/fotboll/osk/forum/7391.aspx/fotboll/osk/forum/7391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-02 19:25
Skoog skulle också fungera klockrent i 4-3-3. Men vi har en kille som är lik honom på väldigt många sätt. Nordin.
2008-01-02 19:23
Ang. Powell så beror nog intresset ganska mycket på prislappen. Om han är gratis så är det helt klart ett bra alternativ. Håller med om Guterstam i 4-3-3. De som säger att han varit dålig kan väl också titta i vilket lag han spelat. Tror han skulle göra succé i tex Djurgården. Kanske i ÖSK.
Örebro # brorzan
2008-01-02 19:20
Chipset //

Vad har vi mer för aktiva gamlingar med koppling till klubben? Kommer Skoog att få speltid i Malmö?

Powell känns väl ändå lite hetare än Kihlström, eller är jag snurrig i skallen då?
Örebro Chipset
2008-01-02 19:20
...räknade fel. Han är 33 år.
Örebro Chipset
2008-01-02 19:18
Fast målskörden var mager. Nej, då ser jag hellre Guterstam. Särskilt i en 4-3-3.
Örebro Chipset
2008-01-02 19:17
Ämne: Nu när vi ändå prata....
Nej nej nej Bror, dra inte upp ännu en föredetting. Risken är stor att du sätter en snöboll i rullning i media och sedan sitter Powell hos Sjögren med ett kontraktsförslag.

Fast när jag tänker efter så är Powell kanske inte så dumt ändå. Med sina 31-år har han några år kvar. Dessutom har han varit etablerad spelare i Norge under ganska lång tid.
Örebro # brorzan
2008-01-02 19:10
Nu när vi ändå pratar om Magnus och värva från Norge, hur har vi det med Magnus Powell? hans namn brukar alltid dyka upp under Silly Season, men jag har inte sett det ännu. :o)
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-02 19:09
Å vad jag hoppas på Kihlberg..Med Nordback på den positionen blir vi aldrig ett mitten(topp)lag!!
Magnus pondus...passningssäkerhet och förmåga att täcka upp farliga ytor skulle vara guld värd för oss
där på mitten!!
Har följt Kilen ända sedans karlslunds tiden..och alltid önskat honom till ösk!
Nu missa vi ju Mumba som var tänkt till den positionen på mitten...
Frågan är bara vem ösk har tänkt han ska ha bredvid sig där på mitten...Ska vi Skicka iväg alla singeltjejer i örebro till danmark kanske..Så kan dom hänga på liten träningar med topplagen där å plocka med nån hem :) En ny Larsen fast några år yngre vore ju inte helt galet!
Örebro crille.
2008-01-02 19:01
Lib///

Tror Jidsjö är en gamaldags centertank. Anfall är bästa försvar!!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-02 18:50
Saxat på Gbg:sforum,skrivet av en norrman ang Kilen:
Sänt: 2008-01-02 16:42
åå, under våres tid i Aafk har han vært en god spiller, men desverre var han ofte skadet.

delte meninger om hans avgang i ålesund. Noenmener vi er i oppløsning, og noen mener det bare er bra. litt for ofte unødvendige feilpasninger, men han løper alt han kan for å rette det opp igjen. figthervilje som få andre har: )

Vet inte vad jag ska tro.
2008-01-02 18:42
Ämne: rirobban//Vi har föl....Är det någon som har koll på Michael Jidsjö?någon som följt honom i KIF?är han en renodlad anfallare?
Örebro Bjornloven
2008-01-02 18:40
Jag håller med om att det behövs nyförvärv, prio borde ligga på en mittfältsgeneral, jag skulle inte säga nej till en ny Sebastian Eguren...

Därefter ett par ytterbackar och en eller ett par forwards.
Örebro rirobban
2008-01-02 18:32
Aspen//
Okej jag ser Henriksson och Nordin som anfallare också. Visst det är tunnt, men jag anser att försvaret är mycket tunnare. Två nya ytterbackar är ett måste. Jag vill gärna se ny anfallare, men det är inte det viktigaste för mig...
Örebro Aspen
2008-01-02 18:27
rirobban//Vi har följande anfallare:
Stefan Rodevåg, Nedim Halilovic och ev. Michael Jidsjö. Endast Rodevåg är säker. Det räcker inte till i AS.
Halilovic sticker om någon vill ha honom. Tycker han inte håller AS-nivå. Jidsjö kan vi inte räkna med i år.
2008-01-02 18:26
Guterstam liksom Rodevåg är till viss del beroende av en framspelare,rodevåg lyfte sig betydligt när Barsom var på plan då han fick fler bollar att jobba på,Guterstam skulle säkert göra bra ifrån sig om han har en som spelar fram bollen så som han vill ha den,skulle vi värva en som klarar av att slå dessa passar skulle både Rodevåg göra fler mål och då skulle även Guterstam passa hos oss,slutsats:vi behöver en mittfältsgeneral av rang.
Örebro rirobban
2008-01-02 18:18
Ämne: När stänger transfer....
Tror att det är 1:a April...
Örebro Djäflun
2008-01-02 18:13
När stänger transferfönstret?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-02 18:06
Nu får vi ha lite is i magen, Sixten och Axén måste ju få någon vecka på sig för att se vad de vill ha in.

Spelare finns i överflöd på marknaden, gäller bara att hitta rätt.
Örebro rirobban
2008-01-02 18:03
Ämne: Skulle man inte kunn....
Guterstam har väl inte heller rosat marknaden med många mål? Han och Rodevåg slutade ju på exakt samma antal mål om jag har för mig rätt. Och sen tar det ofta nån säsong innan spelaren börjar leverera i nya klubbar. Guterstam skulle med andra ord inte leverera med det samma.

Rodevåg har en grym snabbhet och om han bara tränar lite mera avslut så kan han mycket väl bli allsvensk skyttekung den kommande säsongen. Jag tycker inte att det är anfallare som behövs, i alla fall inte till en början. Två nya ytterbackar och en central mittfältare är det viktigaste i dagsläget. Även om Kihlberg värvas så vill jag se ytterligare ett nyförvärv på det centrala mittfältet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-02 18:03
Bjornloven//

Och hur många mål gjorde Guterstam i AS?

Ännu en gång, nej tack till honom.
2008-01-02 17:49
Ämne: Vilka anfallare kan ....
Amoah är klar för Peking.
Örebro Bjornloven
2008-01-02 17:47
Skulle man inte kunna byta Gutestam mot Rodevåg?

Jag vet att det är många som tycker han var ok, jag håller med om att han var ok, i defensiven, han både sprang, satte press, jagade m.m.
Dock så är det min tro att en forwards viktigaste uppgift är att se till att det blir mål, helst göra dem själv, såvida man inte skapar ytor eller levererar till andra. Detta gjorde han inget av. När tex seb kom in på slutet av säsongen, så började targetspelet fungera på ett helt annat sätt, han skarvade fram rätt så många lägen, likadant i SE året innan. Hur många av Halilovic mål var inte Seb med i förabetet?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-02 17:43
Ska Sherron Manswell från Trinidad & Tabago vara med på måndagsträningen?
2008-01-02 17:26
Jag hoppas på en stor och stark med bra huvudspel. Har vi saknat länge nu. Snabbheten har vi i Nedim och Roden. Var ju nån afrikan på G. Sen är ju Guterstam bra.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-02 17:24
Vilka anfallare kan vara aktuella då? Någon måste in! Patrik amoah har det varit tyst om nu ett tag!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-02 17:19
Farsen fortsätter (igen)//
Gärna för mig! :)
2008-01-02 17:18
Ämne: Ge oss Ivan Kaviedes....
Ja och Ronaldinho är ju också sugen på ett lagbyte :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-02 17:15
Ge oss Ivan Kaviedes!
2008-01-02 17:11
Då tycker jag vi ska satsa på Jidsjö istället.
2008-01-02 17:06
Nej tack till George. Gnällspik. När var han bra?
Annons: