/fotboll/osk/forum/7368.aspx/fotboll/osk/forum/7368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Malabar Man
2008-01-04 19:59
Jag behöver er hjälp!
Jag har en god vän i Sundsvall som "klagar" på att jag aldrig kommer på besök. Tänkte därför passa på att göra ett besök i samband med ÖSK:s bortamatch mot GIF Sundsvall. Undrar därför om någon vänlig själ som kan upplysa mig om datumet för denna match?

Tack på förhand och trevlig helg!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-01-04 19:47
Ämne: Jag håller med om at....
Försök igen, Marta!
Alltså: Håll med om att Anttonen inte ska slösas bort som ytterback!! Någon i a f!!! :-)
Örebro Aspen
2008-01-04 19:45
Alla som vill värva är välkomna till Spelarinvests möte på onsdag. Det verkar behövas mer pengar. Medtag tjock plånbok. Kan vi ro iland Manswell, Wowoah och ytterligare en gubbe får vi nog vara jävlig glada.
Örebro Marta
2008-01-04 19:44
Jag håller med om att positionerna är likartade. Men brytningssäkerheten, snabbheten i vändningar, samt förmågan att läsa spelet känns ändå viktigare som back. Detta är inget alla mittfältare har av naturen. Inget man heller lär sig över en försäsong och blir stabil på. Därför känns det inte som man vill chansa för mycket med ytterbackarna.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-04 19:41
Både Riddez och Anttonen har ju varit bra på det så det är ju inte helt fel att skola om.
Örebro Marta
2008-01-04 19:39
BBB/ Såg min chans till att göra 3 inlägg i rad. Hinner inte skriva så mycket och tyckte det skulle varit storslaget med ett äkta hattrick som comeback. :-)
2008-01-04 19:39
Blå berg// Att man numera gillar att omskola yttermittfältare till backar beror troligtvis på att de positionerna inte längre är så olika. Numera ska ju ytterbackar vara väldigt högt upp i planen och slå inläggen. Inte som för 10-15 år sedan då yttermittfältarna skulle ta hand om hela sin sida medans backarna bara skulle sköta försvar.
2008-01-04 19:35
Marta/ Ja det känns som att backplatserna är högst osäkra. Jag skulle ju helst se Wikström och Ndille som mittbackar då de är stora och tuffa och troligtvis bra på huvudet. Kanske inte behöver nån snabb mittback beroende på hur högt upp i plan de ligger. Ska vi köra med högt försvar så måste ju Hagge lira där
Örebro Blå Bergen Blues
2008-01-04 19:33
Det känns ungefär med ÖSK som när jag för flera decennier sedan spelade pojklagsfotboll: Ytterbacksplatserna får "de som blir sist valda ta hand om".... typ "det är inte såå noga med det, vi kan alltid skola om en eller annan spelare"..
De flesta (konstruktiva, dvs de som inte innehåller tjongbollar) anfall startas från ytterbackspositionerna.. En nyckel till framgång är intelligenta och skolade ytterbackar!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-01-04 19:24
Ämne: BBB/ Där dödade du m....
Hur menar du?
Örebro Chipset
2008-01-04 19:24
Ämne: Alternativ till Nord....
Alternativ till Nordin måste värvas! Men det verkar inte Sjögren inse. Även om han gör en kanonsuccé så måste ÖSK gardera sig mot skador.
Örebro Marta
2008-01-04 19:23
BBB/ Där dödade du mitt hattrick som jag tänkte blixtra till med.:-)
Örebro Marta
2008-01-04 19:21
Farsen/Vill gärna ha en snabb högerback också, men vem tar hand om snabbheten i djupet då?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-01-04 19:20
Ämne: Med defensiv balans ....Men, hallå alltså allesammans!Är det inga fler än jag som upplever att vi har en skriande brist på ytterbackar!? Måhända är Anttonen helt ok som högerback, men det är ju som högerytter hans kvaliteter kommer fram som allra mest! Och förvisso kan Seb spela vänsterback, men det är ju som targetplayer hans kvaliteter kommer fram som allra mest (minns våren -06 samt Helsingborg hemma i höstas!)! En vänster- och en högerback till (vilka båda behärskar såväl spelet bakåt som framåt), tack och en giftig forward och truppen är komplett! (därutöver vore förstås en toppmålvakt önskvärt, men allt är ju relativt...)

Men, det viktigaste av allt i detta inlägg: Anttonens kvaliteter ska INTE slösas bort på en högerbacksplats!
Örebro Marta
2008-01-04 19:20
Om Anttonen ska spela vänsetrback så ska det ske över en hel säsong (inkl. försäsong) och gärna med Anttonens goda samtycke. Inget mer experimenterande med honom.
Örebro Marta
2008-01-04 19:17
Alternativ till Nordin då? Än är han ingen given succé. Skulle Kilstedt med spelskickligt mittfält kunna axla en sådan roll? Har sett honom för lite för att kunna bedöma. Annars kanske Walker kan fungera. Bassombeng? Wowoah?
Örebro Grixx
2008-01-04 19:02
....och Helsingborg hittar ingen tränare alls utan låter bla egna målvaktstränaren köra ett halvår tills man lyckas knyta till sig en "riktig" tränare.

....så det kan bli!!!
Örebro Grixx
2008-01-04 18:57
Chipset//Positiva vibbar från chipset???? ;-)
Oj, tänk sedan på att det blir förstärkning med minst 2.
2008-01-04 18:21
Heja småkronorna. final nu.

Chipset/ Äntligen tänker du som jag. Dock skulle jag vilja ha Hagges snabbhet på högerbacken.. Och Anttonen offensivt..men den där elvan kan nog bli möjlig i april
Örebro Chipset
2008-01-04 17:52
...och om Yunus äntligen skulle bli klar har vi fyra-fem spelare att byta med på högerkanten.
Örebro Chipset
2008-01-04 17:51
Flera postioner kan dessutom bytas ut:

Bassombeng-Rodevåg/Anttonen/Halilovic
Henriksson-Rodevåg/Walker
Frempong-Näfver/Wowoah
Anttonen- Pettersson/Green
Ndille-Wikström
Wowoah-Glenn/Moses

Känns plötsligt som det finns lite bredd, iallafall utan skador.
Örebro Chipset
2008-01-04 17:47
Med defensiv balans på mittfältet och stark kantoffensiv kan elvan se ut som följer:

---Frempong---Henriksson---Bassombeng---
----------------Nordin------------------
---------Nobbe--------Kihlberg----------
-Wowoah-----Ndille---Hagge---Anttonen---
---------------The Wegg-----------------
Örebro Grixx
2008-01-04 17:44
Walker kändes väldigt bra innan han fick jobbiga skadan på Grenadjärsvallen, sedan har det blivet kortare inhopp. Måhända mer speltid och ny uppgift få fart på karriären.
Örebro Chipset
2008-01-04 17:36
Ämne: Chipset//

Hur tro....
BoP// Ja Walker är ju en bubblare på den positionen. Stark i kroppen, stor stjärt, bra på huvudet och bra skott. Det är väl längden som saknas men som jag ser det är han det nästbästa alternativet.
Örebro Grixx
2008-01-04 17:24
ÖSK KRILLE// Om nu allt skiter sig vem tackar honom när han blir pensionär och har usel pension. Skulle han vara en one season wonder så kanske han rent av får kicken från Gävle om något år. Tack för den mackan!

Lite våghalsat skulle jag säga. Gällde det att bara skriva på och hanka vidare i en annan klubb så visst kan man stanna kvar istället.

Det som Anttonen gjorde var snyggt, när allt pekade ner och han fick anbud från BoIS men tackade nej var RIKTIGT sportsmannamässigt.
Även om det nu med facit i hand visade sig bäst oxå.

...men hade han fått några miljoner så hade han nog gått. Det finns begränsningar på klubbkänsla om man nu inte redan har ekonomin på det torra.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-04 17:18
Nordicbet ska man satsa på ösk! Örebro SK 125,00
Örebro Mittåt
2008-01-04 17:17
Mattias69// Ändå märkligare är att man hos Ladbrokes kan spela på en Allsvensk seger för Brommapojkarna. De har oddsmässigt placerats på samma nivå som Ljungskile.
Örebro Mattias69
2008-01-04 17:12
Ämne: Här är oddsen för nä....
och av någon underlig anledning hade samtliga spelbolag Ljungskile på högsta odds - konstigt :0
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-04 17:08
Grixx//
Jag tycker han är modig som tackar nej!
Örebro Grixx
2008-01-04 17:06
ÖSK KRILLE// Bara att hoppas Oremo håller året ut och får bra anbud nästa år också, med håller menas då både formen och hälsan. Korsband mm och hela karriären kan få ett abrubt slut.

Dumt eller bara klubbkänsla...har man matchboll så gäller det att sätta den spec nu när det gällde stora slantar.
Annons: