/fotboll/osk/forum/7390.aspx/fotboll/osk/forum/7390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-12-31 12:48
Farsen fortsätter (igen)// Du får tala om när du skriver på dialekt;-)

Fler spelare kommer in i laget så jag är ännu inte orolig. Det ska bli OERHÖRT spännande att se vad våra kameruaner går för. Ser som vanligt positivt på dessa nyförvärv, det KAN bli hur bra som helst. Tillsammans med en nytänd Nordin som växer med uppgiften...och får spela kan chocka övriga AS-lag.

Med någon finsk forward eller högerback har vi ytterligare sisu i laget, kämpa och finess blir vårt motto under 2008.

Synd bara med våra Kameruaner om landkampsäventyret hindrar oss i uppbyggnaden av laget. Tyvärr smällar som man får ta...men som stör när spelare i tid och otid ska iväg.

Bara att samarbetet med Sixten och Alec fungerar oklanderligt oxå....det är lite väl grötigt nu i början av året. Dock spännande att se vilka spelare de vill ha ytterligare.
Örebro Bjornloven
2007-12-31 12:31
Farsen fortsätter (igen)//

Håller helt med dig. Vet att Kilen är en helt ok fotbollspelare, men det är tveksamt om det är den spelartypen vi behöver...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-31 12:28
Satsa på Nordin isåfall och ha Kihlen som backup.
2007-12-31 12:25
Grixx// Jag tolkade texten som att du tyckte han var sämre än Barsom men att man inte fick vara negativ mot honom ändå. Jag tror att jag och många andra hade förväntat sig att Sjögren ville ha en teknisk och offensiv bolltrollare iom Barsoms nej men jag ser inte det i Kihlen tyvärr. Jag kan hålla med om att han har massor av rutin och är en ledarfigur. Men vad behöver vi? Inte en skadad 34 åring enligt mig. Därav min närkedialekt.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-31 12:18
Jas för fan...Vi tar Nylund av bara farten..Låter ju fint det;)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-31 12:16
Får vi samuel W så har vi ett kalas förvärv...Verkar inte vara många härinne som har koll på hans kapacitet!
Örebro BK Svartvitt
2007-12-31 12:16
Grixx// Visst känns det som en hyfsad värvning för en liten peng. Men om man läser lite längre ner ser man även att de vill bli av med Mattias Nylund. Om inte jg misminer spelade han i GIF Sundsvall för några år en, och va just ytterback. Om dom verkligen vill bli av med honom borde vi även kunna få honom ganska billigt.
Örebro Bjornloven
2007-12-31 12:11
Tycker nog att det finns ganska många tomrum att fylla.Att holgersson skulle fylla ett tomrum efter riddez är ganska naivt att tro. Det är bara att hoppas att det kan komma några nyårsraketer in i truppen, så här vid årsskiftet
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-31 12:09
ösk ska spela 4-3-3 iår... Våra mittfältare just nu om kilen kommer! Nordback.Henriksson?Frempong..Nävfer..Anttonen..Kanske samuel W...Kamerunien...Magnus Kihlberg..har jag missat någon?
Inte någon kris i mina ögon..men självklart vill man ju ha in en superstar där i mitten;)
Örebro Aspen
2007-12-31 12:06
Tror vänsterbacken inte är akut. Där finns Holgersson, Seb och ev WoWoah att tillgå. Högerbacken är ett stort tomrum nu.
Örebro Grixx
2007-12-31 12:04
Ny artikel i aftenposten där Ålsundsstyret säger att det passar dom bra om Kilen lämnar då de har överskott av spelare på platsen.

Bör innebära billigt inköp...även styret där säger att det blir rel billigt men absolut inte "gratis".
Örebro Ösk-Power
2007-12-31 12:01
Visst, vi kan värva Kihlberg som har en massa rutin och är bra i defensiven, men vi behöver fortfarande en spelare i "Barsoms kaliber", dvs en offensiv mittfältare som är kreativ. Tveksam till om Kihlberg är det... Det måste ju gå att fynda någon i Finland. Hoppas Boström grejar det, annars får vi väl hoppas på Nordin, men han är ju relativt oprövad i dessa sammanhang.

Sedan behöver backlinjen förstärkas rejält. Stoltz från DIF, tidigare KFF lär ju vara hyffsat aktuell som vänsterback iaf. Tror inte han skulle göra bort sig.. Sedan behövs en till högerback samt en till mittback och en striker..

Klarar ÖSK detta? Tveksamt, men hoppet är det sista som överger mig.

Annars blir tyvärr ÖSK ett lag som kommer att tampas i botten hela säsongen, och jag tror helt ärligt att det kommer gå åt helvete då...

Skärpning nu ÖSK! Jag vill se nyförvärv av rang...
Degerfors tippeligaen
2007-12-31 12:00
jeg er selvv ålesund suporter, og det er kjempe trist å miste magnus khilberg: (

en kjempe spiller som alltids gir alt. skulle gjerne hatt han ennå, men siden arneng kom blir det ikke plass.

ja, han var kapteinen vår, men med masse skader( vi bruker kunstgress) hadde amund skiri kapteinsbindet.
Örebro Grixx
2007-12-31 11:51
Farsen fortsätter (igen)// Jag skrev "Däremot känns han inte i samma nivå som Abbe" Jag tycker att jag var tydlig på den punkten. Hur kan du tolka texten tvärtom???

Känns nästan som att du bara rapar negativitet!!!
2007-12-31 11:39
Grixx// Tror du på riktigt att Kihlen har samma offensiva finess i sitt spel som Barsom? Frisparkar,hörnor,dribblingar? Det ryktas att han varit kapten. Ja i Ålesund! Det ÖSK behöver nu är väl offensiva mittfältare??
Örebro Grixx
2007-12-31 11:25
Ser "inga" problem med att ta in Kilen. Håller med ÖSK att erfarenheten behövs nu när diverse hjältar försvunnit.

Själv har jag inte en aning om Kilens kapacitet idag. Däremot känns han inte i samma nivå som Abbe och baseras på mina egna förutfattade ideer.

Angående ålder så skulle Masa med lätthet kunnat fungera i dagens ÖSK om det inte funnits ryggtrasslet som kan dyka upp igen.Ryggproblem kan alla drabbas av men sällan så utdraget som det blev för Masas del. Skulle man då jämföra med Kilen så kan han mycket väl fungera om han inte har någon gammal skada att dras med. Givetvis slantas det i normal svensk proportion och inga norgenivåer.
Dvs några hundra tusen.

Ni som baissar honom kanske har hundra koll på hans nivå idag. Vad jag förstår är han lagkapten idag.

....men ni med koll som sågar får gärna förklara hans uselhet i årets norgesäsong.Ni utan koll som bara rapar negativiteter utan substans kan hålla käften.
Örebro in med Boniek
2007-12-31 11:23
Erki/ jag har hört lösa rykten.men ingen kontakt ännu utan man bara har hört av om han är intresserad!
Nordin verkar folk glömma ;S han blir giftig
Örebro Erki
2007-12-31 11:19
in med Boniek// Tror du bara eller har du hört något? Det behövs verkligen ytterbackar.

edit: Borde inte Nordin ta över efter Larsen? Enligt vissa verkar han ju vara ett underbarn ;)
2007-12-31 11:18
Vad äre för skämt om Kihlen!? Nu får vi väl hoppas att ÖSK backar ner i knät på Westman med hela elvan och hoppas överleva ännu ett år...Eller att kamerunarna är jävligt mycket bättre än polaren Etoó.
Farsen fortsätter...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-31 11:15
Det är bra att Nordback får konkurans. Han har inte varit 100% sesången som var.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-31 11:09
En värvning av Kihlberg känns helt rätt för mig...Vi behöver all hans rutin nu känns det som...Kommer han så får Nordback gryma problem att ta plats...Men va fan...vi måste ju ha en ny Larsen oxå..Kihlberg är ju lite mer åt Lindroth Nordback hållet i sin spelstil...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-31 11:07
Vem ska servera anfallarna med smör passar? Känns inte som kilhberg är en sådan spelare?
Örebro in med Boniek
2007-12-31 10:44
Kilhberg=Henriksson? långsam
Örebro in med Boniek
2007-12-31 10:42
Tror Robert Stolz uppvaktas av Ösk ett nyfövräv jag inte säger nej till ;)
Örebro Joerny
2007-12-31 10:42
Roade mig med att titta på VG:s statistik om Kilen. Blir ju inte direkt jätteimponerad. 3 mål och en assist på 17 matcher. Han har fått i snitt 4.69 poäng av tidningen, med det hamnar han på en 75:e plats i serien.
Örebro Lekiller
2007-12-31 10:41
Kilen mot Barsom? Kan de ses som likvärdiga? Jag är tveksam. Men de har väll kanske både plus och minus båda två. Men jag är tveksam till om Kilen har samma pondus och teknik som Barsom har. Två egenskaper som ÖSK verkligen behöver.
Örebro Chipset
2007-12-31 10:39
Jag måste ge ÖSK cred för att ha flyttat upp Green. Dock kanske det var något år för sent. Green skulle kunna göra en Hagge på högerbacken denna säsong om han får chansen.
Örebro Chipset
2007-12-31 10:31
"...kan även användas som defensiv mittfältare". Nja, jag tvivlar på att Magnus ska användas på mittfältet. Hans enda svagheter är ju hans teknik och passningssäkerhet.
Örebro Chipset
2007-12-31 10:29
Samuelsson klar för Degen (se högerspalt)! Tur att vi slipper möta honom.

I dagens NA verkar det som om man faktiskt vill värva Kilen. Menar ÖSK allvar?! Alla profiler, alla som vågar sticka ut, alla som ger klubben publicitet och en typ av kör-inte-med-oss-anda försvinner. Spelare som Tahirovic, Riddez, Barsom, Rubarth, Mumba, Alvbåge, M.Samuelsson försvinner och in träder profillösa spelare som Wikström, Rodevåg, Nordback, Peggen, Pettersson, Per Andersson osv. Historien upprepar sig hela tiden. Larsen och Thomas Andersson var två härliga undantag. Men även de är idag borta.

Vi kan inte ju bygga upp ett lag kring en profillös spelare som är 34 år och på väg neråt i karriären. Eller kan vi det? Jag minns bara Kihlberg från karriären innan Norge och jag har visserligen tyckt att han är en bra fotbollslirare men ingen att bygga ett lag kring. Ni som känner till honom, har han ledarkaraktär eller kan han bidra med något annat?
Örebro Joerny
2007-12-31 10:25
Magnus Samuelsson klar för Degerfors. Se länk.
Annons: