/fotboll/osk/forum/7392.aspx/fotboll/osk/forum/7392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-03 13:33
Nu börjar det ju ändå se ut som en trupp:

----------Westman/RR------------------

Haginge/Green--Kamerun1--Wickström--Holgersson---

Anttonen----Nordback---Seb/Kilen--Näfver/Frempong

---------Kamerun 2------Rodevåg------------------

Reed
Nedim
Nordin
Örebro Västbanken
2008-01-03 13:23
Jag är mkt skeptisk till Kihlberg av dessa skäl: 1) Hans ålder; en "flerårig" sejour är iofs allt man kan hoppas på av någon spelare idag.
2) Skadebenägen?
3) Långsam
4) Ingen spelfördelare
5) Var på planen ska han spela om inte som Larsen/Barsom som nr.10 (och där är hans skicklighet troligen otillräcklig)?? Peta Nordback? Käcka Forum-besökare kanske vill se honom någon helt annanstans på planen?

Till hans fördel talar väl inställningen.

Jag tror ÖSK köpt en dyr lampa från Carl Svenssons i Lammhult ist.f. en funktionell soffa på Blocket (av en skum hälare). Det senare alternativet skulle väl motsvaras av en hottentott-deal med Miro Jaganjac.
Örebro Erki
2008-01-03 13:21
Ämne: Ämne: http://....
Det där är inte min film =)
ErikP var det ju som lade upp den. Min film kommer snart ;)
Örebro Sersant
2008-01-03 13:17
Härligt tycker det är en riktigt bra värvning ÖSk gjort tyckte man borde värva han redan förra säsongen, men bättre sent än aldrig.

ÖSK behöver få in rutin då vi tappat mycket och få in spelare med karaktär då det har saknats (om man räknar bort abgar)

Tror han kommer användas som en av 2 mittfältare som får främst defensiva uppgifter. Fråan är vem som ska ta den kreativa mittfältsplatsen tror Gerzic skulle klara den utmärkt.
Örebro K.Carlos
2008-01-03 13:10
Frågan är hur offensiva Boström vill ha dom tre på mitten, kan vara så att han vill ha ett riktigt stabilt tremannalås för att sedan satsa riktigt offensivt med dom tre högst upp. Nordback, Kihlberg och? I dagsläget är väl alternativen Gerzic, Henriksson, Walker och kanske ytterligare en omskolning för Anttonen. Känns helt klart intressant med nya spelmodellen, frågan är om det går att genomföra i en klubb som haft en så utpräglad 4-4-2 i stort sett alla år. Något positivt är iaf att det inte kommer bli så stor omställning hemma/borta då endast yttrarna får ett annorlunda ansvar.
Örebro MR_FALKEN
vilket lagbygge inför 100 årsjubeleumet.. en slut 34 åring.. kan ha varit ett okej köp om han va grattis och om han är till för och fylla ut truppen med, men jag jublar iallafall inte idag över att magnus är klar för ösk... "vi kan inte stirra oss blinda på åldern" NEJ det kanske vi inte kan, men vi måste tänka efter och köpa spelare som inte slutar efter 2 år och som ändå ska hålla allsvensk klass....
Örebro Västbanken
Hoppa jämfota alla ni som tror att ÖSK gjort en seriös läkarundersökning av Kihlberg.

Skulle inte tro att era hopp rubbar jordens rotationsbana precis.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-03 12:59
Det känns intressant med ny speluppställning 4-3-3! Men ska då kihlberg spela i mitten som spelfördelare? Är han inte för långsam och för defensiv?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-03 12:56
Ämne: http://www.youtube.c....
Kanonfilm Erki,det enda jag saknar är lite sköna klacksånger.
IFK Göteborg Mathias I
2008-01-03 12:50
Saywee:
Tvungen tillägga bara, du frågade efter hans kvaliteér, det är exakt det som jag upplevde som lite störande med honom. I mitt tycke är han ingen spelfördelare, men samtidigt ingen riktig städgumma heller. Jag hade svårt för honom just av den anledningen, att han åtminstone hos oss inte tog en roll.
Syrianska FC TriZ
Stoltz? Tro mig, Stoltz är inte i närheten av vad Riddez är och jag är ingen av dem som tycker att Riddez är landslagsspelare. Abbe petade Stoltz som vänsterback, men det kanske säger mer om hur bra och mångsidig Abbe är än om hur dålig Stoltz är...
Örebro Kronblom
Ämne: Ämne: kul att....var lite otydlig i mitt inlägg,jag kan dra en paralell till när man värvade Seb;då var jag överdrivet pessimistisk till den värvningen och lite har man fått äta upp.Nu är jag inte lika kristisk till värvningen av Kilen som jag var till Seb men tycker att det bara är rutinen som talar för Kilen,för den klass som Larsen besatt ser jag inte i Kilen och jag tycker man redan har rutin i Seb och Nobbe.Visst,Kilen kan säkert lyckas i ÖSK men hade hoppats på bättre spetskompetens!
AIK Saywee
2008-01-03 12:35
Ämne: kul att se den helom....
Kronblom, jag tycker inte att alla har gjort en helomvändning, några är t.o.m. lite smygskeptiska, men däremot har flera välkomnat Magnus till klubben, det är väl OK?
AIK Saywee
2008-01-03 12:31
Magnus Kihlberg är välkommen, men jag vet alldelse för lite om hans kvaliteter ...?

Jag väntar faktiskt fortfarande på den stora "bomben"! Gärna två!
Örebro Aspen
2008-01-03 12:30
Välkommen, Magnus !!!
Örebro Erki
2008-01-03 12:27
ErikP// Bra film! Kul med lite konkurrens ;)
Örebro Chipset
2008-01-03 12:25
Om Kilen var gratis godtar jag honom. Men inte mer. En kille som i den åldern var petad i bottenlaget Ålesund känns inte så fräscht. Däremot har han en egenskap som jag gillar och det är hans vinnarskalle. Men den kan han använda även från sidan av plan.
IFK Göteborg Mathias I
2008-01-03 12:21
Håller med många andra, han blir säkert nyttig hos er, särskild med tanke på hans rutin, men jag tyckte själv han lallade runt lite väl hos oss, hamnar ofta i ingemansland.

Men som sagt, grattis ändå.
Örebro Bjornloven
2008-01-03 12:20
Var inne på Göteborgs silly-sida. De har några intressanta spelare som det spekuleras kring eller vad sägs om följande:
Marcus Allbäck, 34 år, anfallare, FC Köpenhamn
Niklas Backman, 20 år, försvarare, Skiljebo SK Mikael Lustig, 20 år, försvarare, GIF Sundsvall
Johan Oremo, 21 år, anfallare, Gefle IF
Martin Ericsson, 25 år, mittfältare, Bröndby IF
John Alvbåge, 25 år, målvakt, Viborg
Ailton Almeida, 23 år, anfallare, FC Köpenhamn
Teddy Bjarnason, 20 år, mittfältare, Celtic

Klart att alla dessa inte är helt aktuella, men det vor kul med några liknande namn till ÖSK, med underskrift och allt...

Men vi får väl var med nöjda med spelarna från Kamerun och Magnus Kihlberg, så länge.

Örebro Chipset
2008-01-03 12:18
Kom igen nu ÖSK värva något kvalitativt!
Örebro Kronblom
2008-01-03 12:17
kul att se den helomvändning alla gjort ang Kilen,själv har jag varit tveksam till den värvningen hela tiden men gjort är gjort och det lönar sig inte att gnälla.Välkommen Kilen!
Örebro Grixx
2008-01-03 12:17
Chipset// Det är bara att fråga tränarna om de tycker att Kilen är likvärdig, knappast det.

Däremot att han är en viktig kugge i deras nya spelsystem, maybe.

Så nära vi var att signa Abbe var länge sedan vi hade en etablerad klasspelare på gång.

Möjligen "oskrivna" kort som visade sig bra, Alven,Vingel-P och Larsen som halkade hit på ett bananskal.
AIK Saywee
2008-01-03 12:14
Grixx//
Kul idé, men vingelpetter kan väl vara någon slags lustig eller olustig mascot?
Örebro Ösk-Power
2008-01-03 12:13
Glömde dock Wowoah..

Vill se honom i svartvitt. Ge honom en chans iaf. Tror killen kan bli ett lyft för ÖSK.
AIK Saywee
2008-01-03 12:11
ÖSK-Power//
Känns rätt, en targetplayer och en back!

Sedan skall jag lägga ned min oro för födelsedagsfirandet i 2008 års allsvenska beträffande de svartvita eleganternas placering i höst.
Örebro Grixx
2008-01-03 12:08
Vore det inte kul med ett ÖSK-all stars lag i sommar för jubileet.

Rubbe, Alven, Abbe, Mattias J, Larsen? mfl verksamma spelare som haft den svartvita tröjan men inte idag.

Kanske mot ett veteranlag med Svesse och diverse hjältar.

Törs man kalla vingelpetter;-)
AIK Saywee
2008-01-03 12:08
Hmmmm, dagens trupp har nyligen förändrats, tror nog att jag tror att ÖSK klättrat lite i min realistiska tabell.

I min optimistiska tabell har de redan fixat guldet!

... och den piss i mistiska tabellen finns inte i min tankevärld.
Örebro Ösk-Power
2008-01-03 12:07
Gött med Kihlberg :) Nu är det den kreativa mittfältaren vi behöver. Zavadil kanske? Många har pratat gott om killen.

Värvningar som återstår:
Pavel Zavadil (Mittf. Öster)
Robert Stoltz (VänsterB. DIF)
Patrick Amoah (Forward, yttermitt. DIF)
Nouri (Högerback från Öster)
Guterstam (Targetplayer, BP)

Vi måste förstärka backlinjen, sen vill jag verkligen se en targetplayer i ÖSK. Tror detta skulle bli succé till vårt nya spelsystem.

Sjögren och c/o, ge oss flera nyförvärv!!!!!!!!!!
Örebro Chipset
2008-01-03 12:07
Det verkar som folk härinne verkar tror att ÖSK ska värva Kilen och sedan TVÅ spelare till som ersättare till Larsen-Barsom. Om det var så skulle jag också vara nöjd. Men sanningen är nog att Kilen är ersättare till Larsen. Taddaaaa!
Örebro jappel
2008-01-03 12:06
toppenbra med en så rutinerad förstärkning.
Bra att ÖSK knyter till sig återvändare.
(om inte annat för talangutvecklingen senare när dom varvar ner i ÖSK U som ledare :-)
Men jag hoppas och tror att Kihlberg har minst två-tre år kvar på topp!
Annons: