/fotboll/osk/forum/7363.aspx/fotboll/osk/forum/7363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-08 16:47
Chipset// Sent svar men han har absolut potential. Och 4-3-3 passar honom bättre än stereotypa 4-4-2. I 4-3-3 får anfallarna lite mer frihet.

Ang Wowoah så borde han ju inte kosta många kronor och att chansa lite på honom tycker inte jag är fel. Han har ju varit väldigt framstående spelare i både Blåvitt och Halmstad.
Örebro Mittåt
2008-01-08 16:24
Räknar med Wowoah

– Det berodde bara på att hans fru var sjuk. Vi räknar med att Samuel tränar med oss på torsdag igen, och jag tror vi kommer lösa alla bitar där, säger Lennart Sjögren.
Örebro Mittåt
2008-01-08 15:32
BabyKladde// Fri sjukvård har man oberoende av anställningsstatus. Däremot är det väl tveksamt om man i Wowoahs situation har rätt till någon sjukpenning. Alltså en "dagpeng" som han kan leva på under en eventuell konvalecensperiod.

Örebro BabyKladde
2008-01-08 13:58
Ämne: Kan man köpa årskort....
ÖSK KRILLE:
Du kan köpa på södra läktaren..
Dom som hade abonnemang förra året och sponsorer har fortfarande förtur till Norra läktaren fram till Februari!

- - - - - - - - - - - - - -

Angående Wowoah;
Fri sjukvård har vi i Sverige ja, man betalar bara 150 kr för varje besök typ.. men du måste ju fortfarande vara försäkrad för att den ska gälla.
Dom som är försäkrade har den fria sjukvården!
(försäkrad är man automatiskt som jobbanställd)

Och om Wowoah inte tillhör någon klubb så har han ingen "anställning" hos någon och därför ingen sjukförsäkring som täcker operationer som kan uppstå.

ÖSK och Wowoah för övrigt en dialog annars..
Örebro Bastard on Parade
2008-01-08 13:44
Hanx

Båda är ju helt klart lovande spelare, men jag skulle hellre se Jukka Lehtovaara i ÖSK. Finlands näste stormålvakt! Född 88 och var given i TPS den gångna säsongen, samt en av de bästa målvakterna i ligan.
Örebro Jonte R
2008-01-08 13:21
Hanx//
Kan ingenting om dessa namn. Vad är det för spelartyper?
Örebro Hanx
2008-01-08 12:37
Keblix//

Ett par TPS-talanger vore kanon... :) Vet dock inte vilka av dem som skulle kunna tänka sig att ta steget ut i Europa via Sverige... Skulle vara coolt med Hämäläinen eller Ääritalo... *drömmer*
Örebro 100år
2008-01-08 12:30
MERA/
Maila o ställ frågan?
Örebro MERA
2008-01-08 12:13
Var jobbar Jan Karlsson..? Vem är han...?
Örebro Matta
2008-01-08 12:00
Funderar på vad som menas med "den uppkomna situationen" ang Wowoah. Tror inte att det bara gäller det här med försäkring etc.

Saknas pengar generellt?
Saknas plats i truppen hans spelartyp?
Har Wowoah höga ekonomiska krav?
Tycker spelarinvest att han är för gammal?

Någon som har en susning om hur resonemanget ang Wowoah förs?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-08 11:53
Kan man köpa årskort nu? ska man köpa årskortet i slottet?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-08 11:48
Jan Karlsson vem är det? är det han som är vd? Man hör ju aldrig hans namn!
AIK Saywee
2008-01-08 11:44
Undrar bara om det finns någon forumskribent som känner till anledningen av att man flyttade "förfesten" till en torsdagskväll?

:-((((( Saywee
Örebro Bastard on Parade
2008-01-08 10:09
Försäkringen är väldigt viktig för spelaren, vanligen får man en försäkring genom spelarlicensen som täcker exempelvis tandskador, invalidet osv.

Jag antar att det är därför som Wowoah endast såg skinkturneringen från läktaren, skaderisken är för stor vid inomhusfotboll.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-08 09:23
Ämne: Aspen:
Är väl inget....
Är det inte fri sjukvård i Sverige?bryter jag ett ben så behöver väl inte jag stå för operationen,samma sak gäller väl en klubblös fotbollsspelare som Wowoah?
Örebro BabyKladde
2008-01-08 08:45
Aspen:
Är väl inget konstigt med det egentligen?

Om han drar på sig en skada så är det ingen som betalar den åt honom, tänk dig själv att få betala en operation för 20.000 :-
Örebro Aspen
2008-01-08 08:10
Sölar kansliet igen?
Hörde av Anttonen på Tvärsnytt att Sixten vill ha full satsning från början. Läser sedan i dagens papperstidning att Wowoah inte längre tränar med för att han saknar klubb och försäkring. Han borde få visa upp sig för Sixten. Synd, nog borde man kunna lösa detta med lite ansträngning och god vilja. Man tänker direkt på sölande och strulande med andra rekryteringar.
Örebro abdel seidou
2008-01-08 00:00
tänkte bringa lite klarhet i upställningarna från matchspelet på dagens träning. mackan fick nästan till det helt rätt. två undantag dock. den "okände storvuxne" var daniel andersson född 87. och den påstådde adam botvidsson var sebastian nyhlen men i övrigt var det rätt. =)

---------Richardsson----------
Green, Haginge, Wikström, Reed
--nyhlen, Gerzic, Henriksson
--Andersson-Jidsjö-Carlsson---

vs.
----Rodevåg-Pettersson-Jelecák----
------Nilsson-Walker-Nordback-----
Holgersson-Johansson-Axén-Anttonen
-------------Karlsson-------------
Gefle Perø
2008-01-07 23:04

Barsom i byen

Abgar Barsom er velutdannet, verdensvant og ambisiøs. I FFK vil han få unge spillere til å blomstre.

http://www.f-b.no/article/20080107/FFK/898982520/1009/AKTUELT
Örebro kocken..
2008-01-07 23:01
Usch!
Örebro malge
2008-01-07 22:52
Om jag fattat rätt så behöver väl inte yttermittfältarna/ytter anfallarna ta allt för stort ansvar i en 4-3-3 uppställning eftersom det borde bli två balans spelare med kihlen och nobbe men kan ha fel:) Vilka spelare av intresse finns i TPS, eller var det menat som ett skämt.........Tror förövrigt att sixten har några gömda kort i rockärmen.
Örebro Keblix
2008-01-07 22:40
Dags att ÖSK åker över till Finland och fyndar lite i TPS Turku.
AIK Saywee
2008-01-07 22:23
Mycket trist att matchen mot Degerfors flyttats till en kväll i veckan, både för min egen del men även för den "helgfest" som jag trodde på! Publikt blir det nog rätt stor skillnad skulle jag tro. Undrar varför man flyttat matchtiden?

Den snurriga cirkusledningen verkar fortfarande gå på slak lina! Förväntade mig att det skulle bli lite ordning i organisationen, förstår inte hur de tänker, men jag vet ej heller anledningen till detta tokbyte av matchtid.

Det är bara att jobba på och lobba på för en helgmatch!
Örebro Bjornloven
2008-01-07 22:20
När jag ställde frågan om jämförelsen mellan Frempong och Näfver, funderade jag främst över deras defensiva kvaliteer? Båda har "sköna" offensiva kvaliteer, men tyckte själv att det fanns frågetecken kring Näfvers defensiva spel förra året. Jag fick för mig att Frempong var mer löpstark och tillförde mer energi i spelet, men är lite osäker var han står någonstans...För även ytterforwards har väl ett defensivt ansvar i ett 4-3-3 system...
Örebro isac
2008-01-07 22:19
Ämne: Ngn som vet vilken a....DaSa
Den yngre av dem två fick vi billigt, behövde bara betala utbildningspeng eller vad det nu heter. Lite minnesförlust, men jag har för mig att Ndille är den yngre av dem va? Bassombengs klubb krävde ju däremot en viss övergångssumma.

ÖrebroSK
Stellan är bra, lite trälig attityd på planen kanske..
Örebro ÖrebroSK.
2008-01-07 21:55
Stellan tror jag kan bli ett riktigt bra nyförvärv faktiskt. Jag har sett han när han spelat Real Örebro och han gör lite som han vill där. iof så är det ju division 5 men han kanske kan bli nye Oremo. Kan också tillägga att han är en av mina tränare i Sturehov och han kan väldigt mycket fotboll.
Örebro Erki
2008-01-07 21:55
Carlsson1908// Ett sätt är ju att alla mailar Sjögren och förklarar för honom varför matchen ska spelas på lördagen! :)
Örebro Grixx
2008-01-07 21:54
Strålande bra diskussioner på svartvitt idag,riktigt riktigt bra dag!!!!
Örebro malge
2008-01-07 21:52
tror grymt på frempong iår, kan kanske bli våran första riktiga export utomlands på många år, om nu också Ze Ndille gör bra ifrån sig kan det också bli lite i kassan, ja menar det är inte många som är 19 och går in i landslaget. Ser mycket just ut för ÖSK i framtiden/ Frempong i elvan!!!!!!!!
Örebro DaSa
2008-01-07 21:38
Ngn som vet vilken av Kamerun spelarna vi fick på köpet? Känns som det borde ha varit Ndile vi ville åt och sen fick vi Bossabeng på köpet, för vi hade ju rätt så gott ställt med spelare på högerkanten när han skrev på (plus att Anttonen också värvades efteråt).
Annons: