/fotboll/osk/forum/7389.aspx/fotboll/osk/forum/7389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-12-31 15:11
Truppen som den verkar se ut efter div förhandlingar.
Målvakter 2 st:
Peter Westman
Richard Richardsson
Försvarare 5 st:
Magnus Wikström
Glenn Holgersson
Patrik Haginge
Bertin Samuel Ze Ndille
Sebastian Henriksson
Mittfältare 9 st:
Magnus Kihlberg
Johan Pettersson
Fredrik Nordback
Patrik Anttonen
Robert Walker
James Frempong
Nordin Gerzic
Kristoffer Näfver
Eric Magloire Bassombeng
Anfallare 2-4 st:
Stefan Rodevåg
Nedim Halilovic
Michael Jidsjö ??
Sherron Manswell, Trinidad och Tobago ??

Helt klart är det anfall och försvar som är svagast nu.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-31 15:07
Fotbollsgud//

Om Forward haft råd hade han säkert hamnat där redan nu. Men med den konstgjorda andning Torsten kör med att sälja talanger dyrt och hitills fått låna ÖSK-spelare nästan gratis, så visar det på en ren desperation.

Jag tror och hoppas att Forward kommer att rasa som en sten i seriesystemet, då är problemet med talangerna löst. Det rävspel han kört med ÖSK lär det vara slut på. Inte undra på att ÖSK hellre samarbetar med Degerfors.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-31 15:05
Hoppas de "vuxna" tar en riktig funderare ang Kilen,visst rutin kommer han bidra med men fotbollsmässigt vet jag inte,nu har jag inte sett honom spela fotboll på ett par år men att han blivit så mycket bättre än sist har jag svårt att tro,nä lägg hellre pengarna på Guterstam,OM det nu är dom emellan det står.
får väl önska Samuelsson lycka till i degerfors.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-31 15:00
Fotbollsgud//

"Du tror väl inte på fullaste allvar att endast pengarna lockar i de andra klubbarna?"

Inte endast, men till 90 %. Om "ungarna" blir erbjudna 100.000 för att signa och ca. 10.000 i månaden för att gå på gymnasium så lockar det säkert otroligt mycket.

Spelarinvest kanske borde signa upp 1-2 st talanger från länet för låt säga 150.000 utan lön. Gärna någon utifrån också. Motprestation borde vara fyraårskontrakt och lön först när de når A-truppen från ÖSK.

Men visst spelar det en hel del från länet redan nu i Allsvenskan. Titta på ÖSK: Anttonen, Näfver, Frempong, Haginge och Wickström. Det är väl inte så illa.

Men satsningen på talanger har ju nu inletts och förhoppningsvis ser vi resultat av det om några år.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-31 14:49
Håller med Bjornloven angående anfallet i ett 4-3-3. Ska man lira så bör man ha en stor stark i mitten på anfallet (#9) som är stark både i huvudspelet och bollmottagningar. Kanske Seb eller ett nyförvärv likt Guterstam eller nån annan. På kanterna kan man ha Nedim, Frempong och eller Rodevåg.

Håller med Chipset ang Kihlberg i Forward.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-31 14:47
CHIPSET//

Det bästa sagt idag, men också ligger närmast sanningen!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-31 14:46
Jag har i många år velat se Kilhberg i ÖSK. Men nu är han för gammal att lägga stora pengar på. Det är väl ganska uppenbart att han enbart vill flytta hem till Örebro.
Örebro Chipset
2007-12-31 14:42
Kihlberg skulle kunna stärka upp Forwards mittfält i år. Hoppas ÖSK vidarbefodrar honom dit.
Örebro Robben 82
2007-12-31 14:38
Nej Nej Kihlberg tycker jag inte ÖSK ska värrva!lägg dom pengarna på Guterstam istället och leta vidare efter en yngre och hungrigare mittfältare (25-30 år) fast med viss rutin.
Fy fan vad man måste hoppas Nordin får sitt genombrått i år annars ligger 100 åringen illa till!
Örebro Bastard on Parade
2007-12-31 14:37
Det är ju uppenbart att defensiven var alldeles för dålig förra säsongen, man skulle kunna acceptera det någorlunda ifall vi istället haft en bra offensiv men det hade vi ju inte.

Kihlberg skulle säkert passa utmärkt i en 4-3-3 roll och skulle förmodligen vara en ledartyp. Men, vi står inför en generationsväxling inom något år och tycker vi borde försöka hitta en yngre spelare.

Kihlberg vore en kortsiktig lösning, ska man verkligen köpa loss en spelare från Norge som sitter på ett bra kontrakt och dessutom är 34-35 år?
Örebro Fotbollsgud
2007-12-31 14:22

"BARSOM GAMMAL - IN MED NYTT"

Till de som var spydiga och vände kappan efter vinden igår och tyckte Barsom var gammal och utför i karriären. Vad säger ni nu?

Kihlberg, snart 35 åring, fotskadad i höstas, spelstil som Nobbe, skall ersätta Barsom. Likvärdigt Sjögren? Jag vill inte ens veta svaret...

Han kommer dessutom kosta lika mycket som Barsom - tro inget annat!

Han sitter på ett kontrakt och blev petad av en Arneng, en tidigare klubbkamrat till Abbe, som är jämnställd med Abbe i spelkaliber (dock skilda spelstilar). Djurgården ville inte förlänga med Arneng och sålde honom till Norge.

Att lösa ut Kihlberg från sitt norska kontrakt kostar ca 800-1000tkr Norska. (ca 1-1.200tkr svenska), vilket skulle kunna lagts på en signing bonus åt Barsoms för att hålla honom kvar.

DETTA ÄR ETT PERSPEKTIVPROBLEM!

1. Bosmanspelarna med LÅGT marknadsvärde.
De är endast gratis i inköpsinvestering om de har ett lågt marknadsvärde.

Rekommendation åt ÖSK: betala ingen signing, kom överens om en lön som är bra för båda parter.

2. Bosmanspelare med HÖGT marknadsvärde.
Dessa spelare har spelat ut sina kontrakt i sina klubbar och har ett signingbonusvärde som ligger ca 30-40% lägre än om de skulle köpas loss från sina klubbar. Om man inte tar hänsyn till detta signingvärde och tror att man bara kan behandla alla spelare lika, trots att alla spelare är olika, så hamnar man utanför i förhandlingar.

Detta till förmån för de klubbar som ser att man kan fynda spelaren pga Bosmansituation och en överenskommen signingbonus (ändå mycket lägre än att köpa loss spelaren).

Rekommendation åt ÖSK: Betala en bra signing inom ekonomiska ramar och utifrån spelarvärdet, samt en gemensamt överenskommen lön.

Här gäller det alltså att inte vara dumsnål som ledning och sportchef om man vill signa dessa kompetenser som finns i detta skikt. Det finns i så fall andra klubbar som annars är på hugget.
Örebro E.Shams
2007-12-31 14:09

Ett år försent gällande Kihlberg. Inför 2007 önskade jag mig Kihlberg.

2006-11-18 "Här finns det massor med storklubbar som spelar med just starka mittfältare. Chelsea, Real Madrid och många många fler. ÖSK kommer att spela många tuffa bortamatcher som nykomlingar i allsvenskan."

2007-08-15 "Jag tror att många ÖSK-fans överskattade truppen inför denna säsong. Det är dock inte konstigt då man har svartvita glasögon. Kihlberg borde ÖSK ha värvat. Vi var få som tyckte det men nu i efterhand vill jag mena att en spelare av Kihlbergs typ (Mumba, Tjärnström osv) varit en bra värvning."

Jag var övertygad om att mittfältet skulle ge vika, varav 45 insläppta mål.

Nu är han dock ett år äldre samt att ÖSK inte längre är nykomlingar. Behovet är mindre detta år av en Kihlberg. Man kan dock inte blunda för de 45 målen ÖSK släppte in och en Kihlberg kan förmodligen ge ökad stabilitet till mittfältet men troligtvis på bekostnad av det offensiva spelet.

Örebro HaggeFORCaptain
2007-12-31 14:08
..........Weggen.
antonenn Hagge Ndille Glenn.
.......Nobbe....Seb..
...........Ny......
..Bassombeng..Rode...Näfver/frempong...
IFK Göteborg Lisbeth Salander
2007-12-31 14:02
Ett råd, vad ni än gör, köp inte Magnus Kihlberg. Det måste finnas bättre unga spelare hos er. Han var i Blåvitt ett år, det räckte. Jag undrar fortfarande vad han gjorde på planen i de matcherna han var med. Visst han är rutinerad men fotboll kan han inte spela.
Örebro Bjornloven
2007-12-31 13:42
Laguppställning med nuvarande trupp medd 4-3-3 system:
-----------Weggen.------------
Hagge, Ndille, Wikström, Glenn
-------Anttonen-Nobbe---------
------------Nordin--------------
----Bassombeng-Seb-Nedim-----

Önskar själv att det fanns självklara kandidater att byta ut vissa spelare med, tillexempel vänsterbacksplatsen.

Näfver och Frempong är två heta kandidater till att komma in på vänsterkanten, antingen som forward eller mittfältare...
Det är väl hugget som stucket vilken keeper som står.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-31 13:29
Jag hoppas verkligen inte att Magnus K kommer att ansluta till sport.. Vi kan ju inte satsa på en gammal gubbe som verkar ha varit skadad det senaste året. NEJ tack! ÖSK styrelsen borde se längre än ett år framåt, skaffa yngre, skaffa kvalite, kvalite KOSTAR! Jag anser inte att ÖSK ska på något sätt ska äventyra ekonomin, men nu måååååste ÖSK satsa på bra och yngre förmågor!

Jag hoppas att när Sixten kommer på plats så kommer värvningarna att ta fart. Nu är ju truppen okristligt tunn...
Örebro Bjornloven
2007-12-31 13:27
Att värva Stoltz, vore att införskaffa i en spelare, som är ungefär hälften så bra som Fredrik Samuelsson.

Tycker att man bör fokusera på en riktig #9 om det ska spelas med 4-3-3 som system. Idag har vi inte någon sådan i truppen, möjligen seb...
Örebro Kronblom
2007-12-31 13:26
Skönt att det äntligen blev klarhet med Abbe så man kan lägga det bakom sig,det skulle ha löst redan innan jul men väntat att han lämnar.Kilen?Nja,för sju-åtta år sen hade jag slagit klackarna i taket men nu är han 34 fyllda och ser inte honom som Larsens ersättare;bättre att leta vidare.Förresten så har vi ju Nordin, som fått ett års allsvensk rutin ,att satsa på!
Örebro Chipset
2007-12-31 13:22
Kilen har ju tydligen varit skadad en del också. Icke bra!
Örebro Rasberg
2007-12-31 13:19
Tråkigt med barsom men positivt med kihlen även om de inte är samma typ av spelare. Kihlen har vana av 4-3-3 och är grym på att täcka ytor och det behövs med ett 3-manna-mittfält.
Örebro Simon78
2007-12-31 13:15
Jag tror på Nordin också varför ska man satsa på en 34-åring som spelar som Defensiv Mittfältare.
Örebro Ösk-Power
2007-12-31 13:11
Ämne: Ämne: Tror Ro....
Han är född 1976
Örebro Chipset
2007-12-31 13:10
Om de ska ta upp Green kan de ta upp Bruntzell också. Om jag inte missminner mig har han spela en del ytter/ytterback. Hellre det än Robert Stoltz.

------------Weggen-------------
Green--Ndille-Hagge-Holgersson
Anttonen-----Nobbe-----Wowoah
Bassombeng---Roden---Frempong
2007-12-31 13:08
Grixx//Så sant. Men tyvärr såg man bristen av träning på Nordin förra året. Kanske får både Nedim och Nordin nytändning av tränarbytet?
Örebro Chipset
2007-12-31 13:03
Ämne: Tror Robert Stolz up....
Är inte han också en "30+are"?
Örebro Grixx
2007-12-31 12:58
Farsen fortsätter (igen)// Man kan i det sammanhanget tala om hjälten Kuba som brukade ta genvägar när laget tränade i löparspåret....men det fungerade i målprotokolllet ändå:-)
Örebro 100år
2007-12-31 12:57
värva en 34-åring känns mycket tveksamt... Som andra säger. Kör med Nordin
2007-12-31 12:53
Grixx// Skönt att vi hittade något positivt att diskutera.. Nordin! Om han kör hårt på försäsongen och inte åker på "blixtförkylningar" då det vankas fysträning (som brukligt) så har vi ett riktigt ordentligt sparkapital! Tycker Spelarinvest ska ringa upp honom och säga att han får en bonus om han är bäst tränad av alla i April. Där kan de tjäna pengar.
Örebro Grixx
2007-12-31 12:48
Farsen fortsätter (igen)// Du får tala om när du skriver på dialekt;-)

Fler spelare kommer in i laget så jag är ännu inte orolig. Det ska bli OERHÖRT spännande att se vad våra kameruaner går för. Ser som vanligt positivt på dessa nyförvärv, det KAN bli hur bra som helst. Tillsammans med en nytänd Nordin som växer med uppgiften...och får spela kan chocka övriga AS-lag.

Med någon finsk forward eller högerback har vi ytterligare sisu i laget, kämpa och finess blir vårt motto under 2008.

Synd bara med våra Kameruaner om landkampsäventyret hindrar oss i uppbyggnaden av laget. Tyvärr smällar som man får ta...men som stör när spelare i tid och otid ska iväg.

Bara att samarbetet med Sixten och Alec fungerar oklanderligt oxå....det är lite väl grötigt nu i början av året. Dock spännande att se vilka spelare de vill ha ytterligare.
Örebro Bjornloven
2007-12-31 12:31
Farsen fortsätter (igen)//

Håller helt med dig. Vet att Kilen är en helt ok fotbollspelare, men det är tveksamt om det är den spelartypen vi behöver...
Annons: