framförallt det jag ifrågasätter, om det verkligen går att tjäna så stora pengar i Norge?

Sedan till din fråga om Barsom är välkommen tillbaks till ÖSK om han går till Norge nu. Troligen inte, då är han 34-35 år och med hans spelstil tror jag inte han i de åren kommer att kunna tillföra särskilt mycket för ÖSK. Möjligen skulle han kunna få ett prestationsbaserat kontrakt. Det är därför jag förordar att man nu borde inrikta sig på att skriva ett kontrakt med honom på max 2 år.

Däremot håller jag med dig om till fullo att han räddade oss kvar i AS, (tillsammans med Hammar). Men det räcker inte för att bli Kung i stan som någon annan så riktigt skrev om tidigare, om han nu lämnar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-28 19:20
Fotbollsgud//

Vadå rykten om fotbollstränare, Claes Eriksson var ju i allra högsta grad aktuell. Sedan dök Sixten upp och vi får hoppas det blir bra.

Vad gäller Barsom så vill jag ha honom kvar, det har jag skrivit flera gånger, dock inte till vilket pris som helst. Trist att du inte läser vad man skriver, utan låter din avgudning till en enskild spelare helt blockera din hjärna.

Barsoms förra förhandling med hela tiden nya krav (via hans bror eller far) vet du uppenbarligen ingenting om. Förhandlingen med Emra var i motsvarighet en barnlek även om inte den heller var normal.
IFK Göteborg T4Trouble
2007-12-28 19:17
Besök gärna Warberg!
Tackar på förhand ;-)
Örebro Malabar Man
2007-12-28 19:13
Klart att man borde bjuda in den riktige legenden till jubileumet: Miroslaw "Kuba" Kubiztal!
Örebro Joerny
2007-12-28 19:05
Bastard on Parade// Kan bara instämma i din undran om vad han ska göra här. Han är en legendar och han var en fatastisk spelare. Men nu är det 2008 det handlar om, ska han bara stå o trixa med bollen eller..? - Måttligt underhållande säger jag. Man city låter väldigt intresant (även om det absolut inte är mitt favoritlag)
Örebro BabyKladde
2007-12-28 19:05
Ämne: Man kan ju helt enke....vart har du fått ifrån att Maradona vill komma till örebro?

det är annars ett marknadsföretag som via en kontakt ringt ÖSK.. dom "säljer" maradona som besökare.. han reser runt för att tjäna pengar på det.. Maradona kanske inte är intresserad av att komma.. bara att få positiv publicitet.. inte mer!

det är väl ändå roligare och trevligare att se ett av englands för tillfället topplag möta ÖSk i en vänskapsmatch än att se Maradona vinka lite slött ?
Barcelona FC
2007-12-28 18:47
Ja ni vem ska man hämta då.."Miroslaw Kubisztal" eller? Ni är konstiga detta handlar om MARADONA: Diego Armando Maradona tror inte äns han är intresserad äns utav att komma och träffa er amatöer det är inte så konstigt att ÖSK aldrig lyckas.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-28 18:17
Kommer Maradonna hit kan han ju göra en Fowler...Sniffa lite på den kritade kortside linjen;)
Örebro jappel
2007-12-28 18:11
det är nog inte frågan om att han bara "kommer hit" han ska ha ruskigt med flis för besväret att stå i mittcirkeln fem minuter.
Men, varför inte ha Maradona och Man City?? :-)
Örebro svartvita laget!
2007-12-28 18:02
Man kan ju helt enkelt inte tacka nej till självaste Maradona. Förstår ni inte vilket stort marknadsvärde vi får om han kommer hit. Maradona drar mycket mer folk än man city. Tänk att Maradona är intresserad av att komma till ösk bara det är ganska stort. Självklart vill jag ha hit Maradona före allt annat!!

El Diego.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-28 17:06
Visst vore det häftigt ifall Maradona besöker Eyravallen, men vad ska han göra här?

Det är ÖSK som fyller 100 år, det är ÖSK som ska stå i fokus! Maradona skulle garanterat locka ett antal fotbollsentusiaster från hela landet men jag kan helt enkelt inte se vad han ska göra för ÖSK när klubben firar 100års-jubileum.

Kan man få till det på ett bra sätt, utan att det kostar överdrivet mycket pengar, vore det självklart kul att få se Maradona möta dagens världsstjärna Barsom (vissa vill få det att låta som så) i en match mellan dessa giganter.

När jag väl är inne på ämnet. Självfallet ska Abgar Barsom ha ett stort tack för sina insatser i den svartvita tröjan. Han stod för ett otroligt viktigt mål mot GAIS och bidrog med mycket mer förutom sitt spel på planen. Jag vill väldigt gärna se honom spela för ÖSK nästa säsong, men inte till vilket pris som helst.

Jag är övertygad om att ÖSK kommer erbjuda Barsom ett riktigt bra kontrakt, i ÖSK mått mätt. Huruvida det är bra i Barsoms ögon är en annan fråga, men det lär knappast vara i klass med pengarna från Holland, Grekland eller Norge. Vi får hoppas att han låter hjärtat välja, stanna i stan med släkt och vänner och få en huvudroll i ÖSK:s autobahn till toppen av Allsvenskan!
Örebro BabyKladde
2007-12-28 17:05
Man City kommer för övrigt lämna besked i Januari/Februari!
men ÖSk har nog andra alternativ tack vara Thomas Nordhal
IFK Norrköping RZ
2007-12-28 17:01

Hellre en korrupt politikers nya skrytbygge än folkhjälten Diego.
Örebro Unde
2007-12-28 16:50
Vill tillägga att jag även ser att Man City kommer på besök. Men att Maradona för mig har ett betyligt större marknadsvärde.
Örebro Unde
2007-12-28 16:47
Maradona vs. Svennis

Ärligt talat ÖSK ledningen, Svennis har väll en del skellet i sin "gardeob" han med. Att tacka nej till en person som av många tillsammans med Pelé som historiens bästa fotbollsspelare, det får iallafall mig att skaka på huvudet. Maradona skulle nog dra betydligt mer publik än Svennis, rent ekonomiskt och publikmässigt har jag svårt att förstå ett sådant beslut, men det går ju även att påpeka att jag inte är insatt i varför man tog detta beslut.

Inte är jag väll ensam om att hellre vilja minnas Diego Armando Maradona för sina mål och kroppsfinter än hans mat och kokain missbrukande?
Örebro pemo
2007-12-28 16:42
Barsom har kanske mer att förlora på att stanna i ÖSK än att gå vidare. Just nu lever han på en mytbild som för alltid kommer att vara kvar i ÖSK. Men hel säsong med skador ( han har haft många sådana ) och några röda kort + taskiga bortaplaner så....
Jag är lite splitrad i frågan. Fast vi vet ju inte hur ÖSK förhandlar.
Fresa, Joel, Frippe och Magnus. Och bara en ny i försvaret? Fast vem vet, Sixten kanske gör om " Vovven" till spelande libero typ Beckenbauer. Då behöver vi inte så många backa.
Gott nytt år alla ÖSK:are
Örebro Fotbollsgud
2007-12-28 16:34
PEMO//

Mot DIF var han punktmarkerad av Johan Arneng och Lance Davids, enligt Bosse Andersson i TV studion. Han låg ju själv bakom ÖSK målet mot DIF. En sådan spelartyp i laget drar på sig extra gubbar. Men vi har också spelare i laget som inte behöver markeras, eftersom det inget finns att markera... Nedim kunde inte ens hitta målet i år även om målvakten sprang iväg mitt i matchen på en kisspaus...Mot Kalmar frispelade Barsom också Rodevåg 2 ggr redan i första kvarten, frispelningarna fanns ordentligt i Helsingborgsmatchen. Mot Malmö FF var han nära att kvittera i slutminuten.

Man bör se vad en spelare har betytt för laget i sin helhet. Vi var 2p från nedflyttning när AS var slut. Jag vill påstå att hans närvaro med ledarskap, teknik, framspelningar, farliga hörnor och målet mot GAIS betydde totalt minst 4-5p på blott 6 spelade matcher. Med honom hade vi 3 vinster av hans 6 spelade matcher. Innan han kom till laget hade vi 3 vinster på 20 matcher(!!!), Utan honom i sista matchen HEMMA fick vi stryk med 1-2 mot Gefle...kunde lika gärna stått 0-4 i första halvlek, men vi pytsade inte ett tröstmål i 3:e övertidsminuten.

Visst håller jag med dig att han inte är i nivå med de spelarna du nämnde, men vi kan väl prata modern tid istället typ 2000-talet? :) Du har självklart rätt att han spelat för kort tid att jämföra med de stora spelare du nämnde.

Nu måste vi gå vidare i jakten på duktiga spelare!

Örebro Fotbollsgud
2007-12-28 16:11
Enligt denna länk till Expressen, så valde Barsom ÖSK's "vara eller inte vara" i AS, före Fredrikstad, som tydligen var intresserade av honom redan i juni i Somras. Detta till förmån för att hjälpa klubben kvar i AS. Starkt!

Det verkar dock som om norrmännen inte vill släppa honom till varje pris den här gången.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.719725
Örebro pemo
2007-12-28 16:06
Ämne: ÖSK KARL//

Lägg a....
Nu är du väl ute och cyklar. Visst gjorde Barsom en bra insats mot GAIS. Mot DIF var han totalt borta mot Kalmar så där. Så inte är han någon av de bästa alla tider. De som verkligen betytt mycket för ÖSK är T Nordal , Sven-Gunnar (på sin tid ) och i modernare tid hade vi Hasse Borg och inte minst Arnor. Om han skall betraktas som någon ÖSK-gud skall han åtminstonde spela en hel säsong.
Nä, skit i barsom nu och värva någon som vill spela i ÖSK.
Örebro Jonte R
2007-12-28 14:47
Ämne: "och Castro har köpt....
Och sagan du ville föreslå handlar förmodligen om hur fantastiskt Kuba är...
Örebro Gooner86
2007-12-28 14:35
Nu drar jag på semester. Gott nytt år alla ÖSKare
Örebro Fotbollsgud
2007-12-28 14:33
Utländska spelare får alltid bättre betalt än de inhemska, det är en gyllene regel med få undantag. För att locka en svensk spelare till ett annat land i Norden så måste de kompensera att han lämnar mycket av sitt sociala nätverk också. I Riddez fall fanns ju även familj inblandad, vilket gör att även detta måste kompenseras.

Sedan innebär det ju vidare att du klassas som "proffs" per definition. Anledningen till att inte 50% av de AS-spelarna inte sticker till Norge är pga en marknad. Tippe, eller SAS ligan är INTE intresserade av 50% av de svenska spelarna, (ÖSK KARLS tankar) eftersom de inte håller den kvalitén plus att klubbarnas lönenivåer skulle då öka markant, enligt tidigare resonemang ovan.

Faktum är att endast 3-5 svenska spelare i snitt/år som blir Proffs i utlandet. Mer är det inte historiskt sett. Därav har man svaret varför så många svenska spelare nappar på erbjudandena som kommer från utlandet, just för att det är så ekonomiskt gynnsamt i kombination med deras andra skattenivåer.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-28 14:02
ÖSK KARL//

Lägg av med ditt skitsnack och pajkastning på Barsom som har varit en våra bästa spelare vi haft i klubben någonsin. Det sista vi behöver i vår klubb är någon med dina spydiga inlägg om spelare som verkligen kämpat för att hålla oss kvar - och lyckats!

Jag börjar även tappa respekt för dina inlägg. Det var även du som spridde alla möjliga tränarrykten tidigare som "var klara och 100%-iga"...dina kontakter du skryter om är inte värda ett urtuggat Hubba-bubba med facit i hand.

Vi är tacksamma över att ha haft Barsom hos oss och som troligtvis var den största anledningen till att det Allsvenska kontraktet räddades.

Du nämner att "hans förhandlingar som ung var det värsta som en styrelse varit med om". Kan fräscha upp ditt galna minne om att ÖSK aldrig tidigare varit intresserad av honom och han var aldrig ens nerbjuden till Eyravallen med dess dåvarande ledning med maktgalna "Dala" i spetsen.

Tack o lov har vi en annan styrelse nu som lyckades få ner honom till stan i ett sådant kritiskt läge som vi var i. Vi satt verkligen i skiten på den inte så starkt titulerade jumboplatsen i AS...

Tack Barsom oavsett vilket val du gör! Om du går till Norge så är du varmt välkommen till oss efteråt! Det kan nog varje sann supporter säga med handen på hjärtat! (ÖSK-Karl kanske är ett undantag, jag vet inte.)

TRIZ//
Håller med dig om att Barsom inte längre är ÖSK spelare och bestämmer själv över sitt liv. Ingen kan ju tvinga in folk i relationer, det måste komma självmant på bådas villkor.
GAIS Der Afro
2007-12-28 13:59
"och Castro har köpt Maradona för att skapa
legitimitet sitt sätt att styra Kuba."

Be pappa läsa en ennan saga för dig innan han nattar dig i kväll.

Suck ...
Helsingborg marsaskala
2007-12-28 13:49
Tänkte precis fråga om ÖSK: s ledning hellre står bakom en genomkorrupt diktator än en f.d. (?) kokainmissbrukare som i alla fall försökt ta tag i sitt liv. Men ser att frågan redan diskuterats.

Kan ju annars säga att båda ÖSK: s idéer låter trevligare än HIF: s 100-årsjubileum, vilket bestod av att vår käre (ironi!) ordförande Fredin badade i Öresund iförd en fängelserandig baddräkt av 1940-talsmodell samt att gamla HIF-are körde brandbil genom staden och sprutade lite vatten på Stortorget. På kvällen en fin middag för "speciellt inbjudna"...
Örebro Jonte R
2007-12-28 13:42
Christanio//
Eftersom Manchester City har den ägare de har så håller jag med dig om att det är tveksamt om ÖSK kan stå för det heller när de tar den ställningen mot Maradona av de skäl de gör. Thaksin (fd premiärminister i Thailand) köpte Manchester City för att skapa legitimitet för sitt sätt att styra Thailand och Castro har köpt Maradona för att skapa legitimitet sitt sätt att styra Kuba.

Om det sedan ska kopplas ihop med fotboll eller inte måste alla göra egna bedömningar om. Det är svårt att belasta fotbollsspelaren Maradona och fotbollslaget Manchester City för det förtryck deras "köpare" utför. Däremot är det beklämmande att de indirekt ger det legitimitet.
Örebro Simon78
2007-12-28 12:05
Maradona i Örebro..?
Annons: