/fotboll/osk/forum/7396.aspx/fotboll/osk/forum/7396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-01 16:40
Jag ser mer potential i både Frempong och Nordin än vad jag ser i Nävfer. Dock tycker jag fortfarande att han är bra givetvis. Fungerade lysande tillsammans med Riddez.
Örebro isac
2008-01-01 16:35
Ämne: Inte helt negativt a....
Chipset// Med tanke på att deras landslag har samma ranking som Sverige så ja..

Känner mig lite oroad över folks stora förhoppningar om att våra ungdomar ska rädda spelet i år. Det är väldigt lätt under silly season att glömma hur det individuella spelat har sett ut under året som varit och därför trissa upp varandras förhoppningar om diverse "ungdomsfrälsare". Som jag ser det är Näfver den ungdomsspelare som har störst kompetens i nuläget, och inte heller hans säsong har varit särskilt positiv vad gäller omställningen från superettan till allsvenskan.
Detsamma gäller Nordin, visst har han mycket boll i sig, men han har fortfarande en del kilon kvar att bli av med och en hel del kunskap kvar att skaffa innan han kan bli en trygg innemittfältare.

Jag förespråkar att ge unga spelare speltid och att få utmanas för en snabb utveckling, men inte skulle jag vilja påstå att någon av våra ungdomar kan ta klivet att bli förstaalternativet på sina positioner.

Hoppas jag har fel, Haginge är ju ett exempel på en ungdom som lyckats när han har fått chansen. I nuläget känns det dock som nyfärvärv utifrån av klass är den enda lösningen för att vi ska kunna hålla oss kvar i år.
Örebro One¨touch
2008-01-01 16:13
ÖSK-Karl// Forumskribenter som skriver om Yunus som frälsare...

Funderar man kring det kanske man plötsligt ser det spectra av kunskapsnivå som ryms här inne.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 16:07
Mittåt//

Hoppas ändå att Reed får ordentligt med speltid mot kvalificerat motstånd i träningsmatcherna.

Vad tyst det blivit om Yunus (stavning?). Han sågs ju av många forumskribenter som lite av en frälsare förra året, antar att han fortfarande har problem med myndigheterna, men hur ser du på honom som spelare?
Örebro Chipset
2008-01-01 15:29
Inte helt negativt att Ndille och Bassombeng ansluter tidigare om de nu inte blir kallade som reserver. Axen-Sixten får nu tid att spela in dom. Inga dåliga namn i Kameruns trupp förövrigt. Samtliga 28 skulle vara goda förstärkningar för ett lag som ÖSK.
Örebro Chipset
2008-01-01 15:26
Moses har hårdheten/fysiken och tekniken. Men inläggen är helt horribla och positionspelet har inte varit det bästa. En vänsterback behöver nog värvas.
Örebro Mittåt
2008-01-01 15:09
ÖSK-Karl// Det skulle nog vara alldeles för mycket av en chansning, som jag ser det. Moses är helt oprövad, så när som på några inhopp på den här nivån.
Örebro in med Boniek
2008-01-01 15:05
Ja det tror jag alla fall!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 15:03
Mittåt//

Men vad är din uppfattning, skulle Reed klara det?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 15:01
in med Boniek//

Det är även min förhoppning, jag vill även att Haginge skall spela högerback, hans snabbhet och vilja att gå framåt kommer mer till sin rätt där.
Örebro Mittåt
2008-01-01 15:00
ÖSK-Karl// Det blir nog knappast aktuellt. Sjögren har ju sagt (enligt NA), att man avsåg att skaffa en ny vänsterback om Riddez såldes.
Örebro in med Boniek
2008-01-01 14:57
Ösk-karl /vi har tjatat om att ingen talang går till oss nu är det dags att visa att vi spelar med dem
Chansa moses som andraback efter Holge(personlig favorit hos mig)
Frempong Gezic näfver fram med dem nu

FRAMÅT ÖSK! med våra talanger
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:39
Mittåt//

Tackar, om vi nu säger att Glenn blir förstavalet som vänsterback, tror du då att Reed kan gå in och klara av att spela där vid behov?
Örebro Mittåt
2008-01-01 14:35
ÖSK-Karl// Moses är kvar i truppen. Men efter det att Glenn anslöt till truppen blev han tredjevalet som vänsterback, vilket inte ger så värst många speltillfällen.

Han deltog i ÖSK Ungdoms matcher under hösten förra året, men hade samtidigt problem med sina ljumskar. I den sista matchen på hösten (kvalet mot Huddinge hemma) drabbades han sedan av en muskelbristning, vilken höll honom borta från träningarna.
Örebro Aspen
2008-01-01 14:13
ÖSK-Karl//Det ser ut som att till månadsskiftet februari/mars så måste truppen vara spikad och samlad. Två månader kvar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:09
Mittåt//

Jag skrev en fråga till dig igår som jag tror "försvann" bland alla inlägg.

Vad har hänt med Moses Reed? När jag såg honom spela blev jag imponerad med tanke på hans ålder.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:05
Aspen//

Tack igen. Då finns det gott om tid till att få ihop en hel trupp.
Örebro Aspen
2008-01-01 13:59
ÖSK-Karl/Cypern mellan den 3 och 10 mars
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 13:59
Aspen//

Tack, vet du när?
Örebro Aspen
2008-01-01 13:57
ÖSK-Karl/Cypern
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 13:56
Är det någon som vet vart och när ÖSK skall på träningsläger? Då bör ju truppen vara spikad. Det är ju inte särskilt långt till säsongsstart nu.
Örebro Aspen
2008-01-01 13:53
Grixx//Jag använder "tror" och "ser ut" när jag inte vet. Ett exempel. Vi vet inte om Walkers utträde och Hammars + Barsom inträde räddade AS kontraktet MEN det vi "tror" det och det "ser ut" så.
Nu har jag INTE diskuterat utbyte av pesonal. Läs inlägget. Det är dock medlemmarnas uppgift att bidra till att klubben sköts bra. Jag tycker det "ser ut" som debatten här inte är mer kritisk än på medlemmarnas höstmöte.
Spelarna får finna sig i att bli bedömda inför och efter varje match av oss och media som inte känner alla omständigheter under vilka man spelar. Den uppmärksamheten ska också skrivbordsnissarna ha. Annars går det åt h....e.
Dom förändringar man gjort i den sportsliga ledning är gjorda efter intern och extern kritik. Jag tror att de förändringar man gjort är positiva och nödvändiga för klubben.
Degerfors DIEXEL
2008-01-01 12:24
trupp.
Hammarby abbekås
2008-01-01 12:20
Angående artikeln om era spelare från Kamerun; det är nog så att OM era tränare gråter tårar för att spelarna inte togs ut i den slutliga landslagstruppen, så är det nog just så kallade krokodiltårar...

Gott nytt år på er, gnällbältianer!
Örebro One¨touch
2008-01-01 12:11
Hittills har det varit så att när kritiken är som värst, och supportrarna vill se huvuden rulla. Ja, då är en presskonferens aldrig långt borta.

Frustrationen över (styrelsens) tystnaden och längtan efter att få känna medvind med ÖSK-spelet är två starka faktorer som ibland är svår att hantera.

Därför tror jag styrelsen i vårat kära ÖSK måste hitta en bättre nivå på kommunikationen utåt.

GOTT NYTT ÅR ÖSK; OCH GRATTIS TILL 100 ÅR!
Örebro Grixx
2008-01-01 11:58
Rallyfinnen// Det gör att tränarna kommer att kunna spela ihop vårt kära ÖSK med de signade spelarna på ett normalt sätt.

Det hade inte varit fullt så bra om kamerunerna som vi har stora förhoppningar på vore borta när vi ska träna in ett nytt spelsystem och kanske för tränarnas del upptäcka vilka spelarköp som behövs.

Något synd tycker säkert en del att de inte går rakt in i Kameruns A-landslag, men samtidigt så vet vi ju själva hur många svenska klasspelare som inte spelar i Sveriges A-landslag, så det betyder ju inte direkt att det är några sopor vi värvat.

Aspen// Som du själv säger "tror" "ser ut" osv osv.

Till slut så blir alla dessa snöbollar i form av "jag vet inte...men jag TROR" till ett rullande jätteklot där myter och halvsanningar blir absoluta jättefakta i forum och massmedia där de sätter in sina braskande rubriker som sensation, avslöjar mm.

Nu kommer säkert som amen i kyrkan återigen någon som påstår att det är fansens uppgift.
På sätt och vis men lite mer substans än tror och känner på sig bör man ha om man tex diskuterar utbyte av personal, styrelser mm.
Tycker man att faktahalten inte är så viktig så bör man ju inte heller spy galla på kvällspressen när de kommer med sina avslöjanden och sensationer som går emot klubben.

.....dags att logga ur & gå ner till sjön och spela bandy med byn, traditionen är mer än 50 år där både allsvenskar och VM spelare deltagit.
AIK Saywee
2008-01-01 11:44
Tja, man kan skriva vad man anser, angående ÖSK´s "ledning", men jag vidhåller fortfarande och tycker att det varit (stavning?) rörigt och senfärdigt!

men, men ... mitt 100%iga stöd kommer de svartvita eleganterna alltid att få, oavsett hur tunn truppen än är, jag ger aldrig upp :-)
Örebro Aspen
2008-01-01 11:14
apskallen//Det är ingen som klagat på det interna arbetet på kansliet.
Däremot ser man att förhandlingarna inte är bra skötta. Tror också att ÖSK inte haft tillräckligt bra koll på spelare, agenterna ser ut att fått för stort utrymme när man tagit fram aktuella kandidater. Afrikaspåret i sommras var ett riktigt långskott i ett kritiskt läge. Framförhållningen har varit usel vid scounting av både spelare och tränare. T ex vid rekryteringen av tränare. Tack KIF Ö för tipset om Sixten.
Allt är inte heller Sjögrens fel. ÖSK har helt enkelt haft en för liten i organisation runt laget. Jmf Ålesund dit det fanns en länk igår.
Örebro apskallen
2008-01-01 11:07
Ämne: Man börjar ju undra ....
Det som skrivs om Sjögren är ju uteslutande av personer som sitter här på forumet och som egentligen inte har en aning om hur arbetet bedrivs inne på kansliet.

Att ha det som grund för att han bör bytas ut känns lite vanskligt. Och varför skulle Larsen vara rätt man? För att han kunde slå finà passningar?
Örebro Aspen
2008-01-01 11:06
huggorm//Man stärker upp organisationen runt laget. Tror Sixten och Alex får mer att säga till om än Walker och Julin. Arvi har säkert redan förbättrat scoutingen. Vi bör nu ha bra koll på spelare i Norden.
Tror också att ledningen fått upp ögona på att förhandlingarna inte är bra skötta (t ex Mats P, Anttonen, ...) och kommer hjälpa till där.
Annons: