/fotboll/osk/forum/7362.aspx/fotboll/osk/forum/7362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2008-01-09 16:15
Ämne: Man hann ju inte se ....
En grej på minussidan var att hans utsparkar var helt under isen, dom drog oftast åt vänster och slutade inte allt för sällan som ett inkast till motståndarna.

På plussidan var hans otroliga förmåga att göra räddningar som inte finns i instruktionsboken, man kunde vara säker på att nu blev det mål men icke då, mitt i röran dök det upp en näve och styrde undan.
Örebro Rasberg
2008-01-09 16:00
Liberate tu-teme ex inferis//
Är ingen högoddsare att Kihlen kommer bli kapten. Nobbe är nog inte aktuell då han inte hade förmågan att dra jämt med de yngre i truppen. Det var det stora problemet. Haginge är nog inte ens nära o Anttonen är för upp o ner mentalt för att va kapten. Man behöver nån som håller en jämn nivå alla matcher.

Inget illa om Anttonen, han e grym men han är nog bättre på högerbacken än som kapten :)
Örebro 1000-Lappen
2008-01-09 15:59
"Jag ska inte röja källan, men jag fick höra att Tony Gustavsson, ni vet han som sägs träna Hammarby och som gråter över att Fredriksskans gräsmatta är långhårig, helst av allt ville komma till studion när någon av Chelseas matcher visades. Varför, undrar du? Jo, för att Tony G menade att Hammarby och Chelsea spelar likadan fotboll. Say no more."
AIK Saywee
2008-01-09 15:56
Håller med om att Nordback passar som kapten, han har ju varit svartvit ett tag dessutom.

Alternativet vore kanske Westman, men det är väl inte så bra med en målvakt som kapten, eller? Har för mig att det förekommit, kommer dock inte på vem eller vilka?
Örebro nibor
2008-01-09 15:53
Örebro nibor
2008-01-09 15:53
Ämne: daffy// Om mitt minn....
Jag vill även lägga till att han var äckligt bra i 1 mot 1 situationer. Det var nästan så att Alvbåge hade fördel av det.
Örebro BabyKladde
2008-01-09 15:39
bara bra att dom inför nolltolerans för bråk!
Sånt kan man hålla på med i föorterna xD

För övrigt var det en mkt bra intervju med Axén!
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-09 15:33
Liberate tu-teme ex inferis // Vad har det med ÖSK och fotboll att göra? Låt hockeymesarna hållas i sin lada!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-09 15:31
Nordback passar som kapten,han lyssnar gruppen på,Haginge ser så jäkla osäker ut likaså Anttonen,nä hoppas på Nordback.
2008-01-09 15:21
NEEEEEJJ!!!!dom inför nolltolerans mot våld,var ska man nu slåss??

Bra rubrik;)
Örebro Toro
2008-01-09 15:11
daffy// Om mitt minne inte svikit mig så vill jag påstå att hans främsta kvaliteer var på linjen, otroligt reaktions snabb. Han är ju inte världens längsta så han kom aningen fel i luften ibland. Men hans sista säsong i ÖSK så var han definitivt sveriges bästa målvakt, att Bengan fick platsen som förste keeper i IFK är inget annat än tjänstefel.

+ : Linjespelet, reaktionsförmåga, spelförståelse
- : Luften

på ett ungefär
Örebro Rasberg
2008-01-09 15:00
daffy//
Har väl sina styrkor som målvakt egentligen. ja du vet, fånga bollar o sånt...

förvrigt mkt bra intervju med Axén.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-09 14:39
ErikP // Kan inte annat än att hålla med, det ser jäkligt intressant ut redan nu, får man dessutom in Dieguinho på vänsterbacken och Sherron Manswell i anfallet som targetplayer så ser det jävligt spännande ut!
IFK Göteborg daffy
2008-01-09 14:37
Man hann ju inte se Alvbåge så mycket i IFK innan han drog iväg till Danmark så jag har dålig koll på vad hans styrkor och svagheter är. Kan ni upplysa mig?
Örebro ErikP
2008-01-09 14:28
Efter att ha läst Axéns svar i senaste intervjun så tycker jag att man kan se på ett ungefär hur truppen kommer att formas under -08. Här är min elva
----Näfver----Rodevåg----Basombeng---
-----Wowwen-----Kihlen----Nobbe-------
Glenn----Haginge---Kamerun---Antonnen
-------------Westman-----------------

Känns otroligt spännande på de offensiva positionerna där Petterson kan bytas mot Basombeng, Nedim som en joker, Frempong mot Näfver, Walker kan bytas mot Nobbe osvosv. Ska bli sjukt spännande att se träningsmatcherna! Som Axén sa, dagsformen och spelartyperna kommer avgöra elvan. Känns som att det kommer vara viktigt under våren med mycket matchande, att ha ett stort urval av mittfältare att gå runt på.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-09 14:25
Sigges högra sax // Uj, det gick nog lite snabbt där :)
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-09 14:10
Ämne: Tomten//
Intressant....
I mina ögon är det precis som tomten säger 10 mittfältare i den nuvarande truppen. Ser ingen som helst potential i varken R.Walker eller Seb som anfallare. Den enda som ska bli spännande att se i den positionen tycker jag själv är Bassombäng.

Sen är det den ständiga disskutionen om vart Gerzic ska spela. Jag tror han skulle passa perfekt som bollmottagare/spelfördelare/släpande forward som det ser ut idag. Sen är jag inte säker på att han, i dagens läge, har de kvalitéer som krävs för spel i allsvenskan. Men det får framtiden utvisa...

tjipp
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-09 14:06
Jocke Green är 86a, fyller alltså 22 i år
Örebro Sigges högra sax
2008-01-09 14:04
Juha//
Suverän läsning.

Tomten//
Green är inte 26 bast, han är yngre. ;-)
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-09 13:48
Mittåt // Moses missade jag, och det är flera av spelarna som kommer hinna fylla år innan säsongen drar igång, för att avrunda uppåt kan man ju säga 26 år.

Ericson // Stora Valla kanske? Och ja allt är ok på jobbet :)
AIK Saywee
2008-01-09 13:27
Juha//
Mycket intressant läsning, bra också att du tog upp frågan om tokflytten av träningsderbymatchen.

Förstår inte riktigt vad som ligger bakom Axén´s svar, förstår bara att man missar en hel del publik.

Kl. 17.00 en torsdagskväll, tar bort mycket av den fest en lördagseftermiddag hade medfört.

Lördagsmatchen hade bjudit på betydligt fler hitresta "värmlänningar" och mer barn och ungdomar typ "familjepublik". På torsdagen är det ju middagsdags för en hel del och många är kvar på jobben. Det blir för stressigt och kvällen bjuder på massa andra intressen.

Nej, lörda´n hade nog varit perfekt för många, lite sovmorgon, uppladdning med bl.a. tidningsläsande, kanske lite forumtjöt, lunch och sedan att i god tid kunna ta sig till arenan. Så här i vintertider konkurrerar ju inte bad och sommarstugan så mycket.

Tråkigt att något slags upplägg förstörde förfesten lite grann :-(
AIK Saywee
2008-01-09 12:50
Tomten//
Intressant, du har 10 mittfältare, betydligt fler än NA. Westman som är äldst är ungefär dubbelt så gammal som Jidsjö som är yngst.

26 år är en ganska bra medelålder för en 100-åring!
Örebro Chipset
2008-01-09 12:42
JUHA VÄISÄNEN// Du är grym!
2008-01-09 12:11
Nordin 24?,dags att blomma ut i år.
Örebro Mittåt
2008-01-09 11:53
Tomten// Du missade Moses som blir 20 i år. Jidsjö blir nog 18 i år.
Örebro Ericson
2008-01-09 11:44
Vart annars...

Tjena tomten förresten, hoppas allt är ok på jobbet(?)
2008-01-09 11:33
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Ok,tack.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-09 11:28
Liberate tu-teme ex inferis //

MålvakterPeter Westman - 35
Richard Richardsson - 28

Försvarare
Bertin Samuel Ze Ndille - 19
Magnus Wikström - 30
Glenn Holgersson - 28
Joakim Green - 21
Patrik Haginge - 22

Mittfältare
Eric Bassombeng - 24
Magnus Kihlberg - 34
Johan Pettersson - 27
Fredrik Nordback - 28
Patrik Anttonen - 27
Robert Walker - 20
Sebastian Henriksson - 33
James Frempong - 18 (fyller 19 den 11/1)
Nordin Gerzic - 24
Kristoffer Näfver - 21

Anfallare
Michael Jidsjö - 17
Stefan Rodevåg - 27
Nedim Halilovic - 28

20 spelare, medelålder 25 år och 9 månader

Vet inte om jag missat någon eller om det är någon av de spelarna som är listade som "xx år" som blivit ett år äldre redan, men man kan väl säga runt 26 år i alla fall... :)
2008-01-09 10:58
Ämne: Vad ska man säga om ....
Kilen må kämpa som en stucken gris men han är absolut ingen tekniker,där skiljer det sig jämfört med Larsen,
2008-01-09 10:56
Vad blir genomsnittsåldern på årets lag?nån som orkar räkna?
Annons: