/fotboll/osk/forum/7373.aspx/fotboll/osk/forum/7373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E.Shams
2008-01-08 18:22

Jag är fortfarande inte nöjd med truppen. Fler nyförvärv är ett måste vill jag mena.
Örebro Bjornloven
2008-01-08 18:17
Chipset och Farsen fortsätter (igen)//

Är lite nyfiken på varför ni tycker att det är mer akut med en mittback, jämfört med en vänsterback... Tycker ni Moses, eller Glenn är bättre än Haginge, eller Wikström? Ze Ndille Vet inte jag något om, men hoppas att han har kvaliteer som tillför truppen något, annars är det väl tveksamt om han skulle värvats...
Örebro Chipset
2008-01-08 18:12
Ämne: En target och en mit....
Farsen// Targetspelaren verkar bli Manswell. Ett oskrivet kort. Är mer sugen på Guterstam men en gris i en säck är alltid spännande.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-08 18:04
En target och en mittback sökes!
Örebro Bjornloven
2008-01-08 18:02
Ämne: Det tredje nyförvärv....
Chipset//

Håller absolut inte med dig! Anser att idag inte finns någon vänsterbacki truppen som passar för ett 4-3-3 spel. Skulle vilja se Glenn komma upp till kortlinjen och slå inlägg, tror inte det inträffar. Tycker iofs att han har betydligt större potential än FrSa, men det är å andra sidan ingen större bedrift.

Som innebackar finns redan Patrik Haginge och Magnus Wikström, med det idag oskrivna kortet Bertin Samuel Ze Ndille. Lägg därtill Glenn som aspirant på en andra reservplats, tillsammans med Moses.

Tror att Wikström och Haginge kan funka bra under förutsättning att ÖSK spelar med ett lägre försvar och att båda är 100% hela, vilket inte var fallet förra säsongen...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-08 17:37
Vafan,är det ingen träning imorgon,typiskt.
Örebro Bastard on Parade
2008-01-08 17:36
ÖSK-tjejen//

På länken ovan finns en längre intervju med Sixten.

Mer om hans bakgrund, meriter osv finns i den artikel Mackan(om jag minns rätt) skrev ihop när det blev klart att Sixten skulle ta över, bara leta i arkivet.
Örebro Toro
2008-01-08 17:31
Grixx//

Satt och funderade lite på det också och har en liten teori...

Stellan har varit riktigt riktigt bra med Rynninge i Div2, han vann väl skytteligan nån säsong nyligen också(!?!?), Alec känner honom väl och vill testa honom med lite bättre spelare(ÖSK-A).
Till detta kommer nog även det faktum att han är en av de som startade Real Örebro samt att han har en fot med i Sturehov(tror jag det var?) vilket kan ge ÖSK en liten PR boost i närområdet om Stellan nu lyckas få en plats.

Sen måste ju tilläggas att jag inte har en förbenad aning egentligen, men har så förbannat tråkigt med skolarbete här så lika bra å dra lite konspirations teorier
Örebro Chipset
2008-01-08 17:25
Det tredje nyförvärvet bör vara en mittback. På högern finns Green, Anttonen och på vänstern Glenn, Moses och eventuellt Wowoah om det krisar.
Örebro Grixx
2008-01-08 17:15
Undrar hur Stellan passar in i ÖSK´s inköpslista.
Låter idag som provspelning utan värde.

Tycker att vi har ett spännande lag, spännande tränare, spännande tänk i årets ÖSK.

Håller med Matta om årets silly.

Örebro Ösk tjejen
2008-01-08 17:13
Har ngn här information om sixten?
jag vet inget om hans bakgrund,vad han är bra på, vad han har för meriter,vilka lag han tränat.
forza svartvitt!!!
Örebro Matta
2008-01-08 17:00
Om Wowoah signas och om Mansfiels och försvararen håller god kvalité är jag nöjd med vår Silly Season.
2008-01-08 16:57
Är det träning i morgon på Behrn?om,vilken tid?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-08 16:47
Chipset// Sent svar men han har absolut potential. Och 4-3-3 passar honom bättre än stereotypa 4-4-2. I 4-3-3 får anfallarna lite mer frihet.

Ang Wowoah så borde han ju inte kosta många kronor och att chansa lite på honom tycker inte jag är fel. Han har ju varit väldigt framstående spelare i både Blåvitt och Halmstad.
Örebro Mittåt
2008-01-08 16:24
Räknar med Wowoah

– Det berodde bara på att hans fru var sjuk. Vi räknar med att Samuel tränar med oss på torsdag igen, och jag tror vi kommer lösa alla bitar där, säger Lennart Sjögren.
Örebro Mittåt
2008-01-08 15:32
BabyKladde// Fri sjukvård har man oberoende av anställningsstatus. Däremot är det väl tveksamt om man i Wowoahs situation har rätt till någon sjukpenning. Alltså en "dagpeng" som han kan leva på under en eventuell konvalecensperiod.

Örebro BabyKladde
2008-01-08 13:58
Ämne: Kan man köpa årskort....
ÖSK KRILLE:
Du kan köpa på södra läktaren..
Dom som hade abonnemang förra året och sponsorer har fortfarande förtur till Norra läktaren fram till Februari!

- - - - - - - - - - - - - -

Angående Wowoah;
Fri sjukvård har vi i Sverige ja, man betalar bara 150 kr för varje besök typ.. men du måste ju fortfarande vara försäkrad för att den ska gälla.
Dom som är försäkrade har den fria sjukvården!
(försäkrad är man automatiskt som jobbanställd)

Och om Wowoah inte tillhör någon klubb så har han ingen "anställning" hos någon och därför ingen sjukförsäkring som täcker operationer som kan uppstå.

ÖSK och Wowoah för övrigt en dialog annars..
Örebro Bastard on Parade
2008-01-08 13:44
Hanx

Båda är ju helt klart lovande spelare, men jag skulle hellre se Jukka Lehtovaara i ÖSK. Finlands näste stormålvakt! Född 88 och var given i TPS den gångna säsongen, samt en av de bästa målvakterna i ligan.
Örebro Jonte R
2008-01-08 13:21
Hanx//
Kan ingenting om dessa namn. Vad är det för spelartyper?
Örebro Hanx
2008-01-08 12:37
Keblix//

Ett par TPS-talanger vore kanon... :) Vet dock inte vilka av dem som skulle kunna tänka sig att ta steget ut i Europa via Sverige... Skulle vara coolt med Hämäläinen eller Ääritalo... *drömmer*
Örebro 100år
2008-01-08 12:30
MERA/
Maila o ställ frågan?
Örebro MERA
2008-01-08 12:13
Var jobbar Jan Karlsson..? Vem är han...?
Örebro Matta
2008-01-08 12:00
Funderar på vad som menas med "den uppkomna situationen" ang Wowoah. Tror inte att det bara gäller det här med försäkring etc.

Saknas pengar generellt?
Saknas plats i truppen hans spelartyp?
Har Wowoah höga ekonomiska krav?
Tycker spelarinvest att han är för gammal?

Någon som har en susning om hur resonemanget ang Wowoah förs?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-08 11:53
Kan man köpa årskort nu? ska man köpa årskortet i slottet?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-08 11:48
Jan Karlsson vem är det? är det han som är vd? Man hör ju aldrig hans namn!
AIK Saywee
2008-01-08 11:44
Undrar bara om det finns någon forumskribent som känner till anledningen av att man flyttade "förfesten" till en torsdagskväll?

:-((((( Saywee
Örebro Bastard on Parade
2008-01-08 10:09
Försäkringen är väldigt viktig för spelaren, vanligen får man en försäkring genom spelarlicensen som täcker exempelvis tandskador, invalidet osv.

Jag antar att det är därför som Wowoah endast såg skinkturneringen från läktaren, skaderisken är för stor vid inomhusfotboll.
2008-01-08 09:23
Ämne: Aspen:
Är väl inget....
Är det inte fri sjukvård i Sverige?bryter jag ett ben så behöver väl inte jag stå för operationen,samma sak gäller väl en klubblös fotbollsspelare som Wowoah?
Örebro BabyKladde
2008-01-08 08:45
Aspen:
Är väl inget konstigt med det egentligen?

Om han drar på sig en skada så är det ingen som betalar den åt honom, tänk dig själv att få betala en operation för 20.000 :-
Örebro Aspen
2008-01-08 08:10
Sölar kansliet igen?
Hörde av Anttonen på Tvärsnytt att Sixten vill ha full satsning från början. Läser sedan i dagens papperstidning att Wowoah inte längre tränar med för att han saknar klubb och försäkring. Han borde få visa upp sig för Sixten. Synd, nog borde man kunna lösa detta med lite ansträngning och god vilja. Man tänker direkt på sölande och strulande med andra rekryteringar.
Annons: